Kruk Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 W odstępie kilku miesięcy kilka razy przy okazji różnych wątków zapytywałem o samodzielną diagnostykę ECU w moim przypadku w GT-ku MY99. Za każdym razem padały odpowiedzi w stylu, że można programem diagnostycznym, że potrzebny jest kabelek itp. i temat się urywał. Wiem że wiele osób z tego forum dobrze zna temat, bo często doradza i prezentuje swoje sukcesy self-diagnostyczne ale bez szczegółów. Czy to chodzi o jakiś sekret czy może o to że na tym można zarobić i lepiej nie zdradzić tej tajemnicy...jeśli tak to ok, rozumiem. Jednak jeśli ktoś może napisać jaki dokładnie program jest potrzebny, jaki kabel i w jakich autach można to robić i w jaki sposób to można by nawet osobny temat założyć i już. Sporo osób ma laptopy, a w sieci są darmowe programy do diagnostyki i wiele osób z chęcią się nauczy jak zdiagnozować swoje auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Az mi coś ostatnio o tym wspomniał ale nie wiem czy mogę zdradzić , wiecie ta tajemnica Zamówiłem juz kabelek i bede miał go jakoś po swietach to jak przetestuje to napisze co nieco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Kruk, jak zapewne wiesz GT 99 jest wyposażony w OBD2, zapewne też wiesz że na allegro masz sporo interfejsów diagnostycznych i oprogramowania. U większości sprzedawców masz napisane jakie modele samochodów obsługuje software i interjes przez nich oferowany. Z tego co się orientuje nie ma w sprzedaży interfejsów OBD2 do Subaru jako samodzielnych kabelków na usb/com itp. tak jak ma to miejsce do samochodów z grupu WAG. Ja przynajmniej nie widziałem. Występuje to razem w pakietach interfejs+soft za który trzeba dać pare stów. Jak byś się strasznie uparł to mając schemat wtyczki OBD2 w imprezie jakiś kumaty elektronik zrobiłby Ci interfejs. Ale poźniej kwestia spinania , modzenia/ komunikacji z softem .... ja bym się w to nie bawił. Jeśli chcesz robić sam sobie diagnostyke i uczyć się to zainwestuj w sprzęt i oprogamowanie. Jeśli nie to pozostawił bym to fachowcom. Ci co mają o tym pojecie nie sądze aby chciali się podzielić wiedzą bo jest zrozumiałe że na diagnostyce samochodowej ciągle zarabia się pieniądze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 25, 2007 Author Share Posted December 25, 2007 Az mi coś ostatnio o tym wspomniał ale nie wiem czy mogę zdradzić , wiecie ta tajemnica Hmm...no właśnie o tym mówię [ Dodano: Wto Gru 25, 2007 8:08 pm ] polo, z tego co wiem to można z sieci ściągnąć odpowiedni freewareowy program i osobno kupić odpowiedni kabel do laptopa i już. Jest to koszt samego kabla. Do tego trzeba wiedzieć jak to zgrać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 freeware ? czy odbezpieczony po rusku ? bo coś mi się nie wydaje żeby ten freeware za dużo oferował... ALE być może jestem w błędzie... Ci co są wtajemniczeni nie wiem czy zdradzą gdzie owy kabelek zakupić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Kruk, jak zapewne wiesz GT 99 jest wyposażony w OBD2 Nie jest [ Dodano: Wto Gru 25, 2007 8:21 pm ] Zadziała dowolny kabel i program (są dwa freeware) obsługujący protokół diagnostyczny SSM. GT MY'99 nie ma interface OBD-II, mimo że ma wtyczkę ISO jak auta OBD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 25, 2007 Author Share Posted December 25, 2007 Ci co są wtajemniczeni nie wiem czy zdradzą gdzie owy kabelek zakupić... tak też myślę, no cóż...szkoda. Jakby powiedzieli to SIP mógłby się obrazić, bo straciliby łatwy zarobek. Z drugiej strony taka prosta sprawa jak sprawdzenie czy wszystko z autem jest ok i jaki ewentualnie padł czujnik nie powinno być aż taką tajemnicą zwłaszcza dla ludzi z forum. SIP i tak swoje zarabia i będzie zarabiać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 SIP i dealerzy używają oryginalnego interface SSM-II lub SSM-III, jedno i drugie do zakupienia ale kwota rczej odstraszająca, daje pewne możliwości któego nie daję laptop + kabelek, ale nie ma tez pewncyh możliwości które ma laptop + kabelek. (Tak naprawde do SSM-II laptop też potrzebny żeby go dobrze wykorzystać). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Gt nie ma obd2 a jedynie taki wtyk jak iso. Do porzadnej diagnostyki gt potrzebny jest ssm. Do takiej pobieznej diagnostyki mozesz uzyc kazdego testera z wtyczka iso. Mozesz tez kupic sobie wpsm. Wiecej info na wpsm.free.fr Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 to zostałem wprowadzony w błąd ... Azrael, wytłumacz mi jak możesz dlaczego producenci softu podają w opisach sprzedawanych interfejsów że OBD2 jest od 1996r i wymieniają imprezy jako auta kwalifikujące się do diagnostyki tymi interfejsami oraz dlaczego na ebay są interfejsy rzekomo obsługujące imprezy np.97r albo forestery 99r z obd2 z USA ? czy w usa te auta miałby obd2 ? OK . Wszystko jasne , wątpliwości moje zostały rozwiane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 polo, mose dlatego, ze maja wtyk iso ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Impreza MY97 nie ma wtyczki ISO i nawet do SSM-III potrzebna jestprzejściówka, dopiero MY98 ją ma ale nic poza Subaru SSM z nią nie działa. W MY99 nie działa większośc skanerów dostępnych na rynku, tylko te które komunikują się w protokole SSM. Rzeczywiscie większośc aut miała OBD-II wcześniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 25, 2007 Author Share Posted December 25, 2007 A jakie to są 2 freewareowe programy obsługujące SSM? Skoro to freeware i nikt na tym nie zarabia to może niech ktoś to opisze krok po kroku jak tym zdiagnozować dane auto i co potrzeba...no chyba że ktoś zarabia na freewarze :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 To i ja się podepnę , chętnie bym nabył odpowiedni interfejsik i sciągnął odpowiedni sofcik , co by sobie potestować trochę imprezkę . Jeżeli ktoś może polecić coś rozsądnego do mojego autka to będę wdzięczny. Jeżeli to taka tajemnica :wink: to może być PW Z góry dziękuje za okazaną pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 http://openecu.org/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-fan Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Tylko że do tego programu potrzebny jest specjalny kabelek, niestety niezbyt tani, ale dobry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 Sub-fan, jakiś link do kabelka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-fan Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Sub-fan, jakiś link do kabelka? Masz powyżej. openecu.org Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 www.tactrix.com - tutaj kupisz kabelek Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 znam mechanika rajdowego, ktory takie auta jak impreza czy evo skladal od pierwszej srubki, przed chwila u niego bylem i kilku ciekawych rzeczy sie dowiedzialem, po nowym roku wybieram sie do niego zeby dokladniej sie przyjrzal autu. jesli idzie o same sprawdzenie bledow to mozna zrobic trick z laczeniem 2 kabelkow (jeszcze nie wiem ktorych, ale wkrotce sie dowiem ) i patrzeniem na zachowanie sie lampki check engine (ilosc i czestotliwosc mrugniec symbolizuje konkretny blad) mozna w ten bardzo prosty i darmowy sposob dowiedziec sie co jest nie tak w aucie. jesli idzie o bardziej zaawansowana diagnostyke to nie spodziewalbym sie cudow w autach z konca lat 90tych. (przerabialem juz to w grupie VAG) owszem diagnostyka jest mozliwa, mozna kilka testow wykonac, ale w autach z tamtych lat elektronika nie byla na tak zaawansowanym poziomie zeby za pomoca laptopa, kabelka i programu sprawdzic prawie wszystkie podzespoly auta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 erixon, diagnostyka o której piszesz jest opisana w Faq , polecam poczytać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Kabelek z tactrix jest potrzebny tylko jak ktos chce zapisywac cos w pamieci komputera samochodu, np nowe mapy. Do czytania bledow, kasowania i logowania parametrow pracy silnika wystarczy zwykly kabel obd-2, np taki jak do VAG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 polo wiem, ze jest to opisane. robic tego nie musze poki co, ten mechanik sam mi to pokaze, latwiej zapamietac jak sie komus na rece patrzy swoja droga mam taki kabelek do swojej starej cupry http://allegro.pl/item284394266_inter_u ... ocja_.html do sprawdzania podstawowych parametrow silnika i kasowania bledow to podejdzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 znam mechanika rajdowego, ktory takie auta jak impreza czy evo skladal od pierwszej srubki, przed chwila u niego bylem i kilku ciekawych rzeczy sie dowiedzialem, po nowym roku wybieram sie do niego zeby dokladniej sie przyjrzal autu. jesli idzie o same sprawdzenie bledow to mozna zrobic trick z laczeniem 2 kabelkow (jeszcze nie wiem ktorych, ale wkrotce sie dowiem ) i patrzeniem na zachowanie sie lampki check engine (ilosc i czestotliwosc mrugniec symbolizuje konkretny blad) mozna w ten bardzo prosty i darmowy sposob dowiedziec sie co jest nie tak w aucie. jesli idzie o bardziej zaawansowana diagnostyke to nie spodziewalbym sie cudow w autach z konca lat 90tych. (przerabialem juz to w grupie VAG) owszem diagnostyka jest mozliwa, mozna kilka testow wykonac, ale w autach z tamtych lat elektronika nie byla na tak zaawansowanym poziomie zeby za pomoca laptopa, kabelka i programu sprawdzic prawie wszystkie podzespoly auta... Ten "trick" to zna każdy ktosięinteresuje Subaru, a diagostyka owszem jest możliwa i obejmuje "ciut" więcej niż tylko wybłyskanie kodów błędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Ja używam kabla Tactrix. Kosztował niewiele, a w połączeniu z EcuExplorer to fajne narzędzie nawet dla laika. Odczyt wielu danych w czasie rzeczywistym. Odczytywanie i kasownie błedów. Super sprawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.