Skocz do zawartości

Forester 2008 / MY09


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

jak ktoś chce specyfikacje Forka 2.0 to mogę przesłać na mail.

Ja poproszę o wszelkie informacje nt. nowego 2,5XT :smile:

Cena nowego nie jest dużo wyższa od starego (a wyposażenie lepsze!) - to dobrze! Myślę, że będzie się dobrze sprzedawał - i to też jest dobrze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja poproszę o wszelkie informacje nt. nowego 2,5XT :smile:

Cena nowego nie jest dużo wyższa od starego (a wyposażenie lepsze!) - to dobrze! Myślę, że będzie się dobrze sprzedawał - i to też jest dobrze :lol:

 

myślę, że w poniedziałek będzie info nt 2.5 XT :mrgreen: już za 3 tyg. nowe Forestery do wglądu w salonach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5XT "Ostatni Mohikanin": Wroom, wroom, wroom :twisted::twisted::twisted::twisted:

 

tez sie ciesze, ze udalo mi sie kupic jeszcze w zeszlym roku :mrgreen:

 

a nowy XT sprzedawany u nas bedzie mial prawdopodobnie takie parametry :?:

silnik/moc 169kW 320Nm/3200rpm

Vmax 210km/h

0-100km 7,1s (AT 7,9s)

felgi 17 x 7 JJ

opony 225/55/17

pojemnosc baku paliwa zostaje bez zmian :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sorki nie myślałem że go tak zmułowacą. Widać że bez turbo nie podchodź. Coś wygląda że robi się zwykły dupowóz. :cry: Chyba foresterki XT pójdą w górę. :mrgreen:

 

2,5XT "Ostatni Mohikanin": Wroom, wroom, wroom :twisted::twisted::twisted::twisted:

Traktuj dobrze i nie upalaj, po terenie nie jezdzij, przeglady rob o czasie, a moze kiedys od ciebie odkupie ;-)

 

[ Dodano: Sob Mar 15, 2008 7:55 pm ]

Porównując stary model z nowym widać, że zmniejszyło się spalanie i emijsa CO2.

Porownujac co? Katalogowe dane? Poczekajmy na wyniki testow drogowych. Nie wiem, jak FHI oblicza spalanie, ale standardowo producenci obliczaja to w kilkuminutowym tescie na hamowni. A nie wiem, czy to w ogole uwzglednia chocby mase i opor powietrza.

 

[ Dodano: Sob Mar 15, 2008 8:02 pm ]

Vmax 210km/h

0-100km 7,1s (AT 7,9s)

Trendy swiatowe :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

le standardowo producenci obliczaja to w kilkuminutowym tescie na hamowni.

 

nie wydaje mi sie?

Powiem tak:

 

Chcialbym miec podane przez producenta spalanie na trasie 8.2 (jeszcze nie udalo mi sie zejsc ponizej 9.73l/100 - z bardzo lekkim butem, wiatrem w plecy, bez korkow i wyprzedzania; srednio to blizej 10.5-11.5), w miescie 12.8 (jeszcze nie udalo mi sie zejsc ponizej 13.44 z lekkim butem - srednio to blizej 14.4) oraz srednim 9.9l/100km (12.69l/100km przy 16000 przebiegu i stosunku 55% miasto, 45% trasa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, chciec mozna wiele ;) Wiadomo, ze te podane wielkosci spalania sa "sztuczne", tak jak mowiles. Ale ztcw, wszyscy producenci stosuja te same procedury obliczania spalania wiec te dane sluza do porownania z konkurencja (podkreslam: z tego co wiem!).

 

Inna sprawa, ze mi sie zwykle udaje spalic mniej niz podaje fabryka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test nowego Forestera 2.5N/A kolegi z Australii (+ ciekawy watek):

 

Temat w Autokaciku - trzeba sie zalogowac, ale jest za to ze zdjeciami - niestety bez zdjecia obok innego auta, by miec poglad na rozmiary i proporcje

 

Na zachete kilka ciekawych cytatow:

Ukladam sie z tylu i ... ach masaz dla mojej du... Dawno nie siedzialem w tak wygodnym aucie z tylu ....

Kat siedzeni troche ciekawy, bardziej lezacy ... jeszcze nigdy takiego nie widzialem ... Sam nie wiem

z jednej strony wygodne a z drugiej zastanawiam sie jak na dluzszej trasie ta wygoda jest ... mieszane uczucia ale jedno trzeba przyznac

z tylu jest miejsca szczegolnie na nogi wieeeeeeele... skora jest miekka (dobra krowka byla) ...

No dobra wskakuje na przod - siedzenia z mojego Liberty - lubie je... I teraz to co mi brakowalo ...

Te lusterka wreszcie rozmiar jak trzeba (ale pozniej podczas jazdy okaze sie ze sa ciut za krotkie)

Czyli wnetrze to zderzenie dwoch swiatow - taniego i oszczednego (ale praktycznego - ten plastic sie latwo myje) i tego bogatego, wygodnego, standardowego dla Roo, i znow z duza iloscia miejsca,

wygodnego ...

Nie kazdemu to przypadnie do gustu .. i mnie nie przypadlo za ten tani plastic z Impreza...

Bagaznik

Nie chce mi sie sprawdzac jakie ma wymiary ale IMVHO "na oko" jest o wieeeeeeeeele mnejszy niz moj Liberty ...

Auto swoje wazy, ten 2.5l go napedza ... ale Formula 1 nie da sie oczekiwac ... Po prostu pcha auto... i tyle

Nacisniesz jedzie i do codziennego poruszania po miesice wystarcza ... ale sportowych zaciagow to to nie ma -powiedzmy sobie jasno...

Wchodzimy w pierwszy zakret - ok 85 stopni i najpierw 50km/h - nic. Auto przyklejone do drogi ...

No dobra znam granice Liberty ... ten jest wyzszy .... nastepny zakret 90 stopni tym razem 65km ... jak rozwale to rozwale

no dobra szczerze tak dobrze jak Liberty sie nie trzyma ... Wyszedl z zakretu ale sie ciut zaczal przechylac ... Jednak wysokosc

robi swoje ... Liberty z taka V poprostu nie robi roznicy... Wiecej juz tego nie zrobie...

Zawieszenie prawie jak w aucie osobowym... Lubie swoje Subaru wiec odrobilem lekcje i ... Forester to w zasadzie Impreza ZR1. Naprawde wyczuwala jest roznica miedzy stara generacja a nowa... szczegolnie

wibracje jakie zawieszenie przenosi ... IMVHO duzy _+

Jezdzilem w wiekszosci po okolicznych miejskich drogach, moze 10 km na Motorway ... Na koniec po 76km BC wskazal 9.1l. Teraz jak z pict widac dzis jest pusto .. ciepla jesienna pogoda i sobota... lud na siedzi ...wiec sadze ze trzeba jakies 0.5 - 1l dorzucic do tego ... Na motorway rozpedzilem auto do 140-150 km/h i musze szczerze przyznac ze bylo cicho jak na taka wysokosc. IMHO jest dobrze wytlumione.
W srodku poprawili Aircon i dostosowali go do warunkow Oz... Podwojne filtryu na kurz i naprawde dzis jest opk 35C .. po 3 min w aucie i temp nastawiaone j na 18C jest jak w lodowce
Auto uroslo, ma o wiele lepsze wyposazenie, jednak ceny dla calego szeregu modeli spadly...

 

Wersja bazowa kosztuje A$30,490 (65,026.04 PLN) sugerowana cena detaliczna. Jako ze model jest nowy cena Invoice i sugerowana beda przez jakis czas takie same.

Podejrzewam ze pod koniec roku to auto bedzie za ok $29 k

[...]

BTW zeby bylo jasne model z pict to Forester XS Premium. Od wersji bazowej roznia go glownie przyciemniane fabrycznie szyby, skora, duuuuuuuuuuzu sunroof i tyle, i kosztuje $37,490 (79,954.98 PLN) ...[/b]

I jeden z najciekawszych fragmentow:

Niestety pewne znaki rozpoznawcze Subaru opuscily nowego Forester, frameless drzwii juz brak, pudelkowaty design - brak, pewne stare bledy (oficjalnie Subaru Australia twierdzi ze klienci chcieli auto bepieczniejsz, lepiej wyposazone, i skrzynia biegow nie miala znaczenia, bla bla bla)

zostaly przeniesione - skrzynia biegow, tani plastic z Impreza, ale nowe zawieszenie zrobilo ogromny postep do starej generacji. Auto stalo sie przwdziwym SUV. Przestrzen w srodku zostala zidentyfikowana jako najgorszy minus poprzedniej wersji i ... glownym celem nowego modelu

mialo byc wlasnie powiekszenie wnetrza. To sie napewno udalo... ale konkurencja w segmencie nie spi ...

 

Subaru Oz planuje sprzedac w tym roku ciut ponizej 50 k aut. W rankingu za sprzedaz 03-2008 wyskoczyli na 8 pozycje zabijac Hyundai... Nowy Forester ma dawac ok 1,200 sztuk sprzedazy miesiecznie. IMHO sytuacja jest teraz podobana kiedy wchodzila nowa Impreza.

"Moj"dealer jest dosyc maly - a w pierwszym dniu sprzedazy dzis zdolali wypchnac 6 aut do h 13:00 ... W promieniu 30km jest jeszcze dokladnie 10 duzo wiekszych dealerow Subaru...

 

Z ciekawosci dowiedzialem sie ze sprzedaz WRX sie doscyc zalamala

"mlodym szalencom nie podoba sie design"koniec cytatu ...

Za tydzien bedzie test Forka 2.5XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczególnie w koleinie

 

w koleinie prowadzi się doskonale psa na smyczy (bo wącha wnętrze koleiny i się nie rozprasza na boki :mrgreen: ). po zmianie z GEOLANDAR 215 na RA050A 225 nie czuję pogorszenia prowadzenia w koleinach. natomiast czuje znaczne polepszenie ogólnie. i tyle.

 

zresztą dyskusja była tu: kliknij mnie (czyli koniec OT z mojej strony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wrocilem przed chwila od dilera. Mieli Forestera 2009 demo i......... :???:

Generalnie typowy SUV niczym nie rozniacy sie wizualnie od reszty na rynku, owszem srodek bardziej pojemny od poprzednika / poj. bagaznika chyba bez zmian / ale auto bez jaj . No, ale to subiektywna opinia, pozdrawiam

 

Chcialem odszczekac to, co powiedzialem powyzej. :oops: :wink:

Tak jak napisalem wczesniej, pierwsza opinia oparta byla na podstawie demo w salonie, gdzie krecilo sie troche ludzi i panowal maly balagan.

W zeszly weekend poszedlem do dilera Subaru w celach rozpoznawczych . Na placu stalo kilka sztuk "nowych" Forysiow w roznych kolorach, tuz obok "starych". Mialem duzo czasu i na spokojnie moglem ocenic walory nowego. Musze przyznac ze w bezposredniej konfrontacji ze starym, wcale az na tak duzo wiekszego nie wyglada, wedlug mnie nie stracil tez zbyt wiele ze swej "brzydoty" i mysle ze jest cool !! Zdecydowanie /wedlug mnie/ wygrywa z RAV4 i CR-V.

I pomyslec ze 2 tygodnie temu nieomal kupilem staruszka, co wcale nie znaczy ze kupie 2009,bo znowu mam dylemat a mianowicie w polowie 2100 na tutejszy rynek "wpuszczaja" dizelka no i nie bardzo wiem co robic , czy czekac , czy kupic Forysia a potem wymienic / to jednak sie wiaze z dosc znaczna strata finansowa/ Sam nie wiem, mysle ze zycie pokaze.

A co do ceny nowego to mysle ze tez jest atrakcyjna za wersje podstawowa w manualu 20189$

+ tax to da jakies 22k$ z malym hakiem , a bylem tutaj http://www.mikescarffsubaru.com/

Pozdrawiam i zycze wszystkim Wesolych Swiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polowie 2100 na tutejszy rynek "wpuszczaja" dizelka no i nie bardzo wiem co robic , czy czekac , czy kupic Forysia

 

Ja bym nie czekał. Nawet biorąc po uwagę postęp medycyny mógłbym się nie doczekać :mrgreen:

A tak poważnie , to diesel ma wejść we wrześniu tego roku. Przynajmniej w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, ze ja skomentuję nowego Forka.

Po pierwsze podstawowa cena nowego modelu jest u Nas wyższa o 600 € (z tego co czytałem w USA sie obnizyła) dobrze, ze dołozyli ESP w standardzie

Nowy model nie zachwyca osiagami ale w końcu masa wzrosła o 75kg a moc zmalała, dobrze, ze choć spalanie spadło.

Bagażnik urusł.

 

Jednak nowy Forester ma rację bytu dopiero jak pojawi się wersja diesel, która jak widać po Legacy będzie mieć lepsze osiągi, niskie spalanie i rozsądna cenę w stosunku do wersji bezynowej, po tym co widze, sam bezynowego silnika bym nie wybrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

2) powyżej 215 Forester marnie się prowadzi,

 

A z jakiej to okazji takie doświadczenie ? Marnie się prowadzi powyżej 225, bo .... co chwilę odcina :mrgreen: ponadto przy takiej prędkości jest głośny i żłopie paliwo.

Ale prowadzi się w dalszym ciągu stabilnie i dobrze. (wielokrotna praktyka ne niemieckiej autostradzie).

 

A gdzież to Pan miał okazję sprawdzić właśności jezdne Forestera przy w/w prędkościach ?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) powyżej 215 Forester marnie się prowadzi,

 

A z jakiej to okazji takie doświadczenie ? Marnie się prowadzi powyżej 225, bo .... co chwilę odcina :mrgreen: ponadto przy takiej prędkości jest głośny i żłopie paliwo.

Ale prowadzi się w dalszym ciągu stabilnie i dobrze. (wielokrotna praktyka ne niemieckiej autostradzie).

 

A gdzież to Pan miał okazję sprawdzić właśności jezdne Forestera przy w/w prędkościach ?

 

Pozdrowienia

 

A po jakiego czorta Foresterem jezdzic >215 km/h.

Zupe Panowie tez jadacie widelcem ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) powyżej 215 Forester marnie się prowadzi,

 

A z jakiej to okazji takie doświadczenie ? Marnie się prowadzi powyżej 225, bo .... co chwilę odcina :mrgreen: ponadto przy takiej prędkości jest głośny i żłopie paliwo.

Ale prowadzi się w dalszym ciągu stabilnie i dobrze. (wielokrotna praktyka ne niemieckiej autostradzie).

 

A gdzież to Pan miał okazję sprawdzić właśności jezdne Forestera przy w/w prędkościach ?

 

Pozdrowienia

Zdaje się że mowa była o szerokości opon, Panie Dyrektorze, nie km/h :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...