Skocz do zawartości

Zakup pierwszego Subaru a opinie o marce


1pietras1

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, sartek napisał(a):

OBK III ma drzwi bez ramek, w OBK IV są już ramki, więc już ta jedna różnica powinna być słyszalna.

Słyszalna:) ale co na przykład dla mnie istotniejsze - ramki nieco "znormalizowały" Subaru:(

Edytowane przez Lipton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, Bosman said:

To wbrew pozorom kompletnie różne auta. IV jest tak ze 2 razy przestronniejszy, a III tak ze 2 razy ładniejszy w największym skrócie.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie OBK III jest dużo ładniejszy.

jakby ktoś słyszał o jakimś ciekawym egzemplarzu na sprzedaż to proszę o kontakt :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, st981777 said:

Największa różnica jest pomiędzy Impreza/Forester a Legacy/Outback. Ja Foresterem jeżdżę bardzo rzadko, jest to żonowóz, ale co jakiś czas mam go sprawdzić, czy wszystko jest ok, wówczas już samo odpalanie auta daje poczuć różnice w wygłuszeniu, jest to taki efekt, jakbym trzymał rozrusznik na kolanach. To samo tyczy się Imprezy. Natomiast różnica ta jest zauważalna w starszych generacjach, w lanosie i Foresterze SH już tego tak mocno nie widać (słychać).

OBK III to jest jeszcze taka w miarę stara szkoła w Subaru, poza przednimi wahaczami i wprowadzeniem szyny CAN jest to w większości stare pancerne Subaru, OBK IV to już ta sama technologia co Forek SH, taka trochę jakby zniemczona (europejska?)

 

Na pewno skróci interwał regulacji luzów zaworowych, natomiast 11 litrów LPG jest tańsze od 11 litrów noPb;)

 

To w dużej mierze zależy od eksploatacji, znam przypadki, że łańcuch nie wytrzymał 100kkm, znam też takie, w których wytrzymał 300kkm, zależy od jakości oleju, częstości wymian i temperamentu kierowcy. 

Luzy zaworowe regulowane na szklankach, w silnikach z LPG interwał skraca się do 80kkm (nawet czasem 60).

 
bardzo dziękuje, za Wasze wszystkie odpowiedzi. Jaki jest koszt wymiany rozrządu 2.5 i 3.0? Co to znaczy, ze luzy reguluje się na szklankach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ernestooo napisał(a):

Zapraszam do działu Zakup kontrolowany z takimi pytaniami ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ernestooo napisał(a):

 
bardzo dziękuje, za Wasze wszystkie odpowiedzi. Jaki jest koszt wymiany rozrządu 2.5 i 3.0? Co to znaczy, ze luzy reguluje się na szklankach? 

Wygooglaj sobie, tutaj nie ma sensu się rozwodzić. Masz regulację na szklankach (po angielsku raczej "bucket" t.j. wiaderko/kubek) lub płytkami lub "śrubką".

Są auta z hydropopychaczami które same regulują luz ale nie w tych modelach, które Ciebie interesują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ernestooo napisał(a):

Jaki jest koszt wymiany rozrządu 2.5 i 3.0? Co to znaczy, ze luzy reguluje się na szklankach? 

Nie wiem jaki jest koszt wymiany rozrządu ale zapewne mniejszy niż regulacja luzu w subaru na szklankach. Tu trzeba (ponoć niektórzy potrafią bez wyjmowania :)) wyjąć silnik żeby wyregulować zawory. Dochodzą wtedy zazwyczaj inne sprawy bo skoro silnik na wierzchu to warto jeszcze: i tu się zaczyna. Ładnych kilka lat temu gdy regulowałem zawory (conajmniej ze dwa razy o ile pamiętam) w jednym z b. polecanych aso (ale przy tym b. drapieżnych gdy idzie o many many) na the forum wyjęcie silnika to było 2k PLN. Teraz nie wiem ale trzeba pewnie liczyć x 2. Nigdy nie wyjechałem stamtąd po regulacji zaworów z rachunkiem mniejszym niż 6k PLN.

 

Pozdrawiam,

 

Edytowane przez ura_bus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć wszystkim. Przykładam się właśnie do zakupu imprezy(bug lub blob) w wersji wrx 2.0t. Chciałbym się zapytać posiadaczy ile aktualnie wychodzi taka roczna eksploatacja wrxa? Czy faktycznie te silniki lubią padać nawet gdy się go nie pałuje co tydzień? No i ile dzisiaj trzeba liczyć za taki całkowity remont plus ewentualnie kucizna całego silnika żeby zrobić te +\-300km. Chciałbym takim autem pokonywać około 2/3k rocznie jako weekendowy samochód i czy nawet przy takim użytkowaniu często trzeba zaglądać do mechanika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, 
Od 7 lat jeżdżę Imprezą GT i po pierwszym roku liczyłem ile mnie wyszła cała ta eksploatacja- naprawy+ paliwo i wyszło mi coś w okolicach 10 500 PLN ale to był 2016 rok. Co ważne, nie robiłem żadnych grubszych rzeczy poza wymianą amortyzatorów, sprzęgła i uszczelnieniem pompy wspomagania. Przez ten pierwszy rok zrobiłem 8 tys. km ze średnik spalaniem 13,5 litra. GD jest trochę cięższy od GC więc spali pewnie więcej, ale to już matematykę zostawiam Tobie.

Eksploatacja moim zdaniem jest na poziomie VAG, a nawet tańsza. Klocki, tarcze, filtry, sworznie itp. są w naprawdę ludzkich cenach. Teraz jestem na świeżo po rozrządzie i w sumie zapłaciłem mniej niż 2 tys. PLN (1150 graty i 750 robota). Mit o tym, że Subaru jest drogie i że to prom kosmiczny to w dużej mierze zasługa "mecholi", którzy kasują x4 bo auto ma dwa razy więcej głowic i półosi niż Golf w TDI. 
Co do padania silników to moim zdaniem w 100% działa zasada jak dbasz tak masz. Te silniki i te auta są bardzo wrażliwe na to jak są obsługiwane (rozgrzewanie, studzenie, dobry olej, częste sprawdzanie poziomu płynów). Jak kupisz zadbaną sztukę to zminimalizujesz ryzyko awarii, ale nie wyeliminujesz jej do zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć! Odświeżam wątek, aby pochwalić się, że dołączyłem do rodziny Subaru. :D Zdecydowałem się na Outbacka, którego opisałem na początku tematu. Raz jeszcze dziękuję wszystkim osobom, które wypowiedziały się i pomogły mi dokonać (dobrego) wyboru. :drinks:

 

 

 

337916669_1212958570102368_2728501596114207388_n — kopia.jpg

Edytowane przez 1pietras1
  • Zdrówko! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, 1pietras1 napisał(a):

Cześć! Odświeżam wątek, aby pochwalić się, że dołączyłem do rodziny Subaru. :D Zdecydowałem się na Outbacka, którego opisałem na początku tematu. Raz jeszcze dziękuję wszystkim osobom, które wypowiedziały się i pomogły mi dokonać (dobrego) wyboru. :drinks:

 

 

 

337916669_1212958570102368_2728501596114207388_n — kopia.jpg

 

Ale cię wkręciliśmy...teraz to już ty i twój pojazd należą do sekty :evil2:

Piekny kolor. Beżowe wnętrze by pasowało...albo jeszcze lepiej takie brązowe, klasyczna skóra z palety Porsche.

:thumbup:

Daj się karnąć! :upside-down-face_1f643-small:

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

 

Ale cię wkręciliśmy...teraz to już ty i twój pojazd należą do sekty :evil2:

Piekny kolor. Beżowe wnętrze by pasowało...albo jeszcze lepiej takie brązowe, klasyczna skóra z palety Porsche.

:thumbup:

Daj się karnąć! :upside-down-face_1f643-small:

Trafiłeś - wnętrze jest beżowe i doskonale pasuje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z okazji - mam do Was pytanie. Chciałbym skorzystać z Mubi/Rankomatu, aby porównać oferty ubezpieczycieli, ale po wybraniu marki i modelu dotarłem do punktu "Wersja pojazdu wg słownika Eurotax". Mam do wyboru następujące wersje:

  • Legacy Outback 2.5RA 000 aut
  • Legacy Outback 2.5RA TRE aut
  • Legacy Outback 2.5RC 000 aut
  • Legacy Outback 2.5RC NAV aut
  • Legacy Outback 2.5i Comfort aut
  • Legacy Outback 2.5i Comfort Navi aut
  • Legacy Outback 2.5i Trend aut

Przyznam, że nie mam pojęcia co wybrać. Domyślam się, że to kwestia wyposażenia. Nie mam ksenonów czy skóry, ale mam np. szyberdach. Czy możecie podpowiedzieć jak/gdzie sprawdzić którą wersję posiadam? Czy gdzieś na tym forum zostało to objaśnione (sam niczego nie znalazłem)?

Edytowane przez 1pietras1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 1pietras1 napisał(a):

Skorzystam z okazji - mam do Was pytanie. Chciałbym skorzystać z Mubi/Rankomatu, aby porównać oferty ubezpieczycieli, ale po wybraniu marki i modelu dotarłem do punktu "Wersja pojazdu wg słownika Eurotax". Mam do wyboru następujące wersje:

  • Legacy Outback 2.5RA 000 aut
  • Legacy Outback 2.5RA TRE aut
  • Legacy Outback 2.5RC 000 aut
  • Legacy Outback 2.5RC NAV aut
  • Legacy Outback 2.5i Comfort aut
  • Legacy Outback 2.5i Comfort Navi aut
  • Legacy Outback 2.5i Trend aut

Przyznam, że nie mam pojęcia co wybrać. Domyślam się, że to kwestia wyposażenia. Nie mam ksenonów czy skóry, ale mam np. szyberdach. Czy możecie podpowiedzieć jak/gdzie sprawdzić którą wersję posiadam? Czy gdzieś na tym forum zostało to objaśnione (sam niczego nie znalazłem)?

 

Spróbuj wbić tutaj VIN:

PartSouq Auto Parts Around the World

Rozkoduje Ci Twoją furę, na końcu masz taki znaczek "i", tam kliknij to się wyświetli więcej. W moim przypadku w sekcji Vehicle Grade pokazuje 2.0R czyli wersję wyposażenia. 

image.thumb.png.c4e94f4704d388d09fa33bbaac7db3ed.png

 

Edit: Myślałem, że mój New Port Blue jest ładny, ale ten zielony to obłęd! :D 

Edytowane przez Orear
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Orear dzięki za stronę do sprawdzenia. Wbiłem tam VIN i w Vehicle Grade wyświetliło mi "25I-P". Czyli jestem bliżej odpowiedzi, bo wychodzi na to, że mam jedną z wersji z literką "i":

  • Legacy Outback 2.5i Comfort aut
  • Legacy Outback 2.5i Comfort Navi aut
  • Legacy Outback 2.5i Trend aut

Pytanie co oznacza to "P" na końcu? "Premium"? Tak jak napisałem wcześniej - nie mam ksenonów, kamer czy skóry, z bajerów chyba jedynie szyberdach. Wiecie jak to rozszyfrować? ;)

Edytowane przez 1pietras1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 1pietras1 napisał(a):

@Orear dzięki za stronę do sprawdzenia. Wbiłem tam VIN i w Vehicle Grade wyświetliło mi "25I-P". Czyli jestem bliżej odpowiedzi, bo wychodzi na to, że mam jedną z wersji z literką "i":

  • Legacy Outback 2.5i Comfort aut
  • Legacy Outback 2.5i Comfort Navi aut
  • Legacy Outback 2.5i Trend aut

Pytanie co oznacza to "P" na końcu? "Premium"? Tak jak napisałem wcześniej - nie mam ksenonów, kamer czy skóry, z bajerów chyba jedynie szyberdach. Wiecie jak to rozszyfrować? ;)

 

Ja bym wybrał Trend :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 1pietras1 napisał(a):

@Orear dzięki za stronę do sprawdzenia. Wbiłem tam VIN i w Vehicle Grade wyświetliło mi "25I-P". Czyli jestem bliżej odpowiedzi, bo wychodzi na to, że mam jedną z wersji z literką "i":

  • Legacy Outback 2.5i Comfort aut
  • Legacy Outback 2.5i Comfort Navi aut
  • Legacy Outback 2.5i Trend aut

Pytanie co oznacza to "P" na końcu? "Premium"? Tak jak napisałem wcześniej - nie mam ksenonów, kamer czy skóry, z bajerów chyba jedynie szyberdach. Wiecie jak to rozszyfrować? ;)

 

To chyba najprościej będzie zadzwonić, napisać albo podjechać do ASO z takim pytaniem.

Oni powinni znać odpowiedź na takie pytanie. 

Wtedy będziesz wiedział na pewno. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Orear napisał(a):

 

To chyba najprościej będzie zadzwonić, napisać albo podjechać do ASO z takim pytaniem.

Oni powinni znać odpowiedź na takie pytanie. 

Wtedy będziesz wiedział na pewno. ;)

@Orear dla pewności zadzwonię, jednak na 90% mam wersję Trend. Przejrzałem oferty na OtoMoto. Nie znalazłem co prawda żadnego Outbacka IV z oznaczeniem Trend, ale wyświetliło mi kilka z oznaczeniem Comfort. Wersja Comfort posiada wcześniej wspomniane lampy ksenonowe, tapicerkę skórzaną, system Keyless Go itd. W pozostałych wersjach nie ma takich udogodnień, a wymienione wyposażenie odpowiada mojemu, czyli wychodzi na "Legacy Outback 2.5i Trend". :thumbup:

 

PS Dalej jestem ciekaw o co chodzi z oznaczeniami: 2.5RA 000, 2.5RA TRE, 2.5RC 000 i 2.5RC NAV.

Edytowane przez 1pietras1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, 1pietras1 napisał(a):

PS Dalej jestem ciekaw o co chodzi z oznaczeniami: 2.5RA 000, 2.5RA TRE, 2.5RC 000 i 2.5RC NAV.

Na subaru.pl jest archiwum oferty modelowej, wybierz interesujący Cię rocznik i będziesz miał pełną tabelkę czym się różniły od siebie poszczególne modele.

https://subaru.pl/archiwum_modele.html

  • Dzięki! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aflinta dzięki za pomoc! Potwierdziło się, że mam wersję Trend.

 

PS W grę wchodziła (nadal wchodzi?) jeszcze wersja Active (pomiędzy Trend a Comfort), która teoretycznie odpada ze względu na ksenony, ale od tej wersji pojawia się element wyposażenia nazwany "Elektrycznie sterowane okno dachowe". No i właśnie - szyberdach=okno dachowe? Bo w całym pliku dotyczącym wyposażenia nie ma ani słowa o szyberdachu. Ponadto na OtoMoto w 27 z 37 ofert (w większości z dopiskiem Active i Comfort) występuje pozycja w wyposażeniu "Szyberdach szklany - przesuwny i uchylny elektrycznie". W pozostałych nie ma go. A ja w swoim Outbacku mam szyberdach. :unsure: Zgłupieć można...

Edytowane przez 1pietras1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...