Skocz do zawartości

Wymiana bębnów na tarczo-bębny czy można ??


tomis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie, chcę wymienić bębny z tyłu na tarczo-bębny u pacjenta forester 2007 2.0 158 km, tylko pytanie czy można taką podmianę zrobić i jaki będzie to koszt w przybliżeniu ??

Chcę wiedzieć przede wszystkim jakie części trzeba podmienić jeśli taką operację można przeprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy o tych samych bębnach rozmawiamy... Ale ja bardzo źle wspominam tą bezobsługowość w bębnach w vagu :P ciągle problemy z cylinderkami, nie równo szczęki tarło, sprężynki i samoregulator w zamienniku (TRW) to już nie to samo i dziwnie to pasowało do siebie...

 

Słyszałem, że bębny z opoźnieniem działają, że większa bezwładność układu, itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w Forku m.in. 4 lata tam nikt nie zaglądał i działały dobrze. A przód, to wężyki wymieniłem, to uszczelki, to się przyblokował na prowadnicach. Co roku coś. W VAG to myślę że największy problem to kiepska jakość zamienników. Chyba wszyscy do tego produkuja części. Są owszem dostępne ale jakość pozostawia w większości wiele do życzenia.

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie, pytanie brzmiało czy się da, a nie czy warto.

 

Czy się da? Tak.

 

Co potrzeba:

Tarcze kotwiczne (do zmiany potrzeba zdemontować też łożysko), łożyska kół, linki ręcznego, komplet szczęk (z całym osprzętem), tarcze, jarzma klocka, zaciski, przewody elastyczne i klocki.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakładaj zwrotnicę z WRX pasuje P&P, ale jest pod wentylowaną tarczę 290mm i zacisk dwutłoczkowy. Do tego doby klocek i nawet załadowany forek sprawnie hamuje :)

ja często jeździłem obładowanym forkiem, i jednoznacznie stwierdzam, że różnica jest kolosalna z dobrym klockiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
3 minuty temu, Pawlolle napisał(a):

z przodu 2 tłoki na tarczach 270mm

 

Coś tu nie gra...

 

standardowo jest dwutłokowy zacisk i tarcza 277

i w celu poprawy zmienia się jarzmo i wstawia tarcze 295

 

Ty piszesz że zmieniłeś tarcze na mniejsze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, artaa napisał(a):

Oczywiście że się daje ;-)

Fizyki nie oszukasz, większa średnica tarczy, wymaga innego jarzma.

 

 

Ty przełożyłeś zapewne całość czyli zaciski, jarzma i resztę.

Jak jest komplet z WRXa to z przodu nie jest wymagana zmiana jarzma na inne bo zacisk z WRXa go nie posiada (zacisk czterotloczkowy), natomiast z tył trzeba zastosować adapter umożliwiający założyć zacisk (chyba że tarcze kotwiczące są również z WRXa to wtedy nie jest wymagany adapter). Miałem taki sam zestaw przy 2,5XT, i w moim przypadku nie odczułem znaczącej różnicy na plus (seryjnie były tarcze przód 294 i tył coś 270mm)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie z przodu zdemontowałem jarzmo i stary zacisk 2 tłokowy na tarczy 277mm i założyłem zacisk wrx pod tarcze 294mm z nową tarcza żadnych adapterów nie wymagało natomiast tył założona została tarcza kotwiczna wrx i bebechy ręcznego, zacisk tak samo pasuje pod tarcze 290mm bez adapterów przerobienie tyłu pochłonęło około 5k zł IMG_20230214_090856.thumb.jpg.463568d59b8ec82786ed8d05b62cd446.jpgIMG_20230214_090828.thumb.jpg.73b3b646b2833b423cdc475971852445.jpg

Edytowane przez Pawlolle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...