tomis Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Witam Jak w temacie, chcę wymienić bębny z tyłu na tarczo-bębny u pacjenta forester 2007 2.0 158 km, tylko pytanie czy można taką podmianę zrobić i jaki będzie to koszt w przybliżeniu ?? Chcę wiedzieć przede wszystkim jakie części trzeba podmienić jeśli taką operację można przeprowadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Można. Pytanie podstawowe brzmi: po co? 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Mogę stwierdzić że nie odczujesz poprawy siły hamowania. Prędzej zainwestuj w zestaw większych tarcz z przodu. Bębny są bardzo ok. Bo praktycznie bez obsługowe. A dla samego wyglądu nie wiem czy jest sens. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conradek Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Nie wiem czy o tych samych bębnach rozmawiamy... Ale ja bardzo źle wspominam tą bezobsługowość w bębnach w vagu ciągle problemy z cylinderkami, nie równo szczęki tarło, sprężynki i samoregulator w zamienniku (TRW) to już nie to samo i dziwnie to pasowało do siebie... Słyszałem, że bębny z opoźnieniem działają, że większa bezwładność układu, itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 (edytowane) Miałem w Forku m.in. 4 lata tam nikt nie zaglądał i działały dobrze. A przód, to wężyki wymieniłem, to uszczelki, to się przyblokował na prowadnicach. Co roku coś. W VAG to myślę że największy problem to kiepska jakość zamienników. Chyba wszyscy do tego produkuja części. Są owszem dostępne ale jakość pozostawia w większości wiele do życzenia. Edytowane 5 Grudnia 2022 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 21 minut temu, ewemarkam napisał(a): . Bębny są bardzo ok. Bębny są bardzo OK Jakby co @eurojanek ma wzór 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Ale panowie, pytanie brzmiało czy się da, a nie czy warto. Czy się da? Tak. Co potrzeba: Tarcze kotwiczne (do zmiany potrzeba zdemontować też łożysko), łożyska kół, linki ręcznego, komplet szczęk (z całym osprzętem), tarcze, jarzma klocka, zaciski, przewody elastyczne i klocki. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Zwrotnicy nie trzeba ruszać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 1 godzinę temu, ewemarkam napisał(a): Zwrotnicy nie trzeba ruszać? Trzeba zdemontować, natomiast sama zwrotnica jest taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Pytam z ciekawości, bo tam na dole jest taka wredna długa śruba. Która nigdy ruszyć nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 8 minut temu, ewemarkam napisał(a): bo tam na dole jest taka wredna długa śruba. Niestety, trzeba ją wykręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2022 Trzeba po prostu kupić nowe te śruby, a czasem i pozostałe U mnie poszedł komplet bo rdza wszystko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomis Opublikowano 8 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2022 Najbardziej bałem się czy zwrotnice trzeba zmieniać i zawieszeniem kombinować. Skoro różnicy nie poczuje w hamowaniu to lepiej kasę przeznaczyć na ważniejsze naprawy Dzięki za odpowedezi. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2022 Zakładaj zwrotnicę z WRX pasuje P&P, ale jest pod wentylowaną tarczę 290mm i zacisk dwutłoczkowy. Do tego doby klocek i nawet załadowany forek sprawnie hamuje ja często jeździłem obładowanym forkiem, i jednoznacznie stwierdzam, że różnica jest kolosalna z dobrym klockiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlolle Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 Z tyłu były bębny a z przodu 2 tłoki na tarczach 270mm na wrx'owym zestawie czuć zdecydowanie różnice w hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 3 minuty temu, Pawlolle napisał(a): z przodu 2 tłoki na tarczach 270mm Coś tu nie gra... standardowo jest dwutłokowy zacisk i tarcza 277 i w celu poprawy zmienia się jarzmo i wstawia tarcze 295 Ty piszesz że zmieniłeś tarcze na mniejsze??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlolle Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 (edytowane) 2 tłok na tarczach 277 masz rację mój błąd nie pamiętałem teraz na wrx jest 294mm a tył 290mm nie daje się żadnego jarzma zmieniasz zacisk i tarcze klocki tyle Edytowane 13 Lutego 2023 przez Pawlolle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 Oczywiście że się daje ;-) Fizyki nie oszukasz, większa średnica tarczy, wymaga innego jarzma. Ty przełożyłeś zapewne całość czyli zaciski, jarzma i resztę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlolle Opublikowano 13 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 Jutro wejdę pod samochód i zrobię zdjęcie pokaże jak mam już mi się pomieszało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 14 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2023 12 godzin temu, artaa napisał(a): Oczywiście że się daje ;-) Fizyki nie oszukasz, większa średnica tarczy, wymaga innego jarzma. Ty przełożyłeś zapewne całość czyli zaciski, jarzma i resztę. Jak jest komplet z WRXa to z przodu nie jest wymagana zmiana jarzma na inne bo zacisk z WRXa go nie posiada (zacisk czterotloczkowy), natomiast z tył trzeba zastosować adapter umożliwiający założyć zacisk (chyba że tarcze kotwiczące są również z WRXa to wtedy nie jest wymagany adapter). Miałem taki sam zestaw przy 2,5XT, i w moim przypadku nie odczułem znaczącej różnicy na plus (seryjnie były tarcze przód 294 i tył coś 270mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlolle Opublikowano 14 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2023 (edytowane) Ja u siebie z przodu zdemontowałem jarzmo i stary zacisk 2 tłokowy na tarczy 277mm i założyłem zacisk wrx pod tarcze 294mm z nową tarcza żadnych adapterów nie wymagało natomiast tył założona została tarcza kotwiczna wrx i bebechy ręcznego, zacisk tak samo pasuje pod tarcze 290mm bez adapterów przerobienie tyłu pochłonęło około 5k zł Edytowane 14 Lutego 2023 przez Pawlolle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się