Jump to content

Wymiana bębnów na tarczo-bębny czy można ??


tomis

Recommended Posts

Witam

Jak w temacie, chcę wymienić bębny z tyłu na tarczo-bębny u pacjenta forester 2007 2.0 158 km, tylko pytanie czy można taką podmianę zrobić i jaki będzie to koszt w przybliżeniu ??

Chcę wiedzieć przede wszystkim jakie części trzeba podmienić jeśli taką operację można przeprowadzić.

Link to comment
Share on other sites

Mogę stwierdzić że nie odczujesz poprawy siły hamowania. Prędzej zainwestuj w zestaw większych tarcz z przodu. Bębny są bardzo ok. Bo praktycznie bez obsługowe. A dla samego wyglądu nie wiem czy jest sens. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy o tych samych bębnach rozmawiamy... Ale ja bardzo źle wspominam tą bezobsługowość w bębnach w vagu :P ciągle problemy z cylinderkami, nie równo szczęki tarło, sprężynki i samoregulator w zamienniku (TRW) to już nie to samo i dziwnie to pasowało do siebie...

 

Słyszałem, że bębny z opoźnieniem działają, że większa bezwładność układu, itp

Link to comment
Share on other sites

Miałem w Forku m.in. 4 lata tam nikt nie zaglądał i działały dobrze. A przód, to wężyki wymieniłem, to uszczelki, to się przyblokował na prowadnicach. Co roku coś. W VAG to myślę że największy problem to kiepska jakość zamienników. Chyba wszyscy do tego produkuja części. Są owszem dostępne ale jakość pozostawia w większości wiele do życzenia.

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ale panowie, pytanie brzmiało czy się da, a nie czy warto.

 

Czy się da? Tak.

 

Co potrzeba:

Tarcze kotwiczne (do zmiany potrzeba zdemontować też łożysko), łożyska kół, linki ręcznego, komplet szczęk (z całym osprzętem), tarcze, jarzma klocka, zaciski, przewody elastyczne i klocki.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Najbardziej bałem się czy zwrotnice trzeba zmieniać i zawieszeniem kombinować. Skoro różnicy nie poczuje w hamowaniu to lepiej kasę przeznaczyć na ważniejsze naprawy
:)

Dzięki za odpowedezi.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zakładaj zwrotnicę z WRX pasuje P&P, ale jest pod wentylowaną tarczę 290mm i zacisk dwutłoczkowy. Do tego doby klocek i nawet załadowany forek sprawnie hamuje :)

ja często jeździłem obładowanym forkiem, i jednoznacznie stwierdzam, że różnica jest kolosalna z dobrym klockiem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
3 minuty temu, Pawlolle napisał(a):

z przodu 2 tłoki na tarczach 270mm

 

Coś tu nie gra...

 

standardowo jest dwutłokowy zacisk i tarcza 277

i w celu poprawy zmienia się jarzmo i wstawia tarcze 295

 

Ty piszesz że zmieniłeś tarcze na mniejsze???

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że się daje ;-)

Fizyki nie oszukasz, większa średnica tarczy, wymaga innego jarzma.

 

 

Ty przełożyłeś zapewne całość czyli zaciski, jarzma i resztę.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, artaa napisał(a):

Oczywiście że się daje ;-)

Fizyki nie oszukasz, większa średnica tarczy, wymaga innego jarzma.

 

 

Ty przełożyłeś zapewne całość czyli zaciski, jarzma i resztę.

Jak jest komplet z WRXa to z przodu nie jest wymagana zmiana jarzma na inne bo zacisk z WRXa go nie posiada (zacisk czterotloczkowy), natomiast z tył trzeba zastosować adapter umożliwiający założyć zacisk (chyba że tarcze kotwiczące są również z WRXa to wtedy nie jest wymagany adapter). Miałem taki sam zestaw przy 2,5XT, i w moim przypadku nie odczułem znaczącej różnicy na plus (seryjnie były tarcze przód 294 i tył coś 270mm)   

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie z przodu zdemontowałem jarzmo i stary zacisk 2 tłokowy na tarczy 277mm i założyłem zacisk wrx pod tarcze 294mm z nową tarcza żadnych adapterów nie wymagało natomiast tył założona została tarcza kotwiczna wrx i bebechy ręcznego, zacisk tak samo pasuje pod tarcze 290mm bez adapterów przerobienie tyłu pochłonęło około 5k zł IMG_20230214_090856.thumb.jpg.463568d59b8ec82786ed8d05b62cd446.jpgIMG_20230214_090828.thumb.jpg.73b3b646b2833b423cdc475971852445.jpg

Edited by Pawlolle
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...