Jump to content

Który silnik subaru ma naj leprzy stosunek mocy do masy


Czy Mark IV
 Share

Recommended Posts

Który silnik subaru ma naj leprzy stosunek mocy do masy. Chciał bym uzyskać po tuningu około 200 koni z możliwie jak naj lżejszego silnika.

Silnik ma posłużyć do konwersji lotniczej .Czytałem o konwersjach silnika ej22 ale czy da się osiągnąć 200hp? Oczywiście musi być też wytrzymały moc jest potrzebna głównie do startu i szybszych przelotów przeważnie będzie pracował na 50 do 70 procęt 

 

Link to comment
Share on other sites

W przyszłym roku chce zacząć budowę cozy Mark IV jest to konstrukcja kompozytowa zajmie kilka lat budowy ale technika jest mi znajoma i nie wymaga specjalnych narzędzi jednak silnik lotniczy 200 km to koszt około 150000 zł jest to zdecydowanie cena zaporowa dlatego najpierw muszę znaleźć odpowiedni silnik

Link to comment
Share on other sites

Silniki nie różnią się praktycznie niczym niezależnie od pojemności 1.6 ma z wyglądu taki sam blok jak 2.5.
Najlżejszy będzie 2.5 w wersji SOHC. W bloku są tłoki dużej średnicy z lekkiego aluminium i głowice na pojedyńczym wałku rozrządu.
Myślę że bez problemu osiągnie 200km. Fabrycznie miały 167km

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Maniek95 napisał:

Silniki nie różnią się praktycznie niczym niezależnie od pojemności 1.6 ma z wyglądu taki sam blok jak 2.5.
Najlżejszy będzie 2.5 w wersji SOHC. W bloku są tłoki dużej średnicy z lekkiego aluminium i głowice na pojedyńczym wałku rozrządu.
Myślę że bez problemu osiągnie 200km. Fabrycznie miały 167km

 

Ale to musi być bezawaryjne...w powietrzu raczej nie zjedzie na pobocze by poczekać na lawetę :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Neutrino33 napisał:

 

Ale to musi być bezawaryjne...w powietrzu raczej nie zjedzie na pobocze by poczekać na lawetę :ph34r:

NA 2.5 nie ma większych problemów poza UPG które można skutecznie naprawić 

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Czy Mark IV napisał:

W przyszłym roku chce zacząć budowę cozy Mark IV jest to konstrukcja kompozytowa zajmie kilka lat budowy ale technika jest mi znajoma i nie wymaga specjalnych narzędzi jednak silnik lotniczy 200 km to koszt około 150000 zł jest to zdecydowanie cena zaporowa dlatego najpierw muszę znaleźć odpowiedni silnik

A jaką wagę ma taki silnik lotniczy ze wszystkim co potrzebuje do pracy? 

Link to comment
Share on other sites

trochę offtop, ale w ostatnim roku aeroklub w Lesznie nabył nowy samolot i to właśnie Fuji Aero Subaru FA-200-180 - tutaj wykorzystali klasycznego lycominga (co też daje do myślenia:)) Konstrukcje z silnikami od subaru były na rynku i wykorzystany był np silnik Subaru EA-81. Jeśli dobrze szukam to tu są jego spec. http://www.zenithair.com/zodiac/6-subaru.html moc jednak za mała na Twoje potrzeby, ale za to waga była ok 83kg co w porównaniu do EJ20 (140kg? jak coś to poprawcie) tłumaczy wykorzystanie w samolocie.

Kilka przykładów wrzucałem kiedyś w tym wątku 

 

Edited by Kotolot
Link to comment
Share on other sites

Dochodzi jeszcze kwestia redundancji elementów w takim silniku, z czego pewnie wynika cena silników lotniczych. Jednak można na nich trochę bardziej "polegać" w razie ewentualnej awarii. 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Kotolot napisał:

Dochodzi jeszcze kwestia redundancji elementów w takim silniku, z czego pewnie wynika cena silników lotniczych. Jednak można na nich trochę bardziej "polegać" w razie ewentualnej awarii. 

Cena silników lotniczych wynika raczej z certyfikacji . Jeżeli chodzi o redudecje to dochodzi jedynie drugi zapłon i układ paliwowy , co w przypadku konwersji jest dodawane do silników samochodowych

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Krystian Lasota napisał:

Silnik lotniczy ma inną konstrukcję dużo prostszą co za tym idzie bardziej bezawaryjną. Lycoming to V 180⁰ mają zdwojony układ zaplonowy, chłodzone powietrzem i olejem. 

lycoming o-360 jest bokserem 

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Kotolot napisał:

trochę offtop, ale w ostatnim roku aeroklub w Lesznie nabył nowy samolot i to właśnie Fuji Aero Subaru FA-200-180 - tutaj wykorzystali klasycznego lycominga (co też daje do myślenia:)) Konstrukcje z silnikami od subaru były na rynku i wykorzystany był np silnik Subaru EA-81. Jeśli dobrze szukam to tu są jego spec. http://www.zenithair.com/zodiac/6-subaru.html moc jednak za mała na Twoje potrzeby, ale za to waga była ok 83kg co w porównaniu do EJ20 (140kg? jak coś to poprawcie) tłumaczy wykorzystanie w samolocie.

Kilka przykładów wrzucałem kiedyś w tym wątku 

 

Silnik EA-81 z tego co wiem był pierwotnie zaprojektowany jako lotniczy potem dopiero zaadoptowany do aut. Co do wagi silników subaru to jest to około 120 kg , tak mi się wydaje bo ciężko coś wyszperać w internecie, ale myślę że dało by się jeszcze zejść z wagi po odpowiednich modyfikacjach

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Czy Mark IV napisał:

Może to być też silnik który osiągnie te 200 koni po tuningu ,dodaniu turbiny. 

na ile się orientuję to turbiny w silnikach lotniczych montowane są nie w celu podniesienia mocy, a umożliwienia odpowiedniego sprężu na dużych wysokościach z których wynika obniżona gęstość powietrza. Wzrost mocy raczej jako skutek uboczny, zależy jak przełożyłoby się na pracę jednostki na dużych wysokościach przelotowych. 

Edited by Kotolot
Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, 133699 napisał:

Ale wiesz, że to problem w ECU? Postaw go na standalone i zapomnisz o tym. 

Fakt, ale uznałem, że żart jest za dobry żeby go logiką psuć ;)

  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...