Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Który silnik subaru ma naj leprzy stosunek mocy do masy. Chciał bym uzyskać po tuningu około 200 koni z możliwie jak naj lżejszego silnika. Silnik ma posłużyć do konwersji lotniczej .Czytałem o konwersjach silnika ej22 ale czy da się osiągnąć 200hp? Oczywiście musi być też wytrzymały moc jest potrzebna głównie do startu i szybszych przelotów przeważnie będzie pracował na 50 do 70 procęt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Motyla noga! Poważny projekt! @Oktan , masz jakiś pomysł w tej kwestii? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 W przyszłym roku chce zacząć budowę cozy Mark IV jest to konstrukcja kompozytowa zajmie kilka lat budowy ale technika jest mi znajoma i nie wymaga specjalnych narzędzi jednak silnik lotniczy 200 km to koszt około 150000 zł jest to zdecydowanie cena zaporowa dlatego najpierw muszę znaleźć odpowiedni silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Silniki nie różnią się praktycznie niczym niezależnie od pojemności 1.6 ma z wyglądu taki sam blok jak 2.5. Najlżejszy będzie 2.5 w wersji SOHC. W bloku są tłoki dużej średnicy z lekkiego aluminium i głowice na pojedyńczym wałku rozrządu. Myślę że bez problemu osiągnie 200km. Fabrycznie miały 167km Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 8 minut temu, Maniek95 napisał: Silniki nie różnią się praktycznie niczym niezależnie od pojemności 1.6 ma z wyglądu taki sam blok jak 2.5. Najlżejszy będzie 2.5 w wersji SOHC. W bloku są tłoki dużej średnicy z lekkiego aluminium i głowice na pojedyńczym wałku rozrządu. Myślę że bez problemu osiągnie 200km. Fabrycznie miały 167km Ale to musi być bezawaryjne...w powietrzu raczej nie zjedzie na pobocze by poczekać na lawetę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 Oglądałem filmik o tuningu silnika ej20 .Stwierdzili tam że ten model jest odporniejszy na modyfikację. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 18 minut temu, Neutrino33 napisał: Ale to musi być bezawaryjne...w powietrzu raczej nie zjedzie na pobocze by poczekać na lawetę NA 2.5 nie ma większych problemów poza UPG które można skutecznie naprawić Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 50 minut temu, Czy Mark IV napisał: W przyszłym roku chce zacząć budowę cozy Mark IV jest to konstrukcja kompozytowa zajmie kilka lat budowy ale technika jest mi znajoma i nie wymaga specjalnych narzędzi jednak silnik lotniczy 200 km to koszt około 150000 zł jest to zdecydowanie cena zaporowa dlatego najpierw muszę znaleźć odpowiedni silnik A jaką wagę ma taki silnik lotniczy ze wszystkim co potrzebuje do pracy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 Są różne jednostki o tej mocy do cozy jest w projekcie silnik o wadze 117 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian Lasota Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Z tą mocą kojarzy mi się tylko BRZ ale znowu bardziej skomplikowany silnik. To tego co podałeś jednak wybrałbym coś z turbo lub H6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kotolot Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 (edited) trochę offtop, ale w ostatnim roku aeroklub w Lesznie nabył nowy samolot i to właśnie Fuji Aero Subaru FA-200-180 - tutaj wykorzystali klasycznego lycominga (co też daje do myślenia:)) Konstrukcje z silnikami od subaru były na rynku i wykorzystany był np silnik Subaru EA-81. Jeśli dobrze szukam to tu są jego spec. http://www.zenithair.com/zodiac/6-subaru.html moc jednak za mała na Twoje potrzeby, ale za to waga była ok 83kg co w porównaniu do EJ20 (140kg? jak coś to poprawcie) tłumaczy wykorzystanie w samolocie. Kilka przykładów wrzucałem kiedyś w tym wątku Edited April 10, 2022 by Kotolot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kotolot Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Dochodzi jeszcze kwestia redundancji elementów w takim silniku, z czego pewnie wynika cena silników lotniczych. Jednak można na nich trochę bardziej "polegać" w razie ewentualnej awarii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian Lasota Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Silnik lotniczy ma inną konstrukcję dużo prostszą co za tym idzie bardziej bezawaryjną. Lycoming to V 180⁰ mają zdwojony układ zaplonowy, chłodzone powietrzem i olejem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 5 minut temu, Kotolot napisał: Dochodzi jeszcze kwestia redundancji elementów w takim silniku, z czego pewnie wynika cena silników lotniczych. Jednak można na nich trochę bardziej "polegać" w razie ewentualnej awarii. Cena silników lotniczych wynika raczej z certyfikacji . Jeżeli chodzi o redudecje to dochodzi jedynie drugi zapłon i układ paliwowy , co w przypadku konwersji jest dodawane do silników samochodowych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 7 minut temu, Krystian Lasota napisał: Silnik lotniczy ma inną konstrukcję dużo prostszą co za tym idzie bardziej bezawaryjną. Lycoming to V 180⁰ mają zdwojony układ zaplonowy, chłodzone powietrzem i olejem. lycoming o-360 jest bokserem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 23 minuty temu, Kotolot napisał: trochę offtop, ale w ostatnim roku aeroklub w Lesznie nabył nowy samolot i to właśnie Fuji Aero Subaru FA-200-180 - tutaj wykorzystali klasycznego lycominga (co też daje do myślenia:)) Konstrukcje z silnikami od subaru były na rynku i wykorzystany był np silnik Subaru EA-81. Jeśli dobrze szukam to tu są jego spec. http://www.zenithair.com/zodiac/6-subaru.html moc jednak za mała na Twoje potrzeby, ale za to waga była ok 83kg co w porównaniu do EJ20 (140kg? jak coś to poprawcie) tłumaczy wykorzystanie w samolocie. Kilka przykładów wrzucałem kiedyś w tym wątku Silnik EA-81 z tego co wiem był pierwotnie zaprojektowany jako lotniczy potem dopiero zaadoptowany do aut. Co do wagi silników subaru to jest to około 120 kg , tak mi się wydaje bo ciężko coś wyszperać w internecie, ale myślę że dało by się jeszcze zejść z wagi po odpowiednich modyfikacjach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 EA 81 miał 2 gaźniki, czy któryś Subaru z mocą około 200 km ma tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 Może to być też silnik który osiągnie te 200 koni po tuningu ,dodaniu turbiny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kotolot Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 (edited) Godzinę temu, Czy Mark IV napisał: Może to być też silnik który osiągnie te 200 koni po tuningu ,dodaniu turbiny. na ile się orientuję to turbiny w silnikach lotniczych montowane są nie w celu podniesienia mocy, a umożliwienia odpowiedniego sprężu na dużych wysokościach z których wynika obniżona gęstość powietrza. Wzrost mocy raczej jako skutek uboczny, zależy jak przełożyłoby się na pracę jednostki na dużych wysokościach przelotowych. Edited April 10, 2022 by Kotolot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czy Mark IV Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 Chyba można to rozwiązać za pomocą mocniejszej sprężarki z zaworami bezpieczeństwa . Na ziemi nadmiar ciśnienia uchodzi zaworami a na dużych wysokościach niskie ciśnienie kompensuje zbyt duże doładowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 EJ20 2.0R na plastikowym kolektorze powinien mieć ok 165hp i 115-120kg wagi. Praktycznie pozbawiony wad silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 15 godzin temu, 133699 napisał: EJ20 2.0R na plastikowym kolektorze powinien mieć ok 165hp i 115-120kg wagi. Praktycznie pozbawiony wad silnik. Ta, a za chwilę wątek: Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys m.n.p.m. Coś nowego? Szybko bo tracę wysokość 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Ale wiesz, że to problem w ECU? Postaw go na standalone i zapomnisz o tym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 50 minut temu, 133699 napisał: Ale wiesz, że to problem w ECU? Postaw go na standalone i zapomnisz o tym. Fakt, ale uznałem, że żart jest za dobry żeby go logiką psuć 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian Lasota Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Ja tu widzę inny problem czyli przekładnię, bez niej wykorzystasz silnik do jakiś 3k rpm później prędkość śmigła będzie za duża. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now