To że to stare trupy to nie problem bo silnik i tak będzie modyfikowany. Mocniejsze tłoki lżejszy wał korbowody .Po remącie będzie jak nowy . Subaru jest bokserem co poprawia pracę (mniejsze drżenie) . Większość silników lotniczych o małej mocy jest bokserami, a ile waży ten silnik z Toyoty?
Przekładnia jest oczywista częścią konwersji na silnik lotniczy . Jestem świadom że przerobienie będzie kosztować. Ale silniki Subaru są powszechnie stosowane w samolotach budowanych w garażu
Chyba można to rozwiązać za pomocą mocniejszej sprężarki z zaworami bezpieczeństwa . Na ziemi nadmiar ciśnienia uchodzi zaworami a na dużych wysokościach niskie ciśnienie kompensuje zbyt duże doładowanie
Silnik EA-81 z tego co wiem był pierwotnie zaprojektowany jako lotniczy potem dopiero zaadoptowany do aut. Co do wagi silników subaru to jest to około 120 kg , tak mi się wydaje bo ciężko coś wyszperać w internecie, ale myślę że dało by się jeszcze zejść z wagi po odpowiednich modyfikacjach
Cena silników lotniczych wynika raczej z certyfikacji . Jeżeli chodzi o redudecje to dochodzi jedynie drugi zapłon i układ paliwowy , co w przypadku konwersji jest dodawane do silników samochodowych
W przyszłym roku chce zacząć budowę cozy Mark IV jest to konstrukcja kompozytowa zajmie kilka lat budowy ale technika jest mi znajoma i nie wymaga specjalnych narzędzi jednak silnik lotniczy 200 km to koszt około 150000 zł jest to zdecydowanie cena zaporowa dlatego najpierw muszę znaleźć odpowiedni silnik
Który silnik subaru ma naj leprzy stosunek mocy do masy. Chciał bym uzyskać po tuningu około 200 koni z możliwie jak naj lżejszego silnika.
Silnik ma posłużyć do konwersji lotniczej .Czytałem o konwersjach silnika ej22 ale czy da się osiągnąć 200hp? Oczywiście musi być też wytrzymały moc jest potrzebna głównie do startu i szybszych przelotów przeważnie będzie pracował na 50 do 70 procęt