Jump to content

Reflektory uk na eu


Simmi

Recommended Posts

Siema. 

 

Pacjent obk3 MY06 przedlift... znany temat: reflektory a raczej odbłyśniki są w fatalnym stanie, temat wałkowany wiele razy jednak nie znalazłem nic o konwersjach z UK na EU. Robił to ktoś? Widziałem na YT trochę materiałów o przeróbkach. Sprawa wydaje się prosta jak konstrukcja cepa jednak to wszystko zawsze wygląda ładnie w telewizji (a telewizja jak wiadomo kłamie) :)

 

Druga sprawa jest taka że znalazłem na forum info że reflektory z przedlifta nie pasują do polifta i odwrotnie. Dlatego zapytam: dobrze rozumiem że te z przedlifta mają tę poziomą plastikową wstawkę w środku a te z polifta mają trzy pionowe "jakby linie" w miejscu kierunków?

 

Trzeci temat to xenon. Rozmawiam z typem co ma 2 sztuki podobno w stanie igła xenonow. Niby wszystko super bo cena nie wysoka tyle że UK. Jedno mnie jednak zastanawia: czy w tej wersji wg mnie przedliftem z poziomą wstawka w środku lampy w ogóle występowały w wersji xenon? 

 

Reasumujac: czy te lampy na zdjęciu poniżej będą w ogóle pasować do mojego przedlifta, czy przeróbka z UK na EU to fizyka kwantową czy raczej średnio ogarnięty manualnie człowiek sobie z tym poradzi i czy te reflektory w ogóle mogą być xenonoweScreenshot_20211206-221228_OLXpl.thumb.jpg.2eb69db03c1346760dcf011781efb24f.jpg?

Link to comment
Share on other sites

Generalnie Xenon ma rację bytu gdy masz system jego oczyszczania oraz autopoziomowanie. Przeróbka lamp z UK na EU to też dyskusyjne trochę bo... Zostanie Ci homologacja na kloszu do ruchu lewostronnego. Niby można ale jak się trafi czepliwy policjant to weźmie dowód. Oddaj do regeneracji te co masz, jeśli musisz mieć samochód w tym czasie to kup najtańszy komplet lamp załóż oddaj swoje do regeneracji a później to sprzedaj z jakąś stratą.  A palnik xsenon możesz założyć zamiast żarówek które masz teraz, będzie to tak samo mało legalne jak wsadzenie lamp do samochodu który nie jest przystosowany do tego.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, ewemarkam napisał:

A palnik xsenon możesz założyć zamiast żarówek które masz teraz, będzie to tak samo mało legalne jak wsadzenie lamp do samochodu który nie jest przystosowany do tego.


Tu wcale nie chodzi o to, czy jest legalnie, czy nie. Chodzi o to, że takie pomysły kończą się wypalaniem oczu jadącym z przeciwka.

Mijam codziennie forka SG z takim patentem. Po prostu masakra. Ale tamten kierownik szczęśliwy, bo oszukał system.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Simmi napisał:

dobrze rozumiem że te z przedlifta mają tę poziomą plastikową wstawkę w środku a te z polifta mają trzy pionowe "jakby linie" w miejscu kierunków?


Tak. Poniżej zdjęcie xenonu do polifta ze zintegrowanym spryskiwaczem.

 

Moim zdaniem każdy 15 letni reflektor, który kupisz będzie nadawał się do regeneracji. Cudów nie ma - tym bardziej, że odbłyśniki były bardzo słabej jakości.

 

Co do reflektorów ksenonowych w przedlifcie, to wydaje mi się, że nie występowały.

 

 

9635FF94-3760-4B41-AB3E-EB95BAABF011.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, spawalniczy napisał:


Tu wcale nie chodzi o to, czy jest legalnie, czy nie. Chodzi o to, że takie pomysły kończą się wypalaniem oczu jadącym z przeciwka.

Mijam codziennie forka SG z takim patentem. Po prostu masakra. Ale tamten kierownik szczęśliwy, bo oszukał system.

Mam ksenon w zwykłym kloszu, da się tylko trzeba to zrobić z głową a nie kupić byle hidy które świecą jak chcą.  Dobrze ustawić lampy, tak żeby nie świeciły w niebo.

Ale takich "szczęśliwych" jest mnóstwo przyznaję. Założyli i tyle o nic więcej nie zadbali. 

 

Tutaj mowa o soczewce z tego co wiem to w SG nie było jej fabrycznie. Soczewka ładnie odcina i nawet najgorszy LED czy HID będzie robił granicę światło-cienia, i nie oślepiał pod warunkiem poprawnego ustawienia lamp. Ale więcej jest ludzi którzy jeżdżą z ustawionymi byle jak halogenami i też walą po oczach.

Zobacz niżej jak świeci ksenon w zwykłym kloszu i halogen dla porównania. Jak napisałem da się ale mało kto robi to z głową

IMG_20211117_185121.jpg

IMG_20211117_185118.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A czy ktoś wie czy i ewentualnie gdzie można kupić same odbłyśniki? Zależy mi na nowych. Opcjonalnie czy ktoś ktoś jaki jest numer katalogowy tej części by można było znaleźć jakiś zamiennik albo z innego auta?

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie firmy jakie wydzwoniłem chcą by im przysłać odbłyśniki do regeneracji. Chyba serio kupię cokolwiek by dalo się jeździć i prześlę do regeneracji te co mam. Choć też się już dowiedziałem że jest gwarancji nie daje bo są plastikowe a nie aluminiowe przez co czasem rez plastik i jego kształt potrafi się przypalić i wtedy nadzieii już w ogóle nie ma 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Simmi napisał:

Wszystkie firmy jakie wydzwoniłem chcą by im przysłać odbłyśniki do regeneracji. Chyba serio kupię cokolwiek by dalo się jeździć i prześlę do regeneracji te co mam. Choć też się już dowiedziałem że jest gwarancji nie daje bo są plastikowe a nie aluminiowe przez co czasem rez plastik i jego kształt potrafi się przypalić i wtedy nadzieii już w ogóle nie ma 

Nie żebym się czepiał. Ale kminisz od poniedziałku, a masz środę już. Znajdź firmę, która Ci reflektory rozklei bo mają o tym pojęcie, później wykręć odbłyśniki i wyślij do regeneracji pocztą. Czasem odbywa się to w ten sposób, że jeśli mają już gotowe do Twojego modelu to tylko pakują i wziu! od razu jadą do Ciebie i masz na drugi dzień. W ten sposób w tydzień załatwisz temat. Zdjęcie reflektorów wiąże się ze zdjęciem przedniego zderzaka, jest pełno filmów na YT i robisz to sam na spokojnie w godzinkę. Z tym, że jest zima, a niskie temperatury sprzyjają łamaniu się różnych plastikowych elementów. 

Link to comment
Share on other sites

Kolego, ja już je sam rosklejalem jak polerowałem klosze. To nie problem. Ale nie mogę odesłać ich do firmy co się tym zajmuje bo zostanę bez auta na kilka dni. Do najbliższego sklepu mam 9km a do pracy 30. Co 2 dni robię zakupy matce która mieszka ode mnie 40km. Ja nawet do najbliższej drogi mam kilometr. W moim przypadku nie da się odesłać. Szukam firmy ktora zrobi ki od ręki. Mogę przyjechać, postawić auto i pracować zdalnie ale auta pozbyć się nie mogę. A firmy co to robią od ręki na wymianę nie mają 

Edited by Simmi
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Simmi napisał:

Mogę przyjechać, postawić auto i pracować zdalnie ale auta pozbyć się nie mogę. A firmy co to robią od ręki na wymianę nie mają 

Może masz kogoś w rodzinie kto mógłby pożyczyć auto na kilka dni?

Wiem,że "żon i samochodów" się nie pożycza:mrgreen:,ale jak mus to mus;)

Link to comment
Share on other sites

Gdyby przeczekać do lata albo chociaż wiosny to tak. Jak pisałem do najbliższej drogi mam 1km a do takiej przejezdnej innym autem około 2. Jak teraz wezmę od kogoś auto to może wyjść tak że oddam je dopiero w marcu Jak zima przyjdzie. Ale jest to wyjście. 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, olo11 napisał:

Może masz kogoś w rodzinie kto mógłby pożyczyć auto na kilka dni?

Wiem,że "żon i samochodów" się nie pożycza:mrgreen:,ale jak mus to mus;)

i grzebienia :P

 

A na poważnie kupić najtańsze jak ktoś doradzał , podmienić a swoje wysłać do pełnej regeneracji z odbłyśnikami , koszt takiej renowacji od 300 do 400 zł za sztukę. I wtedy nie ogranicza Cię czas i miejsce i wysyłasz do tej firmy, która daje gwarancję na swoją usługę. 

Link to comment
Share on other sites

Ja jeszcze wrócę do pierwszego wpisu w tym wątku. Mam takie same reflektory jak te ze zdjęcia (to nie są ksenony). Klasyczny odbłyśnik mają tylko światła drogowe (wewnętrzna strona reflektora), światła mijania znajdują się w tej okrągłej, środkowej soczewce. Czy ten element da się jakoś sensownie zregenerować? Na moje niefachowe oko klasycznego odbłyśnika tam nie ma.

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, sartek napisał:

Ja jeszcze wrócę do pierwszego wpisu w tym wątku. Mam takie same reflektory jak te ze zdjęcia (to nie są ksenony). Klasyczny odbłyśnik mają tylko światła drogowe (wewnętrzna strona reflektora), światła mijania znajdują się w tej okrągłej, środkowej soczewce. Czy ten element da się jakoś sensownie zregenerować? Na moje niefachowe oko klasycznego odbłyśnika tam nie ma.

Ale tam wewnątrz reflektora jest taka plastikowa kopułka w którą wchodzi żarówka mijania. I wewnątrz tej kopułki jest odbłyśnik pokryty amelinium, czy czymś innym w srebrnym/lustrzanym kolorze. Światło dodatkowo kierowane jest do soczewki przez prostokątny otwór i dopiero wypada na zewnątrz przez wspomnianą przez Ciebie soczewkę, ona sama nie ma takich super właściwości kierowania strumieniem światła. 
O tutaj to widać dobrze.

Edit: Trochę źle to opisałem, ale na nagraniu widać o co chodzi. 

Edited by Orear
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

To wiele wyjaśnia, dzięki za ten filmik. Czyli potencjalnie problematyczny może być albo odbłyśnik w tylnej części, albo ta soczewka (u mnie wydaje się jakaś taka "zmatiowała", choć na filmie też nie jest idealnie przezroczysta).

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.12.2021 o 07:43, spawalniczy napisał:

Co do reflektorów ksenonowych w przedlifcie, to wydaje mi się, że nie występowały

 

Chyba były, ale JDM (bez regulacji i spryskiwaczy).

 

Link to comment
Share on other sites

Tak czy siak te że zdjęcia to nie były xenon. Ogólnie zarzuciłem temat xenonu przez re zmiany przedlift polift. Myślałem że to p&p a jednak sprawa wcale nie jest taka łatwa 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeśli lampy w Outbacku są identyczne jak w Legacy IV, to tak jak napisał kolega czekker, w JDMach występowały lampy ksenonowe w przedliftach ( na 100% w Legacy ). Ksenon w tych lampach jest na soczewce i nie ma żadnego problemu, żeby te lampy przerobić na LHD. Nie jestem pewien czy w tym modelu przeróbka polega na obróceniu przesłon czy też ich dorobieniu, ale nie ma z tym żadnych problemów. Mój brat wysyłał lampy ze swojego Blitzena ( ksenony )do jakiejś firmy i mu przerobili na LHD, dodatkowo dołożyli diodowe ringi. Lampy świecą tak jak powinny, nikogo nie oślepiają. To oryginalny ksenon, więc lampa po przeróbce i prawidłowym ustawieniu świateł świeci tak jak powinna. Dorobienie spryskiwsczy jest bardzo proste i warto to zrobić przy ksenonach. Jeśli chodzi o system samopoziomowsnia to w JP czy USA nie jest wymagany i tam jakoś nie ma problemów z oślepianiem. Trzeba dobrze wyregulować lampy i pamiętać o ich opuszczeniu jeśli załadujemy auto i nikogo nie będziemy oślepiać. 

Oczywiscie w świetle prawa montaż takich lamp nie jest legalny, ale jeśli zamontujesz spryskiwacze i prawidłowo je wyregulujesz nie powinno być żadnych problemów. 

Moim zdaniem warto zamontować lampy ksenonowe bo znacznie poprawiają one bezpieczeństwo. Oczywiscie przy założeniu, że lampy zostały poprawnie przerobione i prawidłowo ustawione.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...