Skocz do zawartości

Forester E-boxer Start Stop.


Tolekcacek

Rekomendowane odpowiedzi

To wszystko co napisałeś wyżej jest prawdą poza jednym...

45 minut temu, Miałki napisał:

 

Problem ten nie dotyczy silnika Forestera (w tym XT) którego to stopień sprężania to zaledwie 10.6:1.

 

 

 

 

Nie można porównywać stopnia sprężania silnika wolnossącego do silnika turbodoładowanego.  Wszystko zależy jeszcze od ciśnienia doładowania generalnie im wyższe tym stopień sprężania musi być niższy, dlatego po dodaniu turbo do wolnossaka obniża się stopień sprężania najczęściej poprzez danie grubszej uszczelki pod głowicą (tzw odprężenie) , a 10,6:1 w silniku turbo to wcale nie tak mało... np 2.0 tfsi ma 10,3. Ale być może wyższe ciśnienie doładowania dlatego zalecają 98. 

Edytowane przez Tolekcacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest taki. By wykozystac zalety wiekrzej liczby oktanowej w NA trzeba bardziej wyprzedzic zaplon. Jak to ktos wyzej napisal silnik to nie laboratorium, jesli silnik byl przygotowany pod 95 to nawet lanie od poczatku 98 nie wiele da bo bezpieczne ustawienie map nie pozwoli za bardzo na wyprzedzenie zaplonu. Dlatego silnik stroi sie na inne paliwo i wtedy wzrosty moga byc wymierne.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że problem jest gdzie indziej . Mam XT wystrojone na 98 . Za granicą obojętnie jaka stacja auto chodzi jak marzenie ( nie dotyczy Czech - na orlenowskiej benzinie 98 jest oznaczone na dystrybutorze jako 100 a auto chodzi jak na 95 :))

W Polsce jest wyczuwalna różnica pomiędzy stacjami. Najlepszy 100 Shella później 98 BP , Lotos , Orlen a najgorszy CirkleK - wycofali na większości  stacji 98 a na tych co jest to tragedia . Zaskakująco dobre jest  paliwo na stacjach Auchan . 
Tak więc to że gadamy czy 95 czy 98 to jest jeszcze liczba oktanowa motoryczna i uszlachetniacze. To że auto jest na 95 fabrycznie ok ale na dobrą jakość paliwa to samo na 98. Oczywiście to moja opinia z 100tys przebiegu Forkiem  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 20:21, Tolekcacek napisał:

www.Disi-tune.pl spec od Mazdy zrobił ich już pewnie kilkaset, także chyba wie co mowi. A przeliczać wartość opałowa do mocy to można w silniku gaźnikowym a nie nowoczesnym bezpośrednim wtrysku btw. Zobacz i uwierz. Już na drugiej stronie masz Mazdę 3 na 98 oktanach która zamiast 210 ma 240 nm. ( Bez chipa 230 )  I ponad 180 koni . Przypominam że Mazdy mają stopień sprężania 14:1. Niestety nie mam wykresu mojej żeby  Ci  wkleić bo auto dawno sprzedane. 

Niestety bez dowodu w postaci testu (test na OBU paliwach niestrojonego tego samego silnika) to tylko teoria. Na stronie podanej w linku takiego testu nie znalazłem. Trudno mi uwierzyć na słowo w takie przyrosty w słabym silniku wolnossącym tylko po zmianie paliwa. Jestem po prostu sceptyczny:)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jacocz napisał:

Myślę że problem jest gdzie indziej . Mam XT wystrojone na 98 . Za granicą obojętnie jaka stacja auto chodzi jak marzenie ( nie dotyczy Czech - na orlenowskiej benzinie 98 jest oznaczone na dystrybutorze jako 100 a auto chodzi jak na 95 :))

W Polsce jest wyczuwalna różnica pomiędzy stacjami. Najlepszy 100 Shella później 98 BP , Lotos , Orlen a najgorszy CirkleK - wycofali na większości  stacji 98 a na tych co jest to tragedia . Zaskakująco dobre jest  paliwo na stacjach Auchan . 
Tak więc to że gadamy czy 95 czy 98 to jest jeszcze liczba oktanowa motoryczna i uszlachetniacze. To że auto jest na 95 fabrycznie ok ale na dobrą jakość paliwa to samo na 98. Oczywiście to moja opinia z 100tys przebiegu Forkiem  ;) 

Mam dokładnie te same odczucia, a po ostatnich obniżkach i zatankowaniu na circleK samochód w tych samych warunkach spala o 1,2 l więcej na 100 km – przypadek ??

Jakość paliwa jest dramatyczna w odniesieniu paliwa tankowanego na zachodzie i południu europy, no może poza naszymi bezpośrednimi sąsiadami z południa.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tolekcacek napisał:

Są testy pod którymi jest napisane że na paliwie 95 albo na paliwie 98 ale nie wszędzie a że jest ich kilkaset nie dziwię się że nie che Ci się dokładnie poszukać. Trudno zostajemy w punkcie wyjścia :)

:mrgreen:

Może w takim razie wskażesz jakiś przykładowy. Tylko taki który pokazuje test na 95 i 98 bez modyfikacji. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej bede za swoim. Jesli auto fabrycznie jest strojone na 95 to roznice bedzie czuc po zalaniu gnojowki albo wachy zza wschodnia granicy bo to jakos 92jest. Do 98 auto trzeba wystroic. Jak wystroisz na 98 a wlejesz 95 to czujnik stuku bedzie mial co robic i roznica jest znaczaca. To juz mi sie potwierdzilo nota bene na maluchu ze splanowana glowica prawie po gwizdki. Na 95 nie dalo sie jechac na 98 zaplon kopniety do przodu tak ze rozrusznik ledwie zaczynal krecic ale nie stukal . Tak wiem inna technologia ale zasada spalania wachy zawsze ta sama.


Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2022 o 17:54, Tolekcacek napisał:

Wlacz na stałe nawiew na przednia szybę ( sprężarka nie musi być włączona w sensie można wyłączyć przycisk AC). Ustaw nawiew na 2-3 kreski temp wg uznania  i jeździsz bez wyłączania silnika nawet na postoju. . Ja tak robię od kupna auta. Czasem po odpaleniu jak silnik zimny jeżdżę  w trybie auto żeby lepiej dogrzał nogi a jak olej osiąga te 60 stopni ( i zaczyna działać tryb hybrydowy) przełączam na szybę i gitara. A jak chce pojeździć na elektryku samym np po podwórku i zaparkować  do garażu lub w korku  to wyłączam klimę całkowicie i mogę jechać nawet 1.5 km bez spalinowki...  A dla tych co mówią dlaczego kupiłem takie auto : 2.0 bez elektryka byłoby dużo bardziej mulowate to raz, a 2.5 niestety nie jest dostępne w UE.  Inne samochody były za ciasne np cx 5 lub miały kurę na masce...A pozostałe też były hybrydami...

Dzięki za podpowiedź. Działa. Sprawdziłem poza miastem (ok. 140 km). Przez oszukanie tego systemu (Start/Stop) spalanie na trasie spadło do 6,4 l (max. prędkość 90 km/h - warunki zimowe). I oto chodziło , nie mówiąc już o oszczędności zużycia innych elementów autka  i szarpaniu. Polecam Wszystkim kogo ten system denerwuje. Smutne jest to, że przy takiej cenie  samochodu bawimy się w szukanie i oszukiwanie sytemu tego autka. A Subaru Polska cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2022 o 17:54, Tolekcacek napisał:

Wlacz na stałe nawiew na przednia szybę ( sprężarka nie musi być włączona w sensie można wyłączyć przycisk AC). Ustaw nawiew na 2-3 kreski temp wg uznania  i jeździsz bez wyłączania silnika nawet na postoju. . Ja tak robię od kupna auta. Czasem po odpaleniu jak silnik zimny jeżdżę  w trybie auto żeby lepiej dogrzał nogi a jak olej osiąga te 60 stopni ( i zaczyna działać tryb hybrydowy) przełączam na szybę i gitara. A jak chce pojeździć na elektryku samym np po podwórku i zaparkować  do garażu lub w korku  to wyłączam klimę całkowicie i mogę jechać nawet 1.5 km bez spalinowki...  A dla tych co mówią dlaczego kupiłem takie auto : 2.0 bez elektryka byłoby dużo bardziej mulowate to raz, a 2.5 niestety nie jest dostępne w UE.  Inne samochody były za ciasne np cx 5 lub miały kurę na masce...A pozostałe też były hybrydami...

 

Co za genialne i proste rozwiązanie i działa w 100%, EV nie włącza się wcale, dmuchawa może chodzić spokojnie na 2-gim biegu , wreszcie e-boxer  jeżdzi tylko w trybie wspomagania silnika spaliowego silnikiem elektrycznym.

Wyraźniej lepsza dynamika

Bateryjka trakcyjna cały czas jest pełna.

Temperatura w środku stabilniejsza

Brak szarpania przy przełączaniu ev/spaliny

 

Jeżeli można to przyznałbym medal forumowy za odkrycie tajnego przycisku omijającego start/stop.

Przez prawie 2 lata żyłem w nieświadomości

 

Edytowane przez radiolog
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2022 o 07:24, Celta napisał:

spalanie na trasie spadło do 6,4 l

co za antysystemowe auto :) a na poważnie, syn jeździ firmową corollą i też nie może się przestawić - nie dość, że muł to jeszcze średnio przewidywalny, więc coś z tymi hybrydami jest na rzeczy, albo producenci od nowa uczą jeździć użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiem na przednią szybę wyłącza start stop nie tylko w Subaru, Mazda ma podobne rozwiązanie, oprócz fizycznego przycisku.
Jedyny minus nawiemu tylko na szybę to w zimie niekomfortowa temperatura na nogi, ale można przeżyć. Tryb EV używam teraz rzadko, głównie w podziemnym parkingu no i może w strefie zamieszkania.
Mam wrażenie, że ponieważ komputer nie musi ciągle myśleć czy używać ev czy spalinowego przy dynamiczniej wciśniętym gazie nie wchodzi od razu na 5 tys rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dyskomfort nog i i wolisz jechać z nawiewem na nogi to zamiast na szybę  ustawiasz ogrzewanie na auto temperaturę na hi i zmniejszasz intensywność nawiewu w zależności od potrzeb do jednej lub dwóch  trzech. kresek. Silnik nie wyłączy się. Ja tak robię i działa Pozdr

Edytowane przez Tolekcacek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jakość jazdy i przyspieszeń bez trybu ev wyraźnie się poprawiła, nie ma tego wchodzenia na 5 tys i wyżej przy mocniejszym naciśnięciu gazu, auto bardziej zachowuje się jak biegówkach, każdemu polecam przetestowanie. Nawet tryb S lepiej chodzi.
Nawet zużycie paliwa wychodzi mniejsze niż w trybie miękkiej hybrydy, co tylko potwierdza, że to tylko do homologacji, a w życiu codziennym należy jeździć bez

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję że pojawi się jakiś magik który będzie w stanie wyłączyć na stałe przełączanie auta w tryb ev, żeby można było normalnie korzystać z klimatyzacji. Pytałem w jednym  ASO i są niechętni żeby to zrobić ale po rozmowie odniosłem wrażenie że jest taka możliwość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...