Skocz do zawartości

Pompa powierza wtórnego Subaru Legacy IV 2006


mav50k

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma błędów pompy... (i nie może być bo ma tylko 2 kable zasilania)

 

Są błędy od nieprawidłowej pracy zaworu (z różnych powodów) lub braku pracy zaworu.

 

To działa w ten sposób :

ECU uruchamia na zimnym pompę któa pompuje przez zawór powietrze do bloku, po kilkudziesięciu sekundach, zamyka zawór (pompa nadal pracuje) i jeśli czujnik w zaworze, widzi wzrost ciśnienia (bo zawór się  szczelnie zamknął) to po ok 5 sek ECU wyłącza przekaźnik pompy.

 

Jeśli po wysłaniu przez ECU sygnału do zamknięcia zaworu, czujnik nie stwierdzi wystarczającego wzrostu ciśnienie, to ECU stwierdza błąd ZAWORU (bez zagłębiania się w przyczynę = ma za mało danych).

Oczywiście jak pompa nie będzie podawać powietrza to też pojawi się błąd zaworu. ;-)

Ale to się bardzo łatwo diagnozuje - pompa nie wyje = z reguły nie działa ;-))

Edytowane przez artaa
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maross napisał:

Głównie chodzi mi o P1410 i P0410.

P1410 - SAI zacięcie zaworu w pozycji otwartej

P0140 - błąd z sondy lambda, najczęściej towarzyszy błędom SAI

 

3 godziny temu, artaa napisał:

Nie ma błędów pompy... (i nie może być bo ma tylko 2 kable zasilania)

P2444 - zacięcie pompy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P2444 - zacięcie pompy. 
Tutaj zgaduje ale moze to bys spowodowane przerwa w ukladzie lub zbyt duza rezystancja co sterownik jest w stanie sprawdzic.
Poprawcie mnie jesli tak nie jest. Moja teoria opiera sie o to skad sterowniki w innych autach wiedza kiedy przepala sie zarowka. W grupie vag sterownik jest w stanie sprawdzic to ze zarowka w najblizszym czasie sie przepali wlasnie na podstawie zmieniajacej sie rezystancji samej zarowki

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie taki system...

Pompa jest uruchamiana przez ECU prostym przekaźnikiem i nie ma pomiaru prądu/rezystancji.

 

Wspomniany błąd nadal nie jest błędem pompy... :upside-down-face_1f643-small:

było już dawno na forum to rozkminione, jest tylko 1 element kontrolno-pomiarowy = czujnik ciśnienia

opis:

 

Air pump stuck ON.

The secondary air pressure is more than 5 kPa (38 mmHg)

despite the ECM ordering the air pump to turn off.

(2 trip detection logic)

 

P2444:

The ECM observes the pressure in the secondary air passage using the pressure sensor located on the

air switching valve in the secondary air injection system. The sensor measures the pressure in the

secondary air passage and sends a signal to the ECM.

If the pressure level from the sensor exceeds a certain level despite the ECM turning off the air pump, the

ECM interprets this as a fault in the secondary air injection system and sets a DTC.

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie taki system...
Pompa jest uruchamiana przez ECU prostym przekaźnikiem i nie ma pomiaru prądu/rezystancji.
 
Wspomniany błąd nadal nie jest błędem pompy... :upside-down-face_1f643-small:
było już dawno na forum to rozkminione, opis:
 
Air pump stuck ON.
The secondary air pressure is more than 5 kPa (38 mmHg)
despite the ECM ordering the air pump to turn off.
(2 trip detection logic)
 
P2444:
The ECM observes the pressure in the secondary air passage using the pressure sensor located on the
air switching valve in the secondary air injection system. The sensor measures the pressure in the
secondary air passage and sends a signal to the ECM.
If the pressure level from the sensor exceeds a certain level despite the ECM turning off the air pump, the
ECM interprets this as a fault in the secondary air injection system and sets a DTC.
Dziekuje za wyprowadzenie mnie z bledu

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.Do pad mnie problem z błędem silnika i tempomatu . Auto subaru legacy 2.0 165  benzyna bez gazu manual.Błąd który się wyświetla to P2433. Rozkręciłem pompę o dziwo czysta bez rdzy itp. Podłączyłem na krótko i pompa działa tylko mam wrażenie że prąd do niej nie dochodzi bo nie załącza się chyba że to wina zaworów które też czyściłem a szczególnie tego z 5 pinowym wejściem bo on może steruje i jest wadliwy. Zawory na krótko podpiąłem i działają. Sprawdzałem jeszcze przekaźnik pompy wydaje się dobry i bezpiecznik zaworów też dobry. I teraz pytanie co jest problemem? Czekam na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2023 o 09:03, Domi napisał(a):

Witam.Do pad mnie problem z błędem silnika i tempomatu . Auto subaru legacy 2.0 165  benzyna bez gazu manual.Błąd który się wyświetla to P2433. Rozkręciłem pompę o dziwo czysta bez rdzy itp. Podłączyłem na krótko i pompa działa tylko mam wrażenie że prąd do niej nie dochodzi bo nie załącza się chyba że to wina zaworów które też czyściłem a szczególnie tego z 5 pinowym wejściem bo on może steruje i jest wadliwy. Zawory na krótko podpiąłem i działają. Sprawdzałem jeszcze przekaźnik pompy wydaje się dobry i bezpiecznik zaworów też dobry. I teraz pytanie co jest problemem? Czekam na info.

 

 

Witam

mam emulator ktory zastepuje cala instalacje powietrza wtornego 

https://www.olx.pl/d/oferta/elektroniczny-przyrzad-zastepuje-instalacje-powietrza-wtornego-subaru-CID5-IDW5qCE.html?bs=olx_pro_listing

jeśli jesteś zainteresowany napisz do mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.08.2021 o 18:31, ura_bus napisał(a):

Jak niżej "wygoglane",  przyczyną błędu nie musi być niesprawność pompy - informuje tylko, że ciśnienie w kanale powietrza wtórnego jest poza zakresem:

When is the code detected?

If the pressure level from the sensor has not reached a certain level despite the ECM turning on the air pump,or if the pressure level exceeds the threshold despite the ECM turning off the air pump, the ECM interprets this as a fault in the secondary air injection system and the code is set.

 

P2444 SUBARU Meaning

To accelerate the activation of catalyst when warming up the engine, the air injection system pumps the secondary air to the exhaust manifold by pressure. The secondary air is supplied by the air pump and it is pumped to the exhaust manifold through the air switching valve. Open and close movement of the air switching valve is regulated by the Vacuum Switching Valve (VSV).The air pump and the air switching valve are observed by the Engine Control Module (ECM) and are used to detect malfunction in this system. The ECM monitors the secondary air injection system and detects malfunction using a pressure sensor located on the air switching valve.
The ECM observes the pressure in the secondary air passage using the pressure sensor located on the air switching valve in the secondary air injection system. The sensor detects an exhaust pressure in the secondary air passage.

 

Było wielokrotnie opisywane na forum z konkluzją "wyrwać chwasta" - demontaż pompy, zaślepienie wejść w głowicy i wyprogramowanie błędów z ECU. Mnie to kilka lat temu kosztowało (o ile dobrze pamiętam) około 1,5 kpln.

Nie wiem ile to kosztuje teraz.

 

Pozdrawiam,

  

 

 

Witam

Czy możesz mi napisać czy to ma być demontaż pompy powietrza wtórnego . U mnie jest odpięta wtyczka. Gdy ją zapnę to pompka sie kręci cały czas mimo zgaszonego silnika.EGR usunięty i zaślepiony. Check i cruise dalej sie zapalają mimo kasowania błędów  już wielokrotnego. Problem trwa od pół roku. Mam dość . Nikt mi nie chce pomóc.Skoda mi samochodu. Jak prawidłowo usunąć tą pompkę.Muszę wydać te 1,5 tys . Jest ktoś kto to zrobi w Radomiu lub okolicach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dominika Lipiec napisał(a):

Witam

Czy możesz mi napisać czy to ma być demontaż pompy powietrza wtórnego . U mnie jest odpięta wtyczka. Gdy ją zapnę to pompka sie kręci cały czas mimo zgaszonego silnika.EGR usunięty i zaślepiony. Check i cruise dalej sie zapalają mimo kasowania błędów  już wielokrotnego. Problem trwa od pół roku. Mam dość . Nikt mi nie chce pomóc.Skoda mi samochodu. Jak prawidłowo usunąć tą pompkę.Muszę wydać te 1,5 tys . Jest ktoś kto to zrobi w Radomiu lub okolicach ? 

 

Niedawno borykałem się z tym czy wydać tyle kasy na to. Zaryzykowałem i kupiłem emulator od @Maksym2209. Póki co jestem zadowolony i na chwilę obecną mogę polecić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Dominika Lipiec napisał(a):

Czy możesz mi napisać czy to ma być demontaż pompy powietrza wtórnego .

Napisać mogę chociaż nie spodziewam się, że Ci to pomoże. W tym wątku zostało już w mojej opinii opisane wszystko (z detalami) n/t tzw. systemu powietrza wtórnego. Jeżeli którykolwiek element (zawory - są 2, po jednym na głowicę, pompa) nie działa jak powinien ecu będzie zgłaszał check. Żeby tego nie robił to trzeba go oszukać tzn. wyprogramować z ecu procedury obsługi sygnałów z sytemu powietrza wtórnego lub jak pisze koega @Glodzio zastapić te sygnały emulatorem, który symuluje ecu poprawne działanie całego systemu. Czy emulator oferowany przez @Maksym2209spełnia tą rolę to nie wiem, nie stosowałem, mam wyprogramowany z ecu ten system. Samo "odłączenie" wtyczek i demontaż urządzeń nic nie da. U mnie fizycznie usunięty jest jeden zawór, pompa i zaślepione kanały dolotowe w głowicach. Drugi zawór pozostał i jest podpięty elektrycznie do ecu oryginalną instalacją ze względu na wbudowany czujnik cisnienia. Tak widocznie jest łatwiej modyfikować oprogramowanie gdy sygnał "ciśnienia" dochodzi do ecu.

 

Pozdrawiam,

   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Dominika Lipiec napisał(a):

Witam

Czy możesz mi napisać czy to ma być demontaż pompy powietrza wtórnego . U mnie jest odpięta wtyczka. Gdy ją zapnę to pompka sie kręci cały czas mimo zgaszonego silnika.EGR usunięty i zaślepiony. Check i cruise dalej sie zapalają mimo kasowania błędów  już wielokrotnego. Problem trwa od pół roku. Mam dość . Nikt mi nie chce pomóc.Skoda mi samochodu. Jak prawidłowo usunąć tą pompkę.Muszę wydać te 1,5 tys . Jest ktoś kto to zrobi w Radomiu lub okolicach ? 

Znam człowieka który to zrobi RAZ a DOBRZE przy czym Know how niestety kosztuje.  @Piaskos ????  Następne pytanie - czyszczenie pompy nie pomogło? Ona jest rozbieralna i jak życie pokazało lubi się "upierdzielić" niczym gnój w kałuży :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, obcy17 napisał(a):

Znam człowieka który to zrobi RAZ a DOBRZE przy czym Know how niestety kosztuje.  @Piaskos ????  Następne pytanie - czyszczenie pompy nie pomogło? Ona jest rozbieralna i jak życie pokazało lubi się "upierdzielić" niczym gnój w kałuży :) 

Pompa nie była czyszczona. Ale Ecu mam wywalone i zaślepione. Wiec jeżeli nawet wyczyszczę tą pompę i podepnę to check też sie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, obcy17 napisał(a):

Znam człowieka który to zrobi RAZ a DOBRZE przy czym Know how niestety kosztuje.  @Piaskos ????  Następne pytanie - czyszczenie pompy nie pomogło? Ona jest rozbieralna i jak życie pokazało lubi się "upierdzielić" niczym gnój w kałuży :) 

Jaką kwotę masz na myśli pisząc że zrobi raz a dobrze ? Mi facet powiedział 1600 zł za tą operację łącznie z wywaleniem ecu. Ale że ecu mam wywalone i zaślepione wiec to odeszło. Nie wiem ile teraz by mi powiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...