Skocz do zawartości

Pompa powierza wtórnego Subaru Legacy IV 2006


mav50k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z pompą powietrza wtórnego. Świeci się check, kontrola trakcji oraz mruga cruise, komputer pokazuje błąd P2444. Napiszę co sprawdziłem do tej pory: bezpieczniki, oba przekaźniki (zawór i pompa), wiązki zaworów, pompy, ze skrzynki i do skrzynki, wszystko wygląda ok, pompa podłączona "na krótko" działa. Z ECU ze złączki B135 z pinu B5 powinna przychodzić masa jako sterowanie przekaźnika, które się nie pojawia. Nie wiem czy nie pojawia się bo ECU otrzymuje błędne dane z któregoś z czujników czy samo w sobie jest uszkodzone. Czy ktoś z Was wie na jakiej podstawie ECU decyduje o załączeniu przekaźnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2021 o 13:43, mav50k napisał:

pompa podłączona "na krótko" działa

Jak niżej "wygoglane",  przyczyną błędu nie musi być niesprawność pompy - informuje tylko, że ciśnienie w kanale powietrza wtórnego jest poza zakresem:

When is the code detected?

If the pressure level from the sensor has not reached a certain level despite the ECM turning on the air pump,or if the pressure level exceeds the threshold despite the ECM turning off the air pump, the ECM interprets this as a fault in the secondary air injection system and the code is set.

 

P2444 SUBARU Meaning

To accelerate the activation of catalyst when warming up the engine, the air injection system pumps the secondary air to the exhaust manifold by pressure. The secondary air is supplied by the air pump and it is pumped to the exhaust manifold through the air switching valve. Open and close movement of the air switching valve is regulated by the Vacuum Switching Valve (VSV).The air pump and the air switching valve are observed by the Engine Control Module (ECM) and are used to detect malfunction in this system. The ECM monitors the secondary air injection system and detects malfunction using a pressure sensor located on the air switching valve.
The ECM observes the pressure in the secondary air passage using the pressure sensor located on the air switching valve in the secondary air injection system. The sensor detects an exhaust pressure in the secondary air passage.

 

Było wielokrotnie opisywane na forum z konkluzją "wyrwać chwasta" - demontaż pompy, zaślepienie wejść w głowicy i wyprogramowanie błędów z ECU. Mnie to kilka lat temu kosztowało (o ile dobrze pamiętam) około 1,5 kpln.

Nie wiem ile to kosztuje teraz.

 

Pozdrawiam,

  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ostatni Mohikanin napisał:

Pompa do wymiany, lub grzebanie w sofcie, ja wybrałem drugą opcję, dodatkowo ogarnięty temat mulenia, Legaś jak nowy :thumbup:

A możesz naświetlić mi temat, bo sam bym się obydwu problemów pozbył!? Ewentualnie u kogo co i jak! Będę wdzięczny:bowdown: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ostatni Mohikanin napisał:

adamski, Ty będziesz miał bliżej do Nowego Sącza, do Carfita -https://www.subaru.pl/

Ja zapłaciłem 1200zł w Rzeszowie, jeżeli zdecydujesz się na Rzeszów to podam Ci wtedy namiary. U mnie cała operacja trwała 40minut :mrgreen:

A nie pomyślałem, że Carfit robi! :blush: To wiem gdzie uderzać, jak coś! Dzięki za podpowiedź :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pompa pasuje od innych aut, bodaj z klasy A (a pewnie nie tylko)

aukcja przykładowa, aby mieć porównanie cenowe w używkach:

https://allegro.pl/oferta/pompa-powietrza-wtornego-mercedes-w168-a-klasa-10215322561

https://allegro.pl/oferta/pompa-powietrza-wtornego-mercedes-e-w210-2-3-benz-11048897073

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa pasuje od innych aut, bodaj z klasy A (a pewnie nie tylko)
aukcja przykładowa, aby mieć porównanie cenowe w używkach:
https://allegro.pl/oferta/pompa-powietrza-wtornego-mercedes-w168-a-klasa-10215322561
https://allegro.pl/oferta/pompa-powietrza-wtornego-mercedes-e-w210-2-3-benz-11048897073
W jakims seacie toledo chyba widzialem taka sama

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z uturbionych da sie je wyprogramowac zdecydowanie taniej niz z wolnossakow, wiec ludzie ich nie potrzebuja i wrecz za ta wspomniana flaszke moga oddac default_wink.png
mi chyba jeden zawor zostal - ten sterujacy, czyli z wtyczka z wieksza iloscia pinow default_smile.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...