Skocz do zawartości

Skaczące ciśnienie oleju EJ205 Forester SF


dragon666666

Rekomendowane odpowiedzi

HEj. Potrzebuje pomocy w rozgryzieniu skaczącego ciśnienia oleju. 

Zacznę od dość istotnych informacji na temat silnika i jego kondycji. Silnik został wyremontowany w zeszłym roku, pierwszy szfil cylindrów, nowe tłoki HBR, pierscienie, wał o oznaczeniu 12200AA390 , nowa pompa oleju 11 mm 15010AA360 , panewki ACL Race, nowe uszczelki , regenerowane głowice i nowe korby MaxPendingrods. Wszystko osobiście poskładałem, zgodnie z odpowiednią siłą dokręcenia kluczami dynamometrycznymi. Silnik pali od strzała, nie bierze oleju, ma moc ale miałem przeczucie ze cos może być nie tak :) taki wewnętrzny niepokój :) . Kupiłem miernik ciśnienia oleju aby zobaczyć czy trzyma parametry i patrząc po filmach na YT widziałem ze wskaźnik przeważnie jest stabilny podczas mierzenia, wskazówka idzie proporcjonalnie do zwiększania obrotów lub rozgrzania silnika. U mnie natomiast skacze i nie może w zaden sposób ustabilizować sie na jałowych obrotach. Stabilizuje sie po dodaniu gazu i pokazuje jakies 6 barów. 

Pytanie czy to akceptowalne, czy uszkodzona jest pompa oleju, może oring na pompie zawinął sie podczas składania ?? Martwic sie , szukać przyczyny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maniek95 napisał:

@dragon666666 jest git, kup jakiś lepszy manometr, kupiłem dokładnie taki sam i ten typ tak ma

Co za shit :). Dobra , plan jest taki żeby jutro sprawdzić go na innym aucie a jeśli działanie okaże się takie samo kupię inny . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AdaSch napisał:

jeszcze jest relif w pompie który jako główny reguluje ciśnienie. Jak źle trzyma relif filtra to też może być dobry trop. Ja mam elektroniczny AG i jest jest stabilnie.

 

Dzięki za podesłanie schematu . To zapewne będzie dalszy krok w szukaniu przyczyny skaczącego ciśnienia jesli tester okaże sie wadliwy. 

Edytowane przez dragon666666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, thomson0073 napisał:

Pomyśl też o dołożeniu zegara z parametrami ciśnienia oleju do środka, zawsze to będzie troszkę spokojniej nawet w czasie jazdy. :)

Przez chwilę pomyślałem, że to świetny pomysł i już chciałem sobie coś takiego poszukać, ale nagle mnie coś powstrzymało: jak poza temperaturą będę jeszcze na coś cały czas patrzył w czasie jazdy, to już całkowicie zwariuję z tym moim Subaru:D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...