Jump to content

Forester SH - wysokie zużycie oleju silnikowego.


ObywatelX

Recommended Posts

Witam,

w związku z tym ,że po ostatniej trasie 1000 km ( w tym czasie średnia prędkość około 110-115 km/h) auto zużyło mi około litr oleju mam kilka pytań.

Pierwsze z nich to czy w przypadku takiego spalania jest w ogóle sens wymiany oleju co 8 czy 10 tyś km skoro i tak co chwile trzeba dolewać? Druga sprawa to jaki olej można by zalać aby zmniejszyć zużycie. Obecnie stosuje motul 5w 30 8100 x clean efe. Zastanawiam się na co go zmienić bo wkrótce minie mi 8 tyś od ostatniej wymiany. Ewentualnie czy jeśli auto tyle pali to jest sens lać lepszy olej czy po prostu zastosować jakiś tańszy i tyle. Kolejne pytanie czy ktoś z was stosował jakieś dodatki w stylu ceramizer itp? No i w sumie chyba najważniejsza kwestia. Jaki może być powód takiego spalania w wolnossaku 2.0? Z tego co wyczytałem na forum takie problemy mają zwykle auta z turbo. Samochód niedawno był u mechanika w związku z zamulaniem w przedziale 2000-3000 obrotów. Jednak ostatecznie stwierdzili po diagnozach ,że wszystko jest ok... Z takich rzeczy ,które sam robiłem to sprawdzenie obecności spalin w układzie chłodzenia. Niby nic nie wyszło. To co mi jeszcze przychodzi na myśl: podczas ostatniej wymiany oleju zauważyłem ,że w korku przy spuście oleju z miski nie było miedzianej uszczelki. Ale czy to może mieć wpływ na taki ubytek oleju? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Jak Ci bierze litra na tysiąc kilometrów, to szykuj sie na remont.

 

I będzie mu brało pół xD

 

Niech zacznie od tańszych tematów. Zawór PCV, odmy. Sprawdzenie kompresji. Przejście na 5W40. Nie wiem jak w EJ20 DOHC, może 10W40 można lać?

Link to comment
Share on other sites

mobil 1 5w50 lub valvoline dla starych silników zmniejszą zużycie  - przynajmniej w civic'ach działały znakomicie . Ale jest to tylko maskowanie pryszcza pudrem. Czeka Cię remont, wymiana oleju przy takim zużyciu nie ma sensu, jeżeli bierzez 1l/1000 to na 10k km weźmie z  10 litrów czyli około  3 wymian oleju ( wchodzi pewnie gdzieś około 4 litrów przy wymianie) Co 10-15k wymień tylko filtr oleju i szykuj kase na remont albo sprzedaj

Link to comment
Share on other sites

A jaki jest ewentualny koszt takiego remontu? No i czy to zawsze pomaga bo znalazłem kilka tematów na forum , gdzie tak jak napisał kolega BelegUS spalanie i tak pozostało spore. A w takim przypadku już chyba wolę dolewać ten olej od czasu do czasu bo nie robię dużych rocznych przebiegów. Tak przy okazji aby sprawdzić kompresję w foresterze trzeba unosić silnik?

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Karas napisał:

mobil 1 5w50 lub valvoline dla starych silników zmniejszą zużycie  - przynajmniej w civic'ach działały znakomicie . Ale jest to tylko maskowanie pryszcza pudrem. Czeka Cię remont, wymiana oleju przy takim zużyciu nie ma sensu, jeżeli bierzez 1l/1000 to na 10k km weźmie z  10 litrów czyli około  3 wymian oleju ( wchodzi pewnie gdzieś około 4 litrów przy wymianie) Co 10-15k wymień tylko filtr oleju i szykuj kase na remont albo sprzedaj

Większych bzdur jeszcze nie czytałem, świetna recepta na zabicie silnika:facepalm:

12 minut temu, ObywatelX napisał:

Tak przy okazji aby sprawdzić kompresję w foresterze trzeba unosić silnik?

Nie trzeba. Wracając do tematu, zmień olej na 5W40 lub 5W50, przed wymianą zastosuj płukankę silnika, polecam oleje Valvoline.

Płukanka silnika jest wskazana, prawdopodobnie masz zapieczone pierścienie stąd pobór oleju.

 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, koziolek napisał:

Większych bzdur jeszcze nie czytałem, świetna recepta na zabicie silnika:facepalm:

Nie trzeba. Wracając do tematu, zmień olej na 5W40 lub 5W50, przed wymianą zastosuj płukankę silnika, polecam oleje Valvoline.

Płukanka silnika jest wskazana, prawdopodobnie masz zapieczone pierścienie stąd pobór oleju.

 

A polecasz jakąś konkretną płukankę?

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, BelegUS napisał:

 

I będzie mu brało pół xD

 

Niech zacznie od tańszych tematów. Zawór PCV, odmy. Sprawdzenie kompresji. Przejście na 5W40. Nie wiem jak w EJ20 DOHC, może 10W40 można lać?

Sprawne 2.0 EJ20 nie bierze nic oleju chyba ze jedziesz 150+ non stop , ale miałem dwa takie auta z przegiem 300k km i nie brały oleju.

Edited by beren
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, koziolek napisał:
20 godzin temu, Karas napisał:

mobil 1 5w50 lub valvoline dla starych silników zmniejszą zużycie  - przynajmniej w civic'ach działały znakomicie . Ale jest to tylko maskowanie pryszcza pudrem. Czeka Cię remont, wymiana oleju przy takim zużyciu nie ma sensu, jeżeli bierzez 1l/1000 to na 10k km weźmie z  10 litrów czyli około  3 wymian oleju ( wchodzi pewnie gdzieś około 4 litrów przy wymianie) Co 10-15k wymień tylko filtr oleju i szykuj kase na remont albo sprzedaj

Większych bzdur jeszcze nie czytałem, świetna recepta na zabicie silnika:facepalm:

rozwiń   swoją myśl rubaszny koźle bo chyba coś Ci się pomyliło. Silnik biorący takie ilości oleju już jest trupem który przepali czegokolwiek byś nie wlał ...

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Czyli kaplica;/ Znacie może orientacyjny koszt takiej naprawy? I przy okazji jakiś dobry warsztat w okolicy Olsztyna. Bo jeśli tydzień temu wrócił od mechanika i niby wszystko jest ok to znak ,że muszę znaleźć inny... No chyba ,że w takim wypadku silnik poza tym ,że zużywa litr oleju zachowuje się tak samo jak w 100% sprawny.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, ObywatelX napisał:

No chyba ,że w takim wypadku silnik poza tym ,że zużywa litr oleju zachowuje się tak samo jak w 100% sprawny.

Tak było w przypadku silnika w SH 2.5 mojej Mamy. Miał moc, chodził elegancko, żadnych problemów - poza puszczaniem dymka przy butowaniu i braniu litra oleju na tysiąc.

 

Gdy przypałętała się UPG zrobiliśmy generalny remont, z honowaniem. Cylindry mieściły się po nim w tolerancji więc tłoki zostały oryginalne, nowe pierścienie. 5000km po remoncie i auto nadal bierze pół litra na tysiąc, przynajmniej przy prędkościach autostradowych, w jeździe miejskiej jeśli już to niezauważalnie.

 

Nie wiem, czy na Twoim miejscu, mając obecne doświadczenia, decydowałbym się od razu na remont. W wielu markach litr na tysiąc uchodzi za normę -!-'

 

Zacznij od pomiaru kompresji, to pozwoli ocenić z grubsza sytuację. Wymień olej z płukanką, może uwolni pierścienie jeśli to one stanęły. Zalej dobre 5W40. Wymień zawór PCV - często to on odpowiada za takie zużycie oleju. Dopiero jeśli powyższe nie przyniesie rezultatu można myśleć o remoncie, ale za te 7-10 tysięcy nie wiem, czy nie warto raczej poszukać zdrowego silnika, zwłaszcza że to popularna jednostka (nasza niestety nie była).

Edited by BelegUS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, BelegUS napisał:

Cylindry mieściły się po nim w tolerancji więc tłoki zostały oryginalne, nowe pierścienie. 5000km po remoncie i auto nadal bierze pół litra na tysiąc

ASO naprawiało? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mrk2607 napisał:

ASO naprawiało? 

Nie, zaufany mechanik.

 

Żeby nie było: spalanie oleju spadło znacząco. Ale nie do zera. I nie jest to z tego co wiem odosobniony przypadek.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, BelegUS napisał:

Gdy przypałętała się UPG zrobiliśmy generalny remont, z honowaniem. Cylindry mieściły się po nim w tolerancji więc tłoki zostały oryginalne, nowe pierścienie. 5000km po remoncie i auto nadal bierze pół litra na tysiąc

Coś poszło nie tak, po honowaniu nowe pierścienie powinny się dotrzeć i pobór oleju powinien być znikomy.

 objawy pasują do pominięcia etapu honowania, chyba że uszczelniacze zaworów puszczają.

Podczas remontu mojego silnika 2,5 turbo ( wiadomo, że są to pijawki olejowe) robiłem tylko honowanie, nowe tłoki i pierścienie, do tego kompleksowa regeneracja głowic.

 Efektem tego jest to że zużycie oleju spadło do zera pomiędzy wymianami oleju 7-8tyś km, wcześniej było około litra na tysiąc.

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, koziolek napisał:

Coś poszło nie tak, po honowaniu nowe pierścienie powinny się dotrzeć i pobór oleju powinien być znikomy.

 objawy pasują do pominięcia etapu honowania, chyba że uszczelniacze zaworów puszczają.

Uszczelniacze też poszły nowe, pełna obróbka bloku i głowic. Honowanie było wykonane.

 

Może docieranie było za łagodne. Teraz moje H6 robimy, jak się zdecyduje na remont dołu to zrobimy szkołą "na ostro" :)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, BelegUS napisał:

Uszczelniacze też poszły nowe, pełna obróbka bloku i głowic. Honowanie było wykonane.

 

Może docieranie było za łagodne. Teraz moje H6 robimy, jak się zdecyduje na remont dołu to zrobimy szkołą "na ostro" :)

Luz w rowku tłoka był dużo większy niż w fabrycznym tłoku?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, buc niskopienny napisał:

Luz w rowku tłoka był dużo większy niż w fabrycznym tłoku?

To już pytanie do mechanika, nic nie zgłaszał, myślę że byśmy wtedy się i na nowe tłoki szarpnęli.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, BelegUS napisał:

Nie, zaufany mechanik.

 

Żeby nie było: spalanie oleju spadło znacząco. Ale nie do zera. I nie jest to z tego co wiem odosobniony przypadek.

ale to dwa rózne silniki. 2,5 NA wiadomo, że będzie pić olej. Ale 2.0? Raczej nie powinno.. oczywiście moze TTTM ale nie przy predkościach 110-115km/h..

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, beren napisał:

ale to dwa rózne silniki. 2,5 NA wiadomo, że będzie pić olej. Ale 2.0?

Jak różne? 2.5 nawet prostsze, bo SOHC i bez zmiennych faz. Sam mam jeszcze Legacy III z EJ251, stan gruz na skatowanie, jeździ na 10W40, prędkości autostrada+ i nie bierze nic między wymianami, aż sam się dziwię.

 

TTTM raczej.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.07.2021 o 23:12, BelegUS napisał:

To już pytanie do mechanika, nic nie zgłaszał, myślę że byśmy wtedy się i na nowe tłoki szarpnęli.

Zdarza się że pozostawienie starych tłoków z nadmiernym luzem w rowku pierścienia daje taki właśnie objaw po remoncie

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie sprawy się mają następująco. Zawór PCV sprawdzony jest okej. Kompresja:

lewa strona - 11 i 10

prawa strona 10 i 9.5. To 9.5 sprawdzane na zimnym silniku.

Pytanie brzmi czy to już padaka czy jeszcze nie..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...