Skocz do zawartości

Forester SH - wysokie zużycie oleju silnikowego.


ObywatelX

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.07.2021 o 15:19, koziolek napisał:

Padaka była u mnie 4 bary:faja: lej płukankę i valvoline max life

tłok.jpg

Wczoraj zrobiłem płukankę. Olej czarny jak smoła. Zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. Jeszcze mi się przypomniał jeden fakt. Jak sprawdzałem kompresję to jedna ze świec była bardzo okopcona, wyraźnie różniła się od pozostałych. Pod miejscem zamontowania tej świecy silnik jest zabrudzony olejem. W pozostałych miejscach jest suchy. No i z rury wydechowej po stronie tej okopconej świecy dymi mi trochę. Nie dużo ale jest to widoczne. Możliwe , że zapiekł się pierścień w jednym tłoku? Czy stan świec nie ma tu nic do rzeczy? No i ostatnie pytanie. Gdybym zdecydował się na remont to znacie jakieś orientacyjne koszty, gdyby to były tylko zużyte pierścienie tłokowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalający się olej, okopcone na czarno świece.

Dymienie z rury nie ma nic do rzeczy bo od silnika i tak wychodzi jedna rura i się rozgałęzia na dwa tłumiki.

Poczekaj na efekty płukanki, zmień olej po np. 1 - 2 tyś km.

Remont, nikt przy zdrowych zmysłach nie zmieni Ci samych pierścieni i da na to gwarancję.

Do honowania tulei cylindrowych trzeba rozebrać silnik do ostatniej śrubki, grzechem byłoby nie zmienić panewek, prawdopodobnie tłoki z pierścieniami plus obróbka głowic.

Same części to 5 tyś pln, plus drugie 5 za robociznę to minimum.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 6.08.2021 o 09:50, koziolek napisał:

Spalający się olej, okopcone na czarno świece.

Dymienie z rury nie ma nic do rzeczy bo od silnika i tak wychodzi jedna rura i się rozgałęzia na dwa tłumiki.

Poczekaj na efekty płukanki, zmień olej po np. 1 - 2 tyś km.

Remont, nikt przy zdrowych zmysłach nie zmieni Ci samych pierścieni i da na to gwarancję.

Do honowania tulei cylindrowych trzeba rozebrać silnik do ostatniej śrubki, grzechem byłoby nie zmienić panewek, prawdopodobnie tłoki z pierścieniami plus obróbka głowic.

Same części to 5 tyś pln, plus drugie 5 za robociznę to minimum.

Może mała aktualizacja po płukance. Przejechałem ostatnio 3400 km. Efekt : poszło mi jakieś 2.8 litra oleju:/ Także raczej operacja nie przyniosła skutku:( To co mi przychodzi jeszcze do głowy prócz remontu to chyba tylko ceramizer. Niby w sieci krążą pochlebne opinie. Pytanie czy to może w jakiś sposób zaszkodzić czy najwyżej nic nie pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ObywatelX napisał:

Może mała aktualizacja po płukance. Przejechałem ostatnio 3400 km. Efekt : poszło mi jakieś 2.8 litra oleju:/ Także raczej operacja nie przyniosła skutku:( To co mi przychodzi jeszcze do głowy prócz remontu to chyba tylko ceramizer. Niby w sieci krążą pochlebne opinie. Pytanie czy to może w jakiś sposób zaszkodzić czy najwyżej nic nie pomoże?

Ceramizer na pewno nie zaszkodzi, ale cudów nie oczekuj, pierdyknął bym kolejną płukankę czym prędzej i dopiero zastanawiałbym się co dalej.

Raczej jedna płukanka nie ma szans zluzować pierścieni a te ewidentnie stoją czyli są zasyfione nagarem, sam pisałeś że olej jak smoła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koziolek napisał:

Ceramizer na pewno nie zaszkodzi, ale cudów nie oczekuj, pierdyknął bym kolejną płukankę czym prędzej i dopiero zastanawiałbym się co dalej.

Raczej jedna płukanka nie ma szans zluzować pierścieni a te ewidentnie stoją czyli są zasyfione nagarem, sam pisałeś że olej jak smoła.

 

Po płukance i tych 3400 km kolor oleju już sporo lepiej wygląda na bagnecie. No ale jak mam ładować 10 tyś PLN w remont to może faktycznie lepiej spróbować podziałać drugi raz z płukanką.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są lepsze środki na takie zapieczone pierścienie 100% naturalne z ruskich patentów:-)

Ale jest problem bo tłoki są w nienormalnej płaszczyźnie jak w każdym silniku,

musiałbyś albo obrócić auto na bok albo wyjąć silnik...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są łagodniejsze płukanki i płukanki agresywniejsze. Jestem wczoraj po ciekawej lekturze forum tylko o olejach. Okazuje się że o kondycji silnika bardzo wiele może powiedzieć niedroga analiza przepracowanego oleju a konkretnie zawartość metali metali. Paradoksalnie silnik może palić olej, ale rozdzedzać go paliwem i na bagnecie będzie ok. Turbo może palić czy wycieki. A remont można zawsze zrobić jako ostatecznosc

Edytowane przez Pawel.wro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pawel.wro napisał:

Są łagodniejsze płukanki i płukanki agresywniejsze.

mój brał 0,8l/1000 a po rozbiórce okazała się rysa na cylindrze. Wg mnie też masz takie rysy. Oczywiście zacznij od poważnej płukanki. Oczywiście, jak się przegrzały pierścnienie to nic nie pomoże tylko wymiana.

Jak na razie mój 2.5T nie bierze oleju ew na tyle mało, że nic nie dolewam pomiędzy wymianami 5-7,5kkm.

 

rysy da się sprawdzić. Mechanicy maja kamery endoskopowe i da się oglądnąć komorę od wewnątrz. 

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...