Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

Może nie napisałem jasno - w takiej sytuacji przeróbki instalacji nie są konieczne żeby  zamontować wallboxa lub podpiąć cegłę 11 kW do gniazda siłowego.

czyli podpinam xc 40 P8 do sily w garażu i jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Za pośrednictwem wallboxa lub przenośnej trójfazowe ładowarki.

Z tego co znalazłem, to max. moc ładowania AC tego Volvo, to 11 kW. W wielu samochodach można ustawić w menu niższą moc ładowania. Jeśli się nie spieszysz (lub nie chcesz / nie możesz obciążać swojego przyłącza), możesz ładować mocą np. 6 lub 9 kW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy tych parametrach to nawet na elektryka to sporo.

Kia mocno goni resztę.... Albo raczej reszta zaczyna gonić kie...

Nawet Teslę za 260 z awd można wytargać.

Ciężko będzie sprzedać jeśli rzeczywiście zasięg ok 450km.... i 200 koni.

Bardzo jestem ciekaw jak to się rozwinie.

59ba66e0f0e64a078f8b84da55009af7.jpg

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Porównujesz hybrydę do elektryka.


Raczej nie, to Volvo to elektryk z napędem na 4 koła.

 

1 godzinę temu, pawels1 napisał:

kto kupi 200 KM za 240000

 

Toyota w tej cenie ma napęd na jedną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, coocer napisał:

Ale przy tych parametrach to nawet na elektryka to sporo.

Kia mocno goni resztę.... Albo raczej reszta zaczyna gonić kie...

Nawet Teslę za 260 z awd można wytargać.

Ciężko będzie sprzedać jeśli rzeczywiście zasięg ok 450km.... i 200 koni.

Bardzo jestem ciekaw jak to się rozwinie.

59ba66e0f0e64a078f8b84da55009af7.jpg

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
 

ta kijanka pramie 600 KM to auto wirtualne mozna zamowic wplacic zaliczke i czekac czekac czekac czekac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta kijanka pramie 600 KM to auto wirtualne mozna zamowic wplacic zaliczke i czekac czekac czekac czekac
Ja mówię o modelu niżej, wyceniona jak subarka. Myślę że może być mocna konkurencją

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Lisek napisał:

Wersja 325 KM AWD GT-line jest najbardziej optymalna. Ma zmierzone 4,8s do 100 km/h lekko poniżej 500 km zasiegu. To lepsze parametry niz ostatnio oferowane STI. 

Auto wizualnie super. Jezdznie tez bardzo chwalone.

 

280000 za kijanke?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawels1 napisał:

280000 za kijanke?????????

A widziałeś ceny innych samochodów? Chyba dawno nie byłeś w salonie ;)

 

Poza tym czemu się nie napisałeś:

”280.000 zł za 585 KM??!!”

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pawels1 napisał:

a jak sprawa efektywności napędu w autach elektrycznychw porównaniu z naszymi subarkami?


Na podstawie zimowych doświadczeń z elektryczną ośką, myślę że w EV z napędem na wszystkie koła będzie bardzo dobrze.

Wielką zaletą elektryków jest możliwość bardzo precyzyjnego dozowania momentu. Nie ma skrzyni biegów, haldexa i innych tych elementów, które powodują, że rozdział momentu nie jest płynny. Nie ma też znanej z silników spalinowych zwłoki, która poprzedza gwałtowny przyrost momentu a ten z kolei powoduje, że np. XV na śliskim miota się między podsterownością a nadsterownością.

W elektryku jest bardzo responsywnie i jeśli tylko kierownik ma trochę oleju w głowie, nawet ośką jeździ się fajnie na śliskim. Przyspieszenie jest efektywne i odbywa się bardzo liniowo.

Swoje robi też naprawdę niski środek ciężkości i brak ciężkiego zespołu napędowego jadącego przed przednią osią.

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Lisek napisał:

Elektryk bedzie powtarzalnie szybszy, nic nie poradzisz

Odnośnie przyspieszenia w mieście, jeździe wokół komina to wiadomo, ale chodzi o dłuższą jazdę z wyższą prędkością - BMW zdaje się ma jakieś wątpliwości w tej materii. O jeździe po torze nie nawet nie wspominam - wyniki z nurburgring pokazują, że jeszcze elektrykom nieco brakuje (zapewne chłodzenia ogniw).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:


Na podstawie zimowych doświadczeń z elektryczną ośką, myślę że w EV z napędem na wszystkie koła będzie bardzo dobrze.

Wielką zaletą elektryków jest możliwość bardzo precyzyjnego dozowania momentu. Nie ma skrzyni biegów, haldexa i innych tych elementów, które powodują, że rozdział momentu nie jest płynny. Nie ma też znanej z silników spalinowych zwłoki, która poprzedza gwałtowny przyrost momentu a ten z kolei powoduje, że np. XV na śliskim miota się między podsterownością a nadsterownością.

W elektryku jest bardzo responsywnie i jeśli tylko kierownik ma trochę oleju w głowie, nawet ośką jeździ się fajnie na śliskim. Przyspieszenie jest efektywne i odbywa się bardzo liniowo.

Swoje robi też naprawdę niski środek ciężkości i brak ciężkiego zespołu napędowego jadącego przed przednią osią.

No tak ale wszystko dozuje  komputer sterujący >to nie jest chyba stały naped 4x4 jak w naszych subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój OBK i XV obydwa z CVT nie zachowywały się na śliskim jak poprzednie Subaru z manualem i prawdziwym stałym napędem. Jak dla mnie „stałość” napędu we współczesnych Subaru, to taka sama bajka marketingowa, jak bezwibracyjny boxer.

I tu i w elektryku rządzi elektronika. W elektryku prościej to ogarnąć, bo mniej zależy od hydrauliczno mechanicznych połączeń między silnikiem i kołami. Nie mówiąc już o słabościach silnika spalinowego na niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spawalniczy napisał:

Mój OBK i XV obydwa z CVT nie zachowywały się na śliskim jak poprzednie Subaru z manualem i prawdziwym stałym napędem. Jak dla mnie „stałość” napędu we współczesnych Subaru, to taka sama bajka marketingowa, jak bezwibracyjny boxer.

I tu i w elektryku rządzi elektronika. W elektryku prościej to ogarnąć, bo mniej zależy od hydrauliczno mechanicznych połączeń między silnikiem i kołami. Nie mówiąc już o słabościach silnika spalinowego na niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2021 o 21:13, coocer napisał:

Ale przy tych parametrach to nawet na elektryka to sporo.

Kia mocno goni resztę.... Albo raczej reszta zaczyna gonić kie...

Nawet Teslę za 260 z awd można wytargać.

Ciężko będzie sprzedać jeśli rzeczywiście zasięg ok 450km.... i 200 koni.

Bardzo jestem ciekaw jak to się rozwinie.

59ba66e0f0e64a078f8b84da55009af7.jpg

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
 

Na nowy rok ceny mocno w gore...

99E1C8BD-0E8A-4CB3-A49B-F94F3F9CCC87.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...