Skocz do zawartości

Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, turdziGT napisał:

He he s tym sie zgodzę. Dla mnie najbardziej przesrana to jest pozycja za kierownicą.

Zeby jako tako tam siedzieć musisz być chyba szympansem. No i dotkowo ten offset kierownicy i pedałów. Dawno temu miałem przyjemność prowadzić 3 sztuki. 8v   16v i EVO z małym tunem. Każda jeździła inaczej i wydawała inne dzięki. Aż glowa bolała bo nie bylo w środku plastiku który by nie trzeszczał. Co ciekawe miałem kiedyś Ritmo Abarth czyli auto z podobnego okresu i bylo w nim cicho. O wiele lepiej poskadane. 

Ale zgadzam się bardzo. Sierra/Escort Cosworth czy choc by Imprezy GT dają o wiele przyjemniejsze podróżowanie i pewniejsze prowadzenie. No ale w Integrale nie do końca chyba o to chodzi.

Tak, pozycja za kierownicą bardzo niewygodna, mimo, że jestem niewysokiego wzrostu. Sprzęgło trzeszczy plus jest strasznie twarde, trzeba się zapierać nieźle żeby tym skręcić. Plastiki trzeszczą niemiłosiernie, a we wnetrzu trochę czułem sie jak w Maluchu - w końcu to Fiat :-) no ale. Auto klimat ma niesamowity i bardzo fajnie brzmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czekker napisał:

 

Mimo wszystko..

Z tych trzech (a nawet 4ch), gdybym miał wybrać jedno - brałbym czerwone :wub:

 

 

Bo Delta ma to coś. Stoisz obok, patrzysz i masz gęsią skórkę. Samochód jak na swoje czasy był bardzo wulgarny w swojej formie a po 30 latach... nic się nie zmieniło. Są auta szybsze, wygodniejsze, lepiej zrobione o co naprawdę nie trudno, czy łatwiejsze w prowadzeniu ale Integrale to ikona i królowa, więc wybaczasz wszystko. Podobno nawet jak rano, przed wyjazdem na zlot i miesiącach przygotowań cholera nie chce odpalić... :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno miałem okazję oglądać Deltę w towarzystwie m.in. Shelby GT500, Aventadora SVJ, kilku McLarenów, itp, i jak obok tych wszystkich przechodziłem od jednego do następnego to do Lancii wracałem po kilka razy oglądając z każdej strony, więc coś w tym samochodzie jest

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radekk napisał:

niedawno miałem okazję oglądać Deltę w towarzystwie m.in. Shelby GT500, Aventadora SVJ, kilku McLarenów, itp, i jak obok tych wszystkich przechodziłem od jednego do następnego to do Lancii wracałem po kilka razy oglądając z każdej strony, więc coś w tym samochodzie jest

 

Jak przywiozłem swoją, to usiadłem na ławce przed domem i się gapiłem jak porąbany. Normalnie jakby Monica Bellucci paradowała po ogrodzie. 

 

 

ScientificBowedIguana-max-1mb.gif

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Bosman napisał:

Piękny ten Countach. Absolutny przełom w historii samochodowego designu.

Z obecnej perspektywy jeździ pewnie równie rozczarowująco jak Delta, ale wygląda obłędnie.

 

 

W tej chwili każdy szybko pojedzie nowoczesnym samochodem, bo elektronika jedzie za kierowce. Countach, Integrale czy inne samochody sportowe tamtych czasów by takiego kierowce po postu zabiły.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chojny napisał:

 

 

W tej chwili każdy szybko pojedzie nowoczesnym samochodem, bo elektronika jedzie za kierowce. Countach, Integrale czy inne samochody sportowe tamtych czasów by takiego kierowce po postu zabiły.  

Countach po podobno łamacz kolan, sprzęgło jest potwornie twarde że ludzie kolana rozwalają na nim. Dołóżmy do tego brak wspomagania i przed dłuższą jazdą przydałby się trening na siłowni :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał:

Countach po podobno łamacz kolan, sprzęgło jest potwornie twarde że ludzie kolana rozwalają na nim. Dołóżmy do tego brak wspomagania i przed dłuższą jazdą przydałby się trening na siłowni :) 

 

;)

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:

 

;)

 

 

Hehe, coś w tym jest. Ale kiedyś to była norma, przyznać się kto robił prawko w czasach, kiedy instruktor tłumaczył, że nie kręci się kierownicą na postoju, a przy zawracaniu na trzy żeby sobie przy dojeździe do krawężnika odkręcać koła w drugą stronę? :)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, skwaro napisał:

Hehe, coś w tym jest. Ale kiedyś to była norma, przyznać się kto robił prawko w czasach, kiedy instruktor tłumaczył, że nie kręci się kierownicą na postoju, a przy zawracaniu na trzy żeby sobie przy dojeździe do krawężnika odkręcać koła w drugą stronę? :)

 

Tak było, zdawałem i uczyłem się Polonezem. Można było do krawężnika dojeżdżać bez obawy o zderzaki i dokładki. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, JJacek napisał:

Ken Block w garażu Audi. Jeździ S grupowym Audi RS 002:

 

WOW! 

:drool:

8 minut temu, chojny napisał:

 

Jak przywiozłem swoją, to usiadłem na ławce przed domem i się gapiłem jak porąbany. Normalnie jakby Monica Bellucci paradowała po ogrodzie. 

Widziałeś dzisiaj Monikę Bellucci? Myslę, że kształt i proporcje Integralki możnaby poddać naukowemu badaniu. Wydaje mi się, że coś w tym jest.

6 minut temu, chojny napisał:

 

 

W tej chwili każdy szybko pojedzie nowoczesnym samochodem, bo elektronika jedzie za kierowce. Countach, Integrale czy inne samochody sportowe tamtych czasów by takiego kierowce po postu zabiły.  

Delty zabiły wielu młodych, którym ojcowie zamiast Golfa GTI kupili Deltę. Niestety wiele samochodów, tych ciekawszych (jak np. Pug 405 Mi16 4X4) skończyło na drzewach. Wtedy moc przewyższała jednak zdolności do panowania nad samochodem przez zwykłego człowieka, bo zawieszenia i elektronika nie nadążały.

Teraz, skwaro napisał:

Hehe, coś w tym jest. Ale kiedyś to była norma, przyznać się kto robił prawko w czasach, kiedy instruktor tłumaczył, że nie kręci się kierownicą na postoju, a przy zawracaniu na trzy żeby sobie przy dojeździe do krawężnika odkręcać koła w drugą stronę? :)

Prawko robiłem na Dużym Fiacie, większość kilometrów zrobiłem w samochodach RWD, bez wspomy i ABS-u, sporo w warunkach zimowych. "Dużo kręcimy, mało jedziemy" i nie ma kręcenia stojąc w miejscu. Zima była fajna bo bez wspomy mozna było łatwo kręcić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden materiał, tym razem Diablo, trochę bardziej cywilizowany sprzęt i o tym co się dzieje jak się przesiadasz ze.... 

 

 

 

Piękne były samochody, o których designie można mówić tyle czasu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bosman napisał:

Piękny ten Countach. Absolutny przełom w historii samochodowego designu.

Z obecnej perspektywy jeździ pewnie równie rozczarowująco jak Delta, ale wygląda obłędnie.

 

Na poziomie epoki, czyli na poziomie supercarów ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MegasWRC napisał:

Patrzeć na nią można w nieskończoność, to prawda :)

WhatsApp Image 2021-10-01 at 10.23.20.jpeg

O kurna to Edizione Finale czyli absolutny cymes cymesow :o:wub:

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że Delta jest super i chciałbym zobaczyć na żywo, przejechać się, ale dzisiaj w Gran Turismo Sport (gra) szukałem auta którym jeszcze nie jeździłem i wybrałem Lancie Stratos z 1973 roku. Szczerze to moim marzeniem jest się takim cudem przejechać :).

 

Lancia_Stratos_HF_Rally_(8526620364).thumb.jpg.6ae1fc0be92f1ab68649a5280324aa2f.jpg

 

Lancia_Stratos.thumb.jpeg.dcc0e94672cc1219610867ecc8e38f80.jpeg

 

Lancia_Stratos_1976.thumb.jpg.9898798e2eadbe31ce60ba4239863c03.jpg

 

A wracając do tematów to jest Sierra 1.6 do sprzedania, na stronie jest nawet CRX

 

http://www.samochody-uzywane.net/

 

Screenshot_2021-10-03-23-21-58-972_com.android.chrome.thumb.jpg.37c7c0b4533090fa90b2bb1b5d9ad9f9.jpg

 

 

Edytowane przez llkuba
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...