Skocz do zawartości

Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Eryk napisał:

Bez tych nadkoli Lancia Delta wyglada tak... wiece nie cos a wszystko jest w tych nadkolach (zreszta popatrz na 2008 WRX i 2011 WRX - no wiadomo ze lanosy;) ale jednak roznica jest):

Lancia Delta - Wikipedia

 

Doskonały przykład jak z niczego zrobic dzieło sztuki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, turdziGT napisał:

Doskonały przykład jak z niczego zrobic dzieło sztuki 

A mnie to się zdaje, że my postrzegamy ja tak przez jej "bogate wnętrze" - czyli 2 litry turbo i stały napęd na 4 koła plus zawias i hebelki jak trzeba.

Gdyby zostawić budę a wyjąć cały ten dodatek "integrale" i zostawić 1.6 FWD...no to nawet te nadmuchane błotniki by mnie nie przekonały.

Ale ja zawsze byłem sapioseksualny...najwyraźniej również w przypadku przedmiotów użytkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutrino33 napisał:

A mnie to się zdaje, że my postrzegamy ja tak przez jej "bogate wnętrze" - czyli 2 litry turbo i stały napęd na 4 koła plus zawias i hebelki jak trzeba.

Gdyby zostawić budę a wyjąć cały ten dodatek "integrale" i zostawić 1.6 FWD...no to nawet te nadmuchane błotniki by mnie nie przekonały.

Ale ja zawsze byłem sapioseksualny...najwyraźniej również w przypadku przedmiotów użytkowych.

Nie no pewnie... ze nadmuchane blotniki i "no go" to taki agro tuning... ale z drugiej strony taka standardowa Delta z bebechami z Integrale bylaby nadal smutnym autkiem.  I chyba o to tu chodzi ze detale Integrale delikatnie przypominaja ze to nie auto sekretarki.  

 

Paradoksalnie, w dziecinstwie moim ulubionym autem byl Dodge Challenger ze "Znikajacego Punktu" - wlasnie dlatego ze wygladal jak zwykle auto... ale nim nie byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Neutrino33 napisał:

A mnie to się zdaje, że my postrzegamy ja tak przez jej "bogate wnętrze" - czyli 2 litry turbo i stały napęd na 4 koła plus zawias i hebelki jak trzeba.

Gdyby zostawić budę a wyjąć cały ten dodatek "integrale" i zostawić 1.6 FWD...no to nawet te nadmuchane błotniki by mnie nie przekonały.

Ale ja zawsze byłem sapioseksualny...najwyraźniej również w przypadku przedmiotów użytkowych.

 

3 godziny temu, Neutrino33 napisał:

A mnie to się zdaje, że my postrzegamy ja tak przez jej "bogate wnętrze" - czyli 2 litry turbo i stały napęd na 4 koła plus zawias i hebelki jak trzeba.

Gdyby zostawić budę a wyjąć cały ten dodatek "integrale" i zostawić 1.6 FWD...no to nawet te nadmuchane błotniki by mnie nie przekonały.

Ale ja zawsze byłem sapioseksualny...najwyraźniej również w przypadku przedmiotów użytkowych.

Dla mnie wyglad to przynajmniej  50% dlatego jezdze czym jezdze, w przeciwnym razie  jezdzil bym M3 :biglol:

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Neutrino33 napisał:

A mnie to się zdaje, że my postrzegamy ja tak przez jej "bogate wnętrze" - czyli 2 litry turbo i stały napęd na 4 koła plus zawias i hebelki jak trzeba.

Gdyby zostawić budę a wyjąć cały ten dodatek "integrale" i zostawić 1.6 FWD...no to nawet te nadmuchane błotniki by mnie nie przekonały.

Ale ja zawsze byłem sapioseksualny...najwyraźniej również w przypadku przedmiotów użytkowych.

 

Była Lancia Delta 1,6 HF turbo i wyglądała tak...

 

 

1015-f.jpg

 

 

Dalej mieliśmy 

 

Delta HF 4WD 4 reflektory i bez poszerzeń ale z wlotami na masce

 

12.jpg

 

 

Dalej bardzo podobne w formie budy, poszerzane karoserie w 16V oraz w ostatnich wersjach 8V z garbatą maską. To te dwie wersje zapracowały na legendę Delty, wygrywając największą ilość rajdów i tytułów, z czego HF Integrale 8V najwięcej z całej gamy ;)


Delta HF Integrale 8V
Delta HF Integrale 16V

 

 

 

62952148-770-0@2X.jpg

 

I dalej obniżone, poszerzone i na dużych kołach, z charakterystycznymi dwoma reflektorami o podobnej średnicy, zmienionymi zderzakami przednim i tylnym, pojedynczą końcówką układu wydechowego EVO i dalsze wersje specjalne oparte o budę EVO, które jest najbardziej pożądane ze względu na najbardziej napompowane i agresywne nadwozie, choć w sporcie szału już nie robiło. 

 

W zależności od wersji i kraju z silnikami 8V lub 16V. 


Delta HF Integrale Evoluzione
Delta HF Integrale Evoluzione II

 

 

 

 

 

Integrale-1.jpg

  • Super! 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba juz kiedys podawalem tego linka n forum... ale nie w tym temaci (a tu pasuje najbardziej)... Jak (nie)budowac swoje Ferrari... to temat o franken ferrari, ktore jest budowane przez odwaznego czlowieka.

 

https://grassrootsmotorsports.com/forum/build-projects-and-project-cars/frankenferrari-v12-ferrari-308/148959/page1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dużo mozna zarzucić Audi ale trzeba przyznać ze zrobili jedne z nabradziej spektakularnych samochodów i historii motoryzacji.

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, chojny napisał:

Kiedy wjedzie dofinansowanie za hektary ;)  

 

 

E09A2F42-D9F1-40A2-9094-E01B379A61EC.jpeg

Dokładnie ten egzemplarz Countacha kupił jakiś czas temu człowiek z Polski, nawet nr rejestracyjny nadal był ten sam :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę co nieco opisać, bo przez chwilę magazynowałem poniższe auta :-)

Renault i Lancia - hm, poczułem się trochę tak jakbym poznał swojego największego idola a on okazał się dupkiem.... Czar prysł. Lancia strasznie toporna, niewygodna, trudna - pewnie ma to swój zajebisty urok ale bałbym się tym szybko jechać. Generalnie auto wyglądające obłędnie, ale nie dałbym za to takiej kasy :P 
Clio V6 - potwór na prostej ale układ kierowniczy rodem z Clio 1,0.... totalnie to ze sobą nie gra :)
E50 W10 mega fajne auto, śmiało można tym śmigać nadal jako daily :) sztywniejsza i szybsza E klasa, z mega wypasem, szczególnie jak na tamte lata.
 

612fb611-4035-4024-960c-feaae0a73755.jpg

Edytowane przez MegasWRC
  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chojny napisał:

Szukałem zdjęć pewnego elementu a znalazłem miejsce na długie jesienne wieczory. Tysiące zdjęć z odbudowy i renowacji samochodów. 

 

https://www.mat.fi/projects/

 

 

 

:drool:

 

1 godzinę temu, chojny napisał:

Kiedy wjedzie dofinansowanie za hektary ;)  

 

 

E09A2F42-D9F1-40A2-9094-E01B379A61EC.jpeg

 

W County, w którym mieszkałem po stodołach u rolników stały takie gabloty. Osobiście nie widziałem, ale mechanicy opowiadali. A County ewidentnie rolnicze było.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, MegasWRC napisał:

Mogę co nieco opisać, bo przez chwilę magazynowałem poniższe auta :-)

Renault i Lancia - hm, poczułem się trochę tak jakbym poznał swojego największego idola a on okazał się dupkiem.... Czar prysł. Lancia strasznie toporna, niewygodna, trudna - pewnie ma to swój zajebisty urok ale bałbym się tym szybko jechać. Generalnie auto wyglądające obłędnie, ale nie dałbym za to takiej kasy :P 
Clio V6 - potwór na prostej ale układ kierowniczy rodem z Clio 1,0.... totalnie to ze sobą nie gra :)
E50 W10 mega fajne auto, śmiało można tym śmigać nadal jako daily :) sztywniejsza i szybsza E klasa, z mega wypasem, szczególnie jak na tamte lata.
 

612fb611-4035-4024-960c-feaae0a73755.jpg


 

Delta to auto z lat 80’, zaprojektowane w 70’, sprzedawane w 90’. ;) 

 

Jest specyficzne i na swoje czasy przełomowe, i doskonałe ale tylko dobrze serwisowane jakoś sensownie  jadą…. jak już jadą :biglol:
 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Neutrino33 napisał:

 

:drool:

 

 

W County, w którym mieszkałem po stodołach u rolników stały takie gabloty. Osobiście nie widziałem, ale mechanicy opowiadali. A County ewidentnie rolnicze było.


 

Zwykle stodoły często goszczą lepsze auta niż wypasione garaże ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2021 o 08:53, chojny napisał:

 

Była Lancia Delta 1,6 HF turbo i wyglądała tak...

 

 

1015-f.jpg

 

 

Dalej mieliśmy 

 

Delta HF 4WD 4 reflektory i bez poszerzeń ale z wlotami na masce

 

12.jpg

 

 

Dalej bardzo podobne w formie budy, poszerzane karoserie w 16V oraz w ostatnich wersjach 8V z garbatą maską. To te dwie wersje zapracowały na legendę Delty, wygrywając największą ilość rajdów i tytułów, z czego HF Integrale 8V najwięcej z całej gamy ;)


Delta HF Integrale 8V
Delta HF Integrale 16V

 

 

 

62952148-770-0@2X.jpg

 

I dalej obniżone, poszerzone i na dużych kołach, z charakterystycznymi dwoma reflektorami o podobnej średnicy, zmienionymi zderzakami przednim i tylnym, pojedynczą końcówką układu wydechowego EVO i dalsze wersje specjalne oparte o budę EVO, które jest najbardziej pożądane ze względu na najbardziej napompowane i agresywne nadwozie, choć w sporcie szału już nie robiło. 

 

W zależności od wersji i kraju z silnikami 8V lub 16V. 


Delta HF Integrale Evoluzione
Delta HF Integrale Evoluzione II

 

 

 

 

 

Integrale-1.jpg


 

I jeszcze rajdowo.

 

1991

1992

1993 

 

;) 

 

 

A2FC6A22-0E2A-46E8-8D50-62A0D127AFA4.jpeg

E017BFFE-F9FE-4FFB-A9CC-9A43E0E59A65.jpeg

86C7B442-BBB6-4B0F-BE9E-85FA33F348C4.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MegasWRC napisał:

Mogę co nieco opisać, bo przez chwilę magazynowałem poniższe auta :-)

Renault i Lancia - hm, poczułem się trochę tak jakbym poznał swojego największego idola a on okazał się dupkiem.... Czar prysł. Lancia strasznie toporna, niewygodna, trudna - pewnie ma to swój zajebisty urok ale bałbym się tym szybko jechać. Generalnie auto wyglądające obłędnie, ale nie dałbym za to takiej kasy :P 
Clio V6 - potwór na prostej ale układ kierowniczy rodem z Clio 1,0.... totalnie to ze sobą nie gra :)
E50 W10 mega fajne auto, śmiało można tym śmigać nadal jako daily :) sztywniejsza i szybsza E klasa, z mega wypasem, szczególnie jak na tamte lata.
 

612fb611-4035-4024-960c-feaae0a73755.jpg

He he s tym sie zgodzę. Dla mnie najbardziej przesrana to jest pozycja za kierownicą.

Zeby jako tako tam siedzieć musisz być chyba szympansem. No i dotkowo ten offset kierownicy i pedałów. Dawno temu miałem przyjemność prowadzić 3 sztuki. 8v   16v i EVO z małym tunem. Każda jeździła inaczej i wydawała inne dzięki. Aż glowa bolała bo nie bylo w środku plastiku który by nie trzeszczał. Co ciekawe miałem kiedyś Ritmo Abarth czyli auto z podobnego okresu i bylo w nim cicho. O wiele lepiej poskadane. 

Ale zgadzam się bardzo. Sierra/Escort Cosworth czy choc by Imprezy GT dają o wiele przyjemniejsze podróżowanie i pewniejsze prowadzenie. No ale w Integrale nie do końca chyba o to chodzi.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...