Skocz do zawartości

Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, radekk napisał(a):

warto, na mnie przede wszystkim wrażeni robią te stare i wykończenie środka, jak dla mnie obecne limuzyny wyższej klasy to jakaś tandeta przy nich. Zważywszy że do niektórych można wręcz włożyć głowę żeby przyjrzeć się dobrze.

To muzeum też nie jest duże więc taki nawet nie długą przerwę można sobie zrobić, chyba że chcę się o każdym czytać.

Kilkanaście lat temu jak byłem pamiętam że było Audi Rosemeyer, na tamte czasy robiło to wrażenie.

 

Jak jedziesz przez Ingolstadt to mniemam że również Monachium to też masz BMW i muzeum i BMW Welt czyli taki jakby salon ze wszystkim co współczesne BWM, Mini i RR.

Ile trzeba liczyc tak mniej wiecej na Muzeum Audi tak sobie poogladac na luzie ale bez czytanie doglebnie kazej tabliczki ? Dzien , pol ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, turdziGT napisał(a):

Ile trzeba liczyc tak mniej wiecej na Muzeum Audi tak sobie poogladac na luzie ale bez czytanie doglebnie kazej tabliczki ? Dzien , pol ? 

 

Budynek ma jakiś 40-50 m średnicy i wystawa jest na 3 piętrach, z czego każde piętro ma na środku dziurę na jakieś 15 m, więc masz obraz ile to jest powierzchni. Jedno piętro obecnie poświęcone oświetleniu, historii i nowym technologiom, gdzie możesz np porysować sobie wzorki i światła wyświetlą ten obraz, pobawić OLEDami, itp, tam do obejrzenia będzie z 5 jakiś samochodów. Więc to tylko przeszliśmy zobaczyć co jest i tylko te kilka samochodów i tak naprawdę są 2 piętra, a faktycznie to można powiedzieć dla mnie interesujące było jedno piętro z tymi starymi modelami, bo na drugim to praktycznie tylko Audi Quattro i RS4 i jakieś kilka jeszcze modeli, a takie  pokroju A2, Allroad, czy A8 to nawet nie zatrzymywałem się przy nich, bo to samochody które powstały za moich czasów i nie są jakimiś modelami do których bym wzdychał. Trochę czasu trzeba przy tym kołowrotku co kilka modeli jeździ do około, bo one wolno się przesuwają, więc ja też nie stałem i czekałem tylko oglądałem to co było i zanim dojechało kolejne oglądałem inne rzeczy, albo schodziłem piętro niżej i tam patrzyłem na kolejny model i jak się przesunęły tyle że były kolejne to wracałem, bo inaczej to przy tych samych kręcących się by z godzinę można spędzić.

Jest też trochę motorów, które mnie zbytnio nie interesują, więc to można powiedzieć niezbyt się na nich skupiałem i kilkanaście do obejrzenia z zewnątrz, to obok nich tylko przeszliśmy, bo wiało i padał deszcz.

My byliśmy może trochę dłużej niż godzinę, bo było na zasadzie śpieszymy się do domu to wjedziemy na moment do muzeum Audi. Jakbym był na luzie to 3 godziny uważam że wystarczą jak nie ma się potrzeby zagłębiania w przestawianą technologię, czy historię samego modelu, i oglądania każdego modelu po kilka razy, a nawet i 2 godziny można i nie powinno się wyjść z uczuciem że czegoś już nie zdażyło zobaczyć. Chyba że zmienią wystawę i zamiast tego piętra obecnie poświęconemu oświetleniu zmienią na coś innego bardziej do oglądania, bo jak poprzedni raz byłem to kojarzy mi się że wszystkie 3 piętra były typowo z samochodami.

Obok jest jeszcze restauracja, wiec też można jadąc z rodziną przeznaczyć więcej czasu i zrobić postój z posiłkiem czy posiedzeniem przy czymś słodkim, więc rodzina do muzeum i jak się znudzi to do knajpy sobie posiedzieć, a samemu dłużej pooglądać i tylko wlecieć samemu coś szybko zjeść.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, radekk napisał(a):

 

Budynek ma jakiś 40-50 m średnicy i wystawa jest na 3 piętrach, z czego każde piętro ma na środku dziurę na jakieś 15 m, więc masz obraz ile to jest powierzchni. Jedno piętro obecnie poświęcone oświetleniu, historii i nowym technologiom, gdzie możesz np porysować sobie wzorki i światła wyświetlą ten obraz, pobawić OLEDami, itp, tam do obejrzenia będzie z 5 jakiś samochodów. Więc to tylko przeszliśmy zobaczyć co jest i tylko te kilka samochodów i tak naprawdę są 2 piętra, a faktycznie to można powiedzieć dla mnie interesujące było jedno piętro z tymi starymi modelami, bo na drugim to praktycznie tylko Audi Quattro i RS4 i jakieś kilka jeszcze modeli, a takie  pokroju A2, Allroad, czy A8 to nawet nie zatrzymywałem się przy nich, bo to samochody które powstały za moich czasów i nie są jakimiś modelami do których bym wzdychał. Trochę czasu trzeba przy tym kołowrotku co kilka modeli jeździ do około, bo one wolno się przesuwają, więc ja też nie stałem i czekałem tylko oglądałem to co było i zanim dojechało kolejne oglądałem inne rzeczy, albo schodziłem piętro niżej i tam patrzyłem na kolejny model i jak się przesunęły tyle że były kolejne to wracałem, bo inaczej to przy tych samych kręcących się by z godzinę można spędzić.

Jest też trochę motorów, które mnie zbytnio nie interesują, więc to można powiedzieć niezbyt się na nich skupiałem i kilkanaście do obejrzenia z zewnątrz, to obok nich tylko przeszliśmy, bo wiało i padał deszcz.

My byliśmy może trochę dłużej niż godzinę, bo było na zasadzie śpieszymy się do domu to wjedziemy na moment do muzeum Audi. Jakbym był na luzie to 3 godziny uważam że wystarczą jak nie ma się potrzeby zagłębiania w przestawianą technologię, czy historię samego modelu, i oglądania każdego modelu po kilka razy, a nawet i 2 godziny można i nie powinno się wyjść z uczuciem że czegoś już nie zdażyło zobaczyć. Chyba że zmienią wystawę i zamiast tego piętra obecnie poświęconemu oświetleniu zmienią na coś innego bardziej do oglądania, bo jak poprzedni raz byłem to kojarzy mi się że wszystkie 3 piętra były typowo z samochodami.

Obok jest jeszcze restauracja, wiec też można jadąc z rodziną przeznaczyć więcej czasu i zrobić postój z posiłkiem czy posiedzeniem przy czymś słodkim, więc rodzina do muzeum i jak się znudzi to do knajpy sobie posiedzieć, a samemu dłużej pooglądać i tylko wlecieć samemu coś szybko zjeść.

Super dzieki za wyczerpujące info :bowdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że prawdziwe CSA 1.8 do kupienia w najbliższy wtorek. 

:wub:

 

FB_IMG_1676745657778.jpg

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a skoro o fiacie - od późnych lat 70-tych jestem fanem mirafiori, nie pamiętam tylko czy to było fabrycznie 1400TC?

Na zdjęciu oczywiście wersja lepsza bo szybsza i lżejsza ;)

Abarth, typu Paolo Diana :superhero:

 

FB_IMG_1676706240393.jpg

  • Super! 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna nazwa tego samochodu to Fiat 131 Abarth Stradale. Auto drogowe miało 140KM podczas gdy rajdówka grupy 4 ponad 230KM. 

Jedno z ładniejszych aut jakie powstalo.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał(a):

Pełna nazwa tego samochodu to Fiat 131 Abarth Stradale. Auto drogowe miało 140KM podczas gdy rajdówka grupy 4 ponad 230KM. 

Jedno z ładniejszych aut jakie powstalo.

Grupa 4 - tak. 

https://historicdb.fia.com/car/fiat-131-mirafiori

 

Toteż, co do TC - moja kompletna pomyłka, porąbało mi się z 1400TC supermirafiori, czyli sedan. Taki jak Belmondo jeździł w Zawodowcu ("Le Professionnel", oglądałem w kinach, jak tylko wyszedł, chyba 1981r.) :faja:

 

 

Edytowane przez Fala
Got rid of a 'w'
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2023 o 23:02, Fala napisał(a):

Grupa 4 - tak. 

https://historicdb.fia.com/car/fiat-131-mirafiori

 

Toteż, co do TC - moja kompletna pomyłka, porąbało mi się z 1400TC supermirafiori, czyli sedan. Taki jak Belmondo jeździł w Zawodowcu ("Le Professionnel", oglądałem w kinach, jak tylko wyszedł, chyba 1981r.) :faja:

 

 

 

Co najmniej raz w roku sobie to puszczam :faja:

Miałem takiego samego Fiaciora. też na prostokątnych lampachi te klasyczne "motylki".

Edytowane przez Neutrino33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, skwaro napisał(a):

Jak to w reklamie było:

"Fantazję i pieniądze synku" :)

 

ZTCP - w tej reklamie Screenshot_20230220_223255.jpg.e44bde7340eca6bfb896f9ceca3d90ac.jpgCamry była taka? 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...