Skocz do zawartości

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Jak macie wolne (2x25min) to polecam

 

 

czy to nie jest czasami młody Colin, który dokręca koło? - 11:52

 

 

...ale ze mnie melepeta, jest jeszcze trzeci dzień

 

 

...i czwarty, i piąty.

Miłego oglądania :D

Edytowane przez Neutrino33
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiałbym raczej kwestie odpowiedniego obciążenia łożysk w kołach przy tak wąskich oponach.

 

Ale to chyba kiedyś było, bo teraz na Szwecje w ramach cięcia kosztów zakłada się zwykłe felgi szutrowe i szersze opony, a na Monte zwykłe asfaltowe felgi chyba zawsze były?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2023 o 08:10, turdziGT napisał(a):

Ciekawe czy ktos z was wie dlaczego na szwecje i monte jezeli jest duzo sniegu zaklada sie felgi z ujemnym odsadzeniem tzn zmniejsza rozstaw kol ? :)

Chodzi o zmianę promienia zataczania  .Przy cięciach po bandach ,gdy koło wchodzi w śnieg  , auto nie traci tak sterowności . Inaczej  zaczyna skręcać i  chce się obracać.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, respect napisał(a):

Chodzi o zmianę promienia zataczania  .Przy cięciach po bandach ,gdy koło wchodzi w śnieg  , auto nie traci tak sterowności . Inaczej  zaczyna skręcać i  chce się obracać.

Jest jeszcze drugi aspekt. Koleiny wyrobione przez mniejsze klasy które maja mniejszy rozstaw kol niz zwłaszcza WRC wiec zmniejszało sie rozstaw po to zeby w nie trafic inaczej na drugich przejazdach kola jechały po luźnym i nie bylo wogle przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to musiała być przygoda,  dzisiaj to prawie smiech. 

2 - 3 tys km które robiło się dwa razy bo zapoznanie tez robiło się rajdówka bo treningowka by po prostu tego nie wytrzymała a wszystko przy otwartych drogach i ruchu. 

 

 

 

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, turdziGT napisał(a):

Ale to musiała być przygoda,  dzisiaj to prawie smiech. 

2 - 3 tys km które robiło się dwa razy bo zapoznanie tez robiło się rajdówka bo treningowka by po prostu tego nie wytrzymała a wszystko przy otwartych drogach i ruchu. 

 

 

 

 

Nie wiem czy romantyczna przygoda czy nowa era w rajdach samochodowych, która chyba później została wykorzystana w Rajdzie Dakar, jakie to musiały być budżety, jak na tamte czasy oczywiście. Chyba że helikoptery przyszły z Dakaru? Nie wiem, nie mam siły dziś szukać gdzie teamy fabryczne wykorzystały to po raz pierwszy... Dakar czy Safari?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Durbos napisał(a):

Nie wiem czy romantyczna przygoda czy nowa era w rajdach samochodowych, która chyba później została wykorzystana w Rajdzie Dakar, jakie to musiały być budżety, jak na tamte czasy oczywiście. Chyba że helikoptery przyszły z Dakaru? Nie wiem, nie mam siły dziś szukać gdzie teamy fabryczne wykorzystały to po raz pierwszy... Dakar czy Safari?

Ja obstawiam, że budżety - nawet jak na tamte czasy - nie były tak kosmiczne. Teraz jednak czynnik ludzki więcej kosztuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOYOTA GAZOO Racing Polska:
Wiesz, dlaczego B-Grupowa Toyota Celica Twin-cam Turbo jest nazywana Królową Afryki?
Bo wygrała aż 6 wymagających rund WRC zorganizowanych na tym kontynencie – 3 Rajdy Safari (w latach 1984-1986) i tyle samo Rajdów Wybrzeża Kości Słoniowej (w sezonach 1983, 1985 i 1986).

 

351154923_1371729490337956_2736166036216

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2023 o 00:14, Durbos napisał(a):

Nie wiem czy romantyczna przygoda czy nowa era w rajdach samochodowych, która chyba później została wykorzystana w Rajdzie Dakar, jakie to musiały być budżety, jak na tamte czasy oczywiście. Chyba że helikoptery przyszły z Dakaru? Nie wiem, nie mam siły dziś szukać gdzie teamy fabryczne wykorzystały to po raz pierwszy... Dakar czy Safari?

Helikoptery to zdecydowanie rajdy i zapoczątkowała to Lancia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, turdziGT napisał(a):

Helikoptery to zdecydowanie rajdy i zapoczątkowała to Lancia 

Zawsze uważałem Włochów za prekursorów nietypowych rozwiązan w motoryzacji...Bosch z systemem common rail też najpierw zwrócił się do swoich, ale go olali...a Fiat to zrobił jako pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, chojny napisał(a):

R5 na podnośniku a upala 130 ;) 

Co tam R5 jak tam po drodze dwie kolejne 130 taki, ciekawe czy ta po prawej to replika B grupy w wersji EVO, spojler podobny

 

Screenshot_20230622-075613.thumb.png.a16878a92510a01925bd6f66385e878f.png

 

image.png.672324baccedca30060b0bdafa8414cd.png

 

Chyba tak, patrząc na starszy filmik

 

image.thumb.png.dde7a1ad839cc9848d9802712c05ae19.png

 

 

 

 

Edytowane przez JJacek
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, JJacek napisał(a):

Co tam R5 jak tam po drodze dwie kolejne 130 taki, ciekawe czy ta po prawej to replika B grupy w wersji EVO, spojler podobny

 

Screenshot_20230622-075613.thumb.png.a16878a92510a01925bd6f66385e878f.png

 

image.png.672324baccedca30060b0bdafa8414cd.png

 

Chyba tak, patrząc na starszy filmik

 

image.thumb.png.dde7a1ad839cc9848d9802712c05ae19.png

 

https://youtube.com/watch?v=VJIDjZISc9o

 

 

Czesi mają historie, mają fantazję, mają podejście, mają fajne rajdy, Czesi się świetnie bawią w rajdy.  

 

Polacy są zawsze niezadowoleni. 

  • Super! 1
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Neutrino33 napisał(a):

Zawsze uważałem Włochów za prekursorów nietypowych rozwiązan w motoryzacji...Bosch z systemem common rail też najpierw zwrócił się do swoich, ale go olali...a Fiat to zrobił jako pierwszy.

Cesare Fiorio szef teamu Lancji a pozniej F1 Ferarri to byl niezly dzik. Czego ci wlosi nie wymyslili zeby zdobyc przewage. Bardzo duzo tych trickow zostalo wdrozone prze Lancie i sporo zostalo do dzisiaj. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...