Skocz do zawartości

XV 2019 1,6 po 13 miesiącach użytkowania i 30K km


nencky

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
W dniu 19.09.2022 o 15:04, CUV napisał:

O, nie pomyślałem , że tak można , świetny pomysł . BTW gdzie się ustawia tryb tempomatu?

Przyciskami przy kierownicy (te trzy na dole, od ekranu między zegarami) wybierasz na włączonym zapłonie ekran konfiguracji, następnie wchodzisz przytrzymując dłużej środkowy przycisk, potem wybierasz układ Eyesight (3/6) i potem Tempomat Charakterystyka przyspieszenia (3/4), a potem wybierasz pożądany tryb (zazwyczaj dynamiczny).

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aflinta napisał:

Przyciskami przy kierownicy (ta trzy na dole od ekranu między zegarami) wybierasz na włączonym zapłonie ekran konfiguracji, następnie wchodzisz przytrzymując dłużej środkowy przycisk, potem wybierasz układ Eyesight (3/6) i potem Tempomat Charakterystyka przyspieszenia (3/4), a potem wybierasz pożądany tryb (zazwyczaj dynamiczny).

Ja jeżdżę na "komfort" i nie polecam (nawet na próbę) "eko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, CUV napisał:

Dziękuję, znalazłem w instrukcji. W korku ustawiłem na komfortowy, bo płynniej przyspiesza. W trasie wolę sam decydować. Działa fajnie, szkoda że po zatrzymaniu, jak wykryje ruch pojazdu, to sam nie rusza. 

Ale piknie a wtedy wystarczy palcem trącić manetkę. Trochę wstyd się przyznać, kiedyś w jednym wielgachnym korku gdy zaczynałem przysypiać to to piknięcie powodowało że otwierałem oczy ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, CUV napisał:

szkoda że po zatrzymaniu, jak wykryje ruch pojazdu, to sam nie rusza. 

Wytłumaczeniem są względy bezpieczeństwa, są kierowcy co potrafią wysiąść z auta na środku drogi (w korku) bez zaciągania hamulca czy przestawieniu skrzyni na P (bo przecież auto stoi, często ma zgaszony silnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aflinta napisał:

bez zaciągania hamulca czy przestawieniu skrzyni na P (bo przecież auto stoi, często ma zgaszony silnik).

A wytłumaczysz po co to robić skoro nawet instrukcje jazdy ze skrzynią automatyczną mówią, że nie trzeba tego robić? 
Co do samodzielnego ruszania w korku, to mazda ma mechanizm, który właśnie działa w ten sposób. Auto rusza jeżeli postój nie trwa dłużej niż 3 sec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, dine napisał:

A wytłumaczysz po co to robić skoro nawet instrukcje jazdy ze skrzynią automatyczną mówią, że nie trzeba tego robić? 
Co do samodzielnego ruszania w korku, to mazda ma mechanizm, który właśnie działa w ten sposób. Auto rusza jeżeli postój nie trwa dłużej niż 3 sec. 

Całe szczęście, że jeździmy Subaru XV. Dłużej niż 3 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, dine napisał:

A wytłumaczysz po co to robić skoro nawet instrukcje jazdy ze skrzynią automatyczną mówią, że nie trzeba tego robić? 

Nie rozumiem pytania, a może jednak rozumiem... Znaczy wysiadasz z auta z włączonym zapłonem i silnikiem zatrzymanym przez S&S i skrzynią ustawioną na D?

33 minuty temu, dine napisał:

Co do samodzielnego ruszania w korku, to mazda ma mechanizm, który właśnie działa w ten sposób. Auto rusza jeżeli postój nie trwa dłużej niż 3 sec. 

W Subaru jest to około jednej, może dwóch sekund od zatrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

W Subaru jest to około jednej, może dwóch sekund od zatrzymania.

 

Na oko chyba bardziej dwie niż jedna ;) 

Niezależnie od szczegółów, system działa bardzo dobrze i jest mocną stroną XV

Fajnie, że można odpalić jazdę po zatrzymaniu przyciskiem na kierze, bez dotykania gazu, dzięki temu w korku nóżka cały czas w podłodze i jest luzik :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, aflinta napisał:

Nie rozumiem pytania, a może jednak rozumiem... Znaczy wysiadasz z auta z włączonym zapłonem i silnikiem zatrzymanym przez S&S i skrzynią ustawioną na D?

Wybacz, źle przeczytałem. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzisiaj mój drugi przegląd (po 30 kkm) , przejeżdziłem Subim 9 miesięcy. Spalanie 7,3l/100km / 25 kkm przebiegu ( letnie +zimówki) 7,7l/100 km  na oponach AT (ca 5 kkm przebiegu) , 50% trasy/50% miasto , okolice i drogi nieutwardzone (do 5%) . Żadnych uwag z mojej strony , żadnych ze strony serwisu.

I przegląd: 1497 ( po rabacie na KKS na 280 pln)

II przegląd: 1997 (po rabacie na KKS na 340 pln) w ramach drugiego przeglądu ozonowanie i odgrzybianie klimy za 117 pln oraz sprzątanie i nakładanie wosku , powłoki hydrofobowe na szyby itp za 250 pln, bez tego wyszłoby : 1630 pln ( z rabatem na KKS) 

fajnie, że otrzymuję wydruki  ze ścieżki diagnostycznej ( hamulce , zawieszenie) oraz odczyty sprawności i ładowania akumulatorów. 
jestem mega zadowolony z auta i z serwisu

  • Super! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...