nencky Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 70% miasto, 30% trasa, drogi nieasfaltowe rzadko, lekki teren bardzo rzadko, sporo korków. Spokojny styl jazdy, autostrady do 120 km/h. Spalanie: 9,5 1. przegląd po 15K - bez uwag z mojej strony, bez uwag serwisu; koszt - 1 475 zł 2. przegląd po 30K - bez uwag z mojej strony, popękane tuleje wahacza z przodu, do wymiany klocki i tarcze hamulcowe z przodu; koszt - 1 900 zł przegląd, 1 000 zł wymiana tulei, 2 000 zł wymiana tarcz i klocków; koszt łączny 4 900 zł. Wszystko, co dobrego powiedziano i napisano o modelu - absolutnie potwierdzam. Prowadzenie, komfort jazdy (w tym EyeSight) - wszystko na duży plus! Minusy: dramatyczne koszty. A jak wygląda to u Was? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 20 minut temu, nencky napisał: 70% miasto, 30% trasa, drogi nieasfaltowe rzadko, lekki teren bardzo rzadko, sporo korków. Spokojny styl jazdy, autostrady do 120 km/h. Spalanie: 9,5 1. przegląd po 15K - bez uwag z mojej strony, bez uwag serwisu; koszt - 1 475 zł 2. przegląd po 30K - bez uwag z mojej strony, popękane tuleje wahacza z przodu, do wymiany klocki i tarcze hamulcowe z przodu; koszt - 1 900 zł przegląd, 1 000 zł wymiana tulei, 2 000 zł wymiana tarcz i klocków; koszt łączny 4 900 zł. Wszystko, co dobrego powiedziano i napisano o modelu - absolutnie potwierdzam. Prowadzenie, komfort jazdy (w tym EyeSight) - wszystko na duży plus! Minusy: dramatyczne koszty. A jak wygląda to u Was? Wymiana tulei ? jakich tulei ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 Masz kartę klubu Subaru? Wtedy koszty są sporo niższe. Szybko hamulce Ci zeszły jak na spokojny styl jazdy... Tuleje wahacza do wymiany? To chyba jakaś niezła dziura się trafiła. U mnie w 2,0i przebieg 54 kkm i szykuję się do wymiany hamulców z przodu - nie wiem jeszcze czy klocki same czy może jak u wielu klocki + tarcze, nie mierzyłem. Ogólnie poza kosztami przeglądów (z kartą Klubu Subaru dużo niższe) nic jeszcze nie musiałem robić ponad plan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
@daro Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 XV II 2.0i 79k trasa 90% i regularnie zabawa w terenie. Wymiana tarcz i klocków przód już sporo temu. Teraz wymieniłem klocki tył. Tuleje popękane i wypadałoby wymienić. Jeśli nie czuć w zawieszeniu to popękanie nie definiuje wymiany. Niestety pewnie przez teren również regulacja przekładni. Rozszczelnienie klimatyzacji i wymiana rurki przy chłodnicy. Daje też mocniej znać sprzęgiełko klimatyzacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 36 minut temu, @daro napisał: Daje też mocniej znać sprzęgiełko klimatyzacji. Ono ogólnie jakieś takie jęczące jest - szczególnie podczas upałów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 Godzinę temu, nencky napisał: 70% miasto, 30% trasa, drogi nieasfaltowe rzadko, lekki teren bardzo rzadko, sporo korków. Spokojny styl jazdy, autostrady do 120 km/h. Spalanie: 9,5 1. przegląd po 15K - bez uwag z mojej strony, bez uwag serwisu; koszt - 1 475 zł 2. przegląd po 30K - bez uwag z mojej strony, popękane tuleje wahacza z przodu, do wymiany klocki i tarcze hamulcowe z przodu; koszt - 1 900 zł przegląd, 1 000 zł wymiana tulei, 2 000 zł wymiana tarcz i klocków; koszt łączny 4 900 zł. Wszystko, co dobrego powiedziano i napisano o modelu - absolutnie potwierdzam. Prowadzenie, komfort jazdy (w tym EyeSight) - wszystko na duży plus! Minusy: dramatyczne koszty. A jak wygląda to u Was? To jakaś masakraka! O co chodzi z tymi tulejami, nikt na The Forum wcześniej nie wspominał o takim zużyciu po takim przebiegu. Tarcze i klocki - trochę słabo ale można zrozumieć. 28 minut temu, @daro napisał: XV II 2.0i 79k trasa 90% i regularnie zabawa w terenie. Wymiana tarcz i klocków przód już sporo temu. Teraz wymieniłem klocki tył. Tuleje popękane i wypadałoby wymienić. Jeśli nie czuć w zawieszeniu to popękanie nie definiuje wymiany. Niestety pewnie przez teren również regulacja przekładni. Rozszczelnienie klimatyzacji i wymiana rurki przy chłodnicy. Daje też mocniej znać sprzęgiełko klimatyzacji. O jakiej przekładni piszesz? Mam niecały 1000 km do drugiego przeglądu. Po za kolejnym razem kiedy zgłoszę skrzypienie hamulców z przodu, bez nadziei na likwidację tego mankamentu bo wali ich to raczej, zgłoszę jeszcze osłabienie działania klimatyzacji oraz wibrujący dźwięk dochodzący z tyłu, przy prędkościach ~>120 km/godz. Jakby wydech wibrował? To nie jest jednoznaczne bo w poprzednim samochodzie gdy myślałem, że wyje mi łożysko z tyłu, to okazało się że mam pękniętą sprężynę zawieszenia. Poprzedni przegląd kosztował mnie (z kartą Klubu Subaru) chyba jakieś 1100 zł, w tym filtr kabinowy premium. Przy okazji została wykonana akcja serwisowa "cewka". 50/50 miasto/ trasa, w terenie niestety sporadycznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 (edited) 2 godziny temu, nencky napisał: 70% miasto, 30% trasa, drogi nieasfaltowe rzadko, lekki teren bardzo rzadko, sporo korków. Spokojny styl jazdy, autostrady do 120 km/h. Spalanie: 9,5 1. przegląd po 15K - bez uwag z mojej strony, bez uwag serwisu; koszt - 1 475 zł 2. przegląd po 30K - bez uwag z mojej strony, popękane tuleje wahacza z przodu, do wymiany klocki i tarcze hamulcowe z przodu; koszt - 1 900 zł przegląd, 1 000 zł wymiana tulei, 2 000 zł wymiana tarcz i klocków; koszt łączny 4 900 zł. Wszystko, co dobrego powiedziano i napisano o modelu - absolutnie potwierdzam. Prowadzenie, komfort jazdy (w tym EyeSight) - wszystko na duży plus! Minusy: dramatyczne koszty. A jak wygląda to u Was masakra. Mnie 6 letnie użytkowanie XV I kosztowało do tej pory czyli przez 6 lat tyle co Ciebie przez 2 lata. Ale ja całkowicie nie ufam ASO Subaru i nie korzystam z ich usług i może dlatego ustrzegłem się nie potrzebnych albo przed wczesnych wymian... Edited August 14, 2020 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
@daro Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 O jakiej przekładni piszesz? Przekładnia kierownicza. Nierówności, lekki skręt i waliła jak przy wybitych sworzniach. Opisano to w biuletynie w USA. Przykręcili, lekko ciężej chodzi, ale tak nie wali. Podobno wróci 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nencky Posted August 14, 2020 Author Share Posted August 14, 2020 3 godziny temu, aflinta napisał: Masz kartę klubu Subaru? Wtedy koszty są sporo niższe. Szybko hamulce Ci zeszły jak na spokojny styl jazdy... Tuleje wahacza do wymiany? To chyba jakaś niezła dziura się trafiła. U mnie w 2,0i przebieg 54 kkm i szykuję się do wymiany hamulców z przodu - nie wiem jeszcze czy klocki same czy może jak u wielu klocki + tarcze, nie mierzyłem. Ogólnie poza kosztami przeglądów (z kartą Klubu Subaru dużo niższe) nic jeszcze nie musiałem robić ponad plan. Właśnie złożyłem wniosek o kartę Klubu Subaru, jakoś to wyleciało mi z głowy, a nikt nachalnie o tym nie przypomina Dziękuję Teraz tylko odpracuję straty na zrzutka.pl (utrzymanie Subaru) i zajrzę do salonu Skody Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 6 godzin temu, nencky napisał: 70% miasto, 30% trasa, drogi nieasfaltowe rzadko, lekki teren bardzo rzadko, sporo korków. Spokojny styl jazdy, autostrady do 120 km/h. 6 godzin temu, nencky napisał: 2. przegląd po 30K - bez uwag z mojej strony, popękane tuleje wahacza z przodu, do wymiany klocki i tarcze hamulcowe z przodu; koszt - 1 900 zł przegląd, 1 000 zł wymiana tulei, 2 000 zł wymiana tarcz i klocków; koszt łączny 4 900 zł. Ten teren nie był chyba wcale taki "lekki", że hamulce i te tuleje do wymiany po 30kkm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nencky Posted August 14, 2020 Author Share Posted August 14, 2020 6 minut temu, GREGG napisał: Ten teren nie był chyba wcale taki "lekki", że hamulce i te tuleje do wymiany po 30kkm... No właśnie wyobraź sobie, że był lekki, a to "zużycie", przy całej sympatii dla marki i modelu, jest jednak rozczarowujące. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 2 godziny temu, nencky napisał: No właśnie wyobraź sobie, że był lekki, a to "zużycie", przy całej sympatii dla marki i modelu, jest jednak rozczarowujące. To na pewno rozczarowujące, ale ciężko zrozumieć, skąd aż takie historie w prawie nowym aucie. U mnie po 30kkm zero problemów. Nikt inny do tej pory też takich problemów nie zgłaszał z tak małym przebiegiem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 (edited) 12 godzin temu, GREGG napisał: o na pewno rozczarowujące, ale ciężko zrozumieć, skąd aż takie historie w prawie nowym aucie ludzie mało znają się na autach i jeżeli serwis powie że trzeba wymienić to tak robią a najlepiej to na oryginałach kupionych u nich A wystarczy zapytać serwis czy mogliby pokazać te zużyte tuleje, zmierzyć grubość tarcz, wejsc z mechanikiem pod auto itp. Klocki tez mają akustyczny czujnik który popiskuje jak się kończą...Piszczało coś u kolegi? - pewnie nie i tak sobie gdybam że pewnie żadna z tych rzeczy nie wymagała pilnej wymiany... Edited August 15, 2020 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
nencky Posted August 15, 2020 Author Share Posted August 15, 2020 7 minut temu, Karas napisał: ludzie mało znają się na autach i jeżeli serwis powie że trzeba wymienić to tak robią a najlepiej to na oryginałach kupionych u nich A wystarczy zapytać serwis czy mogliby pokazać te zużyte tuleje, zmierzyć grubość tarcz, wejsc z mechanikiem pod auto itp. Klocki tez mają akustyczny czujnik który popiskuje jak się kończą...Piszczało coś u kolegi? - pewnie nie i tak sobie gdybam że pewnie żadna z tych rzeczy nie wymagała pilnej wymiany... Dobrze gdybasz. Nie mam pojęcia o samochodach. Nic nie piszczało. Tarcze widziałem, były przy mnie mierzone i rzeczywiście grubość na granicy. Tulei nie oglądałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 19 minut temu, Karas napisał: ludzie mało znają się na autach i jeżeli serwis powie że trzeba wymienić to tak robią a najlepiej to na oryginałach kupionych u nich To by tłumaczyło te przypadłości, ceny samego serwisu jakie kolega podał też niczego sobie (u mnie 50-60% tych kwot). @nencky a które to ASO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nencky Posted August 15, 2020 Author Share Posted August 15, 2020 2 godziny temu, GREGG napisał: To by tłumaczyło te przypadłości, ceny samego serwisu jakie kolega podał też niczego sobie (u mnie 50-60% tych kwot). @nencky a które to ASO? MTS, Dzierżoniów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 11 minut temu, nencky napisał: MTS, Dzierżoniów. No to niezły zonk, bo to jest najbardziej polecane ASO na tym forum od zawsze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FanSub Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 W dniu 14.08.2020 o 14:39, Blixten napisał: przegląd po 30K - bez uwag z mojej strony, popękane tuleje wahacza z przodu, To jakaś masakra, u mnie wymieniono tuleje po 70 tysiącach. I łożysko w tylnym kole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nencky Posted August 15, 2020 Author Share Posted August 15, 2020 8 godzin temu, GREGG napisał: To by tłumaczyło te przypadłości, ceny samego serwisu jakie kolega podał też niczego sobie (u mnie 50-60% tych kwot). @nencky a które to ASO? A u Ciebie, to gdzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 Mikołów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 W dniu 14.08.2020 o 14:17, nencky napisał: 2. przegląd po 30K - bez uwag z mojej strony, popękane tuleje wahacza z przodu, do wymiany klocki i tarcze hamulcowe z przodu; koszt - 1 900 zł przegląd, 1 000 zł wymiana tulei, 2 000 zł wymiana tarcz i klocków; koszt łączny 4 900 zł W dniu 15.08.2020 o 16:37, FanSub napisał: To jakaś masakra, u mnie wymieniono tuleje po 70 tysiącach. I łożysko w tylnym kole. u mnie tuleje całe , pierwszy komplet tarcz z klocami wymiony przy około 70k km . Oprócz akumulatora ( dwukrotnie) , czujnika ciśnienia w kole i 2 żarówek nie miałem żadnych innych wymian. Ale tak jak napisałem nie jeżdżę do ASO ( w dzierżoniowie byłem raz na przeglądzie i podziękowałem ) raz w roku na przeglądzie rejestracyjnym wchodzę z diagnostą pod auto,on bierze breszkę naciąga tu i tam i mówi co należy wymienić lub co będzie niedługo do wymiany. Jak narazie wszystko jest git Link to comment Share on other sites More sharing options...
moominko Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 W dniu 15.08.2020 o 21:09, GREGG napisał: Mikołów Muszę przyznać, że ATS to fajny serwis, z powrównań lepszy niż MM w kato (tam cruziaka serwisowałem, o dziwo soobie mnie taniej wychodzi) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 2 godziny temu, moominko napisał: z powrównań lepszy niż MM w kato Jeżeli chodzi o Subaru, MM należy omijać z daleka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted September 2, 2020 Share Posted September 2, 2020 Jutro jadę na przegląd 30kkm, wrażenia może opisze jeszcze jutro chyba, że faktura wyciągnie mi spod stóp dywanik . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted September 2, 2020 Share Posted September 2, 2020 (edited) Godzinę temu, Szürkebarát napisał: Jutro jadę na przegląd 30kkm, wrażenia może opisze jeszcze jutro chyba, że faktura wyciągnie mi spod stóp dywanik . 1. Poproś o ceny robocizny i materiałów zanim wjedziesz na podnośnik 2. Bądź obecny przy oględzinach klocków hamulcowych, dopilnuj czyszczenia 3. Nie kupuj / nie wymieniaj filtra kabinowego w serwisie, bo za drogo 4. Dopilnuj prawidłowego poziomu oleju Edited September 2, 2020 by Blixten 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now