Skocz do zawartości

XV 2019 1,6 po 13 miesiącach użytkowania i 30K km


nencky

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, newstanior napisał:

Kolego u mnie były klocki raz wymieniane przy 18tys teraz mam 29tys i znowu klocki + tarcze:-)

U mnie klocki i tarcze wytrzymały 60kkm, wiem że u wielu osób klocki wytrzymują około 30kkm, tarcze 60kkm.

Nie wiem co Subaru tam teraz montuje, ale faktycznie szybko się to zużywa. Podobno ekologia ;) albo raczej księgowi.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, newstanior napisał:

czyli tarcze Delphi a klocki??

Polecicie coś??

 

Ja zmieniałem tylko klocki na Delphi. Tarcze nie wymagały wymiany. Po zmianie klocków i przejechaniu kilkuset km fabryczne tarcze wreszcie zaczęły wyglądać normalnie / zniknął dziwny kolor i wzdłużne „rysy”.

To było w 2019r. i wtedy to były jedyne zamienniki na rynku jakie znalazłem. XV Il, to nowa platforma i układ hamulcowy jest inny niż w starszych Subaru. Teraz pewnie jest więcej opcji.

Z innych samochodów mam dobre doświadczenia z zestawu tarcze Brembo + klocki Ferodo.
 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wymiany tarcz przy 30 kkm - może to jest „dmuchanie na zimne” przez ASO? Mi w OBK wróżyli wymianę przy następnym przeglądzie gdzieś tak przy 45kkm. Szczęśliwie tarcze i klocki zamontowane w fabryce dojechały do 134 kkm.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, artaa napisał:

To nie jest dmuchanie na zimno, to jest ruchanie klienta na koszty...

Też nie chciałem wierzyć, że tarcza w XV wytrzymała 60kkm (szczególnie, że dopiero jeden komplet klocków poszedł), ale ona ogólnie jest dosyć cienka i ma małą różnicę grubości między tarczą nową a zużytą. W Legacy z takim rantem ewentualnie bym rozważył przetoczenie (o ile w ogóle), a tu się okazuje, że wymiar wedle katalogu wskazuje na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, spawalniczy napisał:


Potwierdzam. XV II, to jedyne moje Subaru w którym klocki skończyły się kilkukrotnie szybciej niż w innych modelach.

Tu założyłem nawet wątek

 

 

Też tak miałem. Na fabrycznych klockach tarcze  wyglądały, jakby ktoś je pomalował bejcą do drewna.

Założyłem zamienniki Delphi i tarcze odzyskały normalny wygląd.

Te fabryczne Juridy to wyjątkowy paździerz.

Potwierdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakich używacie tarcz i klocków z przodu??
 
Mam wrażenie że aso leci w kulki...
 
Miałem już wymianę klocków, teraz polecili wymianę klocków i tarcz (samochód ma przebieg 30tys:-))) kwota 2400....
 
Znajomy mechanik po wstępnych oględzinach powiedział, że tarcze ok klocki faktycznie do wymiany.
 
Czy W waszych xv też klocki sie tak szybko, zużywają?? :-)))
Dodam że raz już wymieniałem klocki (połowa 2021), samochód mało używany...
 
Dzięki

Klocki Zimmermann. Przyzwoita cena, trochę pylą. Oem wymieniane co ok. 30kkm. Te mają już 27kkm i wyglada ze kolejne tule wytrzymają a jeżdżę bardzo często na tempomacie on dohamowuje częściej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, @daro napisał:


Klocki Zimmermann. Przyzwoita cena, trochę pylą. Oem wymieniane co ok. 30kkm. Te mają już 27kkm i wyglada ze kolejne tule wytrzymają a jeżdżę bardzo często na tempomacie on dohamowuje częściej.

Sprawdzone zamienniki
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=56227&share_tid=113384&share_pid=3068267&url=https%3A%2F%2Fforum%2Esubaru%2Epl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F113384-Sprawdzone-zamienniki%2Fpage__view__findpost__p__3068267&share_type=t&link_source=app

Jak pisałem wcześniej można szukać od sub.imprezy.Dużo więcej zamienników niż xv katalogowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2022 o 14:15, aflinta napisał:

Też nie chciałem wierzyć, że tarcza w XV wytrzymała 60kkm (szczególnie, że dopiero jeden komplet klocków poszedł), ale ona ogólnie jest dosyć cienka i ma małą różnicę grubości między tarczą nową a zużytą. W Legacy z takim rantem ewentualnie bym rozważył przetoczenie (o ile w ogóle), a tu się okazuje, że wymiar wedle katalogu wskazuje na śmietnik.

Od nowości mam przejechane >65 kkm i nie ma konieczności wymiany ani klocków ani tarcz hamulcowych. Pewnie jakoś źle jeżdżę? ;)

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kingston70 napisał:

Może myślisz o tylnych  tarczach i klockach?

Myślę o wszystkich tarczach i klockach hamulcowych w moim Szarym Mnichu. Przy okazji przeglądu na 60 kkm też o tym pomyślałem bo ileż można jeździć na tych samych tarczach i klockach. Ani przegląd w ASO po 60 kkm ani rejestracyjny nie wykazały że trzeba w hamulcach coś wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Myślę o wszystkich tarczach i klockach hamulcowych w moim Szarym Mnichu. Przy okazji przeglądu na 60 kkm też o tym pomyślałem bo ileż można jeździć na tych samych tarczach i klockach. Ani przegląd w ASO po 60 kkm ani rejestracyjny nie wykazały że trzeba w hamulcach coś wymieniać.

Tak jak pisałem wcześniej to kwestia indywidualna, zależy od stylu jazdy jak i od rodzaju pokonywanych tras. Inne zużycie jest w zatłoczonym mieście, inne na przelotowej drodze. Inaczej klocki schodzą w rejonach podgórskich a inaczej na nizinach. Niemniej, jeżdżąc po tych samych okolicach i podobnym stylem zauważam, że stare Legacy miało zauważalnie trwalsze tarcze i klocki. Owszem, było też nieco lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Tak jak pisałem wcześniej to kwestia indywidualna, zależy od stylu jazdy jak i od rodzaju pokonywanych tras. Inne zużycie jest w zatłoczonym mieście, inne na przelotowej drodze. Inaczej klocki schodzą w rejonach podgórskich a inaczej na nizinach. Niemniej, jeżdżąc po tych samych okolicach i podobnym stylem zauważam, że stare Legacy miało zauważalnie trwalsze tarcze i klocki.

 

Outback był dużo cięższy a mimo to klocki i tarcze były o wiele trwalsze. Jazda dokładnie taka sama jak w XV. Mam podejrzenie, że była jakaś felerna seria elementów hamulca w samochodach z pierwszego wypustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 3 lata i 4 miesiące. Na liczniku 68kkm.
I też nadszedł czas na wymianę klocków i tarcz.

Fajnie jak by osoby co już wymieniały hamulce na nie OEMowe pochwaliły się swoimi doświadczeniami co warto brać a co nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2022 o 19:23, Szürkebarát napisał:

Od nowości mam przejechane >65 kkm i nie ma konieczności wymiany ani klocków ani tarcz hamulcowych. Pewnie jakoś źle jeżdżę? ;)

U mnie na przeglądzie 60 tyś nic nie było mowy o konieczności wymiany (wszystko od nowości) - chyba tez źle jeżdżę :)

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio zacząłem jeździć w korkach na tempomacie.

 

1. AVH załączone, 2. start/ stop wyłączony, 3. dystans do następnego samochodu "na jedną belkę", 4. tempomat w trybie "komfort" z prędkością nie za niską żeby żwawo reagował.

 

Świetnie mi się tak jeździ!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 2.09.2022 o 19:15, Szürkebarát napisał:

Ostatnio zacząłem jeździć w korkach na tempomacie.

 

1. AVH załączone, 2. start/ stop wyłączony, 3. dystans do następnego samochodu "na jedną belkę", 4. tempomat w trybie "komfort" z prędkością nie za niską żeby żwawo reagował.

 

Świetnie mi się tak jeździ!

O, nie pomyślałem , że tak można , świetny pomysł . BTW gdzie się ustawia tryb tempomatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...