Skocz do zawartości

Forester SG MY06 - tarcze


halinka

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, halinka napisał:

Pomijając już kwestię średnicy tarczy, czy ktoś z użytkowników używał tarcz firmy ATM Mikoda, wiercona i nacinana

odpuść, bardzo podatne na skrzywienia i lubią korodować w środku.

 

Do cywilnego auta nacinane wystarczą, nawiercane są bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po zmianie na 294mm przy pozostaniu przy standardowym zacisku widziałem różnicę na + także moim zdaniem niskim kosztem można mieć zadowalający efekt. Lepszej tarczy niż gładkie brembo nie ma co zakładać, można pomyśleć o lepszym klocku.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jedno, czy są jakieś różnice w konstrukcji tarczy hamulcowej w poszczególnych generacjach Forestera ? (Czy tarcze od SF, SG, SH o tych samych średnicach i rozstawach są między sobą zamienne ?)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2020 o 15:52, Kiwi 4ester napisał:

Zastanawiam się natomiast czy zmiana przewodów hamulcowych - na te w oplocie - mogą nieco poprawić też hamowanie?

Szalu nie bedzie, D nie urwie. Ale na pewno nie bedzie gorzej.

Pamietaj aby razem z przewodami wlac nowy plyn.

Pedal bedzie twardszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2020 o 15:52, Kiwi 4ester napisał:

Zastanawiam się natomiast czy zmiana przewodów hamulcowych - na te w oplocie - mogą nieco poprawić też hamowanie?

Szalu nie bedzie, D nie urwie. Ale na pewno nie bedzie gorzej.

Pamietaj aby razem z przewodami wlac nowy plyn.

Pedal bedzie twardszy

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2020 o 15:52, Kiwi 4ester napisał:

Zastanawiam się natomiast czy zmiana przewodów hamulcowych - na te w oplocie - mogą nieco poprawić też hamowanie?

Szalu nie bedzie, D nie urwie. Ale na pewno nie bedzie gorzej.

Pamietaj aby razem z przewodami wlac nowy plyn.

Pedal bedzie twardszy

W dniu 27.07.2020 o 19:09, halinka napisał:

Czy raczej kierować się w stronę Zimmermann lub Brembo ? 

Zimmermann i klocki Galfer

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, moim zdaniem to nie ma znaczenia ile tłoczków, ważne aby hamowały dobrze 4 koła, co z tego że, zablokujesz  przednie koła, załączy się ABS i jedziesz daleko,  mają hamować wszystkie koła odpowiednią siłą, A auto ma się przepychać po płaskim jedną ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2020 o 19:09, halinka napisał:

Pomijając już kwestię średnicy tarczy, czy ktoś z użytkowników używał tarcz firmy ATM Mikoda, wiercona i nacinana

Np. https://allegro.pl/oferta/tarcze-mikoda-2124-gt-subaru-forester-sg-02-przod-9443747465?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Czy raczej kierować się w stronę Zimmermann lub Brembo ? 

 

Testowałem je w Forku 2.5 XT z przodu i z tyłu mam tarczę 326mm . Niestety po dwukrotnym hamowaniu ze 180 do 90 tarcze się odkształciły. Teraz założyłem gładkie Textary i na razie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wymieniłem jarzma pod tarcze w rozmiarze 294 mm, wskoczyły tarcze Dark Performance EVO wraz z klockami Galfer. Jestem w szoku jak ten samochód teraz hamuje w stosunku do zestawu fabrycznie montowanego w Foresterze SG N/A. Tak więc jeżeli ktoś nie chce 4 tłoka to na zamiana na tarczę 294 mm jest w zupełności wystarczająca.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już rok popylam w forku SG na na tarczach 294 gładkie Brembo do tego ferodo racing ds2500 i co mogę powiedzieć to to że hamuje lepiej ale niestety w tym wszystkim brakuje tyłu - nie ma nic ciekawego na tył te wiadra i szczęki z klocków dębowych najlepszych producentów niestety są za słabe i często mam wrażenie że przód już traci kontakt z podłożem a dupa się wlecze. Tu potrzeba by SWAP na hamulunki z XT na tył i myślę że było by już dobrze. A propo 4 tłoka czy 2 tłoka tu liczy się powierzchnia tłoków jeśli suma powierzchni jest zbliżona różnicy nie będzie, ewentualnie zmiana pompy hamulcowej do zwielokrotnienia siły. Ot tyle.

Edytowane przez Dragofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko to

 

przy 2 tłoku tylna tarcza jest wentylowana to jako raz, do zacisków 4pot i 2 pot jest większy wybór mocnych klocków

 

gładkie brembo plus RC5+ z 4 i 2 pot i forek hamuje jak brutal. Z blaszkami nawet nie piszczy aż tak strasznie.

ze zwykłych klocków to wg mnie godne polecenia są tylko TRW i te zwykłe nie czerwone mało pylące - wg mnie duzo gorzej hamują.

 

Różnica miedzy zwykłym TRW a OEM jurid to przepaść na korzyść TRW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...