Skocz do zawartości

Legacy IV kombi spec.B H6 6MT Leszek


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Danko napisał:

Do h6 są kity z kompresorem gotowe :ph34r:

 

A znacz coś tańszego niż raptora?

 

http://raptorsc.com.au/subaru/subaru-libertylegacy-h6-3-0-ez30-supercharger-kits/

 

bo to jest 20k zł.. + przesyłka + cło + vat + strojenie. A to nie koniec bo z tego co wiem to wypadałoby wyjąć silnik ($) i wymienić tłoki ($$) żeby to stabilnie śmigało. Raz dwa trzy i mamy hmm.. 35k zł? To lepiej i taniej kupić Outbacka od Bartka i przełożyć silniki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Tinuviel napisał:

 

A znacz coś tańszego niż raptora?

 

http://raptorsc.com.au/subaru/subaru-libertylegacy-h6-3-0-ez30-supercharger-kits/

 

bo to jest 20k zł.. + przesyłka + cło + vat + strojenie. A to nie koniec bo z tego co wiem to wypadałoby wyjąć silnik ($) i wymienić tłoki ($$) żeby to stabilnie śmigało. Raz dwa trzy i mamy hmm.. 35k zł? To lepiej i taniej kupić Outbacka od Bartka i przełożyć silniki :) 

No nie szukałem szczególnie, bo nie mam h6 xd

Ale no z tego co słyszałem, to tłoki i jazda z kompresorem.. Hajs hajsem, ale efekt też spory przy 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Danko napisał:

No nie szukałem szczególnie, bo nie mam h6 xd

Ale no z tego co słyszałem, to tłoki i jazda z kompresorem.. Hajs hajsem, ale efekt też spory przy 3.0

 

Nie wiem czy nie lepiej zamiast iść w kit to znaleźć kogoś ogarniętego w PL kto to zrobi od początku do końca. Kompresor to też nie jest jakaś straszna magia. 

 

No i faktycznie nawet przy niewielkim doładowaniu to przy 3litrach pojemności zysk zacny a obciążenie niewielkie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Tinuviel napisał:

 

Nie wiem czy nie lepiej zamiast iść w kit to znaleźć kogoś ogarniętego w PL kto to zrobi od początku do końca. Kompresor to też nie jest jakaś straszna magia. 

 

No i faktycznie nawet przy niewielkim doładowaniu to przy 3litrach pojemności zysk zacny a obciążenie niewielkie. 

Ja przy 2 litrach to rozważałem w tym roku. Przy 3 to już bajka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tinuviel napisał:

 

Nie wiem czy nie lepiej zamiast iść w kit to znaleźć kogoś ogarniętego w PL kto to zrobi od początku do końca. Kompresor to też nie jest jakaś straszna magia. 

 

No i faktycznie nawet przy niewielkim doładowaniu to przy 3litrach pojemności zysk zacny a obciążenie niewielkie. 

Tak, nawet przy niewielkim doładowaniu, kolega Piotrek z pewnej uznanej firmy tuningowej z Poznania, mówi że to przepis na to by korba wyszła bokiem. Niestety ten silnik nie jest w serii przystosowany na duże podnoszenie mocy i momentu. W pewnym momencie rozkminiałem temat i odpuściłem. Zestawy z kompresorami są też zawodne. W planie mam tylko kolektory, wydech i strojenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Herostrates napisał:

Tak, nawet przy niewielkim doładowaniu, kolega Piotrek z pewnej uznanej firmy tuningowej z Poznania, mówi że to przepis na to by korba wyszła bokiem. Niestety ten silnik nie jest w serii przystosowany na duże podnoszenie mocy i momentu. W pewnym momencie rozkminiałem temat i odpuściłem. Zestawy z kompresorami są też zawodne. W planie mam tylko kolektory, wydech i strojenie. 

Jestem ciekaw opinii o Ej20.. Ciężko o takie. Tu na forum jedynie co, ktoś mi wspominał, że uszczelki wydmucha i trzeba by dystanse. Ale czy coś jeszcze.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nawet przy niewielkim doładowaniu, kolega Piotrek z pewnej uznanej firmy tuningowej z Poznania, mówi że to przepis na to by korba wyszła bokiem. Niestety ten silnik nie jest w serii przystosowany na duże podnoszenie mocy i momentu. W pewnym momencie rozkminiałem temat i odpuściłem. Zestawy z kompresorami są też zawodne. W planie mam tylko kolektory, wydech i strojenie. 
Poznań ma jakieś praktyczne doświadczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, dr.elich napisał:
38 minut temu, Herostrates napisał:
Tak, nawet przy niewielkim doładowaniu, kolega Piotrek z pewnej uznanej firmy tuningowej z Poznania, mówi że to przepis na to by korba wyszła bokiem. Niestety ten silnik nie jest w serii przystosowany na duże podnoszenie mocy i momentu. W pewnym momencie rozkminiałem temat i odpuściłem. Zestawy z kompresorami są też zawodne. W planie mam tylko kolektory, wydech i strojenie. 

Poznań ma jakieś praktyczne doświadczenia?

Tak, zakładali kilka kompresorów w tym raptory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też jest teochę tak że od tuningowych szaleństw to jest mr2. Abarth jest tylko tymczasowo. Legacy to jest daily i to auto które powinno byc raczej pewne. Do tego silnik ma ponad 300k, nie wiem czy jak dorzuce konpresor to czy to pozostanie nadal dobre i niezawodne daily :) Przydaloby sie 4te auto jak nic : ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił jak jest, bo to auto raczej do krętych torów czy 0-100 nie jest stworzone. W serii jest już to całkiem sprawne auto do przemieszczania się, jego naturalne warunki to zapakowanie rodzinki na wczasy i heja w trasę. Poprawić fabrykę zawsze można pytanie ile włożyć przy tym kasy,zrobić porządnie głowice potring, ostrzejsze wałki, większe zawory, kolektory bądź wstawić silnik z STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dr.elich napisał:

Ciekawe jak duże doładowanie było. Ja się jednak przekonuję, że Specowi seryjna moc w moim przypadku wystarczy. Ew. Raptor i mapa. Auto jest szybkie, najwolniejszy element to kierowca.

Ja nie chciałem kręcić mocno mocy w Legacy, ok 320KM/450NM, czyli doładowanie niskie. Odpowiedź była taka że ten silnik długo tego nie wytrzyma. Zakładane kompresory Raptora szybko się rozlatywały, takie mają doświadczenia i nie polecają. Sprawdzone z kolei mody to zrobienie kolektorów, wydechu i mapy i dbanie o stan silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Herostrates napisał:

Ja nie chciałem kręcić mocno mocy w Legacy, ok 320KM/450NM, czyli doładowanie niskie. Odpowiedź była taka że ten silnik długo tego nie wytrzyma. Zakładane kompresory Raptora szybko się rozlatywały, takie mają doświadczenia i nie polecają. Sprawdzone z kolei mody to zrobienie kolektorów, wydechu i mapy i dbanie o stan silnika. 

Silnik doładowany może długo wytrzymać, tylko pytanie jak zostanie przygotowany pod daną moc i jak użytkownik będzie z tego korzystał ;)

Wolnossący można też ładnie podkręcić tylko wiąże się to z rozkręceniem go na części pierwsze, lepszym wyważeniem, spasowaniem i tak dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, ManoLEE napisał:

Silnik doładowany może długo wytrzymać, tylko pytanie jak zostanie przygotowany pod daną moc i jak użytkownik będzie z tego korzystał ;)

Wolnossący można też ładnie podkręcić tylko wiąże się to z rozkręceniem go na części pierwsze, lepszym wyważeniem, spasowaniem i tak dalej...

Pisałem o seryjnym silniku. Oczywiście można przygotować H6 pod wyższe moce. Koszta jednak do efektu jednak dyskusyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Herostrates napisał:

Ja nie chciałem kręcić mocno mocy w Legacy, ok 320KM/450NM, czyli doładowanie niskie. Odpowiedź była taka że ten silnik długo tego nie wytrzyma. Zakładane kompresory Raptora szybko się rozlatywały, takie mają doświadczenia i nie polecają. Sprawdzone z kolei mody to zrobienie kolektorów, wydechu i mapy i dbanie o stan silnika. 

 

Dzięki, właśnie w takie przedział bym celował ale chyba faktycznie odpuszczę. 

 

Z innych rzeczy to po przeczyszczeniu maf-a i filtra i teście w jedną osobę:

Screenshot_20201230121101.thumb.png.ef08614f9eb7907e11c4e25f7072c92f.png

 

W końcu chyba dobrze wystartowałem. Inne pomiary nie tak dobre ale wszystkie z dziś poniżej 7.7. 

 

Wracając natrafiłem na Pana który pchał swoje auto przez środek Wrocławia, pomyślałem że mam line w bagażniku to Jej w końcu użyje. Ok - linę dostałem w gratisie przy przeglądzie auta ale też nie szarpałem nią wklejonego Patrola tylko chciałem pociągnąć renault Megan. Lina strzeliła po 5metrach, później jeszcze dwa razy poszła. Na opakowaniu oczywiście że super strong i 5ton. Dziś dopiero zobaczyłem na opis na opakowaniu - ktoś nawet się nie postarał dobrze opisu przetłumaczyć. Zawsze mnie zastanawia gdzie się taki badziew kupuje, na Ali próżno szukać aż takiego syfu... 

 

IMG_20201230_115944_8.thumb.jpg.f92920fc6ca6d137fab7779a8d1334fd.jpg

 

IMG_20201230_115948_6.thumb.jpg.1c200627f2cb5d238fe13ed59d85a783.jpg

 

IMG_20201230_115936_2.thumb.jpg.4232f53e753a033e606d4b9ecb5eb058.jpg

 

IMG_20201230_115959_2.thumb.jpg.17f89d6528f38c4a60d0b7355cda36e2.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok, kolektory raptora i końcowe sti genome zamontowane :)

 

Jeżeli chodzi o wrażenia to dziś jak głupek jeździłem z otwartym oknem :) Jest głośniej ale nie za głośno, przy niższych obrotach brzmi fajnie, 3-5 jest chyba najlepiej. Nie mam za bardzo porównania do innych nie-oemowych wydechów ale względem serii to jest super. może trochę więcej werbla by się przydało. 

 

Jeżeli chodzi o osiągi to:

Screenshot_20210121191448.thumb.png.47cf086087a1bb80597c9982e68d1b83.png

 

 

I to był raczej dobry start, ale skopałem trochę zmianę  biegów więc myślę że jeszcze z 0.1-0.2 można by urwać czyli wynik taki jak przed modami. zobaczymy czy mapa coś zmieni. 

 

Zdjęć nie mam bo auto jest aktualnie tak usyfione ze wstyd :)

Edytowane przez Tinuviel
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tinuviel napisał:

Ok, kolektory raptora i końcowe sti genome zamontowane :)

 

Jeżeli chodzi o wrażenia to dziś jak głupek jeździłem z otwartym oknem :) Jest głośniej ale nie za głośno, przy niższych obrotach brzmi fajnie, 3-5 jest chyba najlepiej. Nie mam za bardzo porównania do innych nie-oemowych wydechów ale względem serii to jest super. może trochę więcej werbla by się przydało. 

 

Jeżeli chodzi o osiągi to:

Screenshot_20210121191448.thumb.png.47cf086087a1bb80597c9982e68d1b83.png

 

 

I to był raczej dobry start, ale skopałem trochę zmianę  biegów więc myślę że jeszcze z 0.1-0.2 można by urwać czyli wynik taki jak przed modami. zobaczymy czy mapa coś zmieni. 

 

Zdjęć nie mam bo auto jest aktualnie tak usyfione ze wstyd :)

Czym to mierzysz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Bonless napisał:

Zdjęcia mało ważne, dawaj film :evil2:

 

11 godzin temu, Danko napisał:

:needpics2as1fs:

 

Postaram się coś nagrać w weekend :)

 

Godzinę temu, Hookie napisał:

Czym to mierzysz? :)

 

A takim cudem:

 

https://pgearmotorsports.com/products/p-gear-p-610

 

Ma GPS 20Hz więc teoretycznie powinno być nawet bardziej dokładne niż racelogic który ma GPS 10Hz, nie mówiąc już o telefonach z 1Hz. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2021 o 19:25, Tinuviel napisał:

Ok, kolektory raptora i końcowe sti genome zamontowane :)

 

Jeżeli chodzi o wrażenia to dziś jak głupek jeździłem z otwartym oknem :) Jest głośniej ale nie za głośno, przy niższych obrotach brzmi fajnie, 3-5 jest chyba najlepiej. Nie mam za bardzo porównania do innych nie-oemowych wydechów ale względem serii to jest super. może trochę więcej werbla by się przydało. 

 

Jeżeli chodzi o osiągi to:

Screenshot_20210121191448.thumb.png.47cf086087a1bb80597c9982e68d1b83.png

 

 

I to był raczej dobry start, ale skopałem trochę zmianę  biegów więc myślę że jeszcze z 0.1-0.2 można by urwać czyli wynik taki jak przed modami. zobaczymy czy mapa coś zmieni. 

 

Zdjęć nie mam bo auto jest aktualnie tak usyfione ze wstyd :)

Czy było montowane w środę u Yaco? Bo chyba widziałem i zastanawiałem się właśnie co to za tłumiki końcowe. Fajnie wyglądały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mariush napisał:

Czy było montowane w środę u Yaco? Bo chyba widziałem i zastanawiałem się właśnie co to za tłumiki końcowe. Fajnie wyglądały :)

 

Dzięki za mini spot :D Nawiasem mówiąc Jacek mówił że ktoś z Wrocławia ma też fajnie brzmiący wydech w h6 - podobno lepiej gada ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...