Skocz do zawartości

Legacy IV kombi spec.B H6 6MT Leszek


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.10.2022 o 08:22, Tinuviel napisał:

 

 

Hej, nie. To raczej nie falowanie a takie jakby ledwo wyczuwaly acz mnie irytujący wstrząs. Nieregularny.

oooo no proszę! LGT też takie coś ma... u mnie jest też takie dziwne coś, nie wywala CEL, nie ma błędów (nawet niezidentyfikowanych), a wrażenie jest takie jakby co jakiś czas wypadł zapłon. Co ciekawe jak trzymam mu bardzo delikatnie obroty, żeby były na równe 1000obr/min to problem znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, thomson0073 napisał:

oooo no proszę! LGT też takie coś ma... u mnie jest też takie dziwne coś, nie wywala CEL, nie ma błędów (nawet niezidentyfikowanych), a wrażenie jest takie jakby co jakiś czas wypadł zapłon. Co ciekawe jak trzymam mu bardzo delikatnie obroty, żeby były na równe 1000obr/min to problem znika.

 

To mam chyba identycznie. Ten problem pojawił się po remoncie silnika (UPG). Mechanik jeszcze będzie z tym walczyć bo w sumie też nie wie co to jest a już szukali. Gdybyś na coś wpadł to daj proszę znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, thomson0073 napisał:

kable, świece, cewki? Jeszcze mi przez myśl przeszedł czujniki wałków rozrządu

 

podejrzewam że to jakaś pierdoła bo przed remontem nie było tego, teraz jest. generalnie Warsztat to powinien ogarnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zdarza się, że na zimnym po odpaleniu coś takiego mam, ale nie zawsze. Brak błedów, świece ok...oczywiście jak był na serwisie (a specjalnie zawiozłem po południu , żeby mechanik jako pierwszy odpalił rano) to było OK. Posprawdzali i nie wiadomo. Może zaworki, może kable WN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutrino33 napisał:

U mnie zdarza się, że na zimnym po odpaleniu coś takiego mam, ale nie zawsze. Brak błedów, świece ok...oczywiście jak był na serwisie (a specjalnie zawiozłem po południu , żeby mechanik jako pierwszy odpalił rano) to było OK. Posprawdzali i nie wiadomo. Może zaworki, może kable WN.

 

 

U mnie zimny czy ciepły bez różnicy.

 

33 minuty temu, Danko napisał:

Czysciliscie przepustnice? 

A może problem z wysprzęglaniem? 

U mnie np jeszcze w 2.0 falują obroty do około 2.0 na jalowych najpewniej z powodu... Czujnika prędkości :) błędy wskazują na Cruise control - ale no jest błąd. 

 

Przepustnica była czyszczona. z Wysprzęglaniem to jeszcze zobaczę w sumie bo nie pamiętam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, thomson0073 napisał:
W dniu 12.10.2022 o 08:22, Tinuviel napisał:

To raczej nie falowanie a takie jakby ledwo wyczuwaly acz mnie irytujący wstrząs. Nieregularny.

oooo no proszę! LGT też takie coś ma... u mnie jest też takie dziwne coś, nie wywala CEL, nie ma błędów (nawet niezidentyfikowanych), a wrażenie jest takie jakby co jakiś czas wypadł zapłon. Co ciekawe jak trzymam mu bardzo delikatnie obroty, żeby były na równe 1000obr/min to problem znika.

 

Nawet w recenzjach LGT jest wspomniane o nierównych obrotach na jałowych, więc chyba TTTM. W każdym razie nastawiałem się na to jadąc oglądać mojego speca przed zakupem. Ale po H6 to bym się takiej przypadłości jednak nie spodziewał;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, frisco napisał:

 

Nawet w recenzjach LGT jest wspomniane o nierównych obrotach na jałowych, więc chyba TTTM. W każdym razie nastawiałem się na to jadąc oglądać mojego speca przed zakupem. Ale po H6 to bym się takiej przypadłości jednak nie spodziewał;)

 

To niestety jest rzecz która mnie akurat irytuje i nie odpuszczę ;) 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 20.10.2022 o 06:31, Danko napisał(a):

Może głupota.. Ale w jakim stanie macie taki choćby napinacz paska? Pasek nie jest luźny? Albo się nie luzuje? 

 

Hmm, nie wiem, nic nie piszczy, zakładam że ok ale kto wie :)

 

Mały Update:

-- konserwacja podwozia edycja 2022 czyli po 2latach od ostatniej. Wedle warsztatu tylko delikatny nalot rdzy był na rantach progów a tak to wszystko zdrowe. Wyczyścilie też i pomalowali mi hak. Doraźnie może być.

 

-- umarł wyświetlacz od klimę więc aktualnie macham gałkami trochę na oślep. Muszę zamówić radio i przełożyć wyświetlacz.

 

-- lampy się nadal polerują/oklejają. Pytałem przy okazji na przeglądzie jak to jest z xenonami bez spryskiwaczy i mi gość powiedział że każde xenony mają i muszą mieć spryskiwacze. Co już jest nie prawdą bo są auta na rynek europejski z xenonami i bez spryskiwaczy fabrycznie więc dalej nie słuchałem. Zamontuje dla świętego spokoju spryskiwacze, chociaż wolałbym to zostawić bez tego (oryginalnie w japonii nie było). Co do poziomowania to jeszcze nie wiem, zależy na ile będę mieć czasu. Mogę:

- nie zrobić nic, to i tak nie świeci tak mocno żeby kogoś oślepiać a reflektory są przerobione i będa ustawione poprawnie

- zamontować coś na sztukę, nie podłączać, byle diagnosta był szczęśliwy

- użyć gotowca:

 

 

Tylko mam mocne wątpliwośći odnośnie tego, nie wiem czy nie głupieje przy jeździe pod/z górki. Do tego jak tak ciągle będzie targać silniczkiem od świateł to nie wiem ile one wytrzymają.

- zrobić samemu poziomowanie od 0. Kupić czujnik na wachacz, zamontować, podpiąć do arduino i napisać programik który by korygował poziom świateł. Raczej na to czasu nie znajdę za prędko.

 

-- wpadł w końcu zestaw zimowy. Budżetowo, jakieś OEMowe felgi Subaru 18tki ale po malowaniu nawet są ok. Myślałem że kolor będzie trochę ciemniejszy(mniej srebrny) i mniej błyszczący ale w sumie nie jest źle. 

1498830008_Screenshot2022-12-15at16_41_29.thumb.png.dc62c9a60afde8cddc604cd83050faef.png

 

222083180_Screenshot2022-12-15at16_58_39.thumb.png.632c46ad908dfad92a56ffc3cf6d6d72.png

 

Letnie felgi miałem oddać do malowania (poniszczyłem im ranty) ale w końcu nie oddałem bo nie mieli takiego koloru jaki by mi się podobał. Mogą zrobić na zamówienie taki jaki mam na letnich ale to około 3k PLN więc jeszcze pomyślę.

 

-- poczyniłem pewne postępy i mam przetestowany programi do arduino który będzie odpowiedzialny za kontrolę tempreratury oleju. Jak będzie zimny - zapali diodę na niebiesko, jak będzie za gorący - na czerwono. Idealnie byłoby gdyby dał radę diodę umieścić w zegarach pod ikonką oleju ale to się dowiem dopiero jak wyszarpię zegary.

 

 

Plan na najbliższe tygodnie:

- naprawić LCD od klimy

- zamontować nowe światła przednie i tylne

- zamontować kontrolkę od temperatury oleju

- oddać do mechanika na wymianę oleju, filtrów, sprawdzenie zbieżności (lekko ściąga), i usunięcie tego dygotania

 

Jak to będzie zrobione to w końcu będzie można ogarnąć detailing auta ale to pewnie na wiosnę.

 

 

Trochę łatwiej się z Leszkiem żyje jak nie jest już takim głównym Daily. Nie trzeba na już wszystkiego robić. LCD od kilmy nie działa? No ok, to naprawię jak znadję chwilę.

 

 

  • Super! 6
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna sztuka. Ja bałem się tej jednostki ze względu na spalanie i koszty w razie awarii. Żałuję, że zajrzałem tutaj, bo oglądając czyjeś modyfikacje, nabieram ochoty by zacząć dokładać co nieco od siebie do mojego Legacy :D

 

To już jest choroba :D:D

 

Te lampy z tyłu mnie rozbroiły. Chcę zobaczyć jak świecą ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.12.2022 o 23:53, Sebix_VW napisał(a):

Bardzo ładna sztuka. Ja bałem się tej jednostki ze względu na spalanie i koszty w razie awarii. Żałuję, że zajrzałem tutaj, bo oglądając czyjeś modyfikacje, nabieram ochoty by zacząć dokładać co nieco od siebie do mojego Legacy :D

 

To już jest choroba :D:D

 

Te lampy z tyłu mnie rozbroiły. Chcę zobaczyć jak świecą ;)

 

dzięki :)

 

No to update:

 

Leszku w środku wygląda tak:

1932357775_Screenshot2022-12-29at11_34_02.thumb.png.e4b5a162fa4b7f1c3ed1f9d284dd4130.png

 

Zabrałem się za naprawę LCD od klimy i (jak się okazało) psucie zegarów. Kupiłem Radio anglika poliftowe żeby przełożyć LCD do mojej ramki 2DIN:

817589363_Screenshot2022-12-29at11_34_12.thumb.png.5ded6ac02ad0ad4f87405ce0941fa682.png

 

okazało się że w środku wszystko jest takie same i można przekładać 1:1:

1086701203_Screenshot2022-12-29at11_34_25.thumb.png.2960078ff7daa880ab41e16e2dd57577.png

107243183_Screenshot2022-12-29at11_34_34.thumb.png.75988b5f2ea2e4d3c49cdfcaadb7f72e.png

 

Po sprawdzenie okazało się jednak że to nie sam LCD mi umarł a sama sekcja zasilania. Mój LCD miał gałki w lepszym stanie więc przełożyłem samą sekcję zasialnia:

926939774_Screenshot2022-12-29at11_34_40.png.d145a575afa32d279da6ad69ccc72542.png

 

Mam do oddanie zatem radio UK poliftowe z nie działającym podświetlaniem klimy. Jak ktoś chce to oddam za darmo, jak nie to idzie w kubeł bo już nie mam gdzie trzymać takich rzeczy:)

1151186589_Screenshot2022-12-29at11_34_48.thumb.png.1e363a26390df82075338e92af985ff3.png

 

 

LCD działa ale jeszcze nie montowałem. Zabrałem się za kontrolkę temperatury oleju. Rozebrałem w tym celu zegary i znalazłem fajne miejsce:

513157058_Screenshot2022-12-29at11_35_08.thumb.png.d957cffd825f86faa0c4b2dcabd1cb7d.png

 

O tutaj koło kontrolki ciśnienia oleju:

1203866856_Screenshot2022-12-29at11_35_24.thumb.png.3bb2c3c0ba42e1ba95d9df95ca8b09a9.png

 

Wystarczy wsadzić diodę i (jak mi się wydawało) wyciąć / wyskrobać jakiś wzorek. Robiłem podejście z trzema różnymi diodami:

 

Ta nawet po zeszlifowaniu była trochę za duża (nie był jak kabli wyprowadzić):

2080907426_Screenshot2022-12-29at11_35_30.png.8dc29629c05e97aaf2982c9bcbb565ec.png

 

 

Pasek był spoko ale nie miałem takiego na jednego LEDa i do tego trochę się tym dziwnie steruje z arduino:

702614207_Screenshot2022-12-29at11_35_35.png.a88b894fbdc3cc65a7fba3a1473a88ce.png

 

Fialnie wpadła zwykła dioda RGB, kable ładnie przeszły dołem:

1332249873_Screenshot2022-12-29at11_35_41.png.9000cd90e1f4b4a0f98ada6de405be63.png

 

Dobrałem rezystorki żeby nie świeciła ani za mocno ani za słabo i zostało mi "tylko" wydłubanie ikonki. Znalazłem fajny wzór, wrzuciłem na laser, 10% mocy i wyglądało nawet obiecująco:

638748283_Screenshot2022-12-29at11_35_54.thumb.png.92ea46a729c6ef843f6fcf41b208c233.png

 

1114915965_Screenshot2022-12-29at11_36_04.thumb.png.439413f4850965bb51b07b3b8ccb7dd6.png

 

Puściłem raz jeszcze z trochę większą mocą i niestety potopiłem ten plastik :/ Niestety ta powłoka zamiast się wypalać to się topi i deformuje. Nie ruszę tego laserem, szybciej wypalę na wylot niż zdejmę tą wastrwę. Tak więc trochę porażka...

 

ale ale. Tak mi przyszło do głowy że skoro seryjnie subaru tam zrobiło miejsce na jakąś diodę to może jakieś legacy ma tam kontorlkę czegoś. Okazało się że tak. W automatach jest tam kontrolka od temperatury oleju skrzyni biegów. Zamówiłem na próbę jakieś zegary z anglika, jak będą pasować to założę samą maskownicę (czyli ten czarny element z ikonkami, zakleję/zamaskuje z napus "AT OIL TEMP" samo "AT" i zostanie "OIL TEMP" więc idealanie. Tylko o ile te maskownice są takie same wymiarami a to nie jest takie pewne. 

 

Edytowane przez Tinuviel
  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tinuviel napisał(a):

 

dzięki :)

 

No to update:

 

Leszku w środku wygląda tak:

1932357775_Screenshot2022-12-29at11_34_02.thumb.png.e4b5a162fa4b7f1c3ed1f9d284dd4130.png

 

Zabrałem się za naprawę LCD od klimy i (jak się okazało) psucie zegarów. Kupiłem Radio anglika poliftowe żeby przełożyć LCD do mojej ramki 2DIN:

817589363_Screenshot2022-12-29at11_34_12.thumb.png.5ded6ac02ad0ad4f87405ce0941fa682.png

 

okazało się że w środku wszystko jest takie same i można przekładać 1:1:

1086701203_Screenshot2022-12-29at11_34_25.thumb.png.2960078ff7daa880ab41e16e2dd57577.png

107243183_Screenshot2022-12-29at11_34_34.thumb.png.75988b5f2ea2e4d3c49cdfcaadb7f72e.png

 

Po sprawdzenie okazało się jednak że to nie sam LCD mi umarł a sama sekcja zasilania. Mój LCD miał gałki w lepszym stanie więc przełożyłem samą sekcję zasialnia:

926939774_Screenshot2022-12-29at11_34_40.png.d145a575afa32d279da6ad69ccc72542.png

 

Mam do oddanie zatem radio UK poliftowe z nie działającym podświetlaniem klimy. Jak ktoś chce to oddam za darmo, jak nie to idzie w kubeł bo już nie mam gdzie trzymać takich rzeczy:)

1151186589_Screenshot2022-12-29at11_34_48.thumb.png.1e363a26390df82075338e92af985ff3.png

 

 

LCD działa ale jeszcze nie montowałem. Zabrałem się za kontrolkę temperatury oleju. Rozebrałem w tym celu zegary i znalazłem fajne miejsce:

513157058_Screenshot2022-12-29at11_35_08.thumb.png.d957cffd825f86faa0c4b2dcabd1cb7d.png

 

O tutaj koło kontrolki ciśnienia oleju:

1203866856_Screenshot2022-12-29at11_35_24.thumb.png.3bb2c3c0ba42e1ba95d9df95ca8b09a9.png

 

Wystarczy wsadzić diodę i (jak mi się wydawało) wyciąć / wyskrobać jakiś wzorek. Robiłem podejście z trzema różnymi diodami:

 

Ta nawet po zeszlifowaniu była trochę za duża (nie był jak kabli wyprowadzić):

2080907426_Screenshot2022-12-29at11_35_30.png.8dc29629c05e97aaf2982c9bcbb565ec.png

 

 

Pasek był spoko ale nie miałem takiego na jednego LEDa i do tego trochę się tym dziwnie steruje z arduino:

702614207_Screenshot2022-12-29at11_35_35.png.a88b894fbdc3cc65a7fba3a1473a88ce.png

 

Fialnie wpadła zwykła dioda RGB, kable ładnie przeszły dołem:

1332249873_Screenshot2022-12-29at11_35_41.png.9000cd90e1f4b4a0f98ada6de405be63.png

 

Dobrałem rezystorki żeby nie świeciła ani za mocno ani za słabo i zostało mi "tylko" wydłubanie ikonki. Znalazłem fajny wzór, wrzuciłem na laser, 10% mocy i wyglądało nawet obiecująco:

638748283_Screenshot2022-12-29at11_35_54.thumb.png.92ea46a729c6ef843f6fcf41b208c233.png

 

1114915965_Screenshot2022-12-29at11_36_04.thumb.png.439413f4850965bb51b07b3b8ccb7dd6.png

 

Puściłem raz jeszcze z trochę większą mocą i niestety potopiłem ten plastik :/ Niestety ta powłoka zamiast się wypalać to się topi i deformuje. Nie ruszę tego laserem, szybciej wypalę na wylot niż zdejmę tą wastrwę. Tak więc trochę porażka...

 

ale ale. Tak mi przyszło do głowy że skoro seryjnie subaru tam zrobiło miejsce na jakąś diodę to może jakieś legacy ma tam kontorlkę czegoś. Okazało się że tak. W automatach jest tam kontrolka od temperatury oleju skrzyni biegów. Zamówiłem na próbę jakieś zegary z anglika, jak będą pasować to założę samą maskownicę (czyli ten czarny element z ikonkami, zakleję/zamaskuje z napus "AT OIL TEMP" samo "AT" i zostanie "OIL TEMP" więc idealanie. Tylko o ile te maskownice są takie same wymiarami a to nie jest takie pewne. 

 

Fajnie kombinujesz, lubię takie mody :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2022 o 17:09, Tinuviel napisał(a):

Pytałem przy okazji na przeglądzie jak to jest z xenonami bez spryskiwaczy i mi gość powiedział że każde xenony mają i muszą mieć spryskiwacze. Co już jest nie prawdą bo są auta na rynek europejski z xenonami i bez spryskiwaczy fabrycznie więc dalej nie słuchałem

To czy ksenony muszą mieć spryskiwacze czy nie wynika z ich mocy. Od pewnego czasu są na rynku ksenony, z mniejszą mocą, które nie wymagają spryskiwaczy. Z JDM  powinny mieć spryskiwacze wg naszych przepisów. 

 

W dniu 15.12.2022 o 17:09, Tinuviel napisał(a):

Co do poziomowania to jeszcze nie wiem, zależy na ile będę mieć czasu.

Znajomy diagnosta twierdzi, że to jest nie do sprawdzenia. Jak dobrze ustawione światła to nikt nie będzie właził pod samochód żeby sprawdzić czy poziomowanie jest. A nawet jak jest to jak sprawdzi czy działa? 

nie montuj.

 

Miałem wcześniej H6 super się jeździło. 

Kibicuję wszystkim modom. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 14:54, Xathrin napisał(a):

To czy ksenony muszą mieć spryskiwacze czy nie wynika z ich mocy. Od pewnego czasu są na rynku ksenony, z mniejszą mocą, które nie wymagają spryskiwaczy. Z JDM  powinny mieć spryskiwacze wg naszych przepisów. 

 

Znajomy diagnosta twierdzi, że to jest nie do sprawdzenia. Jak dobrze ustawione światła to nikt nie będzie właził pod samochód żeby sprawdzić czy poziomowanie jest. A nawet jak jest to jak sprawdzi czy działa? 

nie montuj.

 

Miałem wcześniej H6 super się jeździło. 

Kibicuję wszystkim modom. Powodzenia

 

Czyli jak bym sobie sprowadził takie Legacy JDM z Xenonami to i tak bym musiał zamontować spryskiwacze? :) Fajnie, no dobra, to nie jest jakiś duży problem. 

 

Dotarły "nowe" zegary i ta da:

20221229_162018.thumb.jpg.3118893a49558743957947d528fc260f.jpg

 

Można śmiało przekładać (to tylko ta zewnętrzna część, to nie tak że naglę będę mieć PRND i mile na zegarach). Na zdjęciu wygląda jakby nie było ikonki ręcznego i pasów ale w praktyce tak po prostu zdjęcie wyszło a zegary z automatu mają to co z manual + AT OIL TEMP i + AWD. 

 

 

 

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

updejt:

 

Zegary chyba gotowe żeby wrócić do auta. W samym aucie zostanie:

- wlutowanie przewodów od czujnika temperatury (przewód już jest wyciągnięty do kabiny)

- wlutowanie zasilania po stacyjce

 

No i wkręcenie tej jednej paskudnej śruby od zegarów z dołu po prawej stronie. Ledwo ją znalazłem żeby wykręcić zegary. Wkręcenie będzie jeszcze zabawniejsze :)

 

Ciężko to trochę na zdjęciach uchwycić ale tak mniej więcej to wygląda:

20230109_224944.thumb.jpg.69fd2efec8301b337e8f1333031621ec.jpg

20230109_225436.thumb.jpg.668790df34246b31689feacda91f5755.jpg

20230109_224928.thumb.jpg.cca190cd37124b2ccba8ce8bc4364ed4.jpg

 

 

Ustawiłem tak że do 70stopni świeci się na niebiesko lekko przyciemnione (czyli wiem że się dogrzewa), od 70 do 110 bardzo przyciemniony zielony (czyli silnik nagrzany), od 110 mocno na czerwono(czyli noga z gazu). Nie wiem czy to dobre progi, gdzieś na szybko w necie znalazłem że jak w H6 olej przekracza 130 to trzeba studzić. Mi się jakoś 130 wydaje już o dużo za dużo. 

 

Nie wiem czy nie będzie mnie irytować na dłuższą metę ciągle świecąca się zielona lampka w trakcie jazdy. Jeżeli tak to można to łatwo zmienić w samym programie już tak żeby po nagrzaniu oleju po prostu gasła. Tak samo jeżeli po zamontowaniu okaże się że świecą za słabo albo za mocno względem reszty ikonek to też softowo można je dać jaśniej lub ciemniej. Niestety nie mam żadnej integracji z fabrycznym ściemnianiem. Dałoby się to zrobić ale póki co ta durna lampka i tak zjadała mi masę czasu. 10razy szybciej byłoby wstawić zwykły zegar, tylko zwykły zegar nie byłby tam dyskretny. to co mam teraz wygląda jakby tak fabrycznie wychodziło i na tym mi zależało. 

 

Edytowane przez Tinuviel
  • Super! 6
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Tinuviel napisał(a):

Nie wiem czy nie będzie mnie irytować na dłuższą metę ciągle świecąca się zielona lampka w trakcie jazdy. Jeżeli tak to można to łatwo zmienić w samym programie już tak żeby po nagrzaniu oleju po prostu gasła.

 

Ja ten tryb "OK" na zielono bym całkiem ukrył. Nie irytowałoby, no i pełniłoby to zamierzoną rolę - jak świeci jest cos nie halo, jak nie swieci jest ok. Łatwiej też wtedy przyuwżyć że coś jest nie tak, niż po prostu obserwować kolor.

 

Ale ogólnie to bardzo fajny mod:) 

 

Na wkręcenie zegarów polecam długi śrubokręt:) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 10.01.2023 o 20:59, frisco napisał(a):

 

Ja ten tryb "OK" na zielono bym całkiem ukrył. Nie irytowałoby, no i pełniłoby to zamierzoną rolę - jak świeci jest cos nie halo, jak nie swieci jest ok. Łatwiej też wtedy przyuwżyć że coś jest nie tak, niż po prostu obserwować kolor.

 

Ale ogólnie to bardzo fajny mod:) 

 

Na wkręcenie zegarów polecam długi śrubokręt:) 

 

finalnie tak też zrobiłem :)

 

Update:

 

Moja szybka od zegarów może nie była jakaś bardzo porysowana ale skoro miałem to już na wierzchu.... to oddałem do detailera żeby coś z tym spróbował zrobić. Ogarnęli bardzo fajnie, nałożyli folię i szybki wyglądają super:

20230211_131825.thumb.jpg.9f68726226a60640060b61e0f8181365.jpg

 

będę mieć jedną chyba do sprzedania więc gdyby ktoś chciał to niech pisze.

 

Co do arduino to znalazłem jakąś starą obudowę, zaślepiłem miejsce na wyświetlacz carbonem bo wiadomo masa wrogiem przyspieszienia :P

20230211_101200.thumb.jpg.3117c695876ac3e318cc8467578d1c97.jpg

 

jest cacy. W końcu poskładałem auto, podłączenie wszystkiego nie było takie trudno. Mentalnie już się wcześniej nastawiłem na pozycję jogina przy wkręcaniu śróbek od zegarów więc to też jakoś poszło, spadła mi może tylko sześć razy ;)

 

20230211_155634.thumb.jpg.53381f9632bda7d7f2b150d9470a3368.jpg

 

naprawiony panel klimy też "już" w aucie:

20230211_155648.thumb.jpg.ed1398ca44134ef8c625b36958892519.jpg

 

Na koniec obmyłem auto, oczywiście zaczęło padać ale to nic bo i tak długo nie jeździłem Subaru i się stęskniłem i tym autem naprawdę lubię jeździć :) Na myjni spotkałem jeszcze jedno Legacy:

 

20230211_162708.thumb.jpg.d2ce4b15568fda3948db70803f2aa14f.jpg

 

 

 

Co do temperatury oleju to hmmm... nie jeździłem za długo ale lampka nie zgasła tylko cały czas świeciła się na niebiesko. Zatem albo olej się nie dogrzał do tych 70stopni, albo próg musiałbym ustawić niżej (czujnik jest podstawce pod filtr oleju. Nie sądzę żeby czujnik nie działał bo wtedy program by świecił diodą na biało albo ewentualnie nie świecił nią wcale.  Żeby odpalić ją na niebiesku warunek temperatury poniżej 70 musi być spełniony. No chyba że mechianik mi czujnika nie podłączył i ten sobie dynda gdzies pod maską i mierzy temperaturę powietrza :D Będę musiał to jeszcze sprawdzić ale to już w miarę prosta robota :)

 

Z innych rzeczy to mam już xenony odebrane, wypolerowane, oklejone folią i będa umawiać się na ich instalacje bo to co teraz w Subaru świeci z przodu to jest porażka :)

 

 

 

Edytowane przez Tinuviel
  • Super! 4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2023 o 20:59, Danko napisał(a):

Jak to zegary od h6 z MT, klepie! 

 

Znaczy ja mam samą szybkę do zbycia, zegarów nie ma. Chyba je już nawet wyrzuciłem bo to były AT z anglika (kupiłem najtańsze co było na allegro bo potrzebowałem tylko tego blatu z ikonką). Ale jak chesz szybkę to nie ma sprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

updejcik:

 

Nie wiem jak to zrobiłem ale wyszło że po prostu źle podłączyłem jeden przewód do Arduino... niby sprawdzałem kilka razy a jednak źle :P złożyłem dzięki temu jakiś zaległy projekcik na bazie malinki do testowania czujników temperatury ds18b20 (wszędzie ich używam, w MR2 jest ich chyba z 7 :P ):

image.png.353b09aed01558e619ecc1758d4a4058.png

 

miałem tylko e-inka pod ręką i do tego jakiegoś przetrąconego ale co ma robić to robi. Dzięki temu sprawdziłem że czujnik temperatury w aucie działa i pokazuje poprawne temperatury (więc jest zamontowany a nie dynda sobie gdzieś pod maską). Przelutowałem jeden przewodzik do arduino i wszystko działa tak jak powinno.

 

Przy okazji porównałem odczyty z fabrycznego czujnika temperatury oleju (gdziekolwiek on jest):

image.thumb.png.80bd51242ee2fd7c7213ec088775ebf2.png

z tym w podstawce pod filtr:

 

image.png.9ef84e469507f007203cbc806dfac481.png

 

czyli rozbieżność to jakieś 3-5stopni. Ten w podstawce raczej jest dokładniejszy ale ma też pewnie większego "laga" a do tego chyba temperatura oleju koło filtra jest ciut niższa i tak.

 

W przyszłym tygodniu akcja Lampy :)

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...