Skocz do zawartości

Legacy IV kombi spec.B H6 6MT Leszek


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki :D

 

Nie wiem czy bez foty się liczy ale Leszek dostał składane uszy. Trochę z tym było roboty, zwłaszcza z przeciągnięciem wiązki do drzwi ale wszystko śmiga :) Zamontowałem też kamerę AHD na tył i różnica jest kolosalna względem starej. Nawet w nocy jest spoko, dla porównania:

kamera cofania (takie zdjęcie zdjęcia - w praktyce jest jeszcze lepiej, nie jest tak przepalone):

ahd.thumb.jpg.21ec63f58445fa4af156fce0ab149bc1.jpg

 

smartphone:

smart.thumb.jpg.f2fe4b6b4c04adab24a0df66730ebfc6.jpg

 

 

Dotarła do mnie też przednia kamera, ramka oraz moduł do przełączania widoku przód/tył. Dotarły też po 3miesiącach przyciski z ALI dla wstecznego i dla przełącznika kamery. Niestety przycisk od kamery jest bistabilny a ja potrzebuje chwilowy więc zamówiłem nowe... będą jak będą : ] 

 

Odnośnie strojenie to mam pierwsze mapy, auto zdecydowanie lepiej się toczy, bardziej gładko chodzi i niestety wydaje mi się że przy zmianie kolektorów mapa jest mocno wskazana. Bez mapy trochę dziwnie jednak jeździło, nie chodzi o to że muliło czy coś ale teraz bardziej to wszystko wydaje się zgrane. Nie jest to jeszcze finalna mapa, przechodzę na 98. 0-100 w zasadzie bez zmian ale też mierzyłem tylko na mocno śliskiej nawierzchni :(


 

Edytowane przez Tinuviel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W końcu na plusie i udało się auto umyć. oczywiście zanim wróciłem z myjnie do domu to już się zdążyło ubrudzić, ech czarne auta. 

 

Pod pianką:

IMG_20210218_131719_2.thumb.jpg.7529292ecbfc9d4b477e174e462559b3.jpg

 

Zdjęcie wydechów bo jeszcze nie bylo:

IMG_20210218_133036_7.thumb.jpg.f016a4864f8ab4140f05225b03bed5d1.jpg

 

I lusterka z takimi bajeranckimi osłonkami :D chciałbym je przemalować ale jeszcze nie wiem na jaki kolor. Kusi mnie żeby wszystkie chromy i srebra zmienić w taki brąz jak mają felgi:

 

IMG_20210218_133047_9.thumb.jpg.02cd6fd61757e9b5542e1403438a0766.jpg

 

 

Dotarły przyciski, nie wiem tylko jakie kolory wybrać, jak ktoś ma pomysł to słucham :)

IMG_20210218_135229_5.thumb.jpg.9a826961ebd7ed7111b3cde87db265c6.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
11 godzin temu, czekker napisał:

 

Jaki przebieg?

 

 

Coś koło 310k. Szczerze to liczyłem się z tym, pierwszy epizod miałem chyba z dwa lata temu z przegrzaniem po zjeździe z autostrady która szybo jechałem (Niemcy oczywiście). później był spokój ale wydaje mi się że uszczelka puszcza dopiero pod dużym i ciągłym obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tinuviel napisał:

 

Coś koło 310k. Szczerze to liczyłem się z tym, pierwszy epizod miałem chyba z dwa lata temu z przegrzaniem po zjeździe z autostrady która szybo jechałem (Niemcy oczywiście). później był spokój ale wydaje mi się że uszczelka puszcza dopiero pod dużym i ciągłym obciążeniem.

Robiłeś test na upg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Danko napisał:

Robiłeś test na upg? 

 

Lezy w szafie ale nie robiłem - jestem niemal pewny ze nie wyjdzie tam nic przy takim teście na parkingu czy nawet trzymając auto na obrotach ale jednak bez jazdy. dopiero pod obciążeniem w czasie jazdy zaczynają się kłopoty a przecież nie zjadę z autostrad, nie wjadę na parking koło maca i nie odkręcę korka od chłodnicy żeby sobie zamontować tester upg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Taki mały update bez-zdjęciowy :)

 

Leszek jest u doktora, zdecydowałem się na zrobienie już kompleksowo wszystkiego co się da przy okazji UPG. Silnik został rozebrany, uszczelki faktycznie puszczały w dwóch miejscach, dodatkowo zawory wymagały regulacji. Poza tymi "drobiazgami" silnik jest w dobrym stanie. Korzystając z okazji wpadnie nowy rozrząd wraz z pompą wody, nowe panewki, nowe pierścienie, nowa chłodnica i oczywiście uszczelki. Dorzucam też podkładkę pod filtr oleju z cyfrowym czujnikiem temperatury. Może w przyszłym tygodniu auto powróci. 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tinuviel napisał:

Taki mały update bez-zdjęciowy :)

 

Leszek jest u doktora, zdecydowałem się na zrobienie już kompleksowo wszystkiego co się da przy okazji UPG. Silnik został rozebrany, uszczelki faktycznie puszczały w dwóch miejscach, dodatkowo zawory wymagały regulacji. Poza tymi "drobiazgami" silnik jest w dobrym stanie. Korzystając z okazji wpadnie nowy rozrząd wraz z pompą wody, nowe panewki, nowe pierścienie, nowa chłodnica i oczywiście uszczelki. Dorzucam też podkładkę pod filtr oleju z cyfrowym czujnikiem temperatury. Może w przyszłym tygodniu auto powróci. 

Opowiesz coś więcej o tej podkładce? Chciałbym w przyszłości u siebie dołożyć wskaźnik temp oleju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Danko napisał:

Opowiesz coś więcej o tej podkładce? Chciałbym w przyszłości u siebie dołożyć wskaźnik temp oleju 

 

Nom, mogę Ci nawet powiedzieć gdzie nie kupować tak jak ja :D 

 

https://allegro.pl/oferta/adapter-podstawka-pod-filtr-oleju-m20x1-5-3-4-16-10536439017

 

Bardzo słabo wykonany, jedna z uszczelek trochę odstaje, otwory zakończone ostrymi krawędziami, myślę że super patent żeby sobie z czasem opiłki aluminium dodać do miski olejowej :] 

 

Jak się da to użyje mojego starego d1spec z MR2 (wymieniłem bo potrzebowałem taki z wyjściem na chłodnice oleju). Też chyba chińskie cudo ale lepiej wykonane. coś jak to:
 

https://allegro.pl/oferta/adapter-pod-filtr-oleju-m20-ford-subaru-d1spec-9778534964

 

Do tego "normalnie" wkręcasz sobie analogowy czujnik temperatury z gwintem 1/8NPT:
 

https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-wody-oleju-m10x1mm-1-8-npt-10158670987

 

i dalej jakiś zegary który umie to czytać.

 

Ja natomiast mam w zwyczaju robić to trochę inaczej. Owszem kupuje taki analogowy czujnik ale patroszę go w środku i robię miejsce na czujnik cyfrowy:

 

https://allegro.pl/oferta/ds18b20-wodoodprony-czujnik-temperatury-arduino-5m-9321826270

wklejam go do środka obudowy od czujnika analogowego na klej termoprzewodzący:

 

https://allegro.pl/oferta/klej-termoprzewodzacy-10g-ag-termo-glue-termop-9520807515

 

Dalej złącze wodoszczelne 3pinowe:
https://allegro.pl/oferta/superseal-gniazdo-zlacze-ohw-3-ohg-3-naprawczy-1m-5493849543

 

I taki kabel ciągnę do kabiny i tam to już albo UKP (https://www.reveltronics.com/pl/produkty/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp) albo raspberyPi albo arduino. 

 

Ten cyfrowy czujnik jest bardzo popularny, dokładny i niezawodny a kosztuje grosze.

 

 

Jak chcesz zwykły zegar do temperatury oleju to potrzebujesz tylko: zegar, czujnik analogowy (bez tej całej zabawy w cyfrowy), podkładkę pod filtr, przewód.

 

I są też chyba różne szkoły montowania tego czujnika, w 2.0DOHC jest w silniku specjalny korek więc wystarczy tam zamontować adapter na 1/8NPT i nie trzeba żadnych podkładek pod filtr oleju.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TinuvielKurcze, dzięki wielkie! Wszystko wiadomo tak naprawdę. 

A co do tego korka w dohc? Co masz na myśli? Gdzie, co jak? 

:mrgreen:

Edit - I jakbyś miał jakiś namiar na ten adapter.. D1spec to dość konkretna firma, ale nie widzę nigdzie już takiego adaptera ;c

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Danko napisał:

@TinuvielKurcze, dzięki wielkie! Wszystko wiadomo tak naprawdę. 

A co do tego korka w dohc? Co masz na myśli? Gdzie, co jak? 

 

:mrgreen:

Edit - I jakbyś miał jakiś namiar na ten adapter.. D1spec to dość konkretna firma, ale nie widzę nigdzie już takiego adaptera ;c

 

Tutaj jest post ze zdjęciem i opisem gdzie to wkręcić i jak adapterek (podobno do dostania tanio w ASO). Jak masz taki silnik to moim zdaniem lepiej i łatwiej  i taniej się tam wpiąć zamiast pod filtr oleju.

 

 

Edytowane przez Tinuviel
nie filtr paliwa tylko filtr oleju : ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i Leszek powrócił :) operacja się udała, jeździ. teraz mam 1k km przejechać spokojnie i na zmianę oleju. Powiem Wam że strasznie mnie korci żeby przycisnąć ale zmuszam się  żeby grzecznie jeździć. najchętniej to bym wbił na autostradę, pojechał przed siebie 500km i wrócił 500km wprost do warsztatu już na docelowy olej :)

 

Z innych rzeczy to hamulec prawy przedni potrafi się zagrzać więc we wtorek znowu auto odstawiam. przy okazji trzeba też klimę nabić. 

 

Najgorzej że zgubiłem/odpadł mi jeden dekielek od felg. No i teraz żeby zrobić nowy tak żeby pasował do reszty to wystarczy:

- kupić dekielek co nie jest takie proste, raczej trzeba pisać do dystrybutora żeby dostać taki jak 3 pozostałe 

- znaleźć projekt emblematu, firmę i wysłać Im jeszcze raz zlecenie na cięcie laserowe (więcej tych zapasowych nie mam) 

- jak wytną i przyślą to trzeba to wypolerować 

- znaleźć projekt i wydrukować koszyczek na emblemat

- wytargać cnc i wyciąć "tło" z carbonu

- zalać żywicą i odczekać dwa dnie żeby dobrze zastygło 

- założyć do auta i gotowe 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dr.elich napisał:

Zdradzisz jaki koszt roboty przy silniku - jak rozumiem UPG+zawory? Może być na PW

 

13k włączając rewizję całego silnika, nowe panewki, pierścienie, rozrząd z pompą, planowanie głowicy i bloku, zawory, uszczelki, czujnik temp. oleju, uszczelniacze i chlodnica więc to trochę więcej niż "standard", nie mniej jednak samo upg pewnie koło 10k no chyba żeby iść na partyzanke i zrobić tylko tę głowice z którą jest problem, nie ruszać rozrządu, nie ruszać zaworów to pewnie można to zrobić znacznie taniej. Tanio czy drogo  - nie wiem, mam teraz niestety ogrom pracy i oddałem do warsztatu w którym od lat robię Subaru i który specjalizuje się w Subaru. można pewnie znaleźć taniej a nie gorzej, można też pewnie drożej a gorzej :D

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mariush napisał:

Widziałem wczoraj Leszka u mnie w okolicy, fajnie że już zdrowy. Ale te tłumiki fajnie wyglądają. Pozdrawiam

legacy.thumb.jpg.237d5b390cdae11605b25b8a9f00785a.jpg

 

Wstyd taki brudny :D Odebrałem od mechanika z serwisu klimy, niestety miałem tak mało czasu że tylko tam przeparkowalem żeby później odebrać. 

 

Jak już o klimę mowa - coś kompresorek się nie kręci :( w przyszłym tygodniu będzie trzeba ogarnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 16:55, Tinuviel napisał:

Nagrywane moim telefonem-kalkulatorem więc jakość nie powala ale coś tam słychać:

 

Slychac niezle. Fajnie brzmi.

 

W dniu 6.05.2021 o 22:04, Mariush napisał:

Ale te tłumiki fajnie wyglądają

 

No kominy pierwsze w oczy sie rzucaja sie sie na tylek patrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2021 o 09:50, yARO_81 napisał:

 

Slychac niezle. Fajnie brzmi.

 

 

No kominy pierwsze w oczy sie rzucaja sie sie na tylek patrzy.

 

 

Dzięki :)

 

 

Dziś udało mi się w końcu zamontować przycisk od świateł awaryjnych i od przedniej kamery (ale bez kamery). Wyszło estetycznie ale ogólnie to tak se te przyciski wyglądają. przynajmniej są małe więc się w oczy nie rzucają. Podświetlanie z seryjnej kostki:IMG_20210515_113625_011.thumb.jpg.1074a3f80ee8f9e87b6fd9900e8eccb4.jpg

 

 

Finalnie:

 

IMG_20210515_125433_906.thumb.jpg.3fc7800a5993bcd84db0ef7728f06f9f.jpg

 

 

Jak widać moje malowanie plastików coraz gorzej wygląda :D muszę to jednak oddać do prefesjonalisty. 

 

Pogrzebałem też przy klimie która się nie włącza i o ile moja diagnoza jest poprawna to wysiadł przekaźnik od kompresora klimatyzacji. wygląda dość specyficznie więc w poniedziałek chyba do aso podjadę po niego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...