Skocz do zawartości

Legacy IV kombi spec.B H6 6MT Leszek


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, dr.elich napisał:

Czym lakierowales przyciski? Jak udało Ci się nie zamalować napisów ?

 

srebrnych nie ruszałem. Z tego co pamiętam z Imprezy to z tych po bokach da się ściągnąć srebrny kolor (np. zmywaczem) i zostaje czarny.

 

Mam plan na te przyciski żeby je zrobić tak jak te emblematy na dekielki tylko to już sporo bardzo precyzyjnej roboty więc póki co odkładam na kiedyś.

 

1 godzinę temu, Dj Brabus napisał:

Podwójnie obszyty wieniec (gładka + perforowana) przywodzi mi na myśl pokrowce, co się na kierownice nakłada i dla mnie wygląda to kontrowersyjnie. Ale jak Ci się tak podoba, to najważniejsze.

 

Mnie się marzy pójście w tę stronę:

 

 

 

Tak było seryjnie i tak też zostawiłem chociaż mi akurat to się podoba.

 

Ta co wrzuciłeś spoko i też o takiej myślałem ale do Imprezy. Do legacy jakoś dla mnie zbyt sportowa i za gruba  :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Orear napisał:

Co ma na celu to wypłaszczenie w dolnej części? 

Jak dla mnie to przede wszystkim rewelacyjnie wygląda :drool:

W dniu 6.09.2020 o 18:12, Dj Brabus napisał:

Mnie się marzy pójście w tę stronę:

 

00226fa4f0030d5244fdc9a29bd723c5.jpg

 

A najlepiej oyginalna japońska DAMD:

damd-steering-wheels-23496493059.png.5511de65878619f172c24e0ef2784eda.png

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam mieszane uczucia co do scietych kierownic w sttarszych autach chociaz... do mr2 wlasnie mi lekko scieli. W abarthcie bardzo pasuje taka kiera ale juz w legacy no nie wiem ale to co kto lubi.

 

W malych autach daje to tez tyle ze jest troche wiecej miejsca na nogi. 

 

chociaz przy szybkiej jezdzie (czy tam torowej) to nie wiem czy to bardziej nie przeszkadza. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę taką kierownicę w autach sportowych, które nie wykonują dzikich manewrów pod Auchan żeby idealnie wjechać w miejsce parkingowe. Wydaje mi się, że denerwowałaby mnie to, że kręcąc kierownicą nagle zmieniałby mi się jej kształt, ale nigdy nie miałem okazji trzymać takiej w ręku więc to może błędne rozumowanie z mojej strony. ;) 

9 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Jak dla mnie to przede wszystkim rewelacyjnie wygląda :drool:

Tu się zgadzam, taki mały szczegół z pewnością przyciąga uwagę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Tinuviel napisał:

chociaz przy szybkiej jezdzie (czy tam torowej) to nie wiem czy to bardziej nie przeszkadza. 

Zerknij przyjacielu na poniższe zdjęcia i powiedz mi - gdyby to podcięcie przeszkadzało w szybkiej/torowej jeździe, czy wszyscy producenci samochodów sportowych i supersportowych robiliby takie kierownice? Najbardziej po bandzie ostatnio poszedł Chevrolet z najnowszą Vettą, gdzie wsadzili już normalnie "pełnokwadratową" kierownicę... :dance:

2014-ferrari-458-speciale-inte-56ebed71afa3a.jpg

audi-r8_v10_plus_2016_1280x960-56ebfbc92ec93.jpg

Chevrolet-Corvette_C8_Stingray-2020-1600-67.jpg

lamborghini_sesto_elemento_int-56ebf37cee61e.jpg

luxury-pagani-car-interior-ste-56ebf20b4e529.jpg

Subaru-WRX_STI_S209-2019-1600-16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dj Brabus napisał:

Zerknij przyjacielu na poniższe zdjęcia i powiedz mi - gdyby to podcięcie przeszkadzało w szybkiej/torowej jeździe, czy wszyscy producenci samochodów sportowych i supersportowych robiliby takie kierownice? Najbardziej po bandzie ostatnio poszedł Chevrolet z najnowszą Vettą, gdzie wsadzili już normalnie "pełnokwadratową" kierownicę... :dance:

 

sorry moze malo precyzyjnie napisalem. Taka kiera ma sens (poza wygladem) gdy jedziesz po torze gdzie nie musisz robic przekladki rak a to zalezy a) od toru i b) od przekladni. czyli formuly, lmp, czy auta takie jak bac mono ktore jezdza tylko po torach. auta uliczne - kwestie wizualne. jak trafisz na krete gorskie drogi i ciasne nawroty to scieta nie pomoga ale tez nie oszukujmy sie ze jakos drastycznie przeszkadzaja :)

 

 

odnosnie Twoich zdjec to sportowe auta powiadasz... a o jaka konkretnie dyscypline sportowa chodzi? :) pokaz mi prosze takie poscinane kierownice w autach wrc. W autach ktore nie maja ladnie i ciekawie wygladac dla bogatych klientow a sa budowane maksymalnie ergonomicznie bez kompromisow. ja tam scietych kierownic nie widzialem :)  

 

podobnie w drifcie gdzie kiera trzeba operowac jak goracym kartoflem chyba nikt nie uzywa scietych kierownic. 

 

 

 

 

Edytowane przez Tinuviel
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC i drift to chyba jedyne dyscypliny sportów samochodowych, gdzie montują okrągłe kierownice. Popatrz na wnętrza aut startujących w DTM czy Le Mans. Formułę 1 zostawiam poza konkurencją, bo to wynalazek stworzony dla maksymalnego ułatwienia wsiadania do bolidu. 

 

Poza tym jak Dacia Duster mojego taty ma taką kierownicę, to musi być coś na rzeczy! :dance::biglol:

 

Zresztą nie ma sensu udowodnianie sobie wyższości okrągłej kierownicy nad podciętą i odwrotnie - taki powstał wymysł i jednym będzie się to podobało, a drugim nie. :) IMHO temat zamknięty.

Edytowane przez Dj Brabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Hookie napisał:

Daleko nie trzeba szukać. ;) F1.

ktore z aut ze zdjec ktore wrzucil Brabus scigaja sie w f1? :D

 

24 minuty temu, Dj Brabus napisał:

WRC i drift to chyba jedyne dyscypliny sportów samochodowych, gdzie montują okrągłe kierownice. Popatrz na wnętrza aut startujących w DTM czy Le Mans. Formułę 1 zostawiam poza konkurencją, bo to wynalazek stworzony dla maksymalnego ułatwienia wsiadania do bolidu. 

 

Poza tym jak Dacia Duster mojego taty ma taką kierownicę, to musi być coś na rzeczy! :dance::biglol:

 

Zresztą nie ma sensu udowodnianie sobie wyższości okrągłej kierownicy nad podciętą i odwrotnie - taki powstał wymysł i jednym będzie się to podobało, a drugim nie. :) IMHO temat zamknięty.

 

 

dokladnie bo to sa dyscypliny gdzie trzeba sie kiera nakrecic. I mysle ze Dacia zamyka temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam już gałkę, mieszek i ręczny. Mieszek od drążka zmiany biegów tak jak chciałem czyli z guziczkiem tak jak było seryjnie.

sk.thumb.jpg.25ccdac21b768cec44002e0e3bff24e5.jpg

Niestety obszycie samego uchwytu od ręcznego to ciężka sprawa bo jest seryjnie wklejony/zgrzany więc póki co zostaje jak jest. 

 

"stage 1" tapicerki zrobiony;) Rozmawiałem wstępnie na temat foteli - myślę że boki pójdą do regeneracji a środek wymienię na perforowaną alcantarę (była chyba gdzieś taka wersja foteli w legacy).

 

Niebawem powinienem też mieć u siebie parę innych gadżetów więc będzie co robić :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fura jak nowa będzie niedługo;)

 

3 godziny temu, Tinuviel napisał:

środek wymienię na perforowaną alcantarę (była chyba gdzieś taka wersja foteli w legacy).

Świetny pomysł;) Miały tak na pewno amerykańskie GT spece 07-09, i w JDM'ach też była dostępna alcantara ze skórą na boczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę ciężko u mnie z czasem. Dotarły gadżety od @Oczkoo15 

 

- tłumiki  sti genome

- lusterka składane

- ramka 2din

- front lip

 

Zabrałem się za lipa na początek - przychodzi ucięty, zamiast spawać wymyśliłem że go skręce. Odrysowałem i wymierzyłem, wydrukowałem dwa wsporniki wyprofilowane tak jak lip, między trafił carbon który zasłania miejsce cięcia. Od doły płytka aluminiowa i nawet się to trzyma. Z drugiej strony zrobiłem symetrycznie. Wyszło chyba nawet ciekawie:

Screenshot_20201010-231631_Gallery.thumb.jpg.fda585c1d223f1b22e120457bcc95a77.jpg

 

Screenshot_20201010-231643_Gallery.thumb.jpg.9ba4c24463249926651a31578ad2f02d.jpg

 

 

ciekawe jak to wyjdzie na aucie.

 

Zdobiłem sobie też czujnik zbliżenowy na bazie ardurin i diody rgb led. Działa tak że dioda zmienia kolor na czerwony jeżeli wykryje że przeszkoda przed lipem jest na jego wysokości. Jeszcze nie montowałem, trochę mi się nie chce tego składać do kupy, robić wodoszczelną obudowę, ciągnąć kable itd. zobaczymy, może to oleje, może sama kamerka przednia styknie.

 

Ruszyłem też tłumiki, wypolerowałem tak z 80% pierwszego, spoko będzię ale pewnie dokończę za dwa tygodnie :)

 

  • Super! 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, nie wpadłem na to z lipem. Czekam na efekt na furze! 

Cofnę jednak do kierownic ściętych. Ostatnio jeździłem 280km paseratti ze ściętą kierą.. I jest to mega wygodne! Nawet przy ciasnych manewrach to nie przeszkadza jakoś, a nawet jest fajnie, bo i na nogi nieco więcej miejsca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tlumik numerro dwa wypolerowany. zamowilem kolektory raptora jak dojda to chyba zamontuje razem z koncowymi - jeszcze zobacze. Chce jeszcze doczyscic i zakonserwowac mowania tlumikow - niestety recznie to sporo pracy. Dremelkiem natomiast idzie sprawnie ale halas taki ze nie mam sumienia tego robic w bloku :/ 

 

z innych bajerow to doszlo nowe radio. tez Joying, taki sam ekran ale nowsz, szybsze i z kamera ahd - to jednak kolosalna roznica.  poki co doposawalem radio do ramki 2din. tutaj obecne vs nowe. poprzednik jak cos bedzie do sprzedania razem z rameczka.

 

IMG_20201025_194228_9.thumb.jpg.acf8cc54f0b1c1317cba112342159581.jpg

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Update:

 

Cały tunel środkowy wymontowałem. Zamontowałem nowy podwójny i podwyższony schowek/podłokietnik (mój stary się nie domykał). Niby nic a wygodniej się łokieć trzyma. Tunel (poza roletą) przemalowałem własnoręcznie na czarny mat - wyszło całkiem spoko, nawet dobrze pasuje do koloru ramki mam niestety obawy o trwałość. Boczne listewki ozdobne pomalowałem na czarny połysk (wyszło znośnie, może kiedy poprawię). Przy składaniu gdzie tylko się dało na łączeniach przykleiłem taśmę parcianą i powiem Wam że faktycznie tunel przestał tak skrzypieć. Zamontowałem nowe radio (które wygląda jak stare) ale trochę szybciej działa, obsługuje kamerę AHD (jeszcze nie montowane) i ma trochę poprawiony soft - działa przerzucanie piosenek na spotify z kierownicy. Całe szczęście już kiedyś sobie porobiłem wiązki więc miałem gotowe złącza na sygnał wstecznego i przyciski z kiery. Od strzała działa też android auto oraz czujniki ciśnienia powietrza w kołach tpms. Finalnie pasuje to w miarę ok ale można by trochę podłubać żeby lepiej dopasować:

 

tunel.thumb.jpg.a32ecd6244c0378228fc6505128633f2.jpg

 

tu widać jak nie pasuje idealnie:

tu2.thumb.jpg.cf6ffe0d9cf1dc6469a562799a32b7fe.jpg

 

 

No ale wszystko czarne z czarnym więc się trochę zlewa :)

 

Tunel u mnie wyglądał wcześniej bardzo słabo - był podrapany więc teraz jest niebo o ziemia.

 

Z minusów to coś słabo ogrzewanie mi działa w aucie :/ I teraz nie wiem czy coś z sterownikiem od ramki czy coś z nagrzewnicą. Przez kwarantanne auto trochę stało więc jak z niego wysiadałem to jeszcze używało się raczej klimy niż grzania więc możliwe że wcześniej już był jakiś problem.

 

Co do samego radia to mimo tego że podobne to wydajność starego:

2076636698_Zrzutekranu2020-11-14o16_41_53.thumb.png.2c600a7b571bfaad0c26184c80ddccd7.png

 

wydajność nowego:

281982471_Zrzutekranu2020-11-14o16_42_06.thumb.png.23adafdb1f8455cf945fede1fd80ce4b.png

 

 

Mimo tego poprzedni chodzi całkiem sprawnie ale do czasu, porobiłem trochę testów i okazało się że przy starym radio dość szybko się przegrzewa i throttling zabija wydajność nawet o połowę. Nowe nie ma już tego problemu. Rozebrałem stare, sprawdziłem co się grzeje, zamontowałem dla testu wentylator i okazało się że to rozwiązuje problem radyjko z aktywnym chłodzeniem trzyma swoją wydajność. Zamówiłem wentylatorki 40mm, dziś/jutro wydrukuje mocowanie i zamontuje tak żeby przyszły właściciel nie miał już z tym żadnych problemów. 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z tym zeszło, gdybym wiedział to bym się chyba w to nie bawił. Plus taki że jakby zaszła potrzeba to mogę to samo zrobić do swojego radia.

 

Wentylatorki pasują całkiem sensownie, przylutowałem i wyprowadziłem złącze więc można ja podłączyć albo odłączyć. Zasilanie dolutowane do seryjnej wiązki od radia pod acc więc powinny się kręcić dopiero po przekręceniu zapłonu:

 

Screenshot_20201115-112413_Photos.thumb.jpg.846a8c39820e5d8ffd9da4034664023f.jpg

 

Screenshot_20201115-112424_Photos.thumb.jpg.3f30f99296cdcb5e4037a0f4ee5c4394.jpg

 

dolne mocowanie wydrukowane:

Screenshot_20201115-112522_Photos.thumb.jpg.48458ffbd39de3e86491cf9ef125afaf.jpg

 

górna maskownica wycięt chińskim laserem (też można by wydrukować ale tak jest szybciej i bardziej estetycznie):

 

Screenshot_20201115-112544_Photos.thumb.jpg.5801c13d3abb6f638be2b4d7dad8385c.jpg

 

wentylatorki pasują idealnie:

 

Screenshot_20201115-112435_Photos.thumb.jpg.e5e44848bdf33f561eddacdcdd9d3320.jpg

 

trochę są może za blisko tego radiatora i przepływ powietrza nie jest idealny ale powinno być spoko, finalnie:

 

 

Screenshot_20201115-112454_Photos.thumb.jpg.6c8a5b14ad151f964f9e67e636d9547b.jpg

 

miałem dzisiaj zabrać się za lusterka JDMowe składane albo za kamerę ale kończy mi się przegląd a chwilowo nie mam przycisku od awaryjnych więc muszę coś wykombinować bo diagnosta się chyba może doczepić w poniedziałek :)

Edytowane przez Tinuviel
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tinuviel napisał:

 

Nie - ale stało się to na dziurze na środku skrzyżowania - teoretycznie miasto ma ubezpieczenie - zobaczymy.

Nawet jeśli nie ma ubezpieczenia - zarządca drogi odpowiada za jej stan techniczny, a takie uszkodzenie.. To i dziur konkretna musiała być. Powodzenia!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...