Skocz do zawartości

Subaru Legacy GT Spec B WR limited


Tsunetomo

Rekomendowane odpowiedzi

Po dłuższej ciszy i zakupie auta w ubiegłym roku, przyszedł czas, żeby rozpocząć proces przystosowania tego nietuzinkowego auta do warunków ruchu w naszym kraju. 

W kilku zdaniach - auto kupione pod wpływem impulsu i zauroczenia od Kolegi @Gaceq w październiku - sprowadzone przez niego z Japonii. 

WR limited to limitowana wersja tylko na rynek japoński wypuszczona razem z ówczesnym modelem Imprezy na cześć zdobytego w 2003 roku mistrzostwa WRC przez Pettera Solberga.

943480868_2004_wrlimited_blbp_01_b.thumb.jpg.56722936584cd211f1aa867169d19ead.jpgwrtitle.jpg.14bc81840ea031d66d60f0f225fe131f.jpg

 

Legacy GT Spec B która była bazą dla WR-ltd to na rynku japońskim silnik EJ20X czyli Twinscroll o mocy 260 KM w automacie 5eat, bądź 280 w manualu 5mt. Silnik na podwójnych fazach rozrządu tak jak w Spec C w tych latach w Japonii i tak jak w STI EU od 2008 roku. Poza tym tak jak to w STI JDM - kolektor równoodległościowy, brak pompy powietrza wtórnego, brak klapek TGV - lornetki przelotowe i kaganiec na 180 KM/h. Skrzynia to znane 5eat, z tą różnicą że jest szybsza od EU i krócej zestopniowana. Brak kontroli trakcji, a w tylnym dyfrze szpera LSD.

Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 2004 roku, udokumentowany przebieg 116 tkm.

Kilka fotek przed przekładką:

DSC_0842.thumb.JPG.48b2e0fdd3be05684b0ee85f2b937b61.JPG

DSC_0859.thumb.JPG.e91a33beecf91988454875de14ddce5f.JPG

DSC_0747.thumb.JPG.f96b8fc8994888ebbf7c02a9fb1e7e5a.JPG

DSC_0702.thumb.JPG.dd59652d5260b730c2ae8a003b395868.JPG

Plan jest taki, żeby powstało nietuzinkowe, szybkie daily :) I właśnie się rozpoczął.

Wielkie dzięki dla Kolegi @Gaceq za wielką pomoc i wsparcie przy poszukiwaniu i zakupie dawcy organów do przekładki oraz gościnne przechowanie auta garażu przez ponad pół roku, jak i za dostawę na miejsce operacji. Bez tego wsparcia nie podjąłbym się tej operacji. 

Mam nadzieję, że do końca września projekt będzie zakończony. Więcej info wkrótce.

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Ale rodzyn! :jdm:

Wiesz może ile wypuszczono Legacy w tej wersji? 

Dzięki :) Jak jechał na lawecie to budził duże zainteresowanie.

Nie mam pojęcia, trochę tego wyszło - są w Japonii i UK. Zakładam jednak, że RHD będzie to pierwsza sztuka. 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, skwaro napisał:

Bardzo fajne autko. Ale jak będziesz przekładał wsadź mu manuala bo automat kompletnie zabija osiągi i całą radość w tych autach.

Gdybym chciał manual to takiego bym szukał :) STI mi wystarczy. Na dialy i manual jestem za wygodny.

A co do osiągów - @Gaceq nagrał krótki filmik. Jak dla mnie wystarczy ;)

 

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, VEC napisał:

Fajny :) jak to brzmi obecnie?

Za cicho to na pewno ;)

Widziałem i macałem legasia, nawet w nim siedziałem :D

Piękny jest i gdyby nie pewne perturbacje finansowe przy budowie domu to stałby u mnie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mateusz22 napisał:

Za cicho to na pewno ;)

Widziałem i macałem legasia, nawet w nim siedziałem :D

Piękny jest i gdyby nie pewne perturbacje finansowe przy budowie domu to stałby u mnie :) 

Zapraszam na przejażdżkę jak będzie gotowy :)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, The_Sickness napisał:

Gratuluję posiadania tak wyjątkowego auta. Pewnie jak wysiadzasz z auta to jeszcze kilka razy się za nim oglądasz co? :)

Dziękuję. Na razie jeszcze nie jeżdżę nim, ale jak już bedzie gotowy to zapewne tak bedzie. Legas w tej budzie zawsze mi sie podobał, a ten jest do tego wyjątkowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Danko napisał:

Zazdrość mnie nieco zżera, przyznaje się. To juz jest najlepsze, co moze sie przydarzyć w gackowym świecie :wub:

Czego z moim nie zrobię, przy Twoim będzie nijaki i zwykły :hi:

Dziękuję za mile słowa. Istotnie, auto kradnie serce. Cieszę się, że przyszedł moment, kiedy można realizować młodzieńcze marzenia :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danko napisał:

Zazdrość mnie nieco zżera, przyznaje się. To juz jest najlepsze, co moze sie przydarzyć w gackowym świecie :wub:

Czego z moim nie zrobię, przy Twoim będzie nijaki i zwykły :hi:

 

Danko fajnie zrobioną masz furę, w życiu bym go nie nazwał nijakim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thomson0073 napisał:

Gablota pierwsza klasa :)
Widziałem, macałem! Przepiękna maszyna! Nie zapomnij o dobrej hamulcowni, Brembo siadłoby przepięknie :)

Dzięki. Co do hamulców tez tak myśle... ale zastanawiam się czy nie zostawić go „w serii”. Choć po przekładce seryjny w sumie już nie będzie i tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Dzięki. Co do hamulców tez tak myśle... ale zastanawiam się czy nie zostawić go „w serii”. Choć po przekładce seryjny w sumie już nie będzie i tak.

 

Noo, jakbyś chciał trzymać jako rodzynka do sprzedania za x lat, to i za przekładkę mogliby Cię zlinczować. Tego typu usprawnienia już nie zaszkodzą myślę, a jeździć sie będzie lepiej 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Danko napisał:

Noo, jakbyś chciał trzymać jako rodzynka do sprzedania za x lat, to i za przekładkę mogliby Cię zlinczować. Tego typu usprawnienia już nie zaszkodzą myślę, a jeździć sie będzie lepiej 

Każdy może kupić i trzymać jak chce ;) Ja chcę mieć kierownice po naszej stronie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bardzo fajne, oglądałem go na zdjęciach kiedy był wystawiony na sprzedaż w Japonii i powiem szczerze, że sam się zastanawiałem czy go nie sprowadzić. Zdecydowanie popieram pomysł przeróbki na lhd. Z kierownicą po lewej stronie to auto będzie "białym krukiem".

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, przemyslawn napisał:

Auto bardzo fajne, oglądałem go na zdjęciach kiedy był wystawiony na sprzedaż w Japonii i powiem szczerze, że sam się zastanawiałem czy go nie sprowadzić. Zdecydowanie popieram pomysł przeróbki na lhd. Z kierownicą po lewej stronie to auto będzie "białym krukiem".

 

ee, przekładka to przekładka a nie orginał ale ja bym się nawet nie zastanawiał tylko przekładał żeby tym normalnie jeździć :)

 

@Tsunetomo powiedz mi proszę, jak usiądziesz na miejscu aktualnego pasażera a docelowego kierownika (czyli po lewej) to czy Twoje japońskie lusterka da się normalnie wyregulować pod ruch prawostronny? Mam na myśli czy gdzieś im nie brakuje kątów/zakresu. Chciałbym takie lusterka przeszczepić do siebie tylko nie wiem czy nie trzeba w nich pogrzebać. 

Edytowane przez Tinuviel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...