Skocz do zawartości

Retrofit lamp Forester SF


ewemarkam

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Norweski_Pacjent napisał:

No to będzie trzeba wziąć się za kierunki emoji846.png

Wiesz że wczoraj szukałem jakiś. A nie pamiętam czy mam stare na wzór. Dużo ładniejsze ma polift. Ale chyba nie pasują. Lampy sa inne pewnie kierunkowskazy też.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym odbijałeś?

Ciekawie to wygląda, linia światła też fajna

Zrobiłem projekt i dałem do zrobienia gumke taką jak do pieczątek. Krótko pisząc to pieczątka

Nakleiłem na kawałek drewienka, psiknąłem po tym alusprejem, dosłownie jeden przejazd i odbiłem. Kombinowałem z niby gąbką opryskaną tym sprajem. Ale samo pryśnięcie od razu na gumkę dało najlepszy efekt.

 

30a9544200a82c882deb5e8846a7f5ae.jpg

Edytowane przez ewemarkam
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lampy przygotowane praktycznie do montażu. Wstępnie ustawione na ścianie na strychu default_smile.png

Lampy są pług&play. Wykorzystałem dwie stare żarówki aby zrobić wtyczkę do istniejącej instalacji. Obyło się bez przekaźników. Zastosowałem diodę, przy przełączeniu na długie otwiera się przesłona a prąd na żarówkę leci przez diodę. Dlatego też owinięte jest to drutem miedzianym, pomoże troche w chłodzeniu diody. Mankamentem tego rozwiązania jest to że dioda generuje ok 0.5V spadku napięcia. Tym samym żarówka świeci trochę mniej jasno default_wink.png. Lepszym rozwiązaniem są przekaźniki, ale komplikują troche układ. Montaż, jak z wakacji wrócę, co by nie jechać z duszą na ramieniu default_smile.pngfa063e6808a7409ceb827ff1510208a9.jpg&key=462ee5e86a0eaed7724b249eecefe32ed8e99e95a541b47e551894b93f0735cd94efec8f025259b15ea468db9bec40a5.jpg&key=c4361755aae20dea0deeeab74c4ab6baaa2062af8eb0940a0a3225c84239c58aa9456fb0a690a1b25fb0d32ea0f17c7e.jpg&key=349306fe5f10bd440d6e26e237824e99f5c46eeddaf0909e55e93ef5e78185bf5e6503a55ba658080841ef849e71619e.jpg&key=c1a2111b8ac07909d61b1d51ba8313c69a42024cb01a9300a242289c239a616e9dc0c585c8dfb70a71ebf423f2eeaf57.jpg&key=96b9f9c0ff18e4ddf2c87d898abc1445e48447df9ea890b09e0e683c4f2e7fc1

 

Zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowicie z tyłu na lampie jest miejsce na przykręcenie czegoś. Na ostatnim zdjęciu na lewo od głównej żarówki. 3 miejsca na wkręty i podobnie z drugiej strony. Tam już dwa miejsca. Ktoś wie co tam mogło być teoretycznie montowane?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że to jest miejsce na silniczek do ustawiania wysokości świecenia reflektorów pokrętłem z pozycji kierowcy (to pokrętło którego się powinno używać jak się obciąży znacząco bagażnik na przykład). Tak mi się wydaje ale też na 100% pewien nie jestem. Jak dobrze pamiętam to w Imprezach GC/GF właśnie na trzy śrubki te silniczki są montowane dlatego mi się skojarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek jest zabudowany i jest podłączany zaraz nad białym pokrętłem, ta wtyczka 3 pinowa. Dlatego pytam co tam jest wyżej :) Bo wszystko co powinno być jest i działa.

 

48 minut temu, Norweski_Pacjent napisał:

tam jest miejsce na 3cią żarówkę.

Ale od czego ta 3 żarówka. Tylko mnie to ciekawi. Generalnie tam są dwie żarówki postojowa, po której została dziura, bo oprawkę wyjąłem na prawo od białego pokrętła. no i główna mijania/długie.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy przygotowane praktycznie do montażu. Wstępnie ustawione na ścianie na strychu default_smile.png
Lampy są pług&play. Wykorzystałem dwie stare żarówki aby zrobić wtyczkę do istniejącej instalacji. Obyło się bez przekaźników. Zastosowałem diodę, przy przełączeniu na długie otwiera się przesłona a prąd na żarówkę leci przez diodę. Dlatego też owinięte jest to drutem miedzianym, pomoże troche w chłodzeniu diody. Mankamentem tego rozwiązania jest to że dioda generuje ok 0.5V spadku napięcia. Tym samym żarówka świeci trochę mniej jasno default_wink.png. Lepszym rozwiązaniem są przekaźniki, ale komplikują troche układ. Montaż, jak z wakacji wrócę, co by nie jechać z duszą na ramieniu default_smile.pngfa063e6808a7409ceb827ff1510208a9.jpg&key=462ee5e86a0eaed7724b249eecefe32ed8e99e95a541b47e551894b93f0735cd94efec8f025259b15ea468db9bec40a5.jpg&key=c4361755aae20dea0deeeab74c4ab6baaa2062af8eb0940a0a3225c84239c58aa9456fb0a690a1b25fb0d32ea0f17c7e.jpg&key=349306fe5f10bd440d6e26e237824e99f5c46eeddaf0909e55e93ef5e78185bf5e6503a55ba658080841ef849e71619e.jpg&key=c1a2111b8ac07909d61b1d51ba8313c69a42024cb01a9300a242289c239a616e9dc0c585c8dfb70a71ebf423f2eeaf57.jpg&key=96b9f9c0ff18e4ddf2c87d898abc1445e48447df9ea890b09e0e683c4f2e7fc1
 
Zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowicie z tyłu na lampie jest miejsce na przykręcenie czegoś. Na ostatnim zdjęciu na lewo od głównej żarówki. 3 miejsca na wkręty i podobnie z drugiej strony. Tam już dwa miejsca. Ktoś wie co tam mogło być teoretycznie montowane?

Jak nic te dziury są na kabel do LED DRL przewidziane - japończyki wariatki wiedziały...
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2020 o 10:13, ewemarkam napisał:

Mankamentem tego rozwiązania jest to że dioda generuje ok 0.5V spadku napięcia. Tym samym żarówka świeci trochę mniej jasno default_wink.png. Lepszym rozwiązaniem są przekaźniki, ale komplikują troche układ

ale równocześnie dają Ci opcję podania zasilania wprost z aku czyli trochę wyższego napięcia = więcej światła ;) (ale krótsze życie żarówek) i do tego odciążasz instalację fabryczną (przełącznik pod kierownicą)

U chińczyków masz dostępny wtyk H4 ew. kup długie konektory i wepnij w gniazdo -  lepsze rozwiązanie niż taka toporna przelotka z żarówki :ok:

22 godziny temu, ewemarkam napisał:

Generalnie tam są dwie żarówki postojowa, po której została dziura, bo oprawkę wyjąłem na prawo od białego pokrętła.

nie będziesz miał postojowych tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ozarek napisał:

ale równocześnie dają Ci opcję podania zasilania wprost z aku czyli trochę wyższego napięcia = więcej światła ;) (ale krótsze życie żarówek) i do tego odciążasz instalację fabryczną (przełącznik pod kierownicą)

U chińczyków masz dostępny wtyk H4 ew. kup długie konektory i wepnij w gniazdo -  lepsze rozwiązanie niż taka toporna przelotka z żarówki :ok:

nie będziesz miał postojowych tam?

Wiem że przekaźniki odciążają instalacje :) Zdarzało mi się montować w paru samochodach gdy już instalacja generowała spadek ok 2-2.5V.

 

Generalnie w Forku jest taki plus że jeśli zostawisz załączone światła i przekręcasz kluczyk to żarówki się zapalają. Ale dostają napięcie w zasadzie prawie równe temu co jest na akumulatorze. Dopiero po rozruchu dostają wyższe. Taki zabieg już je trochę oszczędza, bo żarnik rozgrzeje się już niższym napięciem, taki niby softstart.

 

A swoją drogą żarówki jak testowałem to przy 14V pobierały 5.5A. Więc wychodzi 77W :o. Nie wiem czy te MaxGear które mam założone już tak mają. Ale generalnie moc na żarówkach jest podawana dla 12V.

Wiem że można domówić konektory z chin, ale nie chciało mi się czekać na nie. A teraz trochę żałuje. Bo jak już zamontuje lampy to na pewno nie będzie mi się tego chciało przerabiać inaczej. 

 

Postojówki będą normalnie, tylko napisałem że została dziura, bo aktualnie jej tam po prostu nie ma :)

Kiedyś zastanawiałem się czy nie dać ich do kierunkowskazów. Ale odpuściłem ten pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Dopiero po rozruchu dostają wyższe. Taki zabieg już je trochę oszczędza, bo żarnik rozgrzeje się już niższym napięciem, taki niby softstart.

ale ze skokami napięcia, a tego już żarniki nie lubią.

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

A swoją drogą żarówki jak testowałem to przy 14V pobierały 5.5A. Więc wychodzi 77W :o. Nie wiem czy te MaxGear które mam założone już tak mają. Ale generalnie moc na żarówkach jest podawana dla 12V.

no i o to chodzi, dostajesz trochę więcej lm z homologowanej żarówki ;)

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Wiem że można domówić konektory z chin, ale nie chciało mi się czekać na nie. A teraz trochę żałuje. Bo jak już zamontuje lampy to na pewno nie będzie mi się tego chciało przerabiać inaczej. 

same konektory kupisz w elektroniku albo sklepie moto, to są typówki, a możesz to ładnie zaizolować koszulkami. Tu masz luty na wierzchu i to do stopek żarówki, które raczej słabo się lutują (wiem topnik itd ale jednak). Jak Ci to strzeli gdzieś to w najlepszym przypadku zgaśnie, ale może się zacząć grzać i będzie problem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, ozarek napisał:

ale ze skokami napięcia, a tego już żarniki nie lubią.

no i o to chodzi, dostajesz trochę więcej lm z homologowanej żarówki ;)

same konektory kupisz w elektroniku albo sklepie moto, to są typówki, a możesz to ładnie zaizolować koszulkami. Tu masz luty na wierzchu i to do stopek żarówki, które raczej słabo się lutują (wiem topnik itd ale jednak). Jak Ci to strzeli gdzieś to w najlepszym przypadku zgaśnie, ale może się zacząć grzać i będzie problem.

Dużo racji jest w tym co piszesz. Z tym że obecnie mam żarówki tungsram +120%, świecą ładnie od prawie 1.5 roku. Więc chyba jednak służy im to żywotnością. W Corolli H7 paliły mi się co pół roku.  

Ale jak robić to porządnie. Znalazłem na allegro męskie wtyczki H4. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i pięknie, od razu można napisać że rok produkcji 2005 ;)

Moje lampy już prawie gotowe po 6 miesiącach rodzenia się w bólu, może w przyszłym tygodniu uda mi się je założyć. 

I od razu spytam .... to co teraz modzimy?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może teraz tylne lampy. W polifcie można zrobić aby z tyłu 4 postojowki świeciły. Są ponoć nawet miejsca w tych w klapie aby zrobić otwory na żarówki.

 

 A mnie jeszcze zastanawia, bo JDM w SF przedlifta mają białe kierunkowskazy z tyłu. Tam jest jakaś wkładka czy klosz jest żółty?

 

Ustawienie lamp poprawione.

 

Edytowane przez ewemarkam
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dodać jeszcze jedna rzecz. Nie użyłem poliwęglanu bo jest bardzo kłopotliwy w obróbce cieplnej. Aby nie powstały bąble powietrza w jego strukturze, trzeba suszyć parę godzin w temp ok 100 stopni. Po tym czasie podgrzewać dopiero do ok 240-260. Żeby się go dało formować. Z plexi jest łatwiej, ale jest krucha. Suszenie podobnie tylko pół godziny wystarczy, później podgrzać do 140-150 stopni i formowanie. Generalnie klosze samochodowe to chyba plexi, bo zwyczajnie pękają przy kolizjach. Poliwęglan nie pęknie, to tworzywo jest prawie nie zniszczalne, możemy w niego prać młotkiem i tylko się odkształci, giąć na zimno itd.
Mało tego ma mniejszą odporność na promieniowanie UV niż plexi. I chyba dlatego też nie jest użyty przy budowie reflektorów.

Klosze narazie zabezpieczyłem twardym woskiem, docelowo będzie to albo ceramika albo dwuskładnikowy lakier bezbarwny.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakiś pomysł. Mam chyba jeden kierunkowskaz, tylko że pewnie trzeba rozciąć żeby "szkło" zdjąć.

Generalnie żarówki musze wsadzić jakieś markowe, na pewno będą lepiej świecić.

Zmieniłem tytuł wątku, żeby był bardziej "czytelny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kierunkowskazy to domyślam się, że tę pomarańczową poświatę robi żarówka. Kiedyś widziałem w internecie żarówki kierunkowskazów, które są z zewnątrz srebrne, ale jak świecą to na pomarańczowo. Myślę, że mniej by się to rzucało w oczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kierunkowskazy to domyślam się, że tę pomarańczową poświatę robi żarówka. Kiedyś widziałem w internecie żarówki kierunkowskazów, które są z zewnątrz srebrne, ale jak świecą to na pomarańczowo. Myślę, że mniej by się to rzucało w oczy. 

Masz rację, mam teraz pomarańczowe żarówki. Jeden kierunkowskaz mam w zapasie, jak patrzyłem to jest on skręcony nie klejony. default_smile.png 

 

A odnośnie tylnich lamp, można spotkać w internecie lampy JDM, mają wtedy biały kierunkowskaz.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...