Skocz do zawartości

Subarowa choroba postępuje


rosaskc

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Zabawa trwa w najlepsze. W tym tygodniu zdarta podłoga. Aby można było zrobić zabezpieczenie po Bożemu, to jeden dzień calutki poświęcony na darcie mechaniczne, a drugi na szorowanie nitro. Byłem tak wykończony, że w czwartek poszedłem na balijski masaż :biglol:

Miejsca, gdzie nawet po czyszczeniu trochę korozji zostało, psiknięte zostały Dinitrolem RC900. Dobre to jest.

Następnie po matowaniu podkład Interplus 256 nazywany farbą okrętową :upside-down-face_1f643-small:

Na wierzch (A może na spód? Przecież to podłoga....) Cobra Raptor z bazą 74F.

Wyszło cacy. Skubane twarde jest.

 

received_513253546386188.jpg.3c68c27c5df0fac8c6dfa5e90fc1955a.jpg

 

received_347410933680072.jpg.922ec6756cfa782eeaa82caac1ce95eb.jpg

 

received_515230022955259.jpg.3fc6ec015a1477199e30d90252a830fc.jpg

 

received_282390673639130.jpg.6263752ec5b9d593cf85dac432cf90f1.jpg

 

Po podłodze pora na apartament dla motoru ;)

Po czyszczeniu i matowienie tutaj podkład akrylowy, a następnie drugie matowienie włókniną 600 plus papierem wodnym 800. Po zmyciu resztek baza 74F. 

 

IMG_20210618_182554__01.thumb.jpg.e20b370133c14153cc76cb9d4552788e.jpg

 

IMG_20210618_185612__01.thumb.jpg.8f7dbc81bfb7a26f212626f9bd3bc234.jpg

 

IMG_20210618_185637__01.thumb.jpg.bd112c30e9328ccc3ecaf91dab8c4443.jpg

 

W międzyczasie przyszły cacka z ocynku. Dałem sobie spokój ze złotym, srebrny bardziej trafia w mój gust.

 

received_519573832416828.jpg.6074eb6bd77e3e9e7339505496f02953.jpg

 

Także dzisiaj zwrotnice pojechały na składanie. W sumie to tylko one zostały, bo cała reszta nowa :biglol: Nowe piasty, łożyska, tarcze kotwiczne, linki, szczęki, zestaw montażowy szczęk. Trochę metalu, dużo pieniędzy, ale liczę na to, że spokój na wiele wiele lat.

 

IMG_20210618_111215__01.thumb.jpg.99145e9478b38b626d6042790305521e.jpg

  • Super! 17
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mastyki na łączenia blach poszły przed malowaniem podłogi?  

Te nowe tylne tarcze kotwiczne inne nowe fabrycznie czarne elementy zawieszenia proponuje pomalować czarnym chlorokaluczukiem, ta seryjna warstwa farby jest żałosna i szybko koroduje. Taka moja sugestia, bo ja tak robię i się sprawdza w warunkach daily 365 ;)

 

Edytowane przez Oktan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik był w całkiem niezłym stanie, w ramach regeneracji dostał nowy szczotkotrzymacz, cewkę oraz oczywiście tulejki.

Alternator bardziej zmęczony życiem, więc wymieniono uzwojenie, bo już robiło się zielone, regulator napięcia też poszedł nowy, bo szczotki kończyły żywot, łożyska też oczywiście wymienione.

Widziałem już robotę tego Pana i bardzo mi się podobało, jak wyczyścił elementy z aluminium, więc zbiorniczki plus uchwyty też wysłałem z prośbą o regenerację. 

Bardzo zadowolon jestem :)

 

IMG_20210622_084826__01.thumb.jpg.e8b26bd10509fb4b6bc972c002c08c99.jpg

Edytowane przez rosaskc
Typo
  • Super! 9
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2021 o 17:34, dirkdiggler napisał:

Jak tak się patrzy to aż się ma ochotę coś zregenerować:)

To może kompresor klimy? :biglol: Też dostał nowe życie.

 

IMG_20210624_152457__01.thumb.jpg.8a6e80e0deca7d6569858448c2e3d959.jpg

 

Za to poprzedni zbiornik paliwa oficjalnie zakończył żywot, więc kupiłem inny i po oczyszczeniu plus zabezpieczeniu zawitał na auto. Do tego nowiutka beleczka i twarz się cieszy na sam widok :)

 

IMG_20210624_110208__01.thumb.jpg.4b9e5847d54be196c5d717b41812e1da.jpg

 

IMG_20210624_110225__01.thumb.jpg.f8d51321eb71e771065b2a7895f30a5d.jpg

 

A kiedy człowiek spuści Żetona na chwilę z oczu, to ten ubierze i założy nowy magiel 2.2 od PRS Palonka. Miałem okazję przetestować i byłem w szoku - robi mega robotę!

 

IMG_20210624_110242__01.thumb.jpg.bd9237237c684dc65d3029ec81caf1ee.jpg

 

Mimo dzisiejszych burz przeplatanych skwarem wytargaliśmy wiązkę z kombiaka i wrzuciliśmy do kupejki.

 

IMG_20210624_155953__01.thumb.jpg.26b36359c22f30ac5a1920e393169fdb.jpg

 

IMG_20210624_160004__01.thumb.jpg.e58223cc4c61c5173d7cb4689c2446ea.jpg

 

Przy okazji wyjętej nagrzewnicy zastosowałem zestaw montażowy filtra kabinowego.

 

IMG_20210624_132454__01.thumb.jpg.6646e78280939c0efb325cc114856287.jpg

 

Obecny etap, to zupełnie co innego niż rozbieranie starych elementów :) Składanie wszystkiego na odnowionych śrubach, wypiaskowanych, a następnie pomalowanych elementach do częściowo już niebieskiego Subaraka przyprawia o szeroki uśmiech.

Wciskanie poliuretanów, to sama przyjemność, a nawet ich kolor jakiś taki pozytywny :P

 

IMG_20210624_154447__01.thumb.jpg.5f2e565c5c6cc6ab24aa89dc20feba66.jpg

 

Tylne wahacze wskoczyły na miejsce razem z ubranymi zwrotnicami. 

 

IMG_20210624_180415__01.thumb.jpg.4d9a80c31ed81b6967c6e771fd9e9efa.jpg

 

Niepotrzebnie tylko od razu zostały zakryte tarczami ;)

 

IMG_20210624_180352__01.thumb.jpg.ddf3e118c940a060cb5ef60a1d7454ea.jpg

 

Wybór tym razem padł na gładkie tarcze DBA Street Series. Nie jestem fanem nacinanych, a tym bardziej nawiercanych - za dużo widziałem zdjęć pęknięć na takowych. Do tego w STI miałem nawiercane i wkurzało mnie, że otwory zapychają się pyłem z klocków po dobrym upaleniu. Żeby jednak dobrze łapało, to do zestawu idą klocki DBA Xtreme. Trochę niby agresywniejsze, ale nawet docelowy daily musi dobrze hamować.

 

Tyle na dziś. Pozdro!

  • Super! 14
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • rosaskc zmienił(a) tytuł na Subarowa choroba postępuje
3 godziny temu, thomson0073 napisał:

Pilnuj @Oktan żeby za dobrze roboty nie zrobił :P

 

Spokojnie, tam to nie grozi :P

 

@rosaskc Tracze hamulcowe jeśli nie są niczym pokryte proponuję ocynkować ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Żeton napisał:

Ocynk i tak zejdzie z tarcz od soli :-( chyba że Pan jeździć w zimę nie będzie to dobry pomysł bo moje dba są rude od 1 deszczu.

 

Zawsze warto ocynkować, a zależnie od tego kto i jakie ma pojęcie o galwanizacji tak szybko bądź nie dana warstwa zachodzi patyną/korozją/etc.

Ja nawet jak nie cynkuję a tarcze są nowe i bez powłoki to walę albo czarnym matem Boll albo podkładem szarym Boll, jak na prostotę i koszt pokrycia sprawdza się super. Wiadomo można malować VHTami i innymi szitami na gorąco ale powyższe sam sprawdziłem w różnych warunkach :) I polecam ten mod :P

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą DBA są tak samo dobre jak Brembo... Wtedy kiedy leżą w pudełku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Oktan napisał:

Swoją drogą DBA są tak samo dobre jak Brembo... Wtedy kiedy leżą w pudełku ;)

No ja akurat nie miałem innego wyjścia bo nikt inny nie produkuje tarcz do type r 99. A jeśli chodzi o jakość dba to... co głowa to opinia.

 

Słaba firma. Boll i TRW to jest moc :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2021 o 23:01, Oktan napisał:

A mastyki na łączenia blach poszły przed malowaniem podłogi?  

 

Interplus jest bardzo wdzięczny pod tym kątem, bo jest to bardzo gruby epoksyd nawet z użyciem rozcieńczalnika (ja akurat nie używam). Niejednokrotnie po jego użyciu nie używałem mastyk/uszczelniaczy, skleja pięknie, na innych epoksydach tak nie miałem. Oczywiście co majster to inna szkoła ;) 

Kiedyś miałem sanki nowe do montażu i szczerze, to ta fabryczna powłoka to chyba jakaś "lepsza" farba transportowa... w sensie, niby pod nitrem nie brudzi, ale zdrapać to mega łatwo. Dobrze to potraktować epoksydem jednak. 

 

Przy PRSie idziecie w inna pompę? podobno fabryczna miewa zadyszki -_-

 

Poza tym gratuluje tempa! takie zdjęcia motywują do pracy :biglol: chemię użyliście chyba możliwie najlepszą, niema opcji że to zacznie gnić. Może jednak dzisiaj przejadę się do swojego i coś porobię :wub:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, 133699 napisał:

 

Interplus jest bardzo wdzięczny pod tym kątem, bo jest to bardzo gruby epoksyd nawet z użyciem rozcieńczalnika (ja akurat nie używam). Niejednokrotnie po jego użyciu nie używałem mastyk/uszczelniaczy, skleja pięknie, na innych epoksydach tak nie miałem. Oczywiście co majster to inna szkoła ;) 

Kiedyś miałem sanki nowe do montażu i szczerze, to ta fabryczna powłoka to chyba jakaś "lepsza" farba transportowa... w sensie, niby pod nitrem nie brudzi, ale zdrapać to mega łatwo. Dobrze to potraktować epoksydem jednak. 

 

Przy PRSie idziecie w inna pompę? podobno fabryczna miewa zadyszki -_-

 

Poza tym gratuluje tempa! takie zdjęcia motywują do pracy :biglol: chemię użyliście chyba możliwie najlepszą, niema opcji że to zacznie gnić. Może jednak dzisiaj przejadę się do swojego i coś porobię :wub:

A już nie chciałem się odzywać wczensiej... Pięknie odpowiedziałeś bo właśnie interplus jest kozakiem, który na pędzlu pięknie zalewa łączenia i bawienie się w masy klejaco uszczelniającej jest już mniej wymagane. Jest to najlepsze combo z możliwych wg mnie oczywiście :-) murzyny i szczotki + rc900 + interplus + cobra. 

Edytowane przez Żeton
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Żeton napisał:

A już nie chciałem się odzywać wczensiej... Pięknie odpowiedziałeś bo właśnie interplus jest kozakiem, który na pędzlu pięknie zalewa łączenia i bawienie się w masy klejaco uszczelniającej jest już mniej wymagane. Jest to najlepsze combo z możliwych wg mnie oczywiście :-) murzyny i szczotki + rc900 + interplus + cobra. 

I woski w profile jeszcze  ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 133699 napisał:

 

Interplus jest bardzo wdzięczny pod tym kątem, bo jest to bardzo gruby epoksyd nawet z użyciem rozcieńczalnika (ja akurat nie używam). Niejednokrotnie po jego użyciu nie używałem mastyk/uszczelniaczy, skleja pięknie, na innych epoksydach tak nie miałem. Oczywiście co majster to inna szkoła ;) 

Kiedyś miałem sanki nowe do montażu i szczerze, to ta fabryczna powłoka to chyba jakaś "lepsza" farba transportowa... w sensie, niby pod nitrem nie brudzi, ale zdrapać to mega łatwo. Dobrze to potraktować epoksydem jednak. 

 

Przy PRSie idziecie w inna pompę? podobno fabryczna miewa zadyszki -_-

 

Poza tym gratuluje tempa! takie zdjęcia motywują do pracy :biglol: chemię użyliście chyba możliwie najlepszą, niema opcji że to zacznie gnić. Może jednak dzisiaj przejadę się do swojego i coś porobię :wub:

 Nie robiłem Interplusem, spróbuję jak chwalicie :)

 

ja miałem prsa na seryjnej pompie w Legacy i po zmianie pompy na STi mega różnicy nie odczułem, w obu przypadkach była chłodnica płynu. Sądzę że największej zadyszki dostaje zacinający się seryjny magiel 3,1 L-L 

sprawna seryjna pompa zrobi robotę z prsem w przypadku tego jak koledzy będą używać swoich cacek :)

Edytowane przez Oktan
literówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Żeton napisał:

No ja akurat nie miałem innego wyjścia bo nikt inny nie produkuje tarcz do type r 99. A jeśli chodzi o jakość dba to... co głowa to opinia.

 

Słaba firma. Boll i TRW to jest moc :upside-down-face_1f643-small:

No tak w przypadku tej zwrotnicy co masz innej tarczy nie ma, można też stoczyć na średnicy tarcze z STi 5x100 316mm tyle że lekko musisz zeszlifować klocki bo nie wchodzą , ponieważ tracza ma 2mm większą grubość niż te pod dwutłokowy zacisk z WRX ;)

 

Boll=troll :P

Edytowane przez Oktan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rosiewski" w sumie to mam piękne koło do tego co tam sobie drutujesz i to w 18 calach...

Speedline rajdowy wzorem jak 2120 8x18 z ET uwaga! chyba 20 albo 22 jak mnie pamięć nie myli. Zdjęte z Octavii WRC ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...