FrenzE Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 Witam. Bardzo możliwe że w złym miejscu piszę ale zaryzykuję. Potrzebuję pomocy przy wyborze Subaru Forestera. Od długiego czasu się przymierzam do kupna samochodu z napędem 4x4 i myślę że Forester to dobry wybór. Mam wyszukany model https://allegro.pl/ogloszenie/subaru-forester-sg-2-0-x-awd-158-km-8756181400 I szukam kogoś z okolic Krakowa lub najlepiej Myślenic co dobrze zna temat samochodu i pomorze przy ocenie czy warto czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 (edytowane) Jeżeli jest tak jak w opisie to można powiedzieć, że to okazja. Przebieg to rzecz względna. Ale sam kupowałem Forka SG baaardzo długo i wiem jak bardzo te auta odbiegają od opisów... niestety... W większości przypadków coś było bardzo nie tak. Po pierwsze sprawdzić rdzę w takich miejscach jak kielichy, wlew paliwa, progi, nadkola. Sprawdzić czy nie ma dziwnych nalotów na korku od chłodnicy, wycieków pod silnikiem. Odpalić, posłuchać, powąchać, przejechać się Na pewno znajdziesz na forum wiele innych rad. Edit: Przywitać się na Forum Edytowane 1 Stycznia 2020 przez LosioDriver 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrenzE Opublikowano 1 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 Przebieg sprawdzony na auto dna i się zgadza jedna sporna sprawa wyszła ze zdarzeniem - kolizją ale widzę że sprzedający raczej prawdę pisze i mówi bo podesłał mi zdjęcia ze stłuczki: lampa na xenonie wymieniona malowany zderzak i cieniowany błotnik. Tylko na dna wyszło że szkoda do 10000 złociszy i naprawiane na serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 (edytowane) Wiesz z tymi poradami to różnie bywa. Oglądałem z jednym z forumowiczów Forestera 1 generacji. Został zakupiony, bo ogólnie w bardzo fajnym stanie był. Ale po wymianie oleju w skrzyni automatycznej okazało się że ślizga na 1 i 2 biegu. Tego się np nie da zweryfikować, bo skrzynia pracowała wzorowo. Nawet pewnie jakbyś wysłał rzeczoznawcę na miejsce. Był zapewne wlany jakiś anty slip do skrzyni. Skoro sprowadzony z Belgii to powinien być tzw carpass. Potwierdzi to przebieg. Edytowane 1 Stycznia 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Obejrzałem dużo tych sg i po pierwsze korozja ,trzeba nadgiąć nakładki progów no i kielichy (pod mocowaniem tylnej kanapy ) Cieżko wymagać od sprzedawcy aby dał rozebrać cały bagażnik ale można próbować kamerą endoskopową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrenzE Opublikowano 2 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Mam cały raport z autodna na Belgie i Polskę i wygląda że ok. Dodatkowo udostępnią rachunki i faktury za wszystko co było robione. Jak dobrze pójdzie to jutro jadę jeszcze raz ale za dnia zobaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art85 Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Takie autko trzeba ewidentnie oglądnąć. Dopytać jeszcze co było robione koło silnika typu(regulacja luzow zawodowych) trzeba zadać sobie pytanie ile będzie się robiło takim autem kilometrów rocznie. Czy auto pujdzie pod za gazowane bo jeśli tak to jest istotne czy silnik był po przeglądzie. Skrzynia jeśli miała zmiany oleju na czas to jest nie do zajechania. Jeśli było faktycznie serwisowanie w Carfit to duży plus bo robią to fachowo, nie oszczędzają i wiedzą jak to ma wyglądać. Więc zostaje dobrze oglądnąć auto pod względem korozji. Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Niedługo będę po 2 stronie, bo będę sprzedawać mojego i aż się boje ..... Ja bym pojechał nim na koniec świata a zawsze może okazać się że jest coś co jest nie tak o czym człowiek nie wie albo się przyzwyczaił :/ Na pewno w forkach jest duży problem ze rdzą. U mnie już były kielichy i progi robione a dużo mniejszy przebieg. Mechanicznie to dobre , wytrzymałe auto ,nawet z takim przebiegiemWysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrenzE Opublikowano 2 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 W sumie zastanawiam się nad zgazowaniem mam już mniej więcej dobraną instalację z BRC z dotryskiem benzyny przy obciążeniu a przewidziany przebieg ok 20 000 km+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Szczerze powiem, kupujesz subaru to załóż, że wydasz 2k na samą walkę z korozją. Przynajmniej się nie zawiedziesz. Wtedy możesz kupić łatwiej auto, po prostu patrz na cenę w/s do stanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Ja się boje gazu. Z jednej strony miałem starą imprezę, wrzuciłem gaz, nic specjalnego nie robiłem i pewnie jeszcze jeździ.Kolega chuchał i dmuchał a i tak załatwił gazem 2 silniki 2.5 NA i 2.5 turbo ..... Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 W sumie zastanawiam się nad zgazowaniem mam już mniej więcej dobraną instalację z BRC z dotryskiem benzyny przy obciążeniu a przewidziany przebieg ok 20 000 km+ Omijaj BRC z daleka. Drogie są w serwisie te instalacje. Jesteś uzależniony od warsztatu w którym montujesz instalacje. Polski Stag niczym nie odbiega od BRC. A każdy warsztat na terenie PL jest w stanie w razie czego diagnozować ja. Obecnie każdy sterownik na rynku a dotrysk. A przy BRC dołożą Ci lubrytikator, który szkodzi nie pomaga. Instalatorzy BRC często po prostu wrzuca graty pod maskę i ma działać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Ja mam LPG Techa, bez dotrysku benzyny (bo to wcale nie jest potrzebne, to jest chyba tylko po to żeby doraźnie naprawić złą instalację). Jak na razie zero problemów, przy ok. 60tyś na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrenzE Opublikowano 4 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Dzięki koledzy za porady. Właśnie stałem się właścicielem Forestera 2 szczęśliwym, jak to brat powiedział że mi się micha cieszy od zakupu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 4 minuty temu, FrenzE napisał: Dzięki koledzy za porady. Właśnie stałem się właścicielem Forestera 2 szczęśliwym, jak to brat powiedział że mi się micha cieszy od zakupu Gratki Podrzuc jakieś fotki „na gorąco” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Tak koniecznie dawaj foty. Przy okazji też mam instalację Tech, ładnie zrobioną nie mam żadnych problemów po 15kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 W dniu 2.01.2020 o 13:00, ewemarkam napisał: Omijaj BRC z daleka. Drogie są w serwisie te instalacje. Jesteś uzależniony od warsztatu w którym montujesz instalacje. Polski Stag niczym nie odbiega od BRC. A każdy warsztat na terenie PL jest w stanie w razie czego diagnozować ja. Trochę bajki opowiadasz, w Polsce masz sieć autoryzowanych serwisów BRC a po za tym każdy rozgarnięty serwis ogarnia BRC jak każdą inną instalację. Subaryna jest moim czwartym samochodem z BRC, zrobione przeszło 50kkm i jedynie na konieczne przeglądy jeździłem. Po za tym jak graty są dobrze dobrane i montaż ze strojeniem poprawnie zrobiony, to nie ma potrzeby żeby samemu grzebać przy instalacji i mieć do niej dostęp programowo, 99% forumowiczów nie ma możliwości przeprogramowywania ECU w swoich samochodach i jakoś jeżdżą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 (edytowane) Tylko mi głównie chodzi o sam montaż, ceny gratów i konieczność montażu lubryfikacji (chodzi o gwarancję, tak twierdzi montażysta). Do BRC nie założysz innych wtryskiwaczy niż BRC albo Keihin. A Stagowski ACW02/03 czy też Barracuda jest dwukrotnie tańsza, i wcale nie gorsza. Ogólnie instalacja BRC jeśli nie jest wrzucona pod maskę i dobrze wystrojona to działa. Sam miałem kiedyś nową BRC, 3 razy jeździłem bo to się zimą nie przełączał, później a to szarpało, mimo nowego układu zapłonowego, w końcu wymienili mi gwarancyjnie wtryskiwacze. A to wszystko w ciągu jednego miesiąca po montażu, odwiedzałem ich czasem nawet 2 razy w tygodniu. Tutaj bardziej zwalam na montaż i strojenie. 2 lata temu też dałem sobie założyć BRC ale do innego samochodu, tam było wszystko ok, bo inny montażysta niż wcześniej. Ale i tak była wsadzona lubryfikacja bo bez tego nie przeszło by. Musi być i koniec kropka. A lubra ta podciśnieniowa działa wtedy kiedy najmniej musi. Nie chroni silnika przy wysokich obrotach. Po paru latach zerknij sobie w kolektor dolotowy, będzie wyglądał jak w dieslu. Jestem sceptycznie nastawiony do tych instalacji, ale to może bardziej wina montażu. W każdym razie teraz nie dałbym sobie tego wcisnąć drugi raz. Kluczem do sukcesu działania instalacji jest dobry, poprawny montaż oraz wystrojenie, drugorzędną sprawą są tak naprawdę graty. Ale BRC i lubryfikacji mówię NIE. https://lpgmasters.pl/lubryfikacja-lpg/ Edytowane 4 Stycznia 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Instalacje BRC to są gotowe zestawy a nie składaki jak w przypadku innych. Wszystkie podzespoły pracują ze sobą wzorowo i są to podzespoły bardzo dobrej jakości. W przypadku składaków, sterownik jest OK, reduktor OK a wtryskiwacze jakieś gówniane i się sypią po 30kkm. Lubra nie jest obligatoryjna przy BRC, tylko w Subarynie dałem sobie to zamontować, bo tyle mnie straszyli, że te silniki nie znoszą LPG itd. Co do zasyfienia kolektora, to u mnie niema niczego takiego, jedynie oleisty nalot, ale to chyba z PCV. Jeszcze raz powtórzę, przy obecnych możliwościach sterowników i podzespołów najważniejszy jest dobór komponentów, montaż i strojenie a nie brand. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Mamy podzielone zdania, ale od tego jest forum żeby wymieniać się doświadczeniami i opiniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 W dniu 2.01.2020 o 13:00, ewemarkam napisał: W dniu 2.01.2020 o 08:26, FrenzE napisał: W sumie zastanawiam się nad zgazowaniem mam już mniej więcej dobraną instalację z BRC z dotryskiem benzyny przy obciążeniu a przewidziany przebieg ok 20 000 km+ Omijaj BRC z daleka. Drogie są w serwisie te instalacje. Jesteś uzależniony od warsztatu w którym montujesz instalacje. Polski Stag niczym nie odbiega od BRC. A każdy warsztat na terenie PL jest w stanie w razie czego diagnozować ja. Obecnie każdy sterownik na rynku a dotrysk. A przy BRC dołożą Ci lubrytikator, który szkodzi nie pomaga. Instalatorzy BRC często po prostu wrzuca graty pod maskę i ma działać. Potwierdzam. Miałem 2 takie same obki z różnymi instalacjami. brc w serwisie pochłonęło w 5 lat prawie tyle złotówek, co kosztowało na fakturze. Ostatni przegląd filtry, regulacja, wymiana szkiełka 500zł. Parownik wymiana na nowy po około 150 tkm. CE ogarniają tylko "na chwilę". Poprzedniego właściciela naciągneli z tej okazji na nowe lambdy. Wtryski głośne, podobno są sprawne. Druga - zenit ag centrum przez 10 lat/200tkm tylko filtry. Przy końcu sam wymieniałem gumowe przewody bo spękały i nie wyglądały za dobrze no i regeneracja parownika gdzieś koło 185tkm. Obydwie instalacje w tym samym wieku 10 lat. W tym roku miałem kumulację, wymieniłem 3 zbiorniki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejskrzypiec Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 (edytowane) Cześć wszystkim mam na oku takie cudo https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2008-forester-4x4-iii-2-0d-147km-boxerdiesel-ID6CyVRU.html Proszę o opinie, radę , czy jest sens poważnie myśleć o tym aucie. Z góry dzięki Edytowane 7 Stycznia 2020 przez Andrzejskrzypiec Hiperłacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 Diesel ze Szwecji? Nie wiem jak z dostępnością historii pojazdu, ale jak to ON to ja bym dał sobie spokój z tym egzemplarzem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 I się zrobi bałagan. Od takich pytań jest dział.... Zakup kontrolowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejskrzypiec Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 Przepraszam nie zauważyłem takiego działu , admin jest w stanie przenieś wątek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się