Skocz do zawartości

Porada przy wyborze


FrenzE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Bardzo możliwe że w złym miejscu piszę ale zaryzykuję. Potrzebuję pomocy przy wyborze Subaru Forestera. Od długiego czasu się przymierzam do kupna samochodu z napędem 4x4 i myślę że Forester to dobry wybór. Mam wyszukany model 

 https://allegro.pl/ogloszenie/subaru-forester-sg-2-0-x-awd-158-km-8756181400

I szukam kogoś z okolic Krakowa lub najlepiej Myślenic co dobrze zna temat samochodu i pomorze przy ocenie czy warto czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak w opisie to można powiedzieć, że to okazja. Przebieg to rzecz względna.

 

Ale sam kupowałem Forka SG baaardzo długo i wiem jak bardzo te auta odbiegają od opisów... niestety...

W większości przypadków coś było bardzo nie tak.

 

Po pierwsze sprawdzić rdzę w takich miejscach jak kielichy, wlew paliwa, progi, nadkola.

Sprawdzić czy nie ma dziwnych nalotów na korku od chłodnicy, wycieków pod silnikiem.

Odpalić, posłuchać, powąchać, przejechać się ;)

 

Na pewno znajdziesz na forum wiele innych rad.

 

Edit: Przywitać się na Forum :D

 

Edytowane przez LosioDriver
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg sprawdzony na auto dna i się zgadza jedna sporna sprawa wyszła ze zdarzeniem - kolizją ale widzę że sprzedający raczej prawdę pisze i mówi bo podesłał mi zdjęcia ze stłuczki: lampa na xenonie wymieniona malowany zderzak i cieniowany błotnik. Tylko na dna wyszło że szkoda do 10000 złociszy i naprawiane na serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz z tymi poradami to różnie bywa. Oglądałem z jednym z forumowiczów Forestera 1 generacji. Został zakupiony, bo ogólnie w bardzo fajnym stanie był. Ale po wymianie oleju w skrzyni automatycznej okazało się że ślizga na 1 i 2 biegu. Tego się np nie da zweryfikować, bo skrzynia pracowała wzorowo. Nawet pewnie jakbyś wysłał rzeczoznawcę na miejsce. Był zapewne wlany jakiś anty slip do skrzyni.

Skoro sprowadzony z Belgii to powinien być tzw carpass. Potwierdzi to przebieg.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie autko trzeba ewidentnie oglądnąć. Dopytać jeszcze co było robione koło silnika typu(regulacja luzow zawodowych) trzeba zadać sobie pytanie ile będzie się robiło takim autem kilometrów rocznie. Czy auto pujdzie pod za gazowane bo jeśli tak to jest istotne czy silnik był po przeglądzie. Skrzynia jeśli miała zmiany oleju na czas to jest nie do zajechania. Jeśli było faktycznie serwisowanie w Carfit to duży plus bo robią to fachowo, nie oszczędzają i wiedzą jak to ma wyglądać. Więc zostaje dobrze oglądnąć auto pod względem korozji.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo będę po 2 stronie, bo będę sprzedawać mojego i aż się boje .....

Ja bym pojechał nim na koniec świata a zawsze może okazać się że jest coś co jest nie tak o czym człowiek nie wie albo się przyzwyczaił :/

Na pewno w forkach jest duży problem ze rdzą. U mnie już były kielichy i progi robione a dużo mniejszy przebieg.

Mechanicznie to dobre , wytrzymałe auto ,nawet z takim przebiegiem

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem, kupujesz subaru to załóż, że wydasz 2k na samą walkę z korozją. Przynajmniej się nie zawiedziesz. 

 

Wtedy możesz kupić łatwiej auto, po prostu patrz na cenę w/s do stanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się boje gazu. Z jednej strony miałem starą imprezę, wrzuciłem gaz, nic specjalnego nie robiłem i pewnie jeszcze jeździ.

Kolega chuchał i dmuchał a i tak załatwił gazem 2 silniki 2.5 NA i 2.5 turbo .....

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie zastanawiam się nad zgazowaniem mam już mniej więcej dobraną instalację z BRC z dotryskiem benzyny przy obciążeniu a przewidziany przebieg ok 20 000 km+
Omijaj BRC z daleka. Drogie są w serwisie te instalacje. Jesteś uzależniony od warsztatu w którym montujesz instalacje. Polski Stag niczym nie odbiega od BRC. A każdy warsztat na terenie PL jest w stanie w razie czego diagnozować ja. Obecnie każdy sterownik na rynku a dotrysk. A przy BRC dołożą Ci lubrytikator, który szkodzi nie pomaga. Instalatorzy BRC często po prostu wrzuca graty pod maskę i ma działać.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, FrenzE napisał:

Dzięki koledzy za porady. Właśnie stałem się właścicielem Forestera 2 szczęśliwym, jak to brat powiedział że mi się micha cieszy od zakupu :D

Gratki :thumbup:

Podrzuc jakieś fotki „na gorąco” ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2020 o 13:00, ewemarkam napisał:

Omijaj BRC z daleka. Drogie są w serwisie te instalacje. Jesteś uzależniony od warsztatu w którym montujesz instalacje. Polski Stag niczym nie odbiega od BRC. A każdy warsztat na terenie PL jest w stanie w razie czego diagnozować ja.

 

Trochę bajki opowiadasz, w Polsce masz sieć autoryzowanych serwisów BRC a po za tym każdy rozgarnięty serwis ogarnia BRC jak każdą inną instalację. Subaryna jest moim czwartym samochodem z BRC, zrobione przeszło 50kkm i jedynie na konieczne przeglądy jeździłem. Po za tym jak graty są dobrze dobrane i montaż ze strojeniem poprawnie zrobiony, to nie ma potrzeby żeby samemu grzebać przy instalacji i mieć do niej dostęp programowo, 99% forumowiczów nie ma możliwości przeprogramowywania ECU w swoich samochodach i jakoś jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mi głównie chodzi o sam montaż, ceny gratów i konieczność montażu lubryfikacji (chodzi o gwarancję, tak twierdzi montażysta). Do BRC nie założysz innych wtryskiwaczy niż BRC albo Keihin. A Stagowski ACW02/03 czy też Barracuda jest dwukrotnie tańsza, i wcale nie gorsza. Ogólnie instalacja BRC jeśli nie jest wrzucona pod maskę i dobrze wystrojona to działa. Sam miałem kiedyś nową BRC, 3 razy jeździłem bo to się zimą nie przełączał, później a to szarpało, mimo nowego układu zapłonowego, w końcu wymienili mi gwarancyjnie wtryskiwacze. A to wszystko w ciągu jednego miesiąca po montażu, odwiedzałem ich czasem nawet 2 razy w tygodniu. Tutaj bardziej zwalam na montaż i strojenie.

2 lata temu też dałem sobie założyć BRC ale do innego samochodu, tam było wszystko ok, bo inny montażysta niż wcześniej. Ale i tak była wsadzona lubryfikacja bo bez tego nie przeszło by. Musi być i koniec kropka. A lubra ta podciśnieniowa działa wtedy kiedy najmniej musi. Nie chroni silnika przy wysokich obrotach. Po paru latach zerknij sobie w kolektor dolotowy, będzie wyglądał jak w dieslu.

Jestem sceptycznie nastawiony do tych instalacji, ale to może bardziej wina montażu. W każdym razie teraz nie dałbym sobie tego wcisnąć drugi raz. Kluczem do sukcesu działania instalacji jest dobry, poprawny montaż oraz wystrojenie, drugorzędną sprawą są tak naprawdę graty. Ale BRC i lubryfikacji mówię NIE.

 

https://lpgmasters.pl/lubryfikacja-lpg/

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje BRC to są gotowe zestawy a nie składaki jak w przypadku innych. Wszystkie podzespoły pracują ze sobą wzorowo i są to podzespoły bardzo dobrej jakości. W przypadku składaków, sterownik jest OK, reduktor OK a wtryskiwacze jakieś gówniane i się sypią po 30kkm. Lubra nie jest obligatoryjna przy BRC, tylko w Subarynie dałem sobie to zamontować, bo tyle mnie straszyli, że te silniki nie znoszą LPG itd. Co do zasyfienia kolektora, to u mnie niema niczego takiego, jedynie oleisty nalot, ale to chyba z PCV.

Jeszcze raz powtórzę, przy obecnych możliwościach sterowników i podzespołów najważniejszy jest dobór komponentów, montaż i strojenie a nie brand.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2020 o 13:00, ewemarkam napisał:
W dniu 2.01.2020 o 08:26, FrenzE napisał:
W sumie zastanawiam się nad zgazowaniem mam już mniej więcej dobraną instalację z BRC z dotryskiem benzyny przy obciążeniu a przewidziany przebieg ok 20 000 km+

Omijaj BRC z daleka. Drogie są w serwisie te instalacje. Jesteś uzależniony od warsztatu w którym montujesz instalacje. Polski Stag niczym nie odbiega od BRC. A każdy warsztat na terenie PL jest w stanie w razie czego diagnozować ja. Obecnie każdy sterownik na rynku a dotrysk. A przy BRC dołożą Ci lubrytikator, który szkodzi nie pomaga. Instalatorzy BRC często po prostu wrzuca graty pod maskę i ma działać.

 

Potwierdzam. Miałem 2 takie same obki z różnymi instalacjami.

 brc w serwisie pochłonęło w 5 lat prawie tyle złotówek, co kosztowało na fakturze. Ostatni przegląd filtry, regulacja, wymiana szkiełka 500zł. Parownik wymiana na nowy po około 150 tkm. CE ogarniają tylko "na chwilę". Poprzedniego właściciela naciągneli z tej okazji na nowe lambdy. Wtryski głośne, podobno są sprawne.

Druga - zenit ag centrum przez 10 lat/200tkm tylko filtry. Przy końcu sam wymieniałem gumowe przewody bo spękały i nie wyglądały za dobrze no i regeneracja parownika gdzieś koło 185tkm. Obydwie instalacje w tym samym wieku 10 lat. W tym roku miałem kumulację, wymieniłem 3 zbiorniki.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim mam na oku takie cudo https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2008-forester-4x4-iii-2-0d-147km-boxerdiesel-ID6CyVRU.html

Proszę o opinie, radę , czy jest sens poważnie myśleć o tym aucie. Z góry dzięki 

Edytowane przez Andrzejskrzypiec
Hiperłacze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...