Skocz do zawartości

Legacy Wagon by Danko


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, skwaro napisał(a):

W skrzyni musisz zmostkować sygnał od P, inaczej nie odpali. 

I tyle? Zacząłem czytać i niektórzy wspominają o tym, że w ogóle ecu tego nie dźwignie :huh:

Jeżeli to kwestia głupiego zmostkowania, to jestem w domu tak naprawdę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Danko napisał(a):

I tyle? Zacząłem czytać i niektórzy wspominają o tym, że w ogóle ecu tego nie dźwignie :huh:

Jeżeli to kwestia głupiego zmostkowania, to jestem w domu tak naprawdę. 

Pytałeś o wiązkę, nie o ECU :) Co do ECU nie wiem, jak znajdę chwilę to przejrzę czym się różni Rom manuala od auto. W najgorszym przypadku trzeba będzie podmienić ECU na manual. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, skwaro napisał(a):

Pytałeś o wiązkę, nie o ECU :) Co do ECU nie wiem, jak znajdę chwilę to przejrzę czym się różni Rom manuala od auto. W najgorszym przypadku trzeba będzie podmienić ECU na manual. 

Bylbym wdzięczny. 

To o tyle istotne, że wówczas trochę bez sensu kupować mi kompletną wiązkę z ECU i wszystkim.. Acz może nie być innego wyjścia :ph34r:

Jestem trochę w kropce i nie wiem, w którą stronę z tym skręcić tak po prawdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Urlop minął, to i za robotę się wziąłem. Deska wyleciała, wyleciał wspornik i cały nawiew. 

Następnie zaczęliśmy rozpinać stronę pasażera i to, co pod maską. 

Następny krok - rozłożyć nowa wiązkę na podłodze, rozeznać się mniej więcej co, po której stronie będzie i zacząć wpinać stronę pasażera. Następnie zrobić to samo ze stroną kierowcy. 

Czy mi się chce - nie. 

Czy to odpuszczę po tak długiej walce - pewnie też nie :th_dash:

 

20230920_195833.jpg

  • Trzymaj się 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemyslawn napisał(a):

Robiłeś zdjęcia gdzie, która kostka jest podpięta ? To by ułatwiło sprawę. Jeśli nie przerabiasz instalacji to sama jej wymiana nie jest straszna. 

Tak, w kluczowych momentach robię fotki (później udostępnię tu cały album). 

Jednak dlatego też wypięliśmy najpierw prawą stronę. Przerzucimy wszystko na ziemię u kierowcy i wejdziemy tam z nową wiązką, poukładamy póki pamięć świeża. Później to samo zrobimy ze stroną kierowcy. Tam to już nawet kostka po kostce będzie można. 

 

@Tinuvielparadoksalnie jedyny moment przytłoczenia był tuż po ściągnięciu dechy. Im dalej w las, tym bardziej okazuje się, że Subaru są bardzo fajnie przemyślane. A kolega, który na codzień robi podobne rzeczy w ciężarówkach stwierdził, że w nich nawet miejsca jest mniej.

 

@ManoLEE cały czas na to liczę i się tym karmię. :wub:

 

Spoza przekładania kabli zostało:

- złożyć chłodzenie, 

- kupić kolektory (długa historia) i wyspawać wydech pod nie, 

- kupić przepływkę, 

- ogarnąć immo w zegarach, 

- zobaczyć, czy uda mi się usunąć sondy zza kata, jak nie to kupić sondy, 

- zmienić 2 Śruby od pokryw, które ktoś ukręcił, 

- zmostkować w wiązce sygnał od N,

- oflokować słupki, podpiąć czujniki i zegary. 

 

Kolejność przypadkowa. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czysty log

 

Wiązka z 2.0 została kompletnie wypięta. 

3.0 w trakcie wspinania. 

Parę rzeczy nie pasuje, acz nie jest źle, jak na czas który na to poświęcam. Przypomnę - wiązkę przekładam sam z przyjacielem po godzinach, popołudniami. 

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Update. 

Wątek związany z błędem P1718 - jak ktoś coś wie, będę wdzięczny. 

 

https://forum.subaru.pl/topic/119160-błąd-p1718/

Poza tym, co mi zostało? Długo mnie tutaj nie było, ale działamy, progres jest. To do list:

 

1. Wyspawać wydech. Byłby gotowy, ale kupiłem zbyt wielkie tłumiki (fotki wrzucę kolejnym razem). 

 

2. Dokończyć chłodzenie. Wiatraki z 2.0 się nie mieszczą, czekam na paczkę wsparcia od @Oczkoo15 z wiatrakami od 3.0. Poza tym nie mam 2 górnych przewodów do chłodnicy, zbiorniczka wyrównawczego (nie wiem, czy mój będzie pasować) i korka do chłodnicy. Z tyłu silnika muszę kupić kolanko i połączyć wejście z wyjściem do chłodnicy atf - której de facto nie mam. 

 

3. Składać dalej Wnętrze

 

4. Połączyć jakoś sondy z resztą wiązki. 

 

5. Znaleźć odpowiednie miejsca i podpiąć czujniki do zegarów - fotka jak na chwilę je ożywiliśmy - efekt mi się podoba. 

 

6. Zarobić dwa przewody do pompy abs od h6 - dwa Górne przewody są za małe. 

 

7. Założyć kilka cewek

 

8 . Złożyć dolot. 

20231031_191139.jpg

Edytowane przez Danko
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ManoLEE napisał(a):

Zdjęcia z pod maski byś pokazał, a nie tam jakieś zegary, trzymam kciuki i działaj dalej, efekt końcowy będzie bomba :thumbup:

Jak tak teraz patrzę, to aktualnego nawet nie mam:biglol:

Ale poprawie się przy następnej wizycie! 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc - mam zdjęcie spod maski! 

Dodatkowo, udało mi się spiąć kilka kostek. Czy kojarzy ktoś, czym są te z drugiego w kolei zdjęcia? Spiąłem tskie po obu stronach silnika. 

Zlokalizowałem drugą kostkę idącą do pętli przy kluczyki (są dwie jak się okazuje). Dodatkowo, jedna z luźnych kostek na dole kolumny idzie do czarnej kostki przy całej stacyjce - więc będę ją całą jednak zmieniał. 

Lista zdjęć:

1. Po prostu silnik, ktoś pytał, więc jest :)

2. Spięta kostka pod maską 

3. Ogólne Foto luźnych kostek pod maską - co z nimi? Od czego są? 

4, 5, 6, 7 - kostki z Foto 3

8, 9, 10 - kostki idące do skrzyni - która, od czego? 

11 - wolna kostka za skrzynką bezpieczników w nogach kierowcy - kompletnie nie widzę dla niej przeznaczenia. Jakieś pomysły, info? 

12 - dwie luźny wtyczki przy pedale sprzęgła? Do czego są? Obejdę się bez nich? 

13/14 - kostka wychodząca z peszla idącego do kiery. Nie mam pojęcia od czego. 

15 jakiś czujnik ESP - gdzie to powinno być umiejscowione? Co, jakbym chciał jeździć bez tego? 

16. Kostka idącą na środek od strony kierowcy - ponownie nie wiem od czego 

17. Kostka wychodząca na środku, nie wiem od czego 

18. Kostka za schowkiem pasażera, nie wiem od czego. 

19. Leżało w cupholderze - nie pamiętam od czego. 

20. - 2 kostki w miejscu schowka na rękawiczki - to od nawi? 

Poza tym - nie mam żadnej kostki do zegarka małego w miejscu 20 i do zapalniczki niżej - zgaduję, że to któreś z wolnych z inną kostką, lecz które - nie wiem. 

 

Graty! 

Dodatkowo, mam trochę gratów, których będę chciał się pozbyć ale nie mam jeszcze czasu na foty, więc nie ma wątku z nimi:

Blok h6

Wymiennik ciepła

Chłodnica z ej20

Zegary legacy iv polift manual 2.0

Zegary legacy iv przedlift manual h6

Kierownica zwykła legacy iv/impreza gh

OEM lotka impreza gh c3s

OEM zawias impreza gh 2.0 

 Grill, zderzak przód tył impreza gh 2.0 c3s

Zderzak przód, tył legacy iv polift c6z

Grill legacy iv polift 

OEM wydech końcowy legacy iv z ozdobnymi końcówkami. 

Rozważę sprzedanie moich Raysów

Pewnie jakieś ecu od h6 i ej20f - o numery musielibyście pytać bo mam ze 3/4 ecu. 

EJ20F, przebieg 340kkm bez osprzętu - rozważę sprzedaż przy kimś zdecydowanym. 

Kompresor klimy impreza gh najpewniej do zregenerowania. 

Oem wydech końcowy impreza gh 2.0

 

 

20231109_190042.jpg

20231109_185536.jpg

20231109_185554.jpg

20231109_185613.jpg

20231109_185621.jpg

20231109_185606.jpg

20231109_185725.jpg

20231109_185741.jpg

20231109_190846.jpg

20231109_191027.jpg

20231109_191505.jpg

20231109_191521.jpg

20231109_191617.jpg

20231109_191633.jpg

20231109_191810.jpg

20231109_193119.jpg

20231109_192533.jpg

20231109_191659.jpg

20231109_185823.jpg

Edytowane przez Danko
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisał byś te zdjęcia po kolei bo trudno jest sie połapać wracając co chwilę do opisu ;)

 Z jakiej wersji jest ta wiązka? 

4,5,6,7 to chyba są kostki do skrzyni automatycznej

16 - szara kostka to jest antena do radia

17 - pewnie powinno być podpięte do monitora

18 - może to od nawigacji w schowku?

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie 3 - kostki do skrzyni AT

Zdjęcie 6 - do rozrusznika

Zdjęcie 7 - czujnik do abs ? ( nie jestem pewien na 100% )

Zdjęcie 9 - wolna wtyka nie jest do niczego podpięta. 

Zdjęcie 13- to jest od systemu VCD, znajduje się w tunelu środkowym ( chyba już Ci o tym pisałem w innym wątku )

Zdjęcie 14 - jak wspomniał kolega powyżej jest to wtyczka anteny.

Zdjęcie 15 - wtyczki monitora. Jeśli są takie wtyczki to najprawdopodobniej nie znajdziesz wtyczki do zegarka. Teoretycznie po podłączeniu monitora, powinien on działać.

Zdjęcie 16 - przekaźnik spryskiwaczy lamp. On się znajduje przy zbiorniczku na płyń do spryskiwaczy. Gdzieś tam znajdziesz też wtykę do niego.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2023 o 07:20, ManoLEE napisał(a):

Paska brakuje :P no to teraz czekam na filmik jak to gada :D Czyli masz obecnie zestaw jak by się komuś Diesel znudził, proponuje ogłoszenie z tematem o podobnej treści ;)

Przy dieslu byłoby o tyle trudniej, że trzeba całą paliwówkę zmienić na samochodzie.. Choć w sumie, czy to duży problem? 

Mija już rok, odkąd rozpocząłem całą operację i podtrzymam to, że da się to zrobić szybko. Ale zaczynając miałem do tego zbyt małą wiedzę. 

Ale wracając do samego tematu.. 

 

Dodatkowe pytanie. Z tych wszystkich wolnych kostek, orientujecie się, gdzie powinienem wpasować sondy? Jak już będę znał kostkę, to będę mógł poszukać jakiegokolwiek pinoutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...