Skocz do zawartości

Legacy Wagon by Danko


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż, z racji niechęci do samochodu i tego, że był uziemiony niemal miesiąc nawet nie zaglądałem na forum... 

Subaru żyje, jeździ, powiedzmy że podaje tak wściekle, jak ej20 bez turbo może :superhero:

Oczywiście, jako że awaria podstawą tuningu, a uznaliśmy że najpewniej padło sprzęgło, postawiłem na jednomas. No ale jak juz koło na wierzchu.. 

Dorwalismy cały jednomas że sprzęgłem, dalej po lokalnym tokarzu, który po tygodniu zobaczył ze to nie od Vaga i nam to oddał - komplet pojechał do Otoczaka. 

W efekcie mamy odelzone koło, tarcze w kewlarze i całość z dociskiem na nowo wyważoną - czy przerost formy nad treścią? Jak zawsze :wub:

Do tego z ASO wleciały wszystkie nowe śruby, łożysko oraz łapa sprzęgła - której awaria była również podejrzewana. 

Co realnie zawiniło? Właśnie ta łapa, natomiast słoneczko od łożyska mogłoby długo nie pożyć już. 

Co jest śmieszniejsze? Ktoś już kiedyś zrobił swapa na jednomas... :coffee:

Tak. Właśnie.. Zatem jakby ktoś szukał, mam koło ze sprzęgłem - tarcza wygląd bardzo ok, docisk myślę że by mógł pożyć po zadbaniu. 

Legaś skończony na styk przed Osaką, na którą wybieram się od 3 sezonów. Wyjazd z warsztatu o 24, mycie po 1 w nocy, rano wyjazd I jakoś się udało. 

Przed nami chwila spokoju, może znowu spontaniczne Czasówki u Moto świrów, po czym Japfest razem z Time Attack :evil2:

20220623_204213.jpg

20220623_204217.jpg

20220623_223458.jpg

20220623_223500.jpg

20220623_223504.jpg

received_1751867955152027.jpeg

received_721362945806768.jpeg

osaka-18.jpg

  • Super! 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
1 godzinę temu, Danko napisał:

Sezon trwa, pewne mniejsze rzeczy dzieją się z Legwanem.. Będzie więcej czasu, to pewnie pojawi się tutaj obszerne info. Tymczasem fotka z Japfestu :)

FB_IMG_1659792764745.jpg

Ale żeby wszystkie pachołki wywrócić... :biglol:

Nie ładnie, nie ładnie! 

Kto to teraz będzie ustawiał?! :OO:

Super foto! ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tinuviel bardzo, bardzo okej. Jesteśmy teraz jeszcze po FlatoutFestival, również z Krzywą i to w tradycyjnym kierunku. Na ostatnich kółkach ostatniej sesji udało mi się dokręcić so 1:07;6, co śmiem uznać za wynik bardzo okej, bo znacznie mocniejsze fury robiły czasy takie, lub nieco lepsze.

W przyszłym sezonie na pewno chce się pościgać, po paru poprawkach może powalczyć o coś więcej.. Poza mocą, co zauważyłem:

- mój miękki gwint TEIN jako tako daje radę, a na pewno nie jest największym problemem, 

- tył za bardzo się wychyla - więc w zawiasie pierwsze co, to grubszy stab i zapewne rozpórka do tyłu, 

- względnie mało trakcji z przodu - niedługo będę chciał powalczyć z geometrią, celuje w 2,5-3 stopnie negatywu, 

- podobno bardzo dużo daje zmiana kąta wyprzedzenia zwrotnicy - również będę badał temat,

- opona - jeździłem na moich ulicznych, Daily Fuldach - przeżyły oba track daye, Power Sprint z Flatoutu, ale jeszcze jeden taki wypad i ich nie ma - więc na przyszły sezon jeżeli już, to osobny komplet - najpewniej jakichś Semi. 

Tyle tak na szybko, ja już wiem, że to mnie jara 100x bardziej niż tradycyjne eventy - których oczywiście nie mam zamiaru odpuszczać :hi:

  • Super! 3
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Danko napisał:

@Tinuviel bardzo, bardzo okej. Jesteśmy teraz jeszcze po FlatoutFestival, również z Krzywą i to w tradycyjnym kierunku. Na ostatnich kółkach ostatniej sesji udało mi się dokręcić so 1:07;6, co śmiem uznać za wynik bardzo okej, bo znacznie mocniejsze fury robiły czasy takie, lub nieco lepsze.

W przyszłym sezonie na pewno chce się pościgać, po paru poprawkach może powalczyć o coś więcej.. Poza mocą, co zauważyłem:

- mój miękki gwint TEIN jako tako daje radę, a na pewno nie jest największym problemem, 

- tył za bardzo się wychyla - więc w zawiasie pierwsze co, to grubszy stab i zapewne rozpórka do tyłu, 

- względnie mało trakcji z przodu - niedługo będę chciał powalczyć z geometrią, celuje w 2,5-3 stopnie negatywu, 

- podobno bardzo dużo daje zmiana kąta wyprzedzenia zwrotnicy - również będę badał temat,

- opona - jeździłem na moich ulicznych, Daily Fuldach - przeżyły oba track daye, Power Sprint z Flatoutu, ale jeszcze jeden taki wypad i ich nie ma - więc na przyszły sezon jeżeli już, to osobny komplet - najpewniej jakichś Semi. 

Tyle tak na szybko, ja już wiem, że to mnie jara 100x bardziej niż tradycyjne eventy - których oczywiście nie mam zamiaru odpuszczać :hi:

 

U mnie wychylania nie czułem. Natomiast na seryjnej gumie na mokrym torze przód masakrycznie wyjeżdżał.

Daj znać jakie zrobiłeś nastawy geometrii - za niedługo mam regenerację maglownicy a po tej operacji będę robił geometrie i zastanawiam się co tam "pogrzebać" by jeździł lepiej, ale też by opon nie "zjadał" przy okazji.

Osobny komplet kół - od tego zacząłem!

Zapraszam na Track Day do Łodzi. Miałbym jakis punkt odniesienia względem mojego przejazdu i przejazdu @marcinwrxsti w moim samochodzie.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Neutrino33 napisał:

 

U mnie wychylania nie czułem. Natomiast na seryjnej gumie na mokrym torze przód masakrycznie wyjeżdżał.

Daj znać jakie zrobiłeś nastawy geometrii - za niedługo mam regenerację maglownicy a po tej operacji będę robił geometrie i zastanawiam się co tam "pogrzebać" by jeździł lepiej, ale też by opon nie "zjadał" przy okazji.

Osobny komplet kół - od tego zacząłem!

Zapraszam na Track Day do Łodzi. Miałbym jakis punkt odniesienia względem mojego przejazdu i przejazdu @marcinwrxsti w moim samochodzie.

 

Ile na Łodzi Legacy H6 robi? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tinuviel napisał:

 

wow, to szybko, nie wiedziałem że te krowy tak potrafią :D 

Opona tutaj zrobiła robotę. Na ulicznej oponie, na wysychającym torze miałem czasy w okolicach 1:15.

Ja natomiast jestem pod sporym wrażeniem seryjnego zawiasu w Gacku...spodziewałem się, że będę się lusterkami w zakrętach podpierał a okazało się, że niemłode już Legacy trzyma fason w tym względzie.

Oponki miały trochę za wysokie ciśnienie dlatego zdarzało się, że tył robił się chętny do igraszek...a wtedy może czase nie były super ale kontrolowanie nadsterowności w tym samochodzie to sama przyjemność. Kolega i mój syn, którzy podróżowali ze mną na zmianę jako pasażerowie stwierdzili, że zabawa była przednia :faja:

Jednak Tor Łódź jest torem raczej pod gokarty i chciałbym "rozprostować nogi" na czymś większym, ale na Kielcach tylko SuperOES widzę a wtedy są bodajże tylko 2 lub 3 przejazdy, a to trochę za mało. Celuje właśnie w Track Day'e gdzie tych okrążeń mogę trochę nabić i jest możliwość kontroli i poprawiania czasów w trakcie.

Silesia Ring i Poznań trochę dalej od Łodzi niż Kielce ale poświęciłbym weekend dla dobrej zabawy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutrino33 napisał:

Opona tutaj zrobiła robotę. Na ulicznej oponie, na wysychającym torze miałem czasy w okolicach 1:15.

Ja natomiast jestem pod sporym wrażeniem seryjnego zawiasu w Gacku...spodziewałem się, że będę się lusterkami w zakrętach podpierał a okazało się, że niemłode już Legacy trzyma fason w tym względzie.

Oponki miały trochę za wysokie ciśnienie dlatego zdarzało się, że tył robił się chętny do igraszek...a wtedy może czase nie były super ale kontrolowanie nadsterowności w tym samochodzie to sama przyjemność. Kolega i mój syn, którzy podróżowali ze mną na zmianę jako pasażerowie stwierdzili, że zabawa była przednia :faja:

Jednak Tor Łódź jest torem raczej pod gokarty i chciałbym "rozprostować nogi" na czymś większym, ale na Kielcach tylko SuperOES widzę a wtedy są bodajże tylko 2 lub 3 przejazdy, a to trochę za mało. Celuje właśnie w Track Day'e gdzie tych okrążeń mogę trochę nabić i jest możliwość kontroli i poprawiania czasów w trakcie.

Silesia Ring i Poznań trochę dalej od Łodzi niż Kielce ale poświęciłbym weekend dla dobrej zabawy.

Kielce nie licząc lasu to z grubsza to samo, co Łódź;) na Ułężu rozprostujesz sprężyny, nie tak daleko jak SR, tylko nawierzchnia słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zobrazowania tego, o czym mówię fotka

@Neutrino33co do negatywu - jest taki patent, że w drugim otworze w amorze i zwrotnicy robisz taką fasolkę, jak w górnym, oryginalnym i wychylasz całość.

Mini patent to odpowiednie ustawienie górnej śruby i siłowe pochylenie całości - daje to okolo 1,5-2 stopni pochylenia. Więc nie słuchałbym tego, że "się nie da", co często słyszałem. Co do gum - też się zgadzam, dużo może zmienić, sam będę chciał to sprawdzić - ale tutaj będę musiał obczaić regulaminy torów, żeby zaraz nie wyladowac w najwyższych klasach z moją mocą 

received_1602781610118255.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Danko napisał:

Dla zobrazowania tego, o czym mówię fotka

@Neutrino33co do negatywu - jest taki patent, że w drugim otworze w amorze i zwrotnicy robisz taką fasolkę, jak w górnym, oryginalnym i wychylasz całość.

Mini patent to odpowiednie ustawienie górnej śruby i siłowe pochylenie całości - daje to okolo 1,5-2 stopni pochylenia. Więc nie słuchałbym tego, że "się nie da", co często słyszałem. Co do gum - też się zgadzam, dużo może zmienić, sam będę chciał to sprawdzić - ale tutaj będę musiał obczaić regulaminy torów, żeby zaraz nie wyladowac w najwyższych klasach z moją mocą 

received_1602781610118255.jpeg

 

Raczej nie zamierzam stosować takich kombinacji, ale dostrzegam pomysłowość :thumbup:

Skąd ta fotka? Mój mniej więcej podobnie kładzie się w zakrętach

 

image.thumb.jpeg.148ef2f334360d704c43ae7480f9fefc.jpeg

 

image.thumb.jpeg.e68be917e59cbfcf04c68407371c1335.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d08f8a4cffb6d91a30b417c0b07aee48.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Neutrino33 napisał:

Nie wiem jak @Danko ale byc może warto byłoby poprosić @Aga o przeniesienie ostatnich postów do wątku założonego przez @marcinwrxsti 

do Łodzi wszyscy mają tak samo blisko (daleko) - może udałoby się jakiś mini zlocik zrobic, tor zarezerwować?

 

o nie nie, nie będę co roku uszczelki pod głowicą wymieniąć :P Ale MR2 moge zabrać.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Aga napisał:

Ja mam 1 bak w 1 stronę :P

 

 

Czyli chcesz przyjechać...ale się droczysz, bo lubisz...się droczyć ^_^

 

19 minut temu, Tinuviel napisał:

 

o nie nie, nie będę co roku uszczelki pod głowicą wymieniąć :P Ale MR2 moge zabrać.

 

Jak dla mnie możesz przyjechać Dacią Sandero ...kolejny chętny jest. :rolleyes:

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Nie wiem jak @Danko ale byc może warto byłoby poprosić @Aga o przeniesienie ostatnich postów do wątku założonego przez @marcinwrxsti 

do Łodzi wszyscy mają tak samo blisko (daleko) - może udałoby się jakiś mini zlocik zrobic, tor zarezerwować?

Można, i to jak! 

Swoją drogą to właśnie Marcin zdeklasował wszystkich w PowerSprincie na obiekcie :ph34r:

Co do camber boltów - można również, aczkolwiek nie znalazłem żadnych. 

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Danko napisał:

Można, i to jak! 

Swoją drogą to właśnie Marcin zdeklasował wszystkich w PowerSprincie na obiekcie :ph34r:

Co do camber boltów - można również, aczkolwiek nie znalazłem żadnych. 


Ja mam w MR2 takie:

https://whitelineperformance.com/products/kca414-camber-bolt

 

bałem się trochę że to będzie się rozjeżdżać ale ma już kilka lat i trzyma się soldnie. Nawet jak przywaliłem od boku w krawężnik to geometria nie drgnęła ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tinuviel napisał:


Ja mam w MR2 takie:

https://whitelineperformance.com/products/kca414-camber-bolt

 

bałem się trochę że to będzie się rozjeżdżać ale ma już kilka lat i trzyma się soldnie. Nawet jak przywaliłem od boku w krawężnik to geometria nie drgnęła ;) 

I ile z nich wyciągnąłeś pochylenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobrze.. Podsumowywać sezonu jeszcze nie będę, być może u mnie w okolicy zaliczę jeszcze jedną imprezę.. Ale za pochwalę się, co takiego się szykowało.. 

:evil2:

Standardowo, @Oczkoo15mnie w to wpakował, więc każdy litr paliwa, na które nie będzie mnie stać, to jego wina! :mrgreen:

Do rzeczy, EZ30D z Legasia IV, chyba polifta, przebieg około 350kkm.

Silnik ze zrobionym UPG, pierścieniami i regulacją zaworów i...z LPG :hi:

Planowany swap poki co na listopad, do tego czasu będę intensywnie kompletował ewentualne braki i zbierał wiedzę tak, żeby zrobić to możliwie planowo. 

W międzyczasie dojdzie do wycieczki do @WaldekW, który na półce trzyma swoje Raptory :wrrum:

Pożyczamy je, spawany nowe pierwsze pół wydechu. 

Jeszcze przy okazji swapa będę robił zabudowę stozka 2.0. Tak, obecnie jest wstępnie zabudowany, ale nie jestem do końca zadowolony z efektu. Po swapie chcę mieć pod maską na tyle ładnie, by móc się już tam chwalić. 

Co do napędu - na sam początek zostaje jak jest, sprzęgło w kewlarze ogarnie, resztę sprawdzimy i najwyżej będziem korygować.. 

No ja się jaram bardzo :wub:

Co do mojego ej20f - na ten moment idzie na półkę. Skończy albo jako dawca części do naszego gh, albo.. W przyszłym roku do kolejnego mojego pomysłu :ph34r: Forestera w domu jeszcze nie mamy. 

 

Przy okazji, dziś wyspawany wydech do gh mojej ładniejszej połowy. Narazie bez kolektora, po prostu gnił więc naturalny upgrade, kolektor w ciągu następnych tygodni. To czas albo ją namówić na forum albo rozszerzyć ten już i tak długi wątek o dodatkowe wozidło. 

 

Oj dzieje się! 

20220916_214705.jpg

Edytowane przez Danko
  • Super! 6
  • Dzięki! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No dobrze, jak pewnie część z was zauważyła, machina powoli rusza, zbieram graty. Jeszcze w tym miesiącu zaczynamy. 

Co konkretnie mamy do zrobienia, lista też dla mnie, coby mieć spisaną :superhero::

- przelozenie silnika i wiązki, 

-wyspawania wydechu od silnika do około połowy - nierdzewka, kolektory na wzór raptorów, 

-kupić 2 sondy, drugie dwie wyprogramować, 

-poprowadzić do kabiny przewody od czujników temp i ciśnienia oleju, 

-naprawić gniazdo obd, 

-pomalować komorę :thumbup:

-zabudować stożek - poprawić obecną osłonę, zabudować od góry, przesunąć stożek w dół, być może wyspawac gniazdo sondy w nierdzewce, 

-podłączyć gaz i wystroić, 

-pobawić się mapą na oem kompie, nieskromnie chciałbym celować w 260/270km po wydechu i dolocie,

-jak się uda, zrobić coś ładnego pod maską, zobsczymy,

-negatyw z przodu - najpewniej śrubami, 

-przegląd całego zawieszenia, 

-być może na przód zmiana kąta wyprzedzenia zwrotnicy, 

-wyprac wnętrze na koniec swapa, 

-zerwać folie z lamp z tyłu, 

-może pomalować klapę. 

 

 

  • Super! 5
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...