Skocz do zawartości

Legastrates


Herostrates

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już pisałem w wątku o Forestratesie, kupiłem od @so_what pięknego Legacy 3.0 R H6 z 2007 roku. Poniżej kilka zdjęć z ogłoszenia i opisu Szymona. 

 

Wyposażenie obejmuje m.in.:
- PP przednie, boczne oraz kurtyny,
- reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami,
- halogeny,
- podgrzewaną przednią szybę w miejscu spoczynku wycieraczek,
- lusterka boczne podgrzewane, regulowane i składane elektrycznie,
- szyberdach panoramiczny,
- nawigacja Navibox (fabryczny komputer nawigacji zmieniony na Navibox z Windows CE), podpięta pod fabryczny ekran dotykowy,
- zestaw głośnomówiący,
- automatyczną klimatyzację dwustrefową,
- dodatkowe nawiewy w podłokietniku,
- chłodzony schowek,
- radio z CD/mp3 z wbudowaną zmieniarką na 6 płyt, sterowanie z kierownicy,
- tempomat,
- SI-DRIVE,
- ISOFIX,
- tapicerkę skórzaną,
- podgrzewane, elektrycznie regulowane przednie fotele z regulacją podparcia lędźwiowego, fotel kierowcy z pamięcią ustawień,
- dwa komplety kół: zimówki Continental na srebrnych oryginalnych felgach, letnie Bridgestone na grafitowych oryginalnych felgach (jak na zdjęciach)
- alarm.

 

Modyfikacje/wyposażenie dodatkowe:
- stabilizatory Whiteline przód/tył, tylny regulowany,
- przednia rozpórka kielichów Cusco,
- dolne przednie wzmocnienia zawieszenia Cusco,
- tylna dolna rozpórka Beatrush (schowana w wygłuszeniu bagażnika),
- tłumiki końcowe Prodrive,
- tarcze przód/tył: DBA 4000 nacinane, klocki Hawk HPS,
- przewody hamulcowe HEL w oplocie,
- grill z MY'09,
- Navibox
- przyciemniane szyby tylne,
- podświetlenie uchwytów na napoje zmienione na czerwone.

 

Samochód serwisowany na bieżąco w renomowanym nieASO w Krakowie - pełna dokumentacja.
Zalewany płynami Motul:
- olej silnikowy 5W40 Motul Power 300V,
- olej przekładniowy 75W90 Motul Gear 300 (dyferencjał),
- płyn hamulcowy DOT4 Motul RBF 660,
- płyn do chłodnic Motul Inugel Optimal Ultra.

 

Ważniejsze czynności serwisowe:
- maj 2014 roku wymiana oleju w skrzyni biegów (Subaru ATF), świec zapłonowych oraz poduszki skrzyni biegów;
- luty 2016 roku wymiana paska wielorowkowego wraz z napinaczem oraz rolkami;
- lipiec 2016 roku wymiana łożyska koła PP oraz tylnych tulei wahaczy przednich;
- grudzień 2016 roku wymiana przednich klocków hamulcowych (Hawk HPS);
- listopad 2017 roku wymiana kompletnego łańcucha rozrządu z napinaczami, prowadnicami itp.;
- listopad 2017 roku naprawa osłon termicznych układu wydechowego,
- marzec 2018 roku wymiana przegubu i sworznia wahacza,
- październik 2018 roku - wymiana akumulatora (Varta Blue Dynamic) oraz tylnych klocków hamulcowych (Hawk HPS).
Ostatni przegląd eksploatacyjny – kwiecień 2019 roku.
Badanie techniczne do 3 lipca 2020 roku.

Regularnie czyszczona przestrzeń między chłodnicami oraz chłodnice.
Geometria sprawdzana regularnie i w razie potrzeby ustawiana.
Klima używana na bieżąco i serwisowana co roku.
Jeżdżony z wyczuciem i z głową. 
Auto w stanie bardzo dobrym.

Wymienione gumy (tuleje) stabilizatorów. 
Auto garażowane. Myte wyłącznie ręcznie, woskowane regularnie.
Właściciel niepalący.

 

Tak brzmi Legacy 3.0 H6 z tłumikami Prodrive: https://www.youtube.com/watch?v=4EMptncwI_s

 

Historia blacharsko-lakiernicza:
Auto sprowadzone ze Szwajcarii. Szymon był drugim właścicielem auta w Polsce.
Samochód został kupiony w październiku 2010 roku. Wedle oświadczenia sprzedającego i oględzin w serwisie, samochód miał lekko uszkodzony lewy przód oraz część boku. Poprzedni właściciel zlecił naprawę - wymiana maski, przedniego zderzaka oraz lewego przedniego błotnika. Pomalowany został cały lewy bok. Naprawy dokonano w 2007 roku w ASO Koper w Warszawie. Poduszki nie ruszone.
W 2013 roku, po drobnej kolizji (lekko przetarte: prawa część przedniego zderzaka, prawy przedni błotnik, prawe przednie drzwi, felga PP) wykonano: lakierowanie przedniego zderzaka, wymianę i lakierowanie przedniego prawego błotnika (celem uniknięcia szpachlowania), lakierowanie prawych przednich drzwi wraz z listwą, lakierowanie felgi.

Wymieniona szyba przednia od kamienia. 

 

8G3A6583.JPG.c327d6f9a8780f44c1d6cf65fb1cb96a.jpg

 

8G3A6584.JPG.8e561eedac7e3989dcb3e35bfe3adbe5.jpg

 

8G3A6585.JPG.997a774a43c8f7451cd55bbe0f3407c2.jpg

 

8G3A6586.JPG.b34bf48f8f37ae0c9a5a8352d2c82a60.jpg

 

8G3A6578.JPG.7e7d70bed10a36df3f7614ae24f9fb26.jpg

 

8G3A6579.JPG.1c4db2c1c15c2ab78ee680c5e0828885.jpg

 

8G3A6594.JPG.39b92a7a8eb1f98926257486401e9791.jpg

 

8G3A6587.JPG.56a95ecd93976d3621b4c9a35d3db274.jpg

 

8G3A6588.JPG.0c22edbebd30e17eaf0db3ee4b1dac1f.jpg

 

8G3A6576.JPG.78aaf00045dafb33fe6b3429179879d6.jpg

 

8G3A6577.JPG.648f8991cc0ffe2c6fe68d4396ce1994.jpg

 

8G3A6574.JPG.b5113b610de586f096e903ed0ad7fcba.jpg

 

8G3A6573.JPG.9fda76407a43d431cc73f62bd01b6d25.jpg

 

Edytowane przez Herostrates
  • Super! 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z mojej strony. Auto kupiłem, aby jeździć w trasy, głównie autostrady i ekspresówki. Od zakupu zrobiłem już 2 tyś km. Na razie się badamy. Jest to zupełnie inne auto niż Forester, który w porównaniu do Legacy jest dziki, ten jest spokojny i majestatyczny. Na plusy w aucie: silnik (dobra kultura, nieźle brzmi, moc wystarczająca), wnętrze i fotele, napęd (wiadomo), automatyczna skrzynia wraz z łopatkami i systemem si drive (wygoda), wydech prodrive (fajnie brzmi, choć jest dość głośny), zawieszenie (jędrne ale dość komfortowe, fajne w zakrętach), zwartość auta. Na minus: hamulce (jeszcze nie mogę ich wyczuć, wydają mi się dość słabe w porównaniu do Brembo), wyciszenie bagażnika i tylnych nadkoli auta, słabe światła biksenony oraz moim zdaniem za małe i za nisko profilowe opony. 

 

Auto jak pisałem poznaję i chętnie dowiem się więcej. Wszelkie sugestie mile widziane. 

 

Co już zrobiłem:

- zarejstrowałem w Gdańsku :)

- zakupiłem pełen komplet nowego oświetlenia z przodu Philips: ksenony D2S, żarówki HB3, H3, ledy W5W

- kupiłem jeden brakujący dekielek do felg letnich (trzeba będzie go pomalować pod kolor)

- zamówiłem nowe dywaniki gumowe do Subaru Legacy

- zamówiłem także nowe dywaniki welurowe do Subaru Legacy

- zamówiłem aluminiowe nakładki na pedały do Legacy AT by STI

 

Umówiłem się do mechanika na weryfikację stanu auta i mam już kilka rzeczy do naprawy i sprawdzenia:
- drgania kierownicy przy prędkości powyżej 120 km/h, delikatne ale wyraźne
- weryfikacja hamulców (obecne są już nieco skorodowane)
- błąd katalizatora - już kilka razy wyskoczył mi błąd po dłuższej jeździe autostradowej, usuwam go w DashCommand, mój mechanik sugeruje wsadzić jakąś tulejkę, która jak rozumiem oszukuje sondę. 

- weryfikacja klimatyzacji 

 

Wstępnie planuję w krótszej i dłuższej perspektywie:

- Malowanie zderzak przedni, maska, prawy bok tył nadkole

- Odnowienie lamp przednich (zobaczymy czy pomoże coś wymiana samych żarówek, czy trzeba zrobić już renowację)
- Wymiana oleju i filtrów, raczej pójdę w Motul X-CESS 5W40
- Wymiana chłodnicy (auto przy jeździe 120km/h-150km/h - trzyma temperaturę na poziomie 89-90 stopni, co przy niskich temperaturach zewnętrznych wydaje mi się sporo, może ktoś ma wiedzę czy są jakieś dobre zamienniki chłodnic do H6 tak jak np. Mishimoto ją mam w Forku, która daje mega oddech i różnicę w temp.)
- Detailing (zewnątrz i wewnątrz)
- Dystanse (obecne koła są dość schowane)
- Wytłumienie kompleksowe auta oraz zestaw audio wraz z jednostką Pioneer (tj w Forku)
- Opony letnie, te są z 2014 roku i na lato trzeba będzie je zmienić, chciałbym zachować felgi 17, myślę zatem o 215/50/17 lub 225/50/17
- Opony zimowe, na tą zimę zostanę przy Conti ale one także są z 2014 i na następną zimę trzeba będzie je wymienić na świeże
- Zaciski Brembo STI - myślę o takiej opcji, jeśli inne hamulce nie sprawdzą się, lakierowane na żółto
- Sprężyny STI - ST2033021000; ST2038021020
- Amortyzatory Bilstein B6
- Felgi 17 pod Brembo https://www.alusy.pl/fw,0,1056/felgi-aluminiowe-sparco-pro-corsa-matt-dark-titanium.html

 

Edytowane przez Herostrates
  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Runner napisał:

Piękne auto - gratulacje!:) Duet faktyczne kozak, sam bym tak jednak nie mógł, zawsze byłoby mi żal, tego co został w garażu ;)

W sumie nie mam dylematu. Miasto i krótkie trasy Forek, trasy Legacy :) Brakuje mi tylko garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Runner napisał:

Pozazdrościć Legastratesowi zaopiekaowania w pakiecie startowym :D

Zostaje w legalu, czy śladem Forka trafi docelowo do nielegala?:coffee:

Zostanie raczej tutaj, mocy chyba nie będę podnosił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny legaś;) Co do sprężyn STI to dobry wybór, z tym że jeśli zamierzasz coś/kogoś autem przewozić, to one dość szybko siądą z tyłu. Zastanów się może nad wzmocnionymi Lesjoforsami na tył, tylko trzeba by je odrobinę skrócić, żeby auto równo stało.

 

Co do chłodnicy to do mojego GT-B  wstawiałem co prawda MM, ale są chińczyki za ok 500-600, nawet taką kiedyś macałem u Oktana - wyglądała dość solidnie. Temperatury nie mierzyłem, ale chłodnice w Legacy IV nie grzeszą rozmiarem,  więc dobrze je wymienić na większe.

 

Gdzie zamawiałeś dywaniki gumowe? Subarowe, czy jakieś inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Herostrates napisał:

- Wymiana chłodnicy (auto przy jeździe 120km/h-150km/h - trzyma temperaturę na poziomie 89-90 stopni, co przy niskich temperaturach zewnętrznych wydaje mi się sporo, może ktoś ma wiedzę czy są jakieś dobre zamienniki chłodnic do H6 tak jak np. Mishimoto ją mam w Forku, która daje mega oddech i różnicę w temp.)

 

Też jestem ciekawy - obserwuję temat B)

Jest np. Koyo (możliwe, że to jest to o czym pisze @frisco powyżej, bo cena podobna), ale nie mam pojęcia co to warte - może @carfit napisze czy poleca ;)

 

image.png.714ebccefcaabc3b6a0ed46e358a862a.png

 

Po moim VIN jako zamiennik wyskakuje też taki Nissens:

 

image.png.10f6ff5536181ff0303cdf35bd0de872.png

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Herostrates napisał:

Tak jeszcze Imprezy STI z 2005 roku brakuje :) 

 

Stoi u Janisza w Pruszczu, blob z 2003r za 52 kPLN.

114 kkm, bez modyfikacji, tylko wydech. Gdzieś w internetach jest ogłoszenie.

Sam oglądałem, bo mi podmianka mojego WRXa chodzi po głowie, ale zamieniłbym na starszy i z większym przebiegiem ;)

 

P.S. fajny ten Legaś

P.S.2. do zobaczenia gdzieś na ulicach 3city

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, frisco napisał:

Ładny legaś;) Co do sprężyn STI to dobry wybór, z tym że jeśli zamierzasz coś/kogoś autem przewozić, to one dość szybko siądą z tyłu. Zastanów się może nad wzmocnionymi Lesjoforsami na tył, tylko trzeba by je odrobinę skrócić, żeby auto równo stało.

 

Co do chłodnicy to do mojego GT-B  wstawiałem co prawda MM, ale są chińczyki za ok 500-600, nawet taką kiedyś macałem u Oktana - wyglądała dość solidnie. Temperatury nie mierzyłem, ale chłodnice w Legacy IV nie grzeszą rozmiarem,  więc dobrze je wymienić na większe.

 

Gdzie zamawiałeś dywaniki gumowe? Subarowe, czy jakieś inne?

A czy można jakiś 1cm dystans wstawić do tych sprężyn STI? 
Dywaniki i nakładki zamówiłem z zestawu akcesoriów w sklepie Subaru z Krakowa Emil Frey, bardzo miły kontakt i ceny tez spoko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GdaKon napisał:

 

Stoi u Janisza w Pruszczu, blob z 2003r za 52 kPLN.

114 kkm, bez modyfikacji, tylko wydech. Gdzieś w internetach jest ogłoszenie.

Sam oglądałem, bo mi podmianka mojego WRXa chodzi po głowie, ale zamieniłbym na starszy i z większym przebiegiem ;)

 

P.S. fajny ten Legaś

P.S.2. do zobaczenia gdzieś na ulicach 3city

 

 

 

Widziałem i ciekawe auto mi jednak śni się od wielu lat albo 2004 Solberg lub 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Herostrates napisał:

mi jednak śni się od wielu lat albo 2004 Solberg lub 2005

Miałem to samo, solberg to było pierwsze sti jakim jeździłem.. po nie udanych poszukiwaniach trafiło się my05:wub: nie żałuje:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mateusz22 napisał:

Miałem to samo, solberg to było pierwsze sti jakim jeździłem.. po nie udanych poszukiwaniach trafiło się my05:wub: nie żałuje:)

W sumie nie dziwie się Tobie, masz chyba w tej chwili najbardziej zadbanego STI05 w Polsce :) przepiękne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Herostrates napisał:

W sumie nie dziwie się Tobie, masz chyba w tej chwili najbardziej zadbanego STI05 w Polsce :) przepiękne auto

A dzięki, trudno zachować skromność jak ktoś chwali, ale chyba tak faktycznie jest :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Herostrates napisał:

słabe światła biksenony

 

18 godzin temu, Herostrates napisał:

zakupiłem pełen komplet nowego oświetlenia z przodu Philips: ksenony D2S

Nie będzie wielkiego efektu. Na 100% trzeba zrobić regenerację odbłyśników (o której już sporo na forum pisano) i wtedy odszczekasz te "słabe światła". :P Warto to zrobić jak najszybciej jeśli jeździsz nocami.

 

18 godzin temu, Herostrates napisał:

błąd katalizatora - już kilka razy wyskoczył mi błąd po dłuższej jeździe autostradowej, usuwam go w DashCommand, mój mechanik sugeruje wsadzić jakąś tulejkę, która jak rozumiem oszukuje sondę.

To typowe dla H6. Zwykle się pojawia przy zmuleniu na niskich obrotach, a że ta skrzynia bardzo lubi jechać na 5-ce przy 45 km/h w mieście, to ma pole do popisu. :D W związku z tym oczywiście P0420 jest częstym gościem podczas jazdy w trybie "Intelidżent":D. Ja nie montowałem tulejki, staram się unikać "zamulenia" i w sumie niezbyt często wywala błąd, a w razie "w" kasuję przez "Torque".

 

Chłodnicy nie zmieniałem, ale podczas jazdy zapakowanym do pełna, w upał, pod górę Transalpiną, czy Transfogarską płyn nie przekraczał stu kilku stopni, więc okazała się wydolna. No chyba, że chcesz jeździć dużo autostradami w stylu niemieckim, to wtedy pewnie się przyda, bo H6 nie lubią długotrwałego pełnego obciążenia i mogą się lekko nadtopić... ;)

Edytowane przez Kambol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Kambol napisał:

 

Nie będzie wielkiego efektu. Na 100% trzeba zrobić regenerację odbłyśników (o której już sporo na forum pisano) i wtedy odszczekasz te "słabe światła". :P Warto to zrobić jak najszybciej jeśli jeździsz nocami.

 

To typowe dla H6. Zwykle się pojawia przy zmuleniu na niskich obrotach, a że ta skrzynia bardzo lubi jechać na 5-ce przy 45 km/h w mieście, to ma pole do popisu. :D W związku z tym oczywiście P0420 jest częstym gościem podczas jazdy w trybie "Intelidżent":D. Ja nie montowałem tulejki, staram się unikać "zamulenia" i w sumie niezbyt często wywala błąd, a w razie w kasuję przez "Torque".

 

Chłodnicy nie zmieniałem, ale podczas jazdy zapakowanym do pełna, w upał, pod górę Transalpiną, czy Transfogarską płyn nie przekraczał stu kilku stopni, więc okazała się wydolna. No chyba, że chcesz jeździć dużo autostradami w stylu niemieckim, to wtedy pewnie się przyda, bo H6 nie lubią długotrwałego pełnego obciążenia i mogą się lekko nadtopić... ;)

 

Super bardzo dziękuję za wskazówki, bardzo pomocne. U mnie błąd wywala po jeździe autostradowej gdzie utrzymuje stałe obroty na poziomie 3 tyś obrotów co na GPS wskazuje 140 km/h. Ostatnio dwa razy zalałem pb98 sądząc że to kwestia paliwa, ale też wywalało błędy. Nie ma zatem opcji będzie renowacja świateł zatem. Mamy w Gdańsku bardzo dobry zakład, robiłem tam ostatnio światła do Alfy Giulietty i byłem mega zadowolony. 

Tymczasem przyszedł zestaw oświetlenia. 

 

IMG_4498.jpeg

 

IMG_4499.jpeg

 

Kilka fotek na szybko po zarejestrowaniu. Auto umówione już na przegląd i zobaczymy. 

 

IMG_4501.jpeg

 

IMG_4504.jpeg

 

IMG_4508.jpeg

 

IMG_4505.jpeg

 

IMG_4506.jpeg

 

IMG_4507.jpeg

 

Edytowane przez Herostrates
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbłyśniki z reflektorów da się wyciągnąć od tyłu przez otwór żarówki. Ale lampy będziesz musiał raczej zdemontować, a żeby to zrobić to trzeba zrzucić zderzak. Robiąc to pierwszy raz zeszło mi ok 45 minut, bez żadnych strat, więc nie ma się czego obawiać. Koszty regeneracji sporo niższe jeśli przyjedziesz z odbłyśnikami (~100zł/sztuka). Często mają nawet na wymianę.

U nie, tak jak pisałem P0420 pojawia się głównie, gdy na zmulonych niskich obrotach (chyba tylko na 5-tce) dodam na tyle mało gazu, że skrzynia nie zredukuje, ale zaczyna przyśpieszać. Nauczyłem się chyba też jeździć tak, żeby taka sytuacja nie występowała za często i używam manetki żeby pomóc skrzyni podjąć decyzję o potrzebie redukcji. :)

P.S. Ładny ten Legaś. Gratulacje.

Edytowane przez Kambol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Herostrates napisał:

A czy można jakiś 1cm dystans wstawić do tych sprężyn STI?

 

Można, są dystanse pod amor konkretnie (weź dłuższe szpilki!), pod sprężynę też są, choć chyba mniej popularne. ALE - na pusto auto będzie stał z tyłu wyżej, trochę załadujesz to i tak będzie niżej niż przód. W GT-B mam założone springi STI od kombi (bo niby miały być właśnie bardziej odporne na siadanie), ale wystarczy załadować komplet 18" z oponami i już siada kilka cm, konkretnie to tak to wtedy wygląda (fele z nałożonymi oponami w bagażniku i przy złożonej tylnej kanapie). Przy pierwszej lepszej okazji założę chyba ciut skrócone Lesjoforsy, a jeśli bardzo chcesz to obecne mogę Cie sprzedać (są prawie nowe, zakładane kilka m-cy temu, ST2038021010).

 

IMG_20190726_183625.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czekker napisał:

Jest np. Koyo (możliwe, że to jest to o czym pisze @frisco powyżej,

 

Raczej nie, bo to nie był taki zamiennik u nas w sklepach dostępny, tylko z alibaby czy tam z ibeja. Trzeba by @Oktan  zapytać, bo u niego ją oglądałem, ale to na pewno była chłodnica bardzo podobna do MM, spaw inny był i na pewno grubsza niż oem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, owad napisał:

Garaż mam do wynajęcia jakbyś stajnie powiększał ;-).

 

Znów będzie od modyfikacji do modyfikacji :-). Powodzenia !

He he pewnie tak :), choć tutaj wyznaczyłem sobie pułap finansowy, którego nie chcę przekraczać, ponadto trochę mniej modyfikacji możliwych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herostrates - hamulce są raczej przeciętne - potwierdzam, ja może w przyszłym roku jak nie wysypie się coś innego w końcu zdecyduję się na Brembo + jakies felgi, bo żadne z moich aktualnych (17/18") nie pasują na większy zacisk. Co do chłodnicy to chyba nie jest to taka prosta sprawa, bo z przodu miejsca nie za wiele (H6 to jednak co innego jak H4, do którego są "grubsze" zamienniki gotowe do montażu), do tego w tych aftermarketowych "podejścia" do węży nie są plug-n-play jeśli chodzi o H6; też się zastanawiałem nad taką modyfikacją, ale albo nie umiałem znaleźć prawidłowego rozwiązania bez rzeźby, albo takowe faktycznie nie istnieje. Jak coś wykombinujesz to jestem chętny aby się dowiedzieć co i jak.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...