Skocz do zawartości

Skutery - doświadczenia opinie itp.itd


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

Przymierzam sie do zakupu skutera i zastanawiam sie czy sa ty jacyś forumowicze mający doświadczenie z tym środkiem transportu? 

Skuter ma byc używany Max 4-5 lat i padło na Vespe.Nie ma sensu rozkminiac dlaczego.Ma byc Vespa i tyle w temacie :) 

z iformacji i wskazówek jakich potrzebuje to głównie różnice , wady i zalety silnikow 2T i 4T.Vespy sa dostępne z dwoma.Z tego co sie wiem i doświadczyłem to 4T maja lepsza kulturę pracy sa cichsze ale tez wolniejsze.2T jest szybszy ma wiecej charakteru ale tez wiecej pali.

Jak z niezawodnością i serwisem 2T vs 4T ? Chodzi o silniki 50cc.

 

Kolejna sprawa to przebieg.Jaki it Kkm to duzo a ile mało ? Tak na czuja to z 10kkm odpowiadać moze 100kkm w samochodzie ? 20kkm to juz raczej sporo ? 

 

Co jeszcze ? Na co zwrócić uwage przy oględzinach i jeździe próbnej poza tym jak sie prowadzi tzn geometra ramy hamulce itp itd ?

 

Z gory dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego 50?

Nie kupuj 50 jeśli masz prawko kat B. 

50 to straszna zawali droga, niebezpieczna dla Ciebie bo wszyscy będą wyprzedzać na 3.

 

Tylko 125. 125 jedziesz na równo z autami i możesz też autostradą przejechać jeśli jest taka potrzeba (oczywiście pare km bo inaczej padnie :) ).

 

ja mam skuter 4 rok, jeżdżę od lutego  / marca do listopada / grudnia w zależności od pogody i mam chyba koło 15k. 

Oczywiście tylko miasto bo do niczego innego to się nie nadaje ;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Vespę ET2 z wielką szybą która posiadała silnik dwusuwowy a sam skuter ważył ponad 100 kg więc jak na 50 CC za słaby.

 

Moja Vespa była po tuningu powiększony dolot, wylot, dysza, komora spalania i rozpędzała się na prostej do 75 km/h (po ściągnięciu blokad max 60km/h) ale paliła 4,5 litra na 100 kilometrów. 

 

Skuter jest bardzo dobrze wyważony i wygodny. 

 

4T jest z silnikiem czterosuwowy czyli nie dolewasz oleju do benzyną i ubrania mniej śmierdzą jak zejdziesz z skutera.

 

Skuter jest metalowy więc jak podniesiesz siedzenie i wyciągniesz pojemnik na kask to wszystko widzisz. 

 

 

 

Zapomnij o dynamicznej jeździe w dwie osoby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, turdziGT napisał:

Chodzi o silniki 50cc

Co Ty, aplikujesz do Ubera ? ;)

6 minut temu, coocer napisał:

Nie kupuj 50 jeśli masz prawko kat B. 

50 to straszna zawali droga, niebezpieczna dla Ciebie

Powyżej sporo racji.

 

Dwóch moich kumpli kupiło sobie 50-tkę na miasto, żedan z nich nie jeździł dłużej niż miesiąc, przesiadając się na coś "normalnego"

 

Ze skuterów miałem kiedyś Yamahę Majesty, ale 400. Genialna na miasto. Sprawne, bezproblemowe, niemal samo jeżdżące moto ;) Nawet kilka tras nią zrobiłem.

 

A jakbyś miał większy budżet to elektryczną beemkę polecam. C evolution. Słabszą wersją można jeździć na "B", ale i tak jest szybsza po mieście niż 70-80 konne motocykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adi napisał:

A jakbyś miał większy budżet to elektryczną beemkę polecam

są tańsze (i gorsze) alternatywy

 

https://www.ecomobilitygreenworld.com/en/efun-scooters-a1b-125-cc/84-puma-9-kw-2018.html

 

ale na kat B można jeździć piaggio MP3 500 :D. Taniej i można nawet tym się gdzieś dalej wybrać.

Przez chwile nawet o tym myślałem ale za duże do miasta. Moje padło jest najlepsze na duże korki :D.

 

Najlepsza jest mina prawdziwego motocyklisty (bo ja nim nie jestem :D) jak proszę żeby mnie puścili przodem.... 

 

Powinna być sprzedawana naklejka: Motocyklisto patrz w lusterka, skuterzyści są wszędzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda Forza 125 

Generalnie tak jak piszą koledzy 125 pojemność . Na 50 szkoda czasu chyba że dla dziecka z kartą rowerową . 

Wszystkie znane marki mają fajne modele w których można przebierać . Pytanie o budżet i wielkość skutera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w NO na kategorie B tylko do 50 ccm ale Ogolnie mała moc mi nie przeszkadza tu gdzie mam jezdzic i tak nie za bardzo da sie jezdzic szybcjej.

 

Odnodnie 2T vs 4T cos jeszcze ? To ze w 2T trzeba mieszać olej to wiem.Jakies inne wady zalety na co zwracać uwage.No i przebieg 10K to duzo czy mało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w NO na kategorie B tylko do 50 ccm ale Ogolnie mała moc mi nie przeszkadza tu gdzie mam jezdzic i tak nie za bardzo da sie jezdzic szybcjej.
 
Odnodnie 2T vs 4T cos jeszcze ? To ze w 2T trzeba mieszać olej to wiem.Jakies inne wady zalety na co zwracać uwage.No i przebieg 10K to duzo czy mało ?
Ja miałem 2t i brał bym 4t. Ten olej, bród w schowku.... Już nie chce do tego wracać.

Pamiętaj że 50 możesz przerobić na 70 :). Polecam.

Zobacz Kymco super 8 czy jakoś tak. Całkiem żwawa 50

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, turdziGT napisał:

Odnodnie 2T vs 4T cos jeszcze ? To ze w 2T trzeba mieszać olej to wiem.Jakies inne wady zalety na co zwracać uwage.No i przebieg 10K to duzo czy mało ?

Jak był dobrze traktowany to spokojnie wytrzyma 30 tys km. 2T jest mniej awaryjny (bo nie masz głowicy zaworowej itd) ale musisz czyścić świecę. Możesz zwrócić uwagę na pasek czy nie ślizga się, Vespa powinna przyśpieszać płynnie. Skuter jest cały metalowy więc łatwo znajdziesz szpachle. Możesz sprawdzić luzy na tylnym i przednim kole. Sprawdź automatyczne ssanie bo po odpaleniu silnik ma wyższe obroty gdy jest zimny. Posłuchaj pracy silnika i czy pierścienie nie dzwonią.  

 

Kup koniecznie z szybą bo zawsze możesz ją schować do garażu a jest praktyczna nawet jak pada desz bo jesteś suchy i osłonięty przed wiatrem. 

 

 

Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

 

PS: Jak chcesz koniecznie Piaggio to Liberty jest o 30kg lżejszy. Nie kupuj wynalazków bo jest kiepski środek ciężkości i wąska kierownica.

Edytowane przez llkuba
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK czyli prostota przemawia za 2T. Rozgladam sie za Primavera  , Sprintem albo LX50.Kryteria to jak naj mlodszy i jak najmniejszy przebieg w moim budżecie.

Jakies sugestie Odnosnie koloru oleju bo to łatwo sprawdzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem yamahe 50 4t kurde jaki muł. Jak po mieście to zastanowił bym się nad jakimś elektrochinolem do 40 km powinien zrobić na jednym ładowaniu. Czyli za jakieś 2 złote. Eksploatacja to opony i klocki hamulcowe. Brak smrodu olei i hałasu. Koszt też podobny do spalinowego w zakupie. 

Edytowane przez eurojanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mega dobrze wspominam aprilie Sr 50 silnik 2t

Na wakacjach z żoną najpierw objezdzilismy całą wyspę 500tką w cabrio, a potem jeszcze raz w drugą stronę właśnie Aprilia:)

Nie wiem czy ona była jakaś podkręcona.ale w 2osoby z górki śmigała licznikowe 90km/h (oczywiście mega piłowane już było) ale 75km/h to bez zająknięcia.

Wizualnie była dojechana, Jakto sprzęty z tanich wypożyczalni, ale śmigała aż miło.

Miała oddzielny zbiornik na olej i lampkę sygnalizującą żeby olej dolać.

 

Gdybym mial czas aby jeździć to chętnie bym kupił;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, eurojanek napisał:

Miałem yamahe 50 4t kurde jaki muł. Jak po mieście to zastanowił bym się nad jakimś elektrochinolem do 40 km powinien zrobić na jednym ładowaniu. Czyli za jakieś 2 złote. Eksploatacja to opony i klocki hamulcowe. Brak smrodu olei i hałasu. Koszt też podobny do spalinowego w zakupie. 

Odpada elektryk to 4-5 razy mój budżet a taniej chińszczyzny nie chce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się blokady pozdejmuje to i 50 może być dosyć dynamiczna choć wiadomo nie będzie to jak w 125. Moi koledzy użytkują w pracy chińczyki jeden Keeway drugi Kymco, a robią w sezonie spokojnie 20k może więcej i o dziwo dalej jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, vince_snd napisał:

A ja akurat przechodziłem koło jakiegoś sklepu i było KYMCO. Strzepnąłem papierosa i kupiłem super9, 50ccm. Pan powiedział że może "iść" 90 jak tam coś pogrzebie. Nie oszukiwał.

 

53 minuty temu, Kukson napisał:

Jak się blokady pozdejmuje to i 50 może być dosyć dynamiczna choć wiadomo nie będzie to jak w 125. Moi koledzy użytkują w pracy chińczyki jeden Keeway drugi Kymco, a robią w sezonie spokojnie 20k może więcej i o dziwo dalej jeżdżą.

KYMCO opinie ma akurat bardzo dobre ale ja raczej celuje w oldschool 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał:

OK czyli prostota przemawia za 2T. Rozgladam sie za Primavera  , Sprintem albo LX50.Kryteria to jak naj mlodszy i jak najmniejszy przebieg w moim budżecie.

Jakies sugestie Odnosnie koloru oleju bo to łatwo sprawdzić ? 

Co do oleju moja Vespa jeździła na syntetycznym firmy Castrol dla dwusuwów i za litr 15 lat temu płaciłem ponad 60 zł. Musisz zapytać sprzedawcy na czym jeździł. W trakcie tuningu wymienialiśmy pierścienie na nominalne.

 

Rano skuter zawsze odpalałem na kopa bo miał gaźnik. Trzy razy pompujesz przekręcasz kluczyk i wtedy jeszcze raz jedno kopnięcie i delikatnie gazu. Ale to musisz sobie wyczuć. Później jak była ciepła to odpalałem z rozrusznika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki za info.Dzis rozmawialem ze sklepem i servisem Vespy i jednoznaczeni powiedzieli jak strasza to tylk 2T bo wszystkie pre 2018 4T sa potwrnie awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KamilP napisał:

Bierz 4t, wieksza kultura pracy.

Ja mam 125ccm lxs z 2012 i na miasto jest mega.

Kolezanka miala nowke z salonu 50ccm i zajezdzila w 2 lata, bo non stop na max odkreconej manetce.. :)

:biglol: jaka kultura pracy skoro masz jeden tłok tzn tłoczek :D ??? . Jeździłem 2 sezony wiosna, lato, jesień, zima na pełnym bucie i nic nie działo się :biglol: a Vespa paliła 4,5 litra. 

 

11 godzin temu, turdziGT napisał:

OK dzieki za info.Dzis rozmawialem ze sklepem i servisem Vespy i jednoznaczeni powiedzieli jak strasza to tylk 2T bo wszystkie pre 2018 4T sa potwrnie awaryjne.

To co mogę doradzić to najlepiej jeździła na świecy zapłonowej  NGK Made in Japan. 

Moja Vespa miała gaźnik Dellorto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KamilP napisał:

Moze zle sie wyrazilem.

2T maja inna krzywa momentu tzn „ida” na wyzszych obrotach
4T maja to do siebie ze oddaja rowno moc/moment

:thumbup: mam simsona SR50 i po wymianie cylindra i tłoka ... na 60CC oraz modyfikacjach w oryginalnym gaźniku charakterystyka momentu obrotowego mocno zmieniła się tzn. góra jest bardziej agresywna a przedtem  krzywa momentu była bardziej liniowa. 

 

Przez prostotę wolę 2T ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ponoonoc  ta prostata 2T jest nsjeiajweksza zaleta Vespy 2T

I po robocie.Wlasnie stałem sie właścicielem tego o to cacka :wub: a wglowie juz narodzi sie projekt :) -  John Player Special  Tribute :mrgreen:IMG_6709.thumb.JPG.ad25b3c446a78abfd80aea26d9f12e1b.JPG

IMG_6711.JPG

 

IMG_6700.JPG.c1a1c870db624e93859a88ac3d1d334b.JPG

Edytowane przez turdziGT
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...