Skocz do zawartości

Półosie, przeguby, regeneracja czy wymiana na używane?


Karol Żyszkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli dziwne rozwiązanie SUBARU, bo Diesel ma większy moment...
a  tu mniejszy przekrój ;-)
Też mnie to dziwiło, ale skoro diesel nie ukręcił tych półosi, to moje skromne ej253 też nie powinno temu zrobić krzywdy.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lutek34 czy do wymiany półosi trzeba coś jeszcze zakupić ? np. czy nie jest potrzebna jakaś uszczelka albo czy nie warto jakieś wymienić... Czy tam "nic" nie ma (albo nie ma co się aż tak zużyć) i tylko wyciągamy stare i wkładamy "nowe" ?

 

Pytam bo szykuje się do wymiany i chciałbym to przy sobocie ogarnąć... A jak się okaże, że coś trzeba jeszcze to będzie lipa :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Trzytki napisał:

czy do wymiany półosi trzeba coś jeszcze zakupić ? np. czy nie jest potrzebna jakaś uszczelka albo czy nie warto jakieś wymienić...

teoretycznie nic nie trzeba więcej wymieniać, ale może się okazać że przy wymianie uszkodzi się uszczelniacz półosi w skrzyni i olej może lekko się sączyć. U mnie nic takiego się nie podziało, mimo że lewa strona była wymieniana dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lutek34 napisał:

teoretycznie nic nie trzeba więcej wymieniać, ale może się okazać że przy wymianie uszkodzi się uszczelniacz półosi w skrzyni i olej może lekko się sączyć. U mnie nic takiego się nie podziało, mimo że lewa strona była wymieniana dwa razy.

 

Ok, Dzięki za informacje :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzeje trochę temat. Czy ktoś może polecić sensowne zamienniki półosi do Outbacka BR 2,5 MY14? Czytałem wcześniej wasze dobre opinie o SKF ale nie potrafię namierzyć odpowiednich do mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuj niestyrane półosie z diesla. Pasują do wersji benzynowej at/mt. Ori są znacznie lepiej wykonane niż każde aftermarketowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi sie nie zgodzić z Tobą. Założyłem zamiennik marki Pivotal i nie przejechałem 1,5km (tak, półtora kilometra). Na 2-3 zakrecie połoś się ROZPADŁA :krecka_dostal:Dosłownie złamała sie na 2 unieruchamiając auto. Na szczęście to był parking więc i predkości parkingowe - bez strat ani zniszczeń dodatkowych.


Tak więc albo jakieś zamienniki ale z rekomendacji szanownego forum albo ori bo już niespodzianek mam dość...

Edytowane przez landsmann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy szukałem do swojego BR-a półosi to SKF-ów nie było nawet w ich katalogu. Wydaje mi się że do tego modelu nie robią półosi po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Yanas napisał(a):

Gdy szukałem do swojego BR-a półosi to SKF-ów nie było nawet w ich katalogu. Wydaje mi się że do tego modelu nie robią półosi po prostu.


Taką też informację dostałem telefonicznie od Pana z aparts

Edytowane przez landsmann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już gdzieś u nas pisałem o swoim doprowadzeniu półosiek do stanu używalności. 3x używka, podmiany, zamiany, ściągania przegubów wew, zew i robienie w sumie z czterech jednej, bo chciałem mieć w oryginale... Celu w 100% jednak nie osiągnąłem. Stanęło na SKF-ach i to był strzał w "10". Kupiłem od razu dwie sztuki, żeby nie było zmyły, "która winna i bije" .  Cisza, spokój już dobre dwa lata. Cenowo było super. Jedyny motyw, to trzeba grzać pierścienie ABS na swoich i przerzucić do SKF, no bo one nie mają założonych tych pierścieni(jeżeli chodzi o wersję pod mój samochód, nie wiem jak do innych), ale to był pryszcz... Jak do normalnej jazdy to SKF super są, jak do poważniejszych tematów ;) to coś innego ;)

Ps oryginały to NTN, szukałem nowych, nie z pudła białego z napisem " Fuji Heavy Industries", a wlasnego i lipa. Może coś się zmieniło, ale mielilem ostro temat, poddałem się ,stanęło na SKF i ostatecznie kupiłem sobie błogi spokój wew. ducha ;)

Ps. Jeżeli nie ma SKF, to rzeczywiście panowie macie rację... Z diesla będą najlepsze, jak pasują, bo silniki się rozkraczaly i półosie mają po 5000km przebiegu. Nowe oryginalne polosie, do Subaraka, za 50-100zł- niezły deal ;P za pizzę ;)

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...