Skocz do zawartości

Półosie, przeguby, regeneracja czy wymiana na używane?


Karol Żyszkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Z autopsji proszę o opinie, mam uszkodzone przeguby wewnętrzne w Legacy IV, 3.0 H6 kombi. Poszukiwałem jakiegoś sensownego zamiennika, ale są tylko albo NTY albo Febesta, obydwa jakościowo straszna żenada. Poszukiwałem jakiegoś dobrego serwisu który regeneruje półośki i przeguby i z tego co wyczytałem i znalazłem to serwis z Katowic na ul. Żwirki i Wigury. Znalazłem kilka opini i nie były zadowalające. Pytanie brzmi, co polecacie zrobić z takimi półośkami, regenerować czy próbować kupić używki (jest ich bardzo mało, nie wiem czy pasują od innych wersji silnikowych, np. od 2.0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 2.0 NA mam jakieś zamienniki całych półosi od roku i użyje. Miałem wysłać do Katowic, ale jakoś rozeszło się po kościach.
Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają.

Nie wiem czy pomogłem.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dzowniłem do motomax i jeszcze paru innych i robią jeden przegub wewnętrzny za 700 PLN, strasznie drogo. Firma z katowic robi to za 380, ale nie wiem jak z jakością, bo przeczytałem kilka kiepskich opinii i pytanie czy ktoś tam już robił. A zamiennik całych półosi jakiej firmy posiadasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karol Żyszkowski:

Sensowny zamiennik to SKF:

https://aparts.pl/partscatalogue/vkjc-7515-skf-wal-napedowy,11-VKJC~17515-0050-00013--VKJC~17515.aspx

 

Po konsultacjach u @limesiak też kupiłem i dałem do wymiany obie z przodu - generalnie na razie jestem zadowolony ^_^

Te, które zostały wyjęte (orig.), zostawiłem i kiedyś pewnie oddam do regeneracji (telepało budą przy przyspieszaniu 30-40km/h) - warsztat w Katowicach mam blisko więc raczej tam (anonimowe opinie w internecie jakoś średnio mnie ruszają, a innych (np. tu na forum) na razie nie znalazłem ;))

 

IMG_20190314_170432801~01.jpg

 

IMG_20190314_170620861~01.jpg

 

IMG_20190314_170528516_HDR~01.jpg

 

 

W dniu 10.04.2019 o 12:49, polter_83 napisał:

Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają.

 

A tak z ciekawości - ile za nowe OEM?

I gdzie pytałeś?

 

 

Edytowane przez czekker
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko omawiana wówczas przez nas półoś dotyczyła OBK, do Legacy jest/powinna być inna...

Obecnie szukam informacji na temat podzespołów do regeneracji oryginałów, może ktoś zechciałby się podzielić swoimi doświadczeniami odnośnie części zamiennych, które warto: NTY, Febest, GSP, Kamoka, DRW lub może inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, limesiak napisał:

Kłamią? Lub się mylą:) Wg mojej logiki powinny być inne na długości co najmniej, chociażby ze względu na inną wysokość auta.

50mm różnicy w wysokości (OBK - Legacy) na 770mm długości ramienia półosi?

Pitagoras. 771,62mm.

Wartość pomijalna. Czyli pasuje i do OBK i do Legacy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, limesiak napisał:

Swoją drogą czytałem kiedyś na forum o przypadku wypadających półosi, co tam musiało wówczas siedzieć? :facepalm:

To raczej zabezpieczenie od strony wewnetrznej.

 

Wesołych jaj na Święta dla Was!!

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat zamknięty, problem wibracji przy prędkościach 30-40 km/h oraz około 120 km/h zniknął. Zakupione używane półosie od innej sztuki H6. Na pierwszy rzut oka identyczne luzy, identyczny stan, po zmianie brak wibracji w całym zakresie :) Przy okazji wjechały nowe tarcze zimmermann sport i klocki hawk performance, zregenerowane zaciski i nowe osłony tarcz, starych została tylko połowa :)

zaciski subaru.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Legacy96 napisał:

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h.

Skoro przegub masz po naprawie to sprawdź końcówki drążków i stabilizatory. One też mogą powodować drgania przy wyższych prędkościach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 16.04.2019 o 18:17, czekker napisał:

@Karol Żyszkowski:

Sensowny zamiennik to SKF:

https://aparts.pl/partscatalogue/vkjc-7515-skf-wal-napedowy,11-VKJC~17515-0050-00013--VKJC~17515.aspx

 

Po konsultacjach u @limesiak też kupiłem i dałem do wymiany obie z przodu - generalnie na razie jestem zadowolony ^_^

Te, które zostały wyjęte (orig.), zostawiłem i kiedyś pewnie oddam do regeneracji (telepało budą przy przyspieszaniu 30-40km/h) - warsztat w Katowicach mam blisko więc raczej tam (anonimowe opinie w internecie jakoś średnio mnie ruszają, a innych (np. tu na forum) na razie nie znalazłem ;))

 

IMG_20190314_170432801~01.jpg

 

IMG_20190314_170620861~01.jpg

 

IMG_20190314_170528516_HDR~01.jpg

 

 

 

Witam, te półosie pasują pod skrzynie 5 eat? Bo nie ma nigdzie informacji czy to manual czy automat czy też bez różnicy?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Damian Korzekwa napisał:

Witam, te półosie pasują pod skrzynie 5 eat? Bo nie ma nigdzie informacji czy to manual czy automat czy też bez różnicy?

 

U mnie działają z 5EAT.

Na razie nakręcone ~7kkm - bez większych problemów (odpukać w niemalowane :))

 

 

PS.

AT/MT raczej bez różnicy, chyba tylko SBD poliftowe miały inne..

 

PPS.

Poniżej to co system wyszukał po VIN dla 2.0R 5MT MY06 (28321AG022).

Dla mojego 3.0R 5EAT sprawdzanie po VIN daje 28321AG021 czyli praktycznie to samo..

SKF VKJC7515 jest w zamiennikach:

 

image.thumb.png.e1bf6c4c724e7f0a8ae1d787a96d95ca.png

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 7.05.2019 o 19:19, Karol Żyszkowski napisał:

Temat zamknięty, problem wibracji przy prędkościach 30-40 km/h oraz około 120 km/h zniknął. Zakupione używane półosie od innej sztuki H6. Na pierwszy rzut oka identyczne luzy, identyczny stan, po zmianie brak wibracji w całym zakresie :) Przy okazji wjechały nowe tarcze zimmermann sport i klocki hawk performance, zregenerowane zaciski i nowe osłony tarcz, starych została tylko połowa :)

 

 

 

Cześć, mnie ten temat też dotknął wraz z nabyciem OBK 2008 H6 5AT. W zakresie 30-40 czuć lekkie telepanie budy ale żadne dramat, czasem nawet nie zauważalne. Natomiast około 110-120 potrafi też lekko telepać ale przenosi się to głównie przez układ kierowniczy. Coś jak niedoważone koło albo błoto w feldze - kiera lekko lata na boki. Posprawdzam wszystko co na forumie znalazłem w tej materii tyle że zastanawia mnie różny charakter tych wibracji bo przy mijaniu przez wskazówkę prędkościomierza 30 km na godzinę przez kierownicę nic się nie przenosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, olej napisał:

 

 

Cześć, mnie ten temat też dotknął wraz z nabyciem OBK 2008 H6 5AT. W zakresie 30-40 czuć lekkie telepanie budy ale żadne dramat, czasem nawet nie zauważalne. Natomiast około 110-120 potrafi też lekko telepać ale przenosi się to głównie przez układ kierowniczy. Coś jak niedoważone koło albo błoto w feldze - kiera lekko lata na boki. Posprawdzam wszystko co na forumie znalazłem w tej materii tyle że zastanawia mnie różny charakter tych wibracji bo przy mijaniu przez wskazówkę prędkościomierza 30 km na godzinę przez kierownicę nic się nie przenosi.

A stabilizatory, łączniki sprawdzałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...