Karol Żyszkowski Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Z autopsji proszę o opinie, mam uszkodzone przeguby wewnętrzne w Legacy IV, 3.0 H6 kombi. Poszukiwałem jakiegoś sensownego zamiennika, ale są tylko albo NTY albo Febesta, obydwa jakościowo straszna żenada. Poszukiwałem jakiegoś dobrego serwisu który regeneruje półośki i przeguby i z tego co wyczytałem i znalazłem to serwis z Katowic na ul. Żwirki i Wigury. Znalazłem kilka opini i nie były zadowalające. Pytanie brzmi, co polecacie zrobić z takimi półośkami, regenerować czy próbować kupić używki (jest ich bardzo mało, nie wiem czy pasują od innych wersji silnikowych, np. od 2.0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Ja w 2.0 NA mam jakieś zamienniki całych półosi od roku i użyje. Miałem wysłać do Katowic, ale jakoś rozeszło się po kościach. Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają.Nie wiem czy pomogłem.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Żyszkowski Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 No właśnie dzowniłem do motomax i jeszcze paru innych i robią jeden przegub wewnętrzny za 700 PLN, strasznie drogo. Firma z katowic robi to za 380, ale nie wiem jak z jakością, bo przeczytałem kilka kiepskich opinii i pytanie czy ktoś tam już robił. A zamiennik całych półosi jakiej firmy posiadasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Chyba BRV albo BVRWysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Żyszkowski Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 I mówisz, że jeździsz już rok i nic się nie telepie ? W jakiej cenie mniej więcej były te półośki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Jakieś 340 za sztukę. Póki co mogą być, ale zbieram na Ori.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2019 (edytowane) @Karol Żyszkowski: Sensowny zamiennik to SKF: https://aparts.pl/partscatalogue/vkjc-7515-skf-wal-napedowy,11-VKJC~17515-0050-00013--VKJC~17515.aspx Po konsultacjach u @limesiak też kupiłem i dałem do wymiany obie z przodu - generalnie na razie jestem zadowolony Te, które zostały wyjęte (orig.), zostawiłem i kiedyś pewnie oddam do regeneracji (telepało budą przy przyspieszaniu 30-40km/h) - warsztat w Katowicach mam blisko więc raczej tam (anonimowe opinie w internecie jakoś średnio mnie ruszają, a innych (np. tu na forum) na razie nie znalazłem ;)) W dniu 10.04.2019 o 12:49, polter_83 napisał: Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają. A tak z ciekawości - ile za nowe OEM? I gdzie pytałeś? Edytowane 16 Kwietnia 2019 przez czekker 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Tylko omawiana wówczas przez nas półoś dotyczyła OBK, do Legacy jest/powinna być inna... Obecnie szukam informacji na temat podzespołów do regeneracji oryginałów, może ktoś zechciałby się podzielić swoimi doświadczeniami odnośnie części zamiennych, które warto: NTY, Febest, GSP, Kamoka, DRW lub może inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2019 (edytowane) Hmm, w aparts piszą, że SKF VKJC 7515 powinna pasować także do Legacy: Edytowane 17 Kwietnia 2019 przez czekker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Kłamią? Lub się mylą:) Wg mojej logiki powinny być inne na długości co najmniej, chociażby ze względu na inną wysokość auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 10 minut temu, limesiak napisał: Kłamią? Lub się mylą:) Wg mojej logiki powinny być inne na długości co najmniej, chociażby ze względu na inną wysokość auta. 50mm różnicy w wysokości (OBK - Legacy) na 770mm długości ramienia półosi? Pitagoras. 771,62mm. Wartość pomijalna. Czyli pasuje i do OBK i do Legacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Hehe, rzeczywiście tylko2mm i wszystko jasne dzięki WOJO Swoją drogą czytałem kiedyś na forum o przypadku wypadających półosi, co tam musiało wówczas siedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) 49 minut temu, limesiak napisał: Swoją drogą czytałem kiedyś na forum o przypadku wypadających półosi, co tam musiało wówczas siedzieć? To raczej zabezpieczenie od strony wewnetrznej. Wesołych jaj na Święta dla Was!! Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Hej,Jak się SKF się sprawują?PozdrawiamWysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Żyszkowski Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Temat zamknięty, problem wibracji przy prędkościach 30-40 km/h oraz około 120 km/h zniknął. Zakupione używane półosie od innej sztuki H6. Na pierwszy rzut oka identyczne luzy, identyczny stan, po zmianie brak wibracji w całym zakresie Przy okazji wjechały nowe tarcze zimmermann sport i klocki hawk performance, zregenerowane zaciski i nowe osłony tarcz, starych została tylko połowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 W moim przypadku minęło po zmianie na wspomniane SKF 8 miesięcy i 6kkm - bez zastrzeżeń, luzów brak. W ostatnim okresie jeżdżę znacznie mniej więc zanim się zużyje upłynie parę lat jak podejrzewam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 U mnie tak samo - tylko na razie trochę mniej miesięcy i km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 6 godzin temu, Legacy96 napisał: Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h. Skoro przegub masz po naprawie to sprawdź końcówki drążków i stabilizatory. One też mogą powodować drgania przy wyższych prędkościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Jest tylko nowy smar i oslona, bo podobno przegub byl w porzadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 W dniu 14.05.2019 o 08:59, Legacy96 napisał: Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? U mnie prędkości około 20-40 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian Korzekwa Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 W dniu 16.04.2019 o 18:17, czekker napisał: @Karol Żyszkowski: Sensowny zamiennik to SKF: https://aparts.pl/partscatalogue/vkjc-7515-skf-wal-napedowy,11-VKJC~17515-0050-00013--VKJC~17515.aspx Po konsultacjach u @limesiak też kupiłem i dałem do wymiany obie z przodu - generalnie na razie jestem zadowolony Te, które zostały wyjęte (orig.), zostawiłem i kiedyś pewnie oddam do regeneracji (telepało budą przy przyspieszaniu 30-40km/h) - warsztat w Katowicach mam blisko więc raczej tam (anonimowe opinie w internecie jakoś średnio mnie ruszają, a innych (np. tu na forum) na razie nie znalazłem ;)) Witam, te półosie pasują pod skrzynie 5 eat? Bo nie ma nigdzie informacji czy to manual czy automat czy też bez różnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Damian Korzekwa napisał: Witam, te półosie pasują pod skrzynie 5 eat? Bo nie ma nigdzie informacji czy to manual czy automat czy też bez różnicy? U mnie działają z 5EAT. Na razie nakręcone ~7kkm - bez większych problemów (odpukać w niemalowane :)) PS. AT/MT raczej bez różnicy, chyba tylko SBD poliftowe miały inne.. PPS. Poniżej to co system wyszukał po VIN dla 2.0R 5MT MY06 (28321AG022). Dla mojego 3.0R 5EAT sprawdzanie po VIN daje 28321AG021 czyli praktycznie to samo.. SKF VKJC7515 jest w zamiennikach: Edytowane 17 Października 2019 przez czekker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 W dniu 7.05.2019 o 19:19, Karol Żyszkowski napisał: Temat zamknięty, problem wibracji przy prędkościach 30-40 km/h oraz około 120 km/h zniknął. Zakupione używane półosie od innej sztuki H6. Na pierwszy rzut oka identyczne luzy, identyczny stan, po zmianie brak wibracji w całym zakresie Przy okazji wjechały nowe tarcze zimmermann sport i klocki hawk performance, zregenerowane zaciski i nowe osłony tarcz, starych została tylko połowa Cześć, mnie ten temat też dotknął wraz z nabyciem OBK 2008 H6 5AT. W zakresie 30-40 czuć lekkie telepanie budy ale żadne dramat, czasem nawet nie zauważalne. Natomiast około 110-120 potrafi też lekko telepać ale przenosi się to głównie przez układ kierowniczy. Coś jak niedoważone koło albo błoto w feldze - kiera lekko lata na boki. Posprawdzam wszystko co na forumie znalazłem w tej materii tyle że zastanawia mnie różny charakter tych wibracji bo przy mijaniu przez wskazówkę prędkościomierza 30 km na godzinę przez kierownicę nic się nie przenosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 4 godziny temu, olej napisał: Cześć, mnie ten temat też dotknął wraz z nabyciem OBK 2008 H6 5AT. W zakresie 30-40 czuć lekkie telepanie budy ale żadne dramat, czasem nawet nie zauważalne. Natomiast około 110-120 potrafi też lekko telepać ale przenosi się to głównie przez układ kierowniczy. Coś jak niedoważone koło albo błoto w feldze - kiera lekko lata na boki. Posprawdzam wszystko co na forumie znalazłem w tej materii tyle że zastanawia mnie różny charakter tych wibracji bo przy mijaniu przez wskazówkę prędkościomierza 30 km na godzinę przez kierownicę nic się nie przenosi. A stabilizatory, łączniki sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się