Skocz do zawartości

Półosie, przeguby, regeneracja czy wymiana na używane?


Karol Żyszkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Mam, dziś dałem nowe opony i to telepanie kierą chyba przeszło. Trochę jeszcze pojeżdżę i zobaczę bo to nie było takie oczywiste. Ale to było chyba nie doważone koło. Objawy 100% jak przy tego typu atrakcjach. Natomiast telepanie w zakresie 30-40 jutro jadę na podnośnik diagnozować. W wozie były wymieniane osłony przegubów więc może jak jeździło z dziurą syf cos poniszczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, olej napisał:

pany, jak to jest z półośkami przednimi. które pasują wymiennie do czego? Mam H6 5AT z 2007 poliftowa już wersja i szukam półosiek. Czy od dizla podejdą? tego najwięcej leży...

 

Za używane OEM zapłacisz tyle co za nowe SKF VKJC 7515.

U mnie na SKF minął rok i ponad 10kkm i jest ok :thumbup:

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO to problem się wyjaśnił na 98%. Poszły do auta używane półośki i po pierwszych jazdach widzę że problemu nie ma. Z macania moich i tych co przyszły wychodzi że prawy zewnętrzny był wydupczony, czego na aucie nie dało się wymacać. Lewy znacznie mniej ale też wyczuwalnie latał. Luz tak jak by w płaszczyźnie pracy na zgięcie przegubu, nie na skręt. 
Zobaczymy na jak długo starczy. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jakby ktoś chciał to mam na sprzedaż 2 przeguby wewnetrzne od H6. Oddam 2 za 100zl. Były w miarę ok przed wymiana, ale wymieniłem dla świętego spokoju na nowe. Nie było jakichś drgań czy coś, aczkolwiek na nowych (750zl sztuka) pracuje jakby po stole jechał. Czuć subtelną różnicę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To ja odświeżę troche temat i dla odmiany nie polece polosi SKF VKJC 7515.

Wrzucielm je dzisiaj do mojego Outbacka 2.5 AT 2007 rok zrobilem 100 km i zalozylem z powrotem stare (zamienilem tylko stronami).

 

Auto na polosiach SKF wpadalo w wibracje. Najbardziej przy ruszaniu i przy malych predkosciach 30-40 kmh z lekkim obciazeniem (np lekko pod gore).

Bede je reklamowal. Moze trafilem na jakas wadliwa serie.... nie wiem. Wiem ze bede szukal uzywke w dobrym stanie (chodzi mi o przeguby wewnetrzne).

 

Przy okazji czy ktos w koncu zna odpowiedz, czy polosie z diesla pasuja do benzyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto jest wg Ciebie producentem oryginałów?

 

Mój mechanik ani ja nie byliśmy w stanie odczytać. ;-)

 

Jak mi poszły przy 305 i 310t przednie to kupiłem najtańsze na Allegro za ok 350zl (facet mówił że jakieś diabeł wie gdzie regenerowane/produkowane ODM-Multiparts) i już 50t zrobione bez problemów.

 

https://archiwum.allegro.pl/oferta/polos-lewa-prawa-subaru-forester-sg-2-0-x-awd-i6721003274.html

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie jak to przy chinczykach... raz im wyjdzie, a raz nie ;)

Orginały robi chyba NTN.

 

Te moje tez pewnie chinczyki, bo SKF dal tylko swoja naklejke. Dziwie sie, bo do tej pory mialem dobre zdanie o produktach SKF.

 

ps Dalej chetnie sie dowiem czy polosie z diesla sa takie same.

Edytowane przez jabberkonto
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja coś wtrącę i może rozwiejecie moje wątpliwości... Można kupić sam przegub wewnętrzny i go wymienić to po co w takim razie całą półoś wymieniać ? Czy może się też coś wykrzywia na ośce i sama wymiana "p.w." nic nie wniesie i stąd lepiej cały komplet ? Czy to kwestia podwójnej roboty... Zrobić raz wszystko i z głowy :)

 

Bo u mnie w OBK 05' 2.5 też mam problem przy małych prędkościach z telepotaniem, przy 140 też, przy przyspieszaniu też się trzęsie ale czasem się coś jakby ułoży i idzie płynnie... No ale mechanik stwierdził, że to idzie od silnika choć nie chce mi się już w to wierzyć :) i muszę sam zajrzeć do tego ;)

Edytowane przez Trzytki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rzeczy:

1. robota szybsza i tańsza wymienić całość

2. trudniej spieprzyć montaż

3. drugi przegub też się zużywa...

4. nie ma zwalania że po wymianie pierwszego teraz to pewnie drugi hałasuje

 

 

Podobna analogia jest w wahaczach, jeśli auto ma w miarę rozsądnie wycenione wahacze, to nie opłaca się wymieniać tulei i sworzni, lepiej kupić nowy i zapłacić mniej za montaż.

 

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
6 godzin temu, lutek34 napisał:

Panowie mam pytanie, jaka jest różnica w przednich półosiach pomiędzy benzyna a diesel? 

@lutek34 z tego co wyczytałem nikt nie podjął się fizycznego sprawdzenia, a w teorii niby jakaś różnica jest. Także jest to dalej zagadką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półosie od diesela spasowały, z tym że jeszcze nie jeździłem tym samochodem bo wymieniamy jeszcze przekładnie kierowniczą, myślę że do piątku ze zbieżnością się uporamy. Mam nadzieje że w tych używkach przeguby zewnętrzne są OK bo wewnętrzne wydawały się znacznie sztywniejsze jak te zdemontowane z mojego OBK.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Trzytki napisał:

No to elegancko... Teraz będzie można spokojnie coś zamówić :) Dzięki @lutek34 za przetarcie szlaków... Daj znać jak już wyjedziesz na drogi czy wszystko Ok :)

Na drodze wszystko OK, z tym że jeden przegub zewnętrzny jest do wymiany bo terkocze, taki pech przy używkach. Przekładnia kierownicza (zamiennik) też wydaje się być OK, zero luzów, sztywno i lekko się kręci.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 17.12.2021 o 21:28, lutek34 napisał:

Na drodze wszystko OK, z tym że jeden przegub zewnętrzny jest do wymiany bo terkocze, taki pech przy używkach. Przekładnia kierownicza (zamiennik) też wydaje się być OK, zero luzów, sztywno i lekko się kręci.

 

No i fajnie. Dzięki za info i szerokości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...