rosaskc Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Któregoś pięknego dnia kupiłem u @carfita dodatek do płynu do chłodnic Millers Extra Cool. Wedle tego, co jest napisane na stronie producenta jest on mieszalny z każdym płynem chłodniczym i powinien być to roztwór 2%. Potrzebuję zatem wiedzieć, ile wchodzi płynu do układu w Hawku WRX? Raczej mogę go po prostu dolać do zbiornika wyrównawczego, nie muszę zlewać płynu, mieszać i wlać z powrotem? Ktoś w ogóle to stosuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Raczej wlałbym go do chłodnicy. W Subaru płyn nie przepływa przez zbiornik wyrównawczy. Jest tam albo oddawany jak się zagrzeje i gdy chłodzi zasysany. Musi być minimum zawsze, jak nalejesz więcej to tak i wyrzuci nadmiar. Pamiętam jak wymieniałem plyn to potrzebowałem jakieś 5 litrów i trochę. Trochę znaczy się 2-3 setki. Odkręc na zimnym silniku korek od chłodnicy, odciągnij trochę płynu strzykawką, tyle ile dodatku i dolej ten dodatek. Pewnie po 2 dniach już sobie poradziłeś z problemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Na szczęście (?) nie wlałem go jeszcze, a będzie okazja, bo mam górny wąż chłodnicy do wymiany. Dziś zaskoczyła mnie mała awaria. Jutro już będzie ok. Wleję połowę, bo 250ml by było za dużo na układ WRXa. Będę monitorować temperatury via Torque i jak będzie ok, to druga połowa trafi do Forka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Ja bym dodał jeszcze łyżeczkę świeżego potu od dziewicy i 8 kropli łez nietoperza 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 Tylko skąd dziewicę wziąć? Pod szkołą to strach stanąć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ptasi0r Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 @rosaskc, daj znać po zastosowaniu tego dodatku jak sie sprawdza bo sam jestem ciekaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 Z racji awarii (upg) dowiem się najwcześniej za dwa tygodnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał: Ja bym dodał jeszcze łyżeczkę świeżego potu od dziewicy i 8 kropli łez nietoperza dlaczego 8 ? nie lepiej 7 szczęśliwie ? 22 minuty temu, rosaskc napisał: Z racji awarii (upg) dowiem się najwcześniej za dwa tygodnie a może się tylko zapowietrzyłeś ? czy odpowietrzałeś i nic ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ptasi0r Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 31 minut temu, rosaskc napisał: Z racji awarii (upg) dowiem się najwcześniej za dwa tygodnie Współczuje. Z ciekawości - u kogo robisz motor? A co do ilości płynu chłodniczego, to wg manuala dla EJ257 pojemność całego układu to 7.7 litra (z czego 0.45l to zbiorniczek wyrównawczy). Jeśli masz seryjną chłodnicę, bo na grubszych wyjdzie więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 to co Ty zalewasz do układu chłodzenia, że chcesz to dodawać? Każdy dobry płyn do chłodnic zapewnia te same "korzyści" co ten dodatek. MotoDoktora też lejesz do silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 16 minut temu, Ptasi0r napisał: Współczuje. Z ciekawości - u kogo robisz motor? @house_1 10 minut temu, lutek34 napisał: to co Ty zalewasz do układu chłodzenia, że chcesz to dodawać? Każdy dobry płyn do chłodnic zapewnia te same "korzyści" co ten dodatek. MotoDoktora też lejesz do silnika? Wlewam płyn chłodniczy G11. Millers to dość renomowana marka i chcę sprawdzić, czy rzeczywiście jest to produkt warty uwagi. MotoDoktora nie leję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 16 minut temu, rosaskc napisał: i chcę sprawdzić, czy rzeczywiście jest to produkt warty uwagi i w jaki sposób się o tym przekonasz? Przeprowadzisz jakieś porównania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 4 minuty temu, lutek34 napisał: i w jaki sposób się o tym przekonasz? Przeprowadzisz jakieś porównania? Tak, porównanie temperatury cieczy chłodzącej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 OK. To czekamy na cdn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted March 14, 2019 Share Posted March 14, 2019 Zlikwidowac osady czyli je rozpuścić i ten syf po silniku będzie hasał. Super. A nie lepiej zrobić płukanie układu i zlać ten syf? Kolejny magiczny środek. Fakt, żaden płyn chłodniczy nie zawiera inhibitorów korozji. No i te obiżanie temperatury o 150? stopni,pewnie 15 mieli na myśli, tyle że płyn jest tylko czynnikiem który ma odebrac i przekazać ciepło i to od konstrukcji chłodnicy materiału z jakiego została wykonana zależy czy chlodzenie będzie efektywne a nie od magicznego dodatku w ilości 2 % . A jeśli ktoś chce poprawić sobie chlodzenie to może miedzianą chlodnicę zamontować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted April 17, 2019 Author Share Posted April 17, 2019 Wczoraj @Ptasi0r przypomniał mi temat Stan obecny - przy robieniu upg cały układ został przepłukany i zalany na nowo. Także o syf i osady się nie martwię. Poczytałem wątek na niemieckim forum EVO i same pozytywne głosy, bez negatywów. Co warto zauważyć, to że z racji użytkowania aut do sportu, a nie jazdy zimą, Extra Cool'a dolewali do wody, nie do płynu chłodniczego. Kolejne wykopaliska z internetów pokazują, że największy spadek temperatury jest odnotowywany właśnie przy mieszaniu z wodą. Mieszanie dodatku z miksturą woda + płyn chłodniczy daje efekty, ale zdecydowanie mniejsze. Dzisiaj zacząłem zbierać logi z OBD odnośnie temperatury. Dane referencyjne są konieczne do późniejszego porównania, więc będę logował przez następne kilka dni. W międzyczasie dalej będę się "doktoryzował" w temacie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMA52 Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 W dniu 14.03.2019 o 19:02, andre82 napisał: No i te obiżanie temperatury o 150? stopni,pewnie 15 mieli na myśli Tak, to zero powinno pójść trochę w górę, co by dało symbol "stopnia". Błąd formatowania HTML częsty na stronach Millersoils Polska. 21 godzin temu, rosaskc napisał: największy spadek temperatury jest odnotowywany właśnie przy mieszaniu z wodą Dokładnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted April 18, 2019 Author Share Posted April 18, 2019 21 minut temu, TOMA52 napisał: Tak, to zero powinno pójść trochę w górę, co by dało symbol "stopnia". Błąd formatowania HTML częsty na stronach Millersoils Polska. Na opakowaniu jest 15 stopni, więc zdecydowanie chodzi o formatowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 3 godziny temu, TOMA52 napisał: W dniu 17.04.2019 o 13:02, rosaskc napisał: największy spadek temperatury jest odnotowywany właśnie przy mieszaniu z wodą Dokładnie. A jak z temp. zamarzania takiej mieszanki. Na zimę się chyba nie nadaje. Wesołych jaj na Święta dla Was!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted April 18, 2019 Author Share Posted April 18, 2019 Zamarzanie Extra Cool + woda? Pewnie też koło zera. Dodatek w żaden sposób nie jest przeciw zamarzaniu. I wzajemnie - Wesołych! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now