Skocz do zawartości

demontaż wiskozy forek sh (III)


pitravenwolf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowną Brać,

po 277kkm padła wiskoza  (jak mniemam bo hałas niemożebny podczas jazdy , auto jedzie z ewidentnym trudem) a przede wszystkim: przy skręconym sterze  - i do przodu i w tył -  słychać ewidentne stukanie i przeskakiwanie, tak jak gdyby poruszać się po równomiernie postawionych cegłach z odstępami. Dodam tylko że dopiero  co miałem sprawdzane przeguby i są ok.

Czy ktoś ma jakiś schemat gdzie to sprzęgło wiskotyczne w skrzyni jest ? Mam mechanika, który wszystko mi ogarnia w aucie (łebski gość serwisuje u niego wszystkie swoje auta od 19 lat) i mi to zdemontuje , część oddam do regeneracji do Michała z Warszawy (Ursus) ale najpierw trza zdjąc.. Prosiłbym o pomoc z jakimś schematem czy zdjęciem gdzie to sprzęgło jest bo w necie nie mogę znaleźć a mój mechanik jeszcze tego nie robil..

Z góry dziękuję za wszelkie cenne rady i pomoc lub uwagi ...

Pozdro Piotr

Edytowane przez pitravenwolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, koziolek napisał:

Wielkie dzięki kolego, ale na tą część kwerendy udało mi się wpaść samemu, jednakże nie udało mi sie znależć schematów skrzyni pasujących ponad wszelką wątpliwość do mojego auta (dodam dla uproszczenia, ze stosowałem różne metody i hasła wyszukiwania). Stad moja prośba o schemat bądź zdjęcie lub inne wskazówki.

Nie mniej jednak serdecznie dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, koziolek napisał:

Wystarczy że klikniesz grafikę i masz wszystko widoczne, wiskoza jest z tyłu skrzyni, tzw dupka i do wymiany wiskozy wystarczy odkręcić dupkę bez demontażu skrzyni z auta.

dzieki, nie pojawia mi sie na kompie zadna grafika tylko wyszukiwarka google'a i cała grafika zatrzymuje sie na obrazie wyszukiwarki. Zdjecie końca obrazu w załaczeniu i nie da sie nic innego zrobic...Dzieki za pomoc ! 1926157543_obraz.thumb.jpg.8c84e2c5f2eab57aaf31e5893db01b48.jpg

Edytowane przez pitravenwolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20180620_183012.thumb.jpg.5deb01688358d4a5261db13e2785b725.jpg

20180620_182851.thumb.jpg.a27ecc59e6bfd01dd9ee5bc67627d793.jpg20180620_183035.thumb.jpg.774ef6f586ad2b7f594cc69bf448a10e.jpg

Trzeba zdemontować potporę skrzyni tj. ten samolot, następnie krzyżak wybieraka biegów, wał napędowy z podporą i dupkę . Zdjęcia przedstawiają tył skrzyni w moim FXT sh. A i pamiętaj aby wymienić łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do demontażu wał, i dupka do odkręcenia. Nic więcej tam nie ma. Zaopatrz się w nową uszczelkę. Chyba że stara wyjdzie cała to ewentualnie możesz uszczelnić uszczelniaczem do silnika (nie zwykłym czerwonym silikonem)
Uszczelka kosztuje chyba z 25 zeta oryginalna :biglol:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SH już nie powinno być uszczelki tylko szczeliwo, będzie widać przy demontażu ale gdzieś po 2000r z niej zrezygnowali. Przy wymianie łożysk mogą być potrzebne podkładki dystansowe innej grubości do ustawienia żądanych luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirasek napisał:

W SH już nie powinno być uszczelki tylko szczeliwo, będzie widać przy demontażu ale gdzieś po 2000r z niej zrezygnowali. Przy wymianie łożysk mogą być potrzebne podkładki dystansowe innej grubości do ustawienia żądanych luzów.

Dokładnie. W Sh uszczelki nie ma.

Łożyska są stożkowe ,więc uszczelka powodowałaby na nich luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. W Sh uszczelki nie ma.
Łożyska są stożkowe ,więc uszczelka powodowałaby na nich luz.
A to takiego nowego pojazdu jeszcze nie rozebrałem :biglol:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2019 o 16:35, koziolek napisał:

Click here, później klik grafika, czy to aż tak trudne?emoji848.png

oczywiście że z Twojego pkt widzenia nie jest to trudne ale ...no właśnie - a być moze to wada mojego kompa  - nie mam możliwości dlaszego kliknięcia, nic nie działa pomimo klikania . Koziołek ! pozdrawiam! i dzieki za chęc pomocy  !

Chłopaki ! wielkie dzięki za wszystkie knyfy i wskazówki, pomoc nieoceniona! dzieki waszym info kumpel juz ma auto na kanale i działamy, napisze po naprawie . Michał z zasugerował mocniejsze spięcie regenerowanej wiskozy z fabrycznej wartości 4kgf do 10 kgf... cokolwiek to znaczy... -  musze wypytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czołem!

Poszedłem w kierunku regeneracji wiskozy (dzięki Michał! super robota !) za pare stówek , zwiększyłem spiecie wiskozy dwukrotnie i samochód trzyma sie drogi jak przyklejony, coś niesamowitego! Polecam to rozwiązanie - dodam zę po regeneracji auto już przejechało 3 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pitravenwolf napisał:

Poszedłem w kierunku regeneracji wiskozy (dzięki Michał! super robota !) za pare stówek , zwiększyłem spiecie wiskozy dwukrotnie i samochód trzyma sie drogi jak przyklejony, coś niesamowitego! Polecam to rozwiązanie - dodam zę po regeneracji auto już przejechało 3 kkm

Daj info , gdzie robiłeś.

 

Wesołych jaj na święta dla Was !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2019 o 13:33, pitravenwolf napisał:

Czołem!

Poszedłem w kierunku regeneracji wiskozy (dzięki Michał! super robota !) za pare stówek , zwiększyłem spiecie wiskozy dwukrotnie i samochód trzyma sie drogi jak przyklejony, coś niesamowitego! Polecam to rozwiązanie - dodam zę po regeneracji auto już przejechało 3 kkm

Bardzo dziękuje za polecenie! :)

 

W dniu 18.04.2019 o 14:39, respect napisał:

Daj info , gdzie robiłeś.

 

Wesołych jaj na święta dla Was !!

 

W razie potrzeby zapraszam: https://www.lsdfactory.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bobek666 napisał:

Wtrącę się. Masz napisane że regenerujesz wiskozy po 1999r. Mam forka 98' z wiskozą chyba phase1, czy ona jest jakaś trudniejsza w regeneracji?

Niestety ze względu na konstrukcje takiej wiskozy V1 (jest ona zaspawana a nie na seger) nie podlega ona całkowicie regeneracji, wszelkie próby jej regeneracji skutkowały by jedynie jej trwałym uszkodzeniem zatem nie polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem jeszcze jedno pytanie. Co jak taka wiskoza padnie? Wymiana na nową OEM? Czy można np. przełożyć nowszą zregenerowaną wiskozę? Czy zespawana w sensie, że trzeba wymienić całą skrzynię? Moja póki nie ma objawów zużycia, ale wolę być świadomy na co w razie czego się nastawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.04.2019 o 07:25, Bobek666 napisał:

Zatem jeszcze jedno pytanie. Co jak taka wiskoza padnie? Wymiana na nową OEM? Czy można np. przełożyć nowszą zregenerowaną wiskozę? Czy zespawana w sensie, że trzeba wymienić całą skrzynię? Moja póki nie ma objawów zużycia, ale wolę być świadomy na co w razie czego się nastawić.

Nie idzie kupić takiej nowej OEM, zostają używki lub zmiana skrzyni lub samego transfer case'u pod nowszy model wisko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...