Skocz do zawartości

Legacy boxer diesel - swap na JDM 2.0 Gt


przemyslawn

Rekomendowane odpowiedzi

Od biedy możesz wrzucić sam silnik, podobno podejdzie pod dieslowska skrzynie, ale z komfortem jazdy w takiej konfiguracji może być różnie. Kiedyś będąc w UK padła mi skrzynia w Peugeocie, pojechałem na szrot i kupiłem skrzynię, która z wyglądu była identyczna, po założeniu okazało się, skrzynia jest od diesla. Jeździło się trochę dziwnie i niezbyt komfortowo. Jeździłem tak z pół roku, po powrocie do Polski wymieniłem skrzynię na taką jak trzeba. Wracając do tematu, przy wymianie silnika i skrzyni potrzeba też wymienić tylny most i najprawdopodobniej półosie. Wiązka kabli też musi zostać wymieniona lub zmodyfikowana do nowego silnika. Przewody paliwowe też trzeba wymienic, trzeba zamontować pompę paliwowa ( nie wiem czy podejdzie do dieslowskoego baku ). Krótko mówiąc najlepiej mieć cały samochód jako dawce. Zlecenie wykonania całego swapa z ekonomicznego punktu widzenia moim zdaniem jest nieopłacalne, ale jeśli wszystkie, lub większość prac wykonasz sam i kupisz dawce w dobrych pieniadzach, ma to sens. Wszystko zależy od tego jaki silnik swapujesz. Wiadomo, że auto z silnikiem H6 cz JDM 2.0 GT ma dużo większą wartość niż zwykłe 2.0 benzyna, dlatego z ekonomicznego punktu widzenia ma sens swap na H6 lub 2.0 GT
Tylko pamiętaj że taki wynalazek musi mieć zmienione dane w dowodzie rejestracyjnym i potem takiego swapa trudniej sprzedasz. Bo "ulep" :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zmianą danych nie powinno być wiekszych problemów, do tego powinna wystarczyć opinia rzeczoznawcy. Jeśli chodzi o wartość pojazdu po swapie to tak jak już pisałem, wszystko zależy od tego co i jak swapujesz. Ja wybrałem 2.0 GT bo uważam, że ze względów ekonomicznych taki swap ma sens. W moim przypadku wymienione będzie wszystko. Z diesla pozostanie tylko nadwozie. Nie obawiam się o późniejszą odsprzedaż auta bo wszystko bedzie zrobione profi a biorąc pod uwagę fakt, że 2.0 GT opuszczał fabrykę tylko z kierownicą po prawej stronie, mój egzemplarz może być atrakcyjny dla fana marki, który chce mieć auto w niespotykanej u nas specyfikacji. Pozatym samochód z 2008 roku z przebiegiem 65.000, zakładając że cena nie jest kosmiczna nie powinien długo czekać na klienta.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta racja! Bacznie obserwuje wątek a jak kiedyś będziesz sprzedawał to kto wie.. Daj znać. Uwielbiam poliftowe Legacy. Miałem H6 i 2.0 N/A ale brakowało tam zdecydowanie turbo. Przesiadłem się w związku z tym na Blitzena RHD, na ktorego zawsze polowalem i który to właśnie ma bebechy 2.0 GT JDM. Wcale bym nie pogardził wersja LHD :D Powodzenia!

 

PS: jedyne co mogłbym polecić to zaciski od STI, założyłem u siebie z rocznika 2015 i wreszcie hamulce radzą sobie z tym autem ;)

Screenshot_20181124-120523.png

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat myślał, że jest jedynym posiadaczem Blitzena w Polsce. W garażu naszego ojca czeka Blitzen mojego brata, też czerwony, manual z 2006 roku. Wiosną ruszamy w jego przeróbką na LHD. Przeróbka Legacy to żaden problem. Ps. Bryka robi wrażenie, nie dość że Blitzen to jeszcze z dokładkami zderzaków.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, przemyslawn napisał:

Mój brat myślał, że jest jedynym posiadaczem Blitzena w Polsce.

No to było nas dwóch tak myślących :D haha

 

18 minut temu, przemyslawn napisał:

W garażu naszego ojca czeka Blitzen mojego brata, też czerwony, manual z 2006 roku. Wiosną ruszamy w jego przeróbką na LHD. Przeróbka Legacy to żaden problem. 

brzmi interesująco, będzie jedynym LHD w PL. Do czasu, póki ja nie przełoże:)  Jeżdzę RHD od 8lat i tak mi nawet łatwiej, nie wyprzedzam ;) Narazie zarejestrowany w PL jako RHD ale kto wie jak to się skończy.

21 minut temu, przemyslawn napisał:

 Ps. Bryka robi wrażenie, nie dość że Blitzen to jeszcze z dokładkami zderzaków.

Dzięki, trochę podłubany tu i ówdzie ;) 

 

 

PS: Musimy kiedyś zrobić spota obu Blitzenów, często bywam w Rzeszowie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, AR2R_K19DLA napisał:

Święta racja! Bacznie obserwuje wątek a jak kiedyś będziesz sprzedawał to kto wie.. Daj znać. Uwielbiam poliftowe Legacy. Miałem H6 i 2.0 N/A ale brakowało tam zdecydowanie turbo. Przesiadłem się w związku z tym na Blitzena RHD, na ktorego zawsze polowalem i który to właśnie ma bebechy 2.0 GT JDM. Wcale bym nie pogardził wersja LHD :D Powodzenia!

 

PS: jedyne co mogłbym polecić to zaciski od STI, założyłem u siebie z rocznika 2015 i wreszcie hamulce radzą sobie z tym autem ;)

Screenshot_20181124-120523.png

 

Sorry za offtop ale może byś wrzucił do któregoś z tematów więcej fotek swojego Blitzena :D

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej tych LGT 2.0 się pojawia w PL ;) Białas ten tutaj ładny był... Moim zdaniem, szkoda że nie zostałeś przy nim i mu po prostu przekładki nie zrobiłeś. Budy z JP są jak nowe, zresztą sam widziałeś... Jak wygląda SBD po 10 polskich zimach i nie planowanym postoju też widać :("Trochę" dodatkowej roboty będzie przy nim jeszcze, ale kibicuje.

Ja swoje LGT WR w pierwszych planach miałem przekładać, później się mi odmieniło i chciałem zarejestrować jako rhd, ale u mnie w wydziale zbytnio "oczytani" są i nie idzie tak łatwo jak w większości miast... Także aktualnie to w sumie sam nie wiem co robić dalej :D

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2019 o 19:30, Gaceq napisał:

Coraz więcej tych LGT 2.0 się pojawia w PL ;) Białas ten tutaj ładny był... Moim zdaniem, szkoda że nie zostałeś przy nim i mu po prostu przekładki nie zrobiłeś. Budy z JP są jak nowe, zresztą sam widziałeś... Jak wygląda SBD po 10 polskich zimach i nie planowanym postoju też widać :("Trochę" dodatkowej roboty będzie przy nim jeszcze, ale kibicuje.

Ja swoje LGT WR w pierwszych planach miałem przekładać, później się mi odmieniło i chciałem zarejestrować jako rhd, ale u mnie w wydziale zbytnio "oczytani" są i nie idzie tak łatwo jak w większości miast... Także aktualnie to w sumie sam nie wiem co robić dalej :D

 

 

Na tą chwilę Ministerstwo Transportu nie wydaje odstępstw od warunków technicznych dla samochodów sprowadzonych bezposrednio z JP, jeśli nie zostały one przebudowane na LHD. Gdybyś sprowadził auto z kierownicą po prawej stronie z któregoś kraju będącego członkiem EU, dostałbys odstepstwo, ale z JP już nie. Bez przebudowy na lhd nie zarejestrujesz auta w Polsc :(.

W dniu 24.01.2019 o 18:40, Bonless napisał:

 

Sorry za offtop ale może byś wrzucił do któregoś z tematów więcej fotek swojego Blitzena :D

Blitzen należy do mojego brata, nie mam jego zdjęć. Obecnie jestem w UK, jak wrócę to wrzucimy jakieś zdjęcia. Jest to standardowy Blitzen ze spoilerem na tylnej klapie, wersja z manualną skrzynią biegów, kolor czerwony, felgi takie jak u Ciebie, tyle że srebrne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się, z tym odstępstwem to wiem jak jest dokładnie i się z tym liczyłem sprowadzając to LGT. Jednak jest tak teoretycznie, bo już praktycznie to całe mnóstwo aut bezpośrednio z JP jednak jest porejestrowane  jako rhd bez przebudowy, kwestia gdzie się mieszka i jak na to patrzą ;) Z kolei tym podejściem ministerstwa do wydania odstępstwa to też chore moim zdaniem jest, bo akurat kwestia VIN-u jest kwestią zupełnie osobną aniżeli strona po której kierownica jest, bo nie tego tyczy się decyzja... To jest po prostu takie widzi mi się ich ze nie chcą dawać dla rhd prosti z JP :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2019 o 11:16, Gaceq napisał:

Tak, zgadza się, z tym odstępstwem to wiem jak jest dokładnie i się z tym liczyłem sprowadzając to LGT. Jednak jest tak teoretycznie, bo już praktycznie to całe mnóstwo aut bezpośrednio z JP jednak jest porejestrowane  jako rhd bez przebudowy, kwestia gdzie się mieszka i jak na to patrzą ;) Z kolei tym podejściem ministerstwa do wydania odstępstwa to też chore moim zdaniem jest, bo akurat kwestia VIN-u jest kwestią zupełnie osobną aniżeli strona po której kierownica jest, bo nie tego tyczy się decyzja... To jest po prostu takie widzi mi się ich ze nie chcą dawać dla rhd prosti z JP :toobad:

Niezupełnie. Polska bardzo się wzbraniala przed samochodami z kierownicą po prawej stronie. Pod naciskiem EU nasi ustąpili, i wprowadzili możliwość rejestracji aut RHD, ale tylko tych, które były wcześniej zarejestrowane w EU ( EU zarzucała nam, że brak możliwości rejestracji samochodów RHD stoi w sprzeczności z zasadą swobodnego przepływu towarów pomiedzy krajami EU ). Wiem, że jest sporo aut z Japonii, ktore zostały zarejestrowane jako RHD, sam się zastanawiam w jaki sposób ich właścicielom się to udało. Możliwe, że te auta przechodziły odprawę celną w Niemczech lub w UK a może poprostu na początku kiedy wprowadzono możliwość rejestracji aut RHD urzędnicy nie doczytali dokładnie przepisów i udzielali odstepstw na krótki vin dla samochodów sprowadzonych bezpośrednio z Japonii, potem się połapali i przestali udzielać odstepstw dla japończyków.

" Mały " podesłal zdjęcia swojego Blitzena

IMG-20190128-WA0007.jpg

IMG-20190128-WA0008.jpg

IMG-20190128-WA0006.jpg

Dopiero teraz zauważyłem, że nie ma spoilera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Przemku, rozpiąłem/wymontowałem wiązkę deski rozdzielczej - poszło nawet całkiem nieźle, jest dobrze opisana i już lezy w bagażniku.

Natomiast mam problem z główną wiązką ściany grodziowej, a dokładnie z kablami idącymi w słupki, w górnej części i nie wiem jak je rozpiąć.

Kable idą gdzieś w nadkola a nie bardzo widzi mi się rozkręcanie blach nadkoli.

Kable z lewego słupka idą pewnie do bezpieczników w komorze silnika, a kable wchodzące do prawego słupka nie mam pojęcia dokąd i  jak je wyjąć?

lewy slupek.jpg

prawy slupek.jpg

Edytowane przez Mirek 67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Przemku, rozpiąłem/wymontowałem wiązkę deski rozdzielczej - poszło nawet całkiem nieźle, jest dobrze opisana i już lezy w bagażniku.
Natomiast mam problem z główną wiązką ściany grodziowej, a dokładnie z kablami idącymi w słupki, w górnej części i nie wiem jak je rozpiąć.
Kable idą gdzieś w nadkola a nie bardzo widzi mi się rozkręcanie blach nadkoli.
Kable z lewego słupka idą pewnie do bezpieczników w komorze silnika, a kable wchodzące do prawego słupka nie mam pojęcia dokąd i  jak je wyjąć?
303536817_lewyslupek.thumb.jpg.8737c4d63a154d201a13c3781aa88965.jpg
671447492_prawyslupek.thumb.jpg.0306dc1ca085e01c126ca69a77d0f6ed.jpg

Jak dobrze pamiętam gdy mi przyszło rozbierać diesla to te kable z praweho słupka A ida do komory silnika z której je odpinałalem i wycofywałem do środka auta. Nie pamietam tylko teraz gdzie one są wpięte pod maską.
Wiem że to nie jest jakoś super pomocne ale niestety tylko tyle pamiętam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceniu plastikowych nadkoli będzie dostęp do tych wiązek. Na zdjęciach, które wysłałem Ci na priw. te wiązki są oznaczone jako nr. 1 i nr. 2. Wiązka króra wchodzi w prawe nadkole idzie da modułu abs, natomiast prawa, tak jak pisał kol. Waldek Wozny - do puszki bezpieczników. Te wiązki  w wersji lhd i rhd wchodzą do tych samych nadkoli, więc przy przeróbce wiązki z anglika nie zamieniaj ich miejscami. Właśnie dlatego, że te wiązki muszą zostać na swoich miejscach trzeba odwinąć z taśmy wiązkę z anglika i oddzielić je od reszty wsiązki. Tak jak pisałem Ci na priw. Te wiązki zostawiasz na miejscu a resztę instalacji obracasz. 

Edytowane przez przemyslawn
Inny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W końcu zdemontowałem całą instalację ściany grodziowej i zegarów.

Jak z kablami zegarów nie było większego problemu, tak z wiązką ściany grodziowej było dużo roboty. Tak jak napisałeś Przemku, musiałem zdjąć oba nadkola żeby dostać się do kabli przechodzących do komory silnika, jeszcze do pary musiałem zdjąć zderzak - bo nie mogłem dostać się do czujników zderzeniowych, a po lewej stronie jeszcze zbiornik spryskiwacza (pod nim idzie kabel lewego cz.zderzeniowego).  Dobrze że odnogi wiązki do czujnika ESP  i hamulca ręcznego rozpinają się bez kombinacji, no i środkową wtyczkę sterownika AirBag (po wypięciu białej listewki na złączu)

W sumie wiązki są wymontowane:yahoo:

Poniżej kabina bez instalacji

Po powiększeniu zdjęcia wiązki - widać opisy kabli (chyba nie pomyliłem opisów). Przy następnej okazji opiszę środkową odnogę wiązki komory silnika bo popsuła się pogoda i musiałem zwinąć majdan.

W każdym bądź razie wszystkie wtyczki (prawie wszystkie) mają metki z opisem, więc dalsza robota powinna ruszyć bez bólu (mam taką nadzieję).

Teraz wezmę się za Anglika - mam podobnie go wypatroszyć?

główna wiązka.jpg

kokpit bez kabli.jpg

Edytowane przez Mirek 67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiązkę z dawcy też wymontuj całą, pójdzie ci szybciej niż za pierwszym razem. Po wymontowaniu wiązki rozwiń ją z taśmy, tak jak na moich zdjęciach. Najlepiej żebyś zostawił wiązkę z diesla tak jak jest, będziesz miał wzór do przeróbki wiązki z anglika. Po wyjęciu wiązki z anglika proponuję od razu wyjąć puszkę bezpieczników ( tą pod maską ) wraz z pozostałymi wiązkami ( z tego co pamiętam od puszki na pewno wychodzą kable do świateł, możliwe że gdzieś jeszcze, dokładnie nie pamiętam ). Ta wiązka powinna być identyczna w autach LHD i RHD więc wystarczy, że wyrzucisz tą z diesla i zamontujesz  z anglika. Po rozwinięciu wiązki, oddziel od siebie poszczególne jej częśći, tak jak na moich zdjęciach,  będziesz wiedział o co chodzi kiedy rozwiniesz wiązkę. Żeby rozdzielić od siebie poszczególne sekcje wiązki potrzeba przeciąć kilkadziesiąt kabli, niektóre z nich w celu ich wyplątania a niektóre w celu ich przedłużenia lub skrócenia. Kiedy już rozdzielisz wiązkę tak jak na moich zdjęciach, zacznij ją układać na wzór tej z diesla. Tak jak pisałem Ci na priw. te wiązki które idą do nadkoli pozostaw na swoich miejscach a resztę wiązki obróć tak, żeby puszka bezpieczników znalazła się po lewej stronie a wiązka ecu silnika po prawej. Po ułożeniu wiązki na wzór tej z diesla rozwiń z taśmy wiązkę diesla. Na początku porównaj jakie są różnice w wiązkach idących do modułu ABS ( piasłeś, że chciałbyś żeby po swapie pozostał system kontroli trakcji, który był w dieslu ). Bardzo możliwe, że moduł ABS diesla jest inny niż ten w angliku ( tak jest w moim przypadku, moduł diesla i jdma różni się od siebie wtykami ). Jeśli wtyki przy modułach są inne to wytnij z wiązki anglika jej fragment idący do modułu ABS i wlutuj wiązkę z diesla, różnice między wiązkami ABS zapewne będą niewielkie i nie powinno być z tym problemu. Jeśli chodzi o klimę dwu strefową to najpierw zajrzyj do schematów. Najprawdopodobniej w przypadku klimy dwustrefowej będzie więcej czujników. Jeśli chcesz zachować klimę dwustrefową musisz zlokalizować po schematach gdzie wpiąć dodatkowe czujniki i wszystko powinno być ok.

Następnym krokiem w przeróbce wiązki będzie polutowanie kabli, które wcześniej przeciąłeś. Do przedłużania kabli wykorzystaj te z wiązki diesla. Pamiętaj, żeby do przedłużania nie używać cieńszych kabli, grubsze mogą być. Po obróceniu wiązki ecu będzie wpięte do góry nogami. Teoretycznie można by tak zostawić, ale nie ma pewności czy tak zamontowane ecu nie będzie się przegrzewać. Proponuję rozwinąć wiązkę ecu z taśmy i pozamieniać wtyczki tak, żeby dało się zamontować ecu tak jak potrzeba, oczywiście będzie się to wiązało z przedłużaniem/skracaniem kabli. Możliwe, że po rozwinięciu wiązki da się tak wszystko ułożyć, żę nie będzie dużo cięcia.

Jeśli chodzi o system airbag to w moim dieslu mam 6 lub 8 poduszek powietrznych a w jdmie tylko 2. Zamierzam pozostawić wiązkę oraz sterownik airbag z diesla, tym sposobem wszystkie poduszki będą sprawne. Oczywiście wiązkę z diesla trzeba oddzielić od reszty wiązki.

Kiedy już ogarniesz wszystko tak jak opisałem, zawiń wiązkę w taśmę i to wszystko, jeśli chodzi o wiązkę główną. Wiązkę spod deski obrócisz i zepnie się z główną, wiązki idące po progach albo wymieniasz na te z anglika, albo te z diesla przepinowujesz według schematów tak, żeby były jak te z anglika. Potrzeba też zamienić miejscami wiązki przednich drzwi.

 

Edytowane przez przemyslawn
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec przerób wiązkę silnika tak, żeby wtyka poszła na drugą stronę. Te kable które będą za długie możesz zawinąć a te za krótkie przedłuż, dotyczy to przeróbki całej wiązki. Jeśli w którymś miejscu kable są za długie i jest miejsce, żeby je zawinąć to nie skracaj ich tylko zawiń, tylko nie rób tzw. ptasich gniazd, przy tak zawiniętych kablach podobno może powstawać pole elektromagnetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Wymontowałem silnik w benzynie, przy okazji wymieniłem rozrząd i oczywiście wiązki obu aut.

Niestety rzucił się pierwszy problem ze wspomaganiem kierownicy. W dieslu jest wspomaganie elektryczne, a w benzynie (angliku) hydrauliczne.

Problemem jest to, że muszę pozostawić elektryczne, bo w hydraulicznym maglownica kierownicy jest po prawej str. więc nie da się jej obrócić na lewą a sterowanie elektryczną z ECU benzyny? Czy ktoś walczył z tym problemem?

Obie wiązki rozłożyłem koło siebie i zastanawiam się co łatwiej przerobić - wiązkę diesla na benzynę (bo jak Przemku piszesz i tak muszę wyplatać kable), czy obrócić w.anglika i dokładać brakujące kable czujników z wiązek diesla (wspomaganie elektr.kierownicy, podgrzewanie i elektr.ustawianie siedzeń, klima 2-strefowa, tempomat w kierownicy a nie łopatka...). Patrząc na schemat diesla, to chyba wszystkie czujniki osprzętu silnika idą do ECU, to czy nie łatwiej wypleść z wiązki diesla kable idące do wtyku sinika? (same wtyczki wyglądają podobnie- muszę sprawdzić czy pasują).

Nie jestem pewny, ale wydaje się że było by mniej roboty pozostawić wiązkę diesla!? (wiązka silnikowa anglika i tak jest znacznie dłuższa)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o maglownicę to najlepiej będzie jeśli kupisz magiel i przewody od wersji EU. Nie wiem czy byłaby możliwość pozostawienia maglownicy elektrycznej. Silnik benzynowy może nie pasować do belki z diesla i potrzeba będzie zamontować belkę z dawcy. Maglownica z diesla może z kolei nie pasować do nowej belki. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy szybciej będzie przerobić wiązkę diesla czy przerobić tą z anglika. Musisz bardzo dokładnie przejrzeć schematy obu wiązek i sam podjąć decyzję czy przerobić ori wiązkę czy tą z anglika. Przeróbkę wiązki anglika w sposób, który opisałem możesz dokonać praktycznie bez schematów. Oczywiście jeśli chcesz dorzucić jakieś dodatkowe opcje schematy na pewno się przydadzą. Jeśli bedziesz przerabiał ori wiązkę, będziesz musiał wiele czasu spędzić nad schematami. Wez pod uwagę fakt, że wiązka diesla jest na CANie a dawcy zapewne bez niego. Jeszcze nie wymontowałem wiązki diesla, więc ciężko jest mi stwierdzić czy jej przeróbka byłaby łatwiejsza niż przeróbka tej z anglika, zresztą to można stwierdzić dopiero po dogłębnym przestudiowaniu schematów obu wiązek. Ja w moim dawcy miałem skrzynię AT, więc zdecydowanie łatwiej będzie mi przerobić wiązkę JDMa niż kombinować z przeróbką wiązki diesla i dokładaniem do niej wiązki skrzyni AT. Jeżeli zdecydujesz się na przeróbkę oryginalnej wiązki, wpisz w wyszukiwarkę hasło : Subaru wireing merge. Pod tym hasłem znajdziesz wiele opisów i zdjęć z przeróbek wiązek podczas swapów silników. Jeśli znasz angielski, uzyskasz sporo cennych informacji.

Edytowane przez przemyslawn
Błąd
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Wklejam link do manuali legasiów.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/

Wystarczy wybrać rocznik, na wierzchu są jakieś dodatki ale po ponownym wybraniu rocznika wchodzisz na serwisówkę on-line.

Po wybraniu Visual contets wyświetli Ci się szkic auta i pod spodem są systemy auta do wyboru a pod nim opisane odnośniki -na końcu tabeli po prawej masz silnik diesla. Pozostałe systemy są w lewej tabeli na dole.

Po wejściu w nowe okno masz po lewej listę wszystkich systemów i musisz przewinąć lewy pionowy pasek żeby znaleźć co masz otwarte (lub kliknij po lewej na "synchronization"), wybierasz co Cię interesuje. Szkoda że tu nie ma możliwości pobrania rysunków (jedynie kopiuj/wklej).

Można w różny sposób korzystać ze sposobu przeglądania. Przeglądając schematy- klikając w lewym górnym rogu (ikona pdf) wchodzisz na właściwy plik, którego najlepiej pobrać na swój dysk, bo łatwiej go wydrukować.

Wklejam jeszcze pobrane z tej strony schematy elektryczne diesla będziesz miał gotowce "tłumaczone" spakowane winrar-em.

 

Diesel 2008.rar

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Update będzie, kiedy powrócę do prac nad autem. Niestety przez ostatni rok byłem bardzo zajęty i nie znalazłem czasu, żeby dokończyć projekt. Samochód jest u moich rodzicow, ponad 100km ode mnie i głównie z tego powodu tak długo to trwa. Niedługo po raz kolejny wyjeżdżam za granicę, więc samochód musi jeszcze trochę poczekać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...