Skocz do zawartości

Legacy boxer diesel - swap na JDM 2.0 Gt


przemyslawn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Minęło już trochę czasu (to już pół roku) i trochę mojej pracy nad legasiami.

Muszę przyznać, że pracy nad instalacjami jest potwornie dużo, może dla tego, że musiałem sprawdzić na schematach wszystkie możliwe kable i zmiany w obu autach.

Jestem na etapie montażu przerobionej instalacji do auta. Zdecydowałem się wymontować z anglika-dawcy wiązkę silnika i wpleść ją do diesla (oczywiście uprzednio wypiąć i częściowo wyciąć kable z diesla).

Mam czas tylko w soboty, więc idzie to bardzo wolno - ale posuwam się na przód.

Nie rozwiązałem wszystkich problemów ze zgodnością systemów, myślę że sobie poradzę.

Postaram się opisać swoje spostrzeżenia, a może ktoś coś poradzi i... będzie OK.

Napiszę w najbliższym czasie co i jak. Pozdrawiam.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem powieliłem dwa razy swoją odpowiedź, więc trzeba było korekty.

Jutro może uda mi się opisać zmiany jakie zrobiłem w instalacji, być może komuś się przysłużą. Pozdrawiam

Edytowane przez Mirek 67
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi się wydaje ze tak hobbystycznie można się w to bawić. Ale jak ktoś potrzebuje auta jak najszybciej to lipa.

Poza tym, biorąc pod uwagę wszystkie komplikacje i czasowe obsuwy to jednak taniej, szybciej i bardziej komfortowo wyjdzie wymienić silnik na taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nooo, niestety z wymianą silnika na taki sam jest duuuuży problem.

Nowy blok silnika a raczej short block(z wałem i korbami itłokami) kosztuje ponad 15 tyś zł + ~2tyś  kompl. uszczelek (może trochę więcej) razem to około 18tyś. zł. Używane silniki to bomby zegarowe, które już się sypią lub tylko czekać kiedy (nikt nie sprzedaje rozebranych short bloków- dopiero wtedy można zweryfikować czy się nadaje). Oferty naprawy silników diesla na internecie to koszt ok.10tyś zł i praktycznie bez gwarancji (bo co to jest za gwarancja 1m-c, czy nawet 3), w tym czasie średnio robi się 1do 5 tyś.km i nawet złożony silnik z mikro-pęknięciami kanałów olejowych short blocku (bo to jest najczęściej przyczyną padania tych silników, bo zakładam że jeżeli był wygięty wał - to został wymieniony) - taki przebieg silnik spokojnie wytrzyma.

Gdyby short blocki a najlepiej same połówki bloków (tak jak dla mojego przypadku) były dostępne w handlu za jakieś rozsądne pieniądze a nie "kosmiczne" to można je zmieniać. Niestety jest jak jest i pozostaje nam hobbystyczny swap silników :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to fakt, że Legacy 2.0 GT wychodziły z fabryki tylko z kierownicą po prawej stronie, więc jeśli ktoś chce mieć takie auto to w grę wchodzi tylko 

sprowadzenie z Japonii i przebudowa układu kierowniczego lub swap. Druga sprawa to fakt, że całość zamknie się w bardzo małych pieniądzach. Myślę, że Legacy 2.0 GT

czy to po przeróbce czy też swapie ( oczywiście mówimy tu o profesjonalnej przeróbce czy też swapie, a taki właśnie robię ) z przebiegiem 65.000 km jest warte około 40 tyś zł. 

W tej chwili mogę powiedzieć, że moje auto po zakończeniu prac przy odrobinie szczęścia zamknie się w połowie tej kwoty. Po trzecie lubię robić takie mody i sprawia mi to przyjemność, poprostu miło spędzam czas przy pracy nad autem. Niestety tego czasu ostatnio nie mam za wiele, więc na relację z postępów prac trzeba jeszcze trochę poczekać.

Tak jak pisałem na wstępie, zamieszczę pełny opis przeróbki i dokładne koszty. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Mogę się pochwalić, że ja swoją robotę skończyłem (swap), teraz czekam na przeprogramowanie immo.

Po zamianie silnika, instalacji, zbiornika, wydechu i ... , ... przy okazji konserwacja podwozia, odpaliłem auto (przynajmniej na chwilę zanim zablokował go immo).

To czego się obawiałem - elektryczne wspomaganie (z diesla) zadziałało, bo w dawcy było hydrauliczne.

Zobaczę jak wyjdzie z klimą, ba zostawiłem swoją dwu-atrefową i oczywiście problem z instalacją bo nie jest zgodna, ale to się dowiem po przeprogramowaniu immo.

Przemyslawn pochwal się jak Tobie idzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety ciągle brakuje czasu na dokonczenie auta. W tej chwili jestem za granicą, myślę że najpóźniej pod koniec sierpnia wrócę i będę kontynuował prace nad autem. Wiosną miałem trochę wolnego czasu, ale postanowiłem dokończyć mój pierwszy projekt - Legacy B4 RSK LHD. W Dieslu zdążyłem wymontować skrzynię biegów i odwiercić od nadwozia jej mocowanie, które w dieslu było inne. To od GTka też mam już odwiercone i gotowe do wspawania. Przerobiłem też na lhd wiązke kabinową ( tą która idzie po progach do tyłu nadwozia ). Jak coś się ruszy w temacie będę opisywał na bieżąco. Jak przerobiłeś wiązke ? Zrobiłeś hybrydyę dwóch wiązek ? Chodzi mi o to czy wyrzuciłeś wiązkę komputera i w jej miejsce wlutowałeś wiązkę kompa z dawcy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dokładnie tak jak napisałeś - wyplotłem z głównej wiązki tę od ECU i podmieniłem, do tego część musiałem przelutować a inne usunąć lub wykorzystać pod inne czujniki (generalnie przepiąłem całą wiązkę silnika na wtyku B21)

Pokombinowałem trochę z puszką bezpieczników przy akumulatorze - w miejsce przekaźników świec żarowych wstawiłem te od Air....

Zostawiłem wspomaganie elektryczne i wymontowałem pompę wspomagania (musiałem zmienić pasek na krótszy).

Jeszcze nie wiem co z klimą, bo w starej jest dodatkowo czujnik ciśnienia do ECU a w mojej 2-strefowej nie ma. Przy wyciąganiu silnika musiałem spuścić gaz z klimy a teraz czekam na "kaciany" z chin do serwisowania A/C (cenowo komplet 400zł - podobnie jak oddanie auta do nabicia klimy w serwisie a przynajmniej zostaną mi kaciany z komputerkiem do serwisowania A/C). Jak przeprogramują IMMO i nabije klimę to się okaże czy trzeba jakoś oszukać  ECU.

Przy podmianie silników nie zmieniałem skrzyni - została z diesla razem z rozrusznikiem bo jest trochę większy i musiałbym robić tuleję.

Nie wiem jeszcze jak będzie się jeździło z takimi przełożeniami skrzyni, ale jak nie będzie mi odpowiadać - to i skrzynię przełożę (obudowa skrzyni i wałek wilowpustu sprzęgła pasują zamienni do siebie bez przeróbek).

Wydech podmieniłem z anglika i zawieszenie skrzyni, bo rura idzie inaczej i obijała się o nią (muszę jeszcze przespawać mocowanie na rurze).

Przy okazji rozbierania ostatnich tłumików wstawiłem tulejki uszczelniające od TICO zamiast oryginalnych uszczelek - skorodowane uszy od temperatury i wody powykszywiały się i nie było możliwości uszczelnić łączenia (alternatywa odciąć i wspawać nowe uszy) a koszt 2 tulejek to parę złotych i pasują.

A wracając do wiązki ECU silnika - to 2 z 4 wtyczek z kablami w zostawiłem w oryginalnej długości (nie chciałem wszystkich kabli skracać i lutować - tylko te niezbędne),  obróciłem ECU bo i tak było inaczej mocowane i zawinąłem kable pod blachą osłonową (ale nie robiłem żadnych pętli) grunt że się zmieściły.

Dobrze że kupiłem całego dawcę, bo dopiero w trakcie swapa wychodzi ile dodatkowych części potrzeba podmienić żeby nie odwalić hały (choćby puszka na gazy paliwa w nadkolu o czym nikt nie pisze) a przy okazji zostają części "eksploatacyjne" zawieszenia do ewentualnej podmiany.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skrzynia raczej będzie za długa, od razu radził bym wstawić z benzyny. Diesel ma mocny dół i nisko się kręci w przeciwieństwie do benzyny, mocno spadną osiągi i komiczne prędkości na poszczególnych biegach, jak robić przekładkę to pełną.  

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Już bujam się legasiem z tą skrzynią z diesla i jest całkiem nieźle (myślałem że będzie gorzej), biegi są trochę dłuższe, ale nie jest źle.

Nie wiem jak jazda w korku, ale i tak dopasowanie biegów nie jest lepsze do 50km/h czy w dieslu czy benzynie ( teraz - 4 prawie 2tyś obr. i jest 60km\h).

Wcześniej, to znaczy w dieslu jeździłem z podpiętym modułem (miał blisko 200 KM), jazda była rewelacyjna, nie dość że zbierał się od 1,5tyś obr. to nie trzeba było specjalnie tłamsić pedału gazu i szedł jak burza, coś na wzór amerykańskich kilku-litrowych aut (chcesz wyprzedzać- deptasz w pedał bez redukcji i legaś rwał się do przodu jak by tylko na to czekał ) a teraz to zwykłe auto i nie ma tej frajdy, tylko że lepiej się trzyma drogi niż inne.

Jak znudzi mi się taka jazda to sobie zmienię skrzynię bo mam od dawcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety to 2.0 bez turbo a wrażenie mam jakby zmieniło się przełożenie o jeden bieg w dół.

Generalnie to mam inny problem, bo nie mogę znaleźć kogoś do przeprogramowania pompy ABS albo ECU.

Rzecz  w tym, że Ecu silnika nie rozpoznaje ABS a pompa ABS jest jednokrotnego zapisu a to oryginalna pompa w aucie.

Wydaje mi się że wystarczyło by zmienić coś Ecu silnika, ale coś nie kumam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Udało Ci się rozwiązać problem z tym ABSem? Też miałem ten problem ale na szczęście miałem pompę z dawcy i przełożyłem samą elektronikę...

 

A co do skrzyni to wydaje mi się że trzeba z nią razem wymienić dyfer. Jak sprawdzałem ilość obrotów koła po przekręceniu piastki wału na dyfrze to w benzynie i dieslu jednakowa ilość obrotów dawała inną ilość obrotów koła więc skrzynia i dyfer muszą chyba być razem zmieniane przy wymianie z diesla na benzynke.

Edytowane przez erjot89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Pompa ABS dawcy ma inną budowę (jest bez ESP) i nie podchodzi do mojego, więc puki co nie mam ABS-u ani ESP.

Mam jeszcze inne auto i zimę przejeżdżę innym a na wiosnę zmienię skrzynię i dyfer od dawcy bo dziwnie się jeździ iii "brakuje pod nogą"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie. U mnie bez zmian, tzn. ciągle brak czasu na dokończenie auta. Mam nadzieję, że wiosną powrócę do projektu. Na tą chwilę mam już warunki, żeby dłubać przy samochodzie u siebie w Lublinie. Wiosną zamierzam zamontować skrzynię, załadować go na lawetę i przewieźć do siebie. Lato spędzę w PL, więc myślę, że uda się go w końcu poskładać. Poległem na tym, że mocowania skrzyni manualnej są inne niż w AT. Wiedząc, że nie dysponuję zbyt dużą ilością wolnego czasu, zleciłem swap napędów i zawieszenia zaprzyjaźnionemu warsztatowi ( resztę miałem poskładać sam ), niestety w trakcie wyszło, że skrzyni nie da się podczepić bo są inne mocowania, chłopaki nie chcieli się bawić w wyjmowanie skrzyni i wspawywanie jej mocowań,więc musiałem ją wymontować sam. To powstrzymało mój projekt. Gdybym wiedział, że mocowania się różnią to przerobiłbym japońca na lhd, było by dużo mniej pracy.

Mirek 67, fajnie że twój już od dawna jezdzi. Zrobiłeś kawał roboty, żeby zmiksować dwie wiązki. Wiem ile trzeba się nagimnastykować przy takich modach.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2019 o 15:33, przemyslawn napisał:

Witam, zacząłem pracę nad swapem z diesla na 2.0 gt. Niestety na ukończenie projektu trzeba będzie trochę poczekać ( niedługo wyjeżdżam za granicę na jakieś 2 miesiące ), myślę że w wakacje auto powinno być już gotowe. Z uwagi na to, że dla wielu osób temat może być interesujący, postanowiłem już teraz zacząć opis prac.

 " Biorcą " jest legacy z 2008 roku z przebiegiem około 220.000 km.

20190109_132354.jpg

" Dawcą " jest Legacy 2.0 GT z 2003r. z przebiegiem 65.000, wersja z automatyczną skrzynią biegów.20180914_092403.thumb.jpg.2d94902f399e88a9fbc657b503c31c30.jpg

20180914_092504.jpg

Powiem szczerze, że kiedy pierwszy raz zobaczyłem " dawcę " żal mi było rozbierać go na części. Nie było na nim nawet grama rdzy.

.............................................

 

Aaaaa :facepalm: Kolego, żebym miał taką sytuację to Nigdy bym nie pozwolił na zmarnowanie nadwozia z JDMa, a jeszcze przedlifowego:wub:, najpiękniejsze nadwozie według Mnie.

Tym bardziej że piszesz że na Białym nie było ani grama rdzy.

Z Diesla jedynie wyjąć deskę i elementy potrzebne do zmiany na kierownicę po lewej. No może jeszcze magiel elektryczny (mniej problemów na przyszłość).

Z rdzą nie wygrasz żadne skrobanie i piaskowanie nie pomoże, a jeszcze jak ryża menda wlazła między blachy.

No i w papierach to będzie DIESEL po zmianie silnika na benzynę.

 

Serce się kraja.

Wybacz, ale to tylko Moje odczucia, jednak to twoje autka.

Edytowane przez MacGregor
pomyłka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rdza na podwoziu diesla jest powierzchowna. Skrzynię finalnie musiałem wyjąć, więc opuszczę też silnik z belką i wypiaskuję rdzę, zapodkładuję, na to środek do konserwacji podwozi + plus wosk w profile zamknięte, to samo zrobię pod tylną belką  i będzie git. Korozją się nie martwię. Auto kupiłem w JP za śmieszne pieniądze, więc nie było mi szkoda rozbierać go na części, chociaż teraz kiedy wiem, że obecnie sprowadzenie takiego auta kosztowało by mnie 2 razy więcej, faktycznie trochę żałuję, że go rozebrałem, tym bardziej, że nadwozie kombi jest bardzo praktyczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po bardzo długiej przerwie. Niestety z powodu braku czasu jeszcze nie skończyłem swapa. Rok temu w zimie mieliśmy trochę wolnego czasu i mogliśmy dokończyć projekt, ale razem z moim bratem zdecydowaliśmy, że najpierw zrobimy przekładkę jego Blitzena na LHD. Przekładkę zaczęliśmy w lutym a skończyliśmy na początku wakacji. 

Tej zimy mój brat również miał trochę wolnego czasu i postanowił dokończyć rozpoczęty przeze mnie projekt swapa diesla na 2.0 GT. Ja  odkąd otworzyłem firmę w UK, spędzam większość czasu w Walii i niestety nie mam możliwości samodzielnego dokończenia projektu w najbliższym czasie.

Wracając do tematu, auto zostało podniesione i ustawione na koziołkach. Silnik wraz z belką i zawieszeniem a także skrzynia biegów, zostały ponownie wymontowane. Tylna belka z zawieszeniem, most i zbiornik paliwa również.

Wspawaliśmy mocowanie skrzyni biegów, następnie "Mały" przystąpił do walki z korozją. Wszystkie miejsca wykazujące ślady korozji zostały dokładnie oczyszczone i dodatkowo potraktowane konwerterem rdzy. Następnie miejsca te zostały polakierowane lakierem epoksydowym. Na łączeniach blach zastosowano nowe mastyki, potem podwozie zostało zabezpieczone Noxudolem. Komora silnika została polakierowana.

Na chwilę obecną samochód stoi już na kołach. Napędy, belki i zawieszenie a także układ hamulcowy zostały już zamontowane, wydech i wał napędowy również.

W połowie maja wracam na jakiś czas do PL. Po powrocie dokończę przeróbkę wiązek elektrycznych i będziemy wszystko składać w całość. Co prawda za wiele czasu do prac nad autem nie będziemy mieli, ale będzie nas dwóch, więc w wakacje samochód piwinien już jeździć.

IMG-20230225-WA0000.jpg

IMG-20230403-WA0006.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Chciałbym wstawić więcej zdjęć, ale z jakiegoś powodu weszło tylko to zdjęcie a reszta się nie wyświetla, tylko wkleja się link do ściągnięcia zdjęcia. Jeśli ktoś z was wie co zrobić, żeby wklejały się zdjęcia, będę wdzięczny za podpowiedź 

Edytowane przez przemyslawn
Inny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie samochód jest już praktycznie poskładany. Instalacja elektryczna została sprawdzona. Samochód został na chwilę odpalony. Wszystko działa tak jak powinno. Pozostało zawinąć instalację w taśmę i można składać wnętrze. 

Edytowane przez przemyslawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Nie było opcji żeby się poddać. Pytanie nie było czy damy radę go ukończyć, tylko kiedy go ukończymy. Szczęśliwie zbliżamy się do finału.

Co do zdjęć to właśnie klikam na dodaj pliki, wybieram zdjęcia z folderu moje pliki, następnie obrazy ( piszę z telefonu ) i zaznaczam interesujące mnie zdjęcie i wkleja mi się coś takiego:

20231025_104831.heic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...