Skocz do zawartości

Legacy boxer diesel - swap na JDM 2.0 Gt


przemyslawn

Rekomendowane odpowiedzi

Inna była też pompa ABS i przewody hamulcowe, ale to wynikało najprawdopodobniej z różnic pomiędzy wersjami przed/po liftowymi. My zastosowaliśmy przedliftową pompę ABS ( tą z JDMa ) I dokupiliśmy przewody hamulcowe z wersji LHD. 

Jeśli chodzi o instalację elektryczną to z grubsza wcześniej opisałem jak ją przerobić.

Dodam, że są różnice w instalacji elektrycznej w wersji kombi i sedan i w wrersji przed/poliftowej 

Jeśli chodzi o różnice w wersji kombi I sedan to instalacje w bagażniku się różnią i są inaczej poprowadzone. Trzeba trochę posiedzieć w schematach, żeby to przerobić, ale nie ma z tym żadnego problemu. Z kolei Jeśli chodzi o różnice przed/po lift to Diesel miał 8 poduszek powietrznych a JDM tylko 2. Żeby zachować wszystkie 8 poduszek powietrznych, zostawiłem sterownik poduszek wraz z instalacją z diesla.

W wersjach poliftowych jest klimatyzacja dwustrefowa. Teoretycznie można by było przerobić instalację przedlifta tak, żeby obsługiwała klimatyzacją dwustrefową, ale było by z tym dużo pracy. Jak dla mnie gra nie warta świeczki. Zamontowaliśmy chłodnicę klimatyzacji z JDMa, dokupiliśmy przedliftowe przewody z wersji LHD, założyliśmy nowe O-ringi i klima działa jak trzeba, tyle że nie jest dwustrefowa.

Było trochę przeróbek Jeśli chodzi o instalację przy kierownicy. Chodziło o to, żeby było sterowanie radiem i tempomatem z kierownicy. Bez problemu to ogarnąłem.

Dołożyłem też wiązkę aux do radia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja JDMa nie miała systemu samopoziomowania reflektorów, więc wycięliśmy z dieslowskich kabli wiązkę samopoziomowania świateł i wiązkę spryskiwaczy reflektorów i dopięliśmy do wiązki z JDMa. Zamontowaliśmy czujniki poziomowania z diesla i wszystko działa tak jak powinno.

To by chyba było na tyle jeśli chodzi o techniczne szczegóły swapa. Jeśli ktoś ma jakieś pytania z chęcią na nie odpowiem.

 

Przy okazji prac nad autem zregenerowane zostały odbłyśniki soczewek ksenonów, wymieniony został rozrząd, oleje w silniku i skrzyni biegów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie przede wszystkim jedno - jak to jeździ? Przypuszczam, że co najmniej dobrze. Szacunek za pomysł/nakład pracy i - co by nie mówić - solidny zasób umiejętności warsztatowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ bardzo fajnie, jak prawie nowy samochód. Z diesla zostało gołe nadwozie a wszystkie podzespoły pochodzą z GTka, którego przebieg w chwili rozpoczęcia swapa wynosił 67.000 km. 260 km robi robotę a instalacja lpg sprawia, że budżet nie zostanie zrujnowany kosztami paliwa.

Nakład pracy był ogromny i z tego względu drugi raz nie podjęli byśmy się takiego swapa. O wiele mniejszy nakład pracy byłby z przeróbką JDMa na lhd. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą zamieszczam koszty całego projektu: 

12.000 - koszt sprowadzenia JDMa

8.500 - kwota, którą zapłaciłem za diesla z 

             uszkodzonym silnikiem ( to było 

             kilka lat temu stąd tak wysoka 

             cena )

2.700 - tyle zapłaciłem w warsztacie za                     swapowanie części

450 - przewody wspomagania ( pasują 

          tylko od Imprezy STI )

750 - maglownica ( pasuje tylko z Legacy 

          3.0 H6 lub Imprezy STI/WRX )

600 - regeneracja maglownicy

150 - rurki klimatyzacji

1.000  - chłodnica wody z opcją chłodzenia

              skrzyni AT ( nowa )+ rurki ( używka

300 - sprawdzenie szczelności i nabicie 

          klimatyzacji

150 - ustawienie zbieżności

200 - poliftowy lewarek zmiany biegów  

          skrzyni AT

 

Razem wychodzi 26.800 zł - 6.500 zł ( suma, którą odzyskałem ze sprzedaży kół od diesla, części z JDMa i złomu ) co daje nam 20.300 zł. Pewnie były jakieś dodatkowe drobne wydatki o których już nie pamiętam, więc zaokrąglę tą sumę do 21.000 zł . To jest całkowity koszt projektu

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty dodatkowe :

4.500 - instalacja gazowa

1.000 - dynamiczna wymiana oleju ( Millers ) w skrzyni AT

1.000 - nowy rozrząd

250 - wymiana oleju w silniku

1.100 - nowe opony zimowe Pirelli Sottozero ( kupiłem kilka lat temu, leżały w piwnicy i sobie czekały )

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...