Skocz do zawartości

Forester. Zabezpieczenie antykorozyjne.


Lelovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Zostałem niedawno posiadaczem Forestera 2011 XT 2,5. Samochód został sprowadzony w 2016 z USA ze stanu Georgia i nie widział zimy do tej pory. Samochód jest zadbany ale uprzedzając fakty chciałbym o niego zadbać żeby służył mi jak najdłużej bo jest moim oczkiem w głowie. Próbowałem znaleźć na forum niestety nie udało mi się lub jestem zbyt świeży by poprawnie wyszukać temat ale chciałbym zrobić zabezpieczenie Antykorozyjne porządnymi preparatami i zlikwidować ogniska rdzy o ile takowe będą występować. Czy ktoś z kolegów i koleżanek mógłby polecić mi gdzie mógłbym dokonać takiego zabiegu w Warszawie lub okolicach Warszawy? Nie chcę robić nic po taniości i chciałbym żeby zostało to zrobione porządnie. 

 

Z góry dziękuję za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dwa miesiace temu robilem pelen pakiet w Wyszynski Auto Centrum, z polecenia. Poki co jestem zadowolony, zrobili dokladnie, dostalem zdjecia i znizke na mycie po zimie wraz z bezplatnym uzupelnieniem ochrony jesli zostanie mechanicznie uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ptasi0r napisał:

Ja dwa miesiace temu robilem pelen pakiet w Wyszynski Auto Centrum, z polecenia. Poki co jestem zadowolony, zrobili dokladnie, dostalem zdjecia i znizke na mycie po zimie wraz z bezplatnym uzupelnieniem ochrony jesli zostanie mechanicznie uszkodzona.

Bardzo dziękuję za informację:) W takim razie na pewno ich odwiedzę. Czy mógłbyś mi napisać na pw jaki koszt usługi dostałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem w wyszyńskim 2 auta , za forestera zapłaciłem 1000 bo wytargowałem na 2 auto.

Tylko według mnie to mocno zawyżyli cenny bo 5 lat temu za 1000 zł miałem w tym samym pakiecie profile zamknięte. Jest teraz konkurencja krone spróbował bym u nich.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karenz napisał:

Robiłem w wyszyńskim 2 auta , za forestera zapłaciłem 1000 bo wytargowałem na 2 auto.

Tylko według mnie to mocno zawyżyli cenny bo 5 lat temu za 1000 zł miałem w tym samym pakiecie profile zamknięte. Jest teraz konkurencja krone spróbował bym u nich.

Rozumiem ze chodzi o Krown z tym ze opinie są mega podzielone ... standardowo im dalej w las tym więcej drzew. Jedni piszą ze zabezpieczenie auta w 4h jest praktycznie nie możliwe ze musi być co najmniej 3-4 dni a nawet i dłużej w zależności od stosowanych warstw. Poza tym powinno się usunąć ogniska rdzy o ile występują a ten preparat tego nie zrobi tylko co najwyżej zahamuje jego wzrost ale przy obecnej pogodzie chyba nie mogę liczyć na nic innego ponieważ warsztat musiałby być wyposażony w odpowiednia hale z nagrzewnicami i osuszaczami by warstwy odpowiednio się związały a pogoda temu nie służy. Temat krown wałkowany jest na wielu forach ale tak naprawdę nigdzie nikt konkretów nie podał odnośnie działania tej nowej w Polsce technologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poszukasz po moich postach dawno dawno temu wstawiałem zdjęcia jak wygląda robota po wyszyńskim . Chyba 3 dni im to zabrało.

Mam 6 letnie auto które też robiłem u nich i jedynie mi się zaczęło wykruszać na nadkolu reszta jak nowa.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karenz napisał:

Jak poszukasz po moich postach dawno dawno temu wstawiałem zdjęcia jak wygląda robota po wyszyńskim . Chyba 3 dni im to zabrało.

Mam 6 letnie auto które też robiłem u nich i jedynie mi się zaczęło wykruszać na nadkolu reszta jak nowa.

 

A jakimi środkami robiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie fote fragmentu umowy z zakresem uslugi u Wyszynskiego. Tak jak pisano wyzej, calosc zajmuje kilka dni z uwagi na suszenie po myciu wstepnym oraz wygrzewanie przed naniesieniem preparatow (podwozie wysokocisnieniowo, profile dyszami wirujacymi).3f26158203de2806b69db30ffd633f7b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem samochód u Wyszyńskiego . Podejście mi się bardzo podobało. Miałem o tyle szczęście ze nie miałem śladu rudej wiec cieszę się ze udało mi się wstrzelić idealnie w termin :) dziękuje za pomoc w wyborze i cieszę się ze jednak nie skorzystałem z packabia Krownem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wydaje się, że Krown vs tradycyjne zabezpieczenie to podobny koszt. Krown co roku  650 zł, tradycyjnie ok. 1,5 k PLN za pozbycie się rudej i zabezpieczenie, plus corocznie kilka stówek za ubytki. 
Czy ja wiem czy takie coroczne kilka stówek za ubytki.

Tam gdzie ja robiłem używany jest własnej roboty specyfik do konserwacji. Nie wysycha i bardzo dobrze się utrzymuje. Nie pamiętam dokładnie ile ale chyba na rok albo nawet na dwa jest gwarancja, że nie będzie ubytków. Ma się utrzymać nawet dłużej. A poprawki to zapewne grosze.

Ja w każdym razie uważam, że najlepiej pozbyć się rudej tradycyjnie i zakonserwować - spokój na lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Chyba jednak udam się do Gołembiewskich na Bródnie, prawie po sąsiedzku. Dzisiaj byłem, za 2 letnie auto życzą sobie do 1600 zł, z gwarancją na 5 lat. Robią woskiem mazdowskim, cokolwiek to jest. Do tego w lutym i marcu 16% taniej. Taniej niż Krown i jednak tradycyjnie. O Krownie trudno znaleźć opinie, nawet na kanadyjskich stronach - zbyt świeży produkt żeby oceniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak z innej beczki.

 

Szukałem ale nie znalazłem u nas nic na temat elektrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Ma to ktoś zamontowane, jakieś spostrzeżenia? Może ktoś się wypowie.

Warto to montować zapobiegawczo w aucie?

 

Łysy z Miłośników czterech kółek to testował i o dziwo dało mega efekt zabezpieczający.

 

Kto się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał kiedyś takie cudo w Polonezie, o dziwo długo wytrzymał bez rdzy, ale w końcu i tak go zjadła. Na pewno to spowalnia proces ale nie uniknie się tego. Jest dużo teoretycznych informacji w internecie, ale takie coś stosowane jest na statkach. Ale tam może to działać tutaj nie bardzo, powietrze nawet wilgotne nie przewodzi na tyle prądu ale polaryzować układ odpowiednio.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazywa się to ICCP Impressed Current Cathodic Protection, służy do ochrony kadłuba i anody są cały czas zanurzone w morskiej wodzie.

 

Trudno takie warunki osiągnąć w aucie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...