Jump to content

Forester. Zabezpieczenie antykorozyjne.


Lelovsky
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Zostałem niedawno posiadaczem Forestera 2011 XT 2,5. Samochód został sprowadzony w 2016 z USA ze stanu Georgia i nie widział zimy do tej pory. Samochód jest zadbany ale uprzedzając fakty chciałbym o niego zadbać żeby służył mi jak najdłużej bo jest moim oczkiem w głowie. Próbowałem znaleźć na forum niestety nie udało mi się lub jestem zbyt świeży by poprawnie wyszukać temat ale chciałbym zrobić zabezpieczenie Antykorozyjne porządnymi preparatami i zlikwidować ogniska rdzy o ile takowe będą występować. Czy ktoś z kolegów i koleżanek mógłby polecić mi gdzie mógłbym dokonać takiego zabiegu w Warszawie lub okolicach Warszawy? Nie chcę robić nic po taniości i chciałbym żeby zostało to zrobione porządnie. 

 

Z góry dziękuję za pomoc:)

Link to comment
Share on other sites

Ja dwa miesiace temu robilem pelen pakiet w Wyszynski Auto Centrum, z polecenia. Poki co jestem zadowolony, zrobili dokladnie, dostalem zdjecia i znizke na mycie po zimie wraz z bezplatnym uzupelnieniem ochrony jesli zostanie mechanicznie uszkodzona.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Ptasi0r napisał:

Ja dwa miesiace temu robilem pelen pakiet w Wyszynski Auto Centrum, z polecenia. Poki co jestem zadowolony, zrobili dokladnie, dostalem zdjecia i znizke na mycie po zimie wraz z bezplatnym uzupelnieniem ochrony jesli zostanie mechanicznie uszkodzona.

Bardzo dziękuję za informację:) W takim razie na pewno ich odwiedzę. Czy mógłbyś mi napisać na pw jaki koszt usługi dostałeś?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za informację:) W takim razie na pewno ich odwiedzę. Czy mógłbyś mi napisać na pw jaki koszt usługi dostałeś?
Wejdz na ich strone, tam jest zarowno cennik jak i dokladny opis uslugi:)
Link to comment
Share on other sites

Robiłem w wyszyńskim 2 auta , za forestera zapłaciłem 1000 bo wytargowałem na 2 auto.

Tylko według mnie to mocno zawyżyli cenny bo 5 lat temu za 1000 zł miałem w tym samym pakiecie profile zamknięte. Jest teraz konkurencja krone spróbował bym u nich.

Edited by Karenz
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Karenz napisał:

Robiłem w wyszyńskim 2 auta , za forestera zapłaciłem 1000 bo wytargowałem na 2 auto.

Tylko według mnie to mocno zawyżyli cenny bo 5 lat temu za 1000 zł miałem w tym samym pakiecie profile zamknięte. Jest teraz konkurencja krone spróbował bym u nich.

Rozumiem ze chodzi o Krown z tym ze opinie są mega podzielone ... standardowo im dalej w las tym więcej drzew. Jedni piszą ze zabezpieczenie auta w 4h jest praktycznie nie możliwe ze musi być co najmniej 3-4 dni a nawet i dłużej w zależności od stosowanych warstw. Poza tym powinno się usunąć ogniska rdzy o ile występują a ten preparat tego nie zrobi tylko co najwyżej zahamuje jego wzrost ale przy obecnej pogodzie chyba nie mogę liczyć na nic innego ponieważ warsztat musiałby być wyposażony w odpowiednia hale z nagrzewnicami i osuszaczami by warstwy odpowiednio się związały a pogoda temu nie służy. Temat krown wałkowany jest na wielu forach ale tak naprawdę nigdzie nikt konkretów nie podał odnośnie działania tej nowej w Polsce technologii.

Link to comment
Share on other sites

Jak poszukasz po moich postach dawno dawno temu wstawiałem zdjęcia jak wygląda robota po wyszyńskim . Chyba 3 dni im to zabrało.

Mam 6 letnie auto które też robiłem u nich i jedynie mi się zaczęło wykruszać na nadkolu reszta jak nowa.

Edited by Karenz
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Karenz napisał:

Jak poszukasz po moich postach dawno dawno temu wstawiałem zdjęcia jak wygląda robota po wyszyńskim . Chyba 3 dni im to zabrało.

Mam 6 letnie auto które też robiłem u nich i jedynie mi się zaczęło wykruszać na nadkolu reszta jak nowa.

 

A jakimi środkami robiłeś ?

Link to comment
Share on other sites

Macie fote fragmentu umowy z zakresem uslugi u Wyszynskiego. Tak jak pisano wyzej, calosc zajmuje kilka dni z uwagi na suszenie po myciu wstepnym oraz wygrzewanie przed naniesieniem preparatow (podwozie wysokocisnieniowo, profile dyszami wirujacymi).3f26158203de2806b69db30ffd633f7b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zostawiłem samochód u Wyszyńskiego . Podejście mi się bardzo podobało. Miałem o tyle szczęście ze nie miałem śladu rudej wiec cieszę się ze udało mi się wstrzelić idealnie w termin :) dziękuje za pomoc w wyborze i cieszę się ze jednak nie skorzystałem z packabia Krownem. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wydaje się, że Krown vs tradycyjne zabezpieczenie to podobny koszt. Krown co roku  650 zł, tradycyjnie ok. 1,5 k PLN za pozbycie się rudej i zabezpieczenie, plus corocznie kilka stówek za ubytki. 

Link to comment
Share on other sites

Jak pisałem mam zabezpieczenie w innym aucie robione 6 lat temu u wyszyńskiego i jedyne poprawki po tym okresie przydały by się na nadkolach.

Natomiast ja założyłem plastikowe osłony i problem wyeliminowałem.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje się, że Krown vs tradycyjne zabezpieczenie to podobny koszt. Krown co roku  650 zł, tradycyjnie ok. 1,5 k PLN za pozbycie się rudej i zabezpieczenie, plus corocznie kilka stówek za ubytki. 
Czy ja wiem czy takie coroczne kilka stówek za ubytki.

Tam gdzie ja robiłem używany jest własnej roboty specyfik do konserwacji. Nie wysycha i bardzo dobrze się utrzymuje. Nie pamiętam dokładnie ile ale chyba na rok albo nawet na dwa jest gwarancja, że nie będzie ubytków. Ma się utrzymać nawet dłużej. A poprawki to zapewne grosze.

Ja w każdym razie uważam, że najlepiej pozbyć się rudej tradycyjnie i zakonserwować - spokój na lata.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Chyba jednak udam się do Gołembiewskich na Bródnie, prawie po sąsiedzku. Dzisiaj byłem, za 2 letnie auto życzą sobie do 1600 zł, z gwarancją na 5 lat. Robią woskiem mazdowskim, cokolwiek to jest. Do tego w lutym i marcu 16% taniej. Taniej niż Krown i jednak tradycyjnie. O Krownie trudno znaleźć opinie, nawet na kanadyjskich stronach - zbyt świeży produkt żeby oceniać?

Link to comment
Share on other sites

A ja tak z innej beczki.

 

Szukałem ale nie znalazłem u nas nic na temat elektrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Ma to ktoś zamontowane, jakieś spostrzeżenia? Może ktoś się wypowie.

Warto to montować zapobiegawczo w aucie?

 

Łysy z Miłośników czterech kółek to testował i o dziwo dało mega efekt zabezpieczający.

 

Kto się wypowie?

Link to comment
Share on other sites

Kolega miał kiedyś takie cudo w Polonezie, o dziwo długo wytrzymał bez rdzy, ale w końcu i tak go zjadła. Na pewno to spowalnia proces ale nie uniknie się tego. Jest dużo teoretycznych informacji w internecie, ale takie coś stosowane jest na statkach. Ale tam może to działać tutaj nie bardzo, powietrze nawet wilgotne nie przewodzi na tyle prądu ale polaryzować układ odpowiednio.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Nazywa się to ICCP Impressed Current Cathodic Protection, służy do ochrony kadłuba i anody są cały czas zanurzone w morskiej wodzie.

 

Trudno takie warunki osiągnąć w aucie 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...