togus Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Od wczoraj jestem właścicielem legacy III, 2.0 125 KM, mam pytanie bo znalazłem na forum parę wątków dotyczących ,,świerszcza" sprzęgła, u mnie również występuje. Czy mogę prosić o szczegółową instrukcję którą część przesmarować? czy można z tym jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 To zależy co jest tym świerszczem: a) łapa sprzęgła b) łożysko docisku tarczy sprzęgła c) koło dwumasowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Skoro sam znalazłeś kilka wątków na ten temat, to wybacz, ale nie będziemy rozwijać kolejnego, skoro w tamtych jest to dość szczegółowo opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 20 minut temu, aflinta napisał: c) koło dwumasowe W tym modelu chyba do wykluczenia? W to miejsce do kompletu wstawiłbym łożysko centralne koła zamachowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Można z tym jeździć,? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 14 minut temu, togus napisał: Można z tym jeździć,? Można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Pytam bo najpierw ogarnę rozrząd itp. auto narazie stoi i nie będzie jezdzone. Potem to ogarnę i wymienię całe sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 9 godzin temu, WOJO napisał: W tym modelu chyba do wykluczenia? Nie, w tym modelu jest już dwumas i zapewne to on daje takie dźwięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Mam dwumasę w dwóch innych autach i terkocze jak jest zuzyta a nie świerszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Mam dwumasę w dwóch innych autach i terkocze jak jest zuzyta a nie świerszczy. A w subaru swierszczy, jak naciśniesz pedalko to przestaje. Taki urok. Jeździć można. Przy wymianie można skonwertowac na jednomas ale czy się opłaci finansowo... sam musisz zdecydowacmelduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Auto jest z 2000 roku w katalogach sprzęgło kompletne kosztuje ok 500 zł nigdzie nie ma info o dwumasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 52 minuty temu, togus napisał: Auto jest z 2000 roku w katalogach sprzęgło kompletne kosztuje ok 500 zł nigdzie nie ma info o dwumasie Podaj VIN na PW, to Ci powiem, jakie masz koło zamachowe (albo miałeś oryginalnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Ok dziękuję Ci. Podam Ci w niedzielę wieczorem bo jestem na wyjeździe i nie mam papierów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Jak słyszysz świerszcze to prawdopodobnie dwumas. Nawet się pokuszę stwierdzić, że na 99% dwumas. Mam to samo. Ale pewnie w najbliższym czasie wpadnie zwykłe koło zamachowe. Wybacz brutalność ale nie łódź się, że kupisz nowe kompletne (w miarę rozsądne jakościowo) sprzęgło za cenę 500pln. Ja za swój zestaw dałem 1,4k pln (exedy) z tym, że kupiłem używane koło zamachowe. Na dniach pewnie gablota jedzie do fachowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 dwumas - u mnie świerszczy i jeździ się bez problemu tym - zobacz tylko czy budą nie trzęsie przy gaszeniu silnika ( próba z wciśniętym i nie wciśniętym sprzęgłem) bez problemu można zrobić konwersje i pozbyć się tego świstu. koszt konwersji jest uzależniony od tego czy kupisz koło zamachowe pod tarcze sprzęgła 225mm czy 230mm. może to dla Ciebie dziwne ale wiele benzyniaków z tego okresu miało już dwumas- zobacz np. volvo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) Kolego mam Volvo s80 z dwumasą. Kolego podrzuć linka to zestawu na koło zamachowe Panowie znalazłem źródło problemu, zaznaczyłem na zdjęciu, gdy naciśnie się tą gumę przestaje hałasować. Teraz pytanie jak to naprawić ? https://drive.google.com/open?id=1XYTaNNJbI8DEwTqQ_aEHrhCihDyfZz4y Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez togus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Jeżeli to naciskasz i przestaje piszczeć tzn. że łożysko oporowe daje o sobie znać. Spróbuj nacisnąć te blaszkę za siłowniczkiem. Jeżeli przestanie piszczeć to znalazłeś przyczynę. U znajomego w Legasiu piszczało łożysko oporowe i dorobiliśmy coś ala taki "ząb", który wysprzęglał może pół milimetra i pisk znikał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Kolego ta lapa cała się rusza na postoju byłem u mechanika i stwierdził łożysko oporowe. Kazal jezdzic póki się nie rozleci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafcioL27 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Kolego Togus a dlaczego nie jeździsz na rozrządzie póki się nie rozleci? Fajny ten Twój mechanik, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 W dniu 27.08.2018 o 19:49, thomson0073 napisał: Jeżeli to naciskasz i przestaje piszczeć tzn. że łożysko oporowe daje o sobie znać. Spróbuj nacisnąć te blaszkę za siłowniczkiem. Jeżeli przestanie piszczeć to znalazłeś przyczynę. U znajomego w Legasiu piszczało łożysko oporowe i dorobiliśmy coś ala taki "ząb", który wysprzęglał może pół milimetra i pisk znikał. A jak ćwierka tylko przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła oraz czasem jadąc powoli na granicy obrotów 1500 i po dodaniu gazu zaćwierknie to co też łożysko?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 2 godziny temu, Mariusz Pantol napisał: A jak ćwierka tylko przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła oraz czasem jadąc powoli na granicy obrotów 1500 i po dodaniu gazu zaćwierknie to co też łożysko?? Raczej dwumas... u mnie były indentyczne objawy... był rozsypany na amen. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broda Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 (edytowane) Pany, jest tak: świerszczy, do dwójki włącznie. Jedynka po zatrzymaniu np. na skrzyżowaniu wchodzi gorzej (czasem się całkiem stawia), chyba że wbije dwójkę, a potem znów jedynkę (wtedy gładko). Wsteczny po zatrzymaniu też stwarza problemy. Ruszać, a zwłaszcza cofać trzeba na gazie (tak min. 2000rpm, cofając nawet więcej), trochę jak dzikus- inaczej zrywa i gaśnie (jeśli chcę ruszyć płynnie). Sprzedający twierdził, że gitara, kwestia przyzwyczajenia i może ,,takiej sprężynki", ASO mówi ,,jeździć lub konwertować", serwis zrzeszony w ,,Q-Service", gdzie zawsze robiłem inne auta chce wymienić komplet sprzęgło ale bez dwumasy ,,bo miękka i pracuje dobrze". OCB? Kto ma rację. Dodam, że to naprawdę wnerwia (zwłaszcza zimany biegów i problem ze wstecznym, bo ,,świerszcze" dzieciaki śmieszą póki co ) i i tak generalnie ,,robię auto na zicher". Edit: WAŻNE- doszło szarpanie przy ruszaniu z ,,1". :/ Edytowane 3 Września 2018 przez Broda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Teraz jeszcze szumi podczas jazdy i dodawania gazu, jak się rozpędzę i nie daję gazu jest OK, natomiast przy dodaniu gazu jest metaliczny szum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się