Skocz do zawartości

Świerszcz sprzęgła


togus

Rekomendowane odpowiedzi

Od wczoraj jestem właścicielem legacy III, 2.0 125 KM,  mam  pytanie bo znalazłem na forum parę wątków dotyczących ,,świerszcza" sprzęgła, u mnie również występuje.

Czy mogę prosić o szczegółową instrukcję którą część przesmarować? czy można z tym jeździć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwumasę w dwóch innych autach i terkocze jak jest zuzyta a nie świerszczy.
A w subaru swierszczy, jak naciśniesz pedalko to przestaje. Taki urok. Jeździć można. Przy wymianie można skonwertowac na jednomas ale czy się opłaci finansowo... sam musisz zdecydowac

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, togus napisał:

Auto jest z 2000 roku w katalogach sprzęgło kompletne kosztuje ok 500 zł nigdzie nie ma info o dwumasie

Podaj VIN na PW, to Ci powiem, jakie masz koło zamachowe (albo miałeś oryginalnie). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słyszysz świerszcze to prawdopodobnie dwumas. Nawet się pokuszę stwierdzić, że na 99% dwumas. Mam to samo. Ale pewnie w najbliższym czasie wpadnie zwykłe koło zamachowe. 

Wybacz brutalność ale nie łódź się, że kupisz nowe kompletne (w miarę rozsądne jakościowo) sprzęgło za cenę 500pln. Ja za swój zestaw dałem 1,4k pln  (exedy) z tym, że kupiłem używane koło zamachowe. Na dniach pewnie gablota jedzie do fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas - u mnie świerszczy i jeździ się bez problemu  tym - zobacz tylko czy budą nie trzęsie przy gaszeniu silnika ( próba z wciśniętym i nie wciśniętym sprzęgłem)

bez problemu można zrobić konwersje i pozbyć się tego świstu.
koszt konwersji jest uzależniony od tego czy kupisz  koło zamachowe pod tarcze sprzęgła 225mm czy 230mm.

 

może to dla Ciebie dziwne ale wiele benzyniaków z tego okresu miało już dwumas- zobacz np. volvo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam Volvo s80 z dwumasą. Kolego podrzuć linka to zestawu na koło zamachowe 

Panowie znalazłem źródło problemu, zaznaczyłem na zdjęciu, gdy naciśnie się tą gumę przestaje hałasować.

Teraz pytanie jak to naprawić ? https://drive.google.com/open?id=1XYTaNNJbI8DEwTqQ_aEHrhCihDyfZz4y

Edytowane przez togus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli to naciskasz i przestaje piszczeć tzn. że łożysko oporowe daje o sobie znać. Spróbuj nacisnąć te blaszkę za siłowniczkiem. Jeżeli przestanie piszczeć to znalazłeś przyczynę. U znajomego w Legasiu piszczało łożysko oporowe i dorobiliśmy coś ala taki "ząb", który wysprzęglał może pół milimetra i pisk znikał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2018 o 19:49, thomson0073 napisał:

Jeżeli to naciskasz i przestaje piszczeć tzn. że łożysko oporowe daje o sobie znać. Spróbuj nacisnąć te blaszkę za siłowniczkiem. Jeżeli przestanie piszczeć to znalazłeś przyczynę. U znajomego w Legasiu piszczało łożysko oporowe i dorobiliśmy coś ala taki "ząb", który wysprzęglał może pół milimetra i pisk znikał. 

A jak ćwierka tylko przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła oraz czasem jadąc powoli na granicy obrotów 1500 i po dodaniu gazu zaćwierknie to co też łożysko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mariusz Pantol napisał:

A jak ćwierka tylko przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła oraz czasem jadąc powoli na granicy obrotów 1500 i po dodaniu gazu zaćwierknie to co też łożysko??

Raczej dwumas... u mnie były indentyczne objawy... był rozsypany na amen.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, jest tak: świerszczy, do dwójki włącznie. Jedynka po zatrzymaniu np. na skrzyżowaniu wchodzi gorzej (czasem się całkiem stawia), chyba że wbije dwójkę, a potem znów jedynkę (wtedy gładko). Wsteczny po zatrzymaniu też stwarza problemy. Ruszać, a zwłaszcza cofać trzeba na gazie (tak min. 2000rpm, cofając nawet więcej), trochę jak dzikus- inaczej zrywa i gaśnie (jeśli chcę ruszyć płynnie). Sprzedający twierdził, że gitara, kwestia przyzwyczajenia i może ,,takiej sprężynki", ASO mówi  ,,jeździć lub konwertować", serwis zrzeszony w ,,Q-Service", gdzie zawsze robiłem inne auta chce wymienić komplet sprzęgło ale bez dwumasy ,,bo miękka i pracuje dobrze". OCB? Kto ma rację.

Dodam, że to naprawdę wnerwia (zwłaszcza zimany biegów i problem ze wstecznym, bo ,,świerszcze" dzieciaki śmieszą póki co :biglol: ) i i tak generalnie ,,robię auto na zicher". 

 

Edit: WAŻNE- doszło szarpanie przy ruszaniu z ,,1". :/

Edytowane przez Broda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...