Czarne_Koronkowe Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 7 minut temu, lisu napisał: Witam. Miał ktoś do czynienia z tymi oponkami Cooper Discoverer AT3 4S 215/70 R16. jakie et musi być na feldze zeby nie ocierało przy skrecaniu, jeżeli bedzie w ogóle ocierać przy tym rozmiarze . z góry dzięki za pomoc . Jeździłem na tym modelu w rozmiarze 235/60/17 w FXT MY15 i byłem zadowolony. Na plejadach dała radę na ter-tur. W trasie jakoś super nie szumi. W deszczu oczywiście trzeba nieco uważać, ale dramatu nie ma. Nie zapewnia takiej ochrony boku opony i felgi jak Goodrich, ale wygląda na zdecydowanie lżejszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pi. Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Mam porównanie zimowej jazdy na geolandarach g015 (AT) i na zimówkach Nokian WR Suv 3. Na żadnych nie szalałem z szybką jazdą, ale też nie toczyłem się szczególnie powoli. Na obydwóch jeździłem po ośnieżonych i oblodzonych górsko-leśnych drogach. Nie zauważyłem szczególnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisu Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 1 godzinę temu, lisu napisał: Witam. Miał ktoś do czynienia z tymi oponkami Cooper Discoverer AT3 4S 215/70 R16. jakie et musi być na feldze zeby nie ocierało przy skrecaniu, jeżeli bedzie w ogóle ocierać przy tym rozmiarze . z góry dzięki za pomoc . jeździł ktoś z takim rozmiarem ? czy lepiej będzie szukać 215x65/R16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 (edytowane) Maks 215/65/16, wiekszy nie wchodzi i tylko nerwy beda bo tu trze, tam obciera itp. Edytowane 27 Lutego 2020 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 A macie jakieś informacje o Cooper Discoverer ATT. Chę je założyć do Outbacka bo używam auta 50/50 asfalt/teren i boję się ,że zwykłe letnie, nawet wzmacniane nie dadzą rady. Rozmiar na wlepce w aucie 215/55/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Mam pytanie zwiazane z tematem: czy zakladajac wieksze opony odczuwacie spadek mocy samochodu? Pytanie kieruje zwlaszcza do wlascicieli sam ze skrzynia CVT. W necie sa filmy pokazujace, ze pod duzym obciazeniem te samochody po prostu stoja bez buksowania kol, po mimo ponad 2000 obrotow silnika. Wieksza opona podejzewam, ze efekt ten jeszcze pogorszy. Sam mam SJa z CVT. Podjezdzalem pod wzniesienie (na tyle strome ze zgialem delikatnie elektryke od haka) samochod spokojnie sobie poradzil, ale caly czas mam w tyle glowy gdzie jest ta granica, czy/kiedy ustanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Ostatecznie zamówiłem dzisiaj Geolandary 215/65 r16. Rozważałem też Toyo Open Country AT+. Wybór teoretyczny, co przeważyło na korzyść Yoko:- podobno lepsze na mokrym, a ja dużo jeżdżę po asfalcie - dobra wytrzymałość (opinie kolegów z FORUM - że wolno się zużywają). Jak trochę pojeżdżę to dam znać jak się sprawują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Pozwoliłem se wkleić opis by @weiser SF/SG bez liftu205/70/r15Cooper Discoverer A/T3 Sport (bardzo dobra, wszechstronna opona)Yokohama GEOLANDAR A/T G015 (bardzo dobra, sprawdzony model)General GRABBER AT3 (bardzo dobra w terenie, słychać na asfalcie)ewentualnie letnie, ale podobno dają radę też zimąToyo Open Country A/T plus (b. dobra na asfalt)Hankook RF10 (dobra, uniwersalna opona)SF/SG (SH bez liftu?) z liftem 2cale (5cm)215/75r15Yokohama GEOLANDAR A/T G015Bfgoodrich ALL-TERRAIN TA KO 2 (opona klasyk, bardzo dobra ale słaba na śliskim)General GRABBER AT3Bridgestone Dueler A/T 001 (dobra w terenie, lepsza na asfalcie)ewentualnie letnie, ale podobno dają radę też zimąToyo Open Country A/T plusHankook RF11 (nowy model, następca RF10) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmeal91 Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 11 godzin temu, koziolek napisał: SF/SG (SH bez liftu?) z liftem 2cale (5cm) A jak mogę obliczyć ile mi tego liftu wyszło w SG 2003 2.0n/a? Jak kupiłem to mi SLSy siedziały więc włożyłem z tyłu KYB plus ironman. Jak wlozylem ironmany z przodu to mi tył znowu siedział. Finalnie mam z przodu ironmany. A z tyłu ironmany plus 3cm poliuretanu i podkładki 5cm pod wahacz wzdłużny. I teraz tak naprawdę nie wiem ile podniosłem samochód. Chciałbym włożyć 215/75R15. Zmieści się? Albo co i jak pomierzyć żeby to wyliczyć? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Proste, mierzysz odległość od środka piasty do rantu błotnika, oryginał to o ile dobrze pamiętam to 43 cm z przodu i 44 cm z tyłu, każdy cm co masz więcej to wysokość liftu.Swoją drogą mam oryginalne amorki z przodu i kayaba z tyłu, do tego wszędzie sprężyny Ironman i tył stoi wyżej pomimo pełnego zbiornika Pb i pełnego zbiornika LPG -50 litrów.Co do opon 15 cali to nie wiem, ale pełno jest na forum informacji.Głównie chodzi o to że, za duża opona nie wejdzie pod kielich amortyzatora.Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmeal91 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Czyli jak wejdzie pod kielich to znaczy, że nie będzie ocierać w innych miejscach? W SG, podczas skręcania opona mija blisko taki wypustek nadkola w miejscu gdzie słupek A się łączy z progiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Gripmaxy AT założone we wrześniu 2018, przejechane na dzień dzisiejszy bez zdejmowania ( tylko zamiana tył/przód oraz wyważenie ) 32 tyś.km. Przód - 8 mm gł. bieżnika, tył -9 mm Nowe bodajże 11 mm. Posłużą jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Moje Toyo chyba są bardziej zjechane po przebiegu około 25 tyś, muszę jakoś zmierzyć.Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Ale masz mocniejsze auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Ale masz mocniejsze auto No dzisiaj piskało z czterech na wyjeździe z rondaTaptane Tapatalkiem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Ano widzisz, u mnie prędkość mierzona jak to mawia klasyk - kalendarzem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 21 godzin temu, Pan Dziedzic napisał: Gripmaxy AT założone we wrześniu 2018, przejechane na dzień dzisiejszy bez zdejmowania ( tylko zamiana tył/przód oraz wyważenie ) 32 tyś.km. Przód - 8 mm gł. bieżnika, tył -9 mm Nowe bodajże 11 mm. Posłużą jeszcze. Toyo, przebieg 25 tyś, zostało 7 mm było 9,1 wg producenta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybakmj Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 (edytowane) Odkopię temat. Yokohama geolender g015 czy toyo at plus ? Jeżdżę 70% asfalt ,30% teren. Nie pcham się w głębokie błoto (za dużo kosztowała mnie blacharka),za to lubię jeździć po piachu i szutrach i to nawet szybciej. Od czasu do czasu drogi leśne. Chciałbym by opona była też dosyć dobra na mokry asfalt. Co doradzicie ? Ps. Podobno yokohamy są 2 rodzaje. Po czym poznać wersję agresywniejszą ? Edytowane 30 Marca 2022 przez rybakmj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 17 minut temu, rybakmj napisał: Odkopię temat. Yokohama geolender g015 czy toyo at plus ? Jeżdżę 70% asfalt ,30% teren. Nie pcham się w głębokie błoto (za dużo kosztowała mnie blacharka),za to lubię jeździć po piachu i szutrach i to nawet szybciej. Od czasu do czasu drogi leśne. Chciałbym by opona była też dosyć dobra na mokry asfalt. Co doradzicie ? Toyo ładnie trzymały na mokrym, teraz założyłem Falken wildpeak AT3, i też mogę polecić, jeździłem na nich po Norweskich lodach i spokojnie dały rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybakmj Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Dowiedziałem się,że g015 występuje w wersji wzmocnionej LT,ale w rozmiarze min 215/75r15 i większym. Falkeny podobają mi się,ale ponoć jest dużo reklamacji na nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 5 minut temu, rybakmj napisał: Dowiedziałem się,że g015 występuje w wersji wzmocnionej LT,ale w rozmiarze min 215/75r15 i większym. LT-light truck, czyli mocniejsze boki, do tego OWL czyli białe napisy na boku opony i lans jest, gorzej z trakcją 7 minut temu, rybakmj napisał: Falkeny podobają mi się,ale ponoć jest dużo reklamacji na nie. Pięknie się wyważały, po 10-20 gram na duże koło, połowa USA jeździ na Falkenach i reklamacji jakoś tam nie ma aczkolwiek czytałem o takowych na stronach w PL. Cena niska w porównaniu do całej reszty AT, homologacja zimowa 'trzy szczyty' i jak pisałem wcześniej, 90km/h po Norweskich oblodzonych drogach to dla tych opon przysłowiowy 'pikuś' gorzej z kierowcą 215/75/15 to jest max co wsadzisz do forka, mam teraz na forku General Grabber w tym rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybakmj Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 A nie chcesz swoich generali sprzedać,jak nie zjeżdżone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 17 minut temu, rybakmj napisał: A nie chcesz swoich generali sprzedać,jak nie zjeżdżone ? Grabbery są głośne, nie tego szukasz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybakmj Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Zatem pozostaje przy toyo vs yokohama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 4 minuty temu, rybakmj napisał: Zatem pozostaje przy toyo vs yokohama. Jak dla mnie Toyo bije Yoko po całości, przejechałem 65tyś, teraz jedną wrzuciłem na zapas, zostało ponad 5 mm bieżnika. Kupuj Yoko LT i OWL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się