Skocz do zawartości

Challenger7

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, lisu napisał:

Witam. Miał ktoś do czynienia z tymi oponkami Cooper Discoverer AT3 4S 215/70 R16.  jakie et musi być na feldze zeby nie ocierało przy skrecaniu, jeżeli bedzie w ogóle ocierać przy tym rozmiarze . z góry dzięki za pomoc .

 

 

DC_AT.png

Jeździłem na tym modelu w rozmiarze 235/60/17 w FXT MY15 i byłem zadowolony. Na plejadach dała radę na ter-tur. W trasie jakoś super nie szumi. W deszczu oczywiście trzeba nieco uważać, ale dramatu nie ma. Nie zapewnia takiej ochrony boku opony i felgi jak Goodrich, ale wygląda na zdecydowanie lżejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie zimowej jazdy na geolandarach g015 (AT) i na zimówkach Nokian WR Suv 3. Na żadnych nie szalałem z szybką jazdą, ale też nie toczyłem się szczególnie powoli. Na obydwóch jeździłem po ośnieżonych i oblodzonych górsko-leśnych drogach. Nie zauważyłem szczególnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lisu napisał:

Witam. Miał ktoś do czynienia z tymi oponkami Cooper Discoverer AT3 4S 215/70 R16.  jakie et musi być na feldze zeby nie ocierało przy skrecaniu, jeżeli bedzie w ogóle ocierać przy tym rozmiarze . z góry dzięki za pomoc .

 

 

DC_AT.png

jeździł ktoś  z takim rozmiarem ? czy lepiej będzie szukać 215x65/R16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie jakieś informacje o Cooper Discoverer ATT. Chę je założyć do Outbacka bo używam auta 50/50 asfalt/teren i boję się ,że zwykłe letnie, nawet wzmacniane nie dadzą rady. Rozmiar na wlepce w aucie 215/55/17.

 

 

7ca961b14e04b8b02b7250b0f33c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie zwiazane z tematem: czy zakladajac wieksze opony odczuwacie spadek mocy samochodu? Pytanie kieruje zwlaszcza do wlascicieli sam ze skrzynia CVT. W necie sa filmy pokazujace, ze pod duzym obciazeniem te samochody po prostu stoja bez buksowania kol, po mimo ponad 2000 obrotow silnika. Wieksza opona podejzewam, ze efekt ten jeszcze pogorszy. Sam mam SJa z CVT. Podjezdzalem pod wzniesienie (na tyle strome ze zgialem delikatnie elektryke od haka) samochod spokojnie sobie poradzil, ale caly czas mam w tyle glowy gdzie jest ta granica, czy/kiedy ustanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zamówiłem dzisiaj Geolandary 215/65 r16. Rozważałem też Toyo Open Country AT+.

Wybór teoretyczny, co przeważyło na korzyść Yoko:
- podobno lepsze na mokrym, a ja dużo jeżdżę po asfalcie
- dobra wytrzymałość (opinie kolegów z FORUM - że wolno się zużywają).

Jak trochę pojeżdżę to dam znać jak się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem se wkleić opis by @weiser

SF/SG bez liftu

205/70/r15
Cooper Discoverer A/T3 Sport (bardzo dobra, wszechstronna opona)
Yokohama GEOLANDAR A/T G015 (bardzo dobra, sprawdzony model)
General GRABBER AT3 (bardzo dobra w terenie, słychać na asfalcie)
ewentualnie letnie, ale podobno dają radę też zimą
Toyo Open Country A/T plus (b. dobra na asfalt)
Hankook RF10 (dobra, uniwersalna opona)

SF/SG (SH bez liftu?) z liftem 2cale (5cm)

215/75r15
Yokohama GEOLANDAR A/T G015
Bfgoodrich ALL-TERRAIN TA KO 2 (opona klasyk, bardzo dobra ale słaba na śliskim)
General GRABBER AT3
Bridgestone Dueler A/T 001 (dobra w terenie, lepsza na asfalcie)
ewentualnie letnie, ale podobno dają radę też zimą
Toyo Open Country A/T plus
Hankook RF11 (nowy model, następca RF10)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, koziolek napisał:

 

SF/SG (SH bez liftu?) z liftem 2cale (5cm)

A jak mogę obliczyć ile mi tego liftu wyszło w SG 2003 2.0n/a? 

Jak kupiłem to mi SLSy siedziały więc włożyłem z tyłu KYB plus ironman. Jak wlozylem ironmany z przodu to mi tył znowu siedział. 

Finalnie mam z przodu ironmany. A z tyłu ironmany plus 3cm poliuretanu i podkładki 5cm pod wahacz wzdłużny. 

I teraz tak naprawdę nie wiem ile podniosłem samochód. 

Chciałbym włożyć 215/75R15. Zmieści się? 

Albo co i jak pomierzyć żeby to wyliczyć? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste, mierzysz odległość od środka piasty do rantu błotnika, oryginał to o ile dobrze pamiętam to 43 cm z przodu i 44 cm z tyłu, każdy cm co masz więcej to wysokość liftu.
Swoją drogą mam oryginalne amorki z przodu i kayaba z tyłu, do tego wszędzie sprężyny Ironman i tył stoi wyżej pomimo pełnego zbiornika Pb i pełnego zbiornika LPG -50 litrów.
Co do opon 15 cali to nie wiem, ale pełno jest na forum informacji.
Głównie chodzi o to że, za duża opona nie wejdzie pod kielich amortyzatora.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
21 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Gripmaxy AT założone we wrześniu 2018, przejechane na dzień dzisiejszy bez zdejmowania ( tylko zamiana tył/przód oraz wyważenie ) 32 tyś.km. 

Przód - 8 mm gł. bieżnika, tył -9 mm

Nowe bodajże 11 mm.

Posłużą jeszcze.

 

9057E065-3E75-4931-85C5-1F5BF841B983.jpeg

Toyo, przebieg 25 tyś, zostało 7 mm było 9,1 wg producenta.

TOYO.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię temat.

Yokohama geolender g015 czy toyo at plus ?

Jeżdżę 70% asfalt ,30% teren. 

Nie pcham się w głębokie błoto (za dużo kosztowała mnie blacharka),za to lubię jeździć po piachu i szutrach i to nawet szybciej. Od czasu do czasu drogi leśne. Chciałbym by opona była też dosyć dobra na mokry asfalt.

Co doradzicie ?

 

Ps. Podobno yokohamy są 2 rodzaje. Po czym poznać wersję agresywniejszą ?

Edytowane przez rybakmj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, rybakmj napisał:

Odkopię temat.

Yokohama geolender g015 czy toyo at plus ?

Jeżdżę 70% asfalt ,30% teren. 

Nie pcham się w głębokie błoto (za dużo kosztowała mnie blacharka),za to lubię jeździć po piachu i szutrach i to nawet szybciej. Od czasu do czasu drogi leśne. Chciałbym by opona była też dosyć dobra na mokry asfalt.

Co doradzicie ?

Toyo ładnie trzymały na mokrym, teraz założyłem Falken wildpeak AT3, i też mogę polecić, jeździłem na nich po Norweskich lodach i spokojnie dały rady.

IMG_20211013_123848.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rybakmj napisał:

Dowiedziałem się,że g015 występuje w wersji wzmocnionej LT,ale w rozmiarze min 215/75r15 i większym.

LT-light truck, czyli mocniejsze boki, do tego OWL czyli białe napisy na boku opony i lans jest, gorzej z trakcją:OO:

7 minut temu, rybakmj napisał:

Falkeny podobają mi się,ale ponoć jest dużo reklamacji na nie.

Pięknie się wyważały, po 10-20 gram na duże koło, połowa USA jeździ na Falkenach i reklamacji jakoś tam nie ma aczkolwiek czytałem o takowych na stronach w PL.

Cena niska w porównaniu do całej reszty AT, homologacja zimowa 'trzy szczyty' i jak pisałem wcześniej, 90km/h po Norweskich oblodzonych drogach to dla tych opon przysłowiowy 'pikuś':faja: gorzej z kierowcą:P

215/75/15 to jest max co wsadzisz do forka, mam teraz na forku General Grabber w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...