Skocz do zawartości

Challenger7

Rekomendowane odpowiedzi

Stoję przed trudnym wyborem zakupu opon do mojego forka. Mianowicie auto pójdzie do lekko do góry i wsadzam rozmiar 215/65r16 tylko które opony at wybrać?

Moi faworyci to BFGoodrich All terrain KO2 lub yokohama geolandar at g015,

 

Jeżdżę często po czarnym ok. 70% a w terenie ok 30% jednak wolałbym aby błoto nie stanowiło dla mnie problemu dlatego bardziej obstawiam KO2. Jest tylko jeden problem - trzymanie na mokrym.

Z kolei yokohama uniwersalność duża lecz bieżnik chyba dość płytki jak na AT.

 

Zapraszam do dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Challenger7 napisał:

Stoję przed trudnym wyborem zakupu opon do mojego forka. Mianowicie auto pójdzie do lekko do góry i wsadzam rozmiar 215/65r16 tylko które opony at wybrać?

Moi faworyci to BFGoodrich All terrain KO2 lub yokohama geolandar at g015,

 

Jeżdżę często po czarnym ok. 70% a w terenie ok 30% jednak wolałbym aby błoto nie stanowiło dla mnie problemu dlatego bardziej obstawiam KO2. Jest tylko jeden problem - trzymanie na mokrym.

Z kolei yokohama uniwersalność duża lecz bieżnik chyba dość płytki jak na AT.

 

Zapraszam do dyskusji

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na swoje wątpliwości ;-) Wszyscy BARDZO chwalą KO2. Ja przed zakupem Cooperów oglądałem G015 i wyglądają bardzo mizernie jak na AT. Kupiłbym je gdybym miał 10% jeździć w terenie. Przy 30% wziąłbym KO2 - tak czy inaczej na mokrym ZAWSZE musisz bardzo uważać jeżdżąc na AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia w Jeepach, sam mam KO2 w Jeepie

BFG KO2 mocna, solidna, bardzo powoli się zużywa, ale w błocie robi średnio, na mokrym asfalcie trzeba uważać podwójnie bo śliska nawet jak na AT zimą też ślisko, ale da się na niej jeździć bo sam zrobiłem z 30tys km, ale trzeba mieć z tył głowy że droga hamowania na mokrym  razy 1,5

G015 to AT z nazwy, taka żeby ktoś kto bulwarowcem wjedzie w las żeby na "dacze" dojechać koła nie przebił.

Solidne AT do Cooper AT albo jak ktoś woli ostrzej to ST Maxx, bardzo solidne i mocne opony, szczególnie ST Maxx, na mokrym i zimą zachowanie lepsze niż BFG

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Challenger7 napisał:

Jeżdżę często po czarnym ok. 70% a w terenie ok 30%

 

Pytanko ile kilometrów to jest te 70% i jaki to jest ten teren 30% ? Jeśli robisz dużo kilometrów po czarnym to pamiętaj że BFG są głośne, śliskie na mokrym, ciężkie i masz przynajmniej spalanie o 1 litr do góry. Z drugiej  strony są to chyba najlepsze opony AT na rynku. Jeśli teren w który jeździsz to nie są błota, kamienie, koleiny a szutrowa droga to czy tak wytrzymała opona jest Ci potrzebna ? Każda z opon klasy AT czy HT będzie mocniejsza i bardziej wytrzymała od zwykłej szosówki :) Ja postawiłem na  Toyo Open Country A/T Plus bo są najcichsze z AT-eków i jeździ się na nich po czarnym prawie jak na szosowych (też na mokrym się bardziej ślizgają) a codziennie przejeżdżam przynajmniej dwukrotnie odcinek 150 mm do budowy, który jak pada jest nie do przejechania dla osobówki i wyboisty z kamolami jak jest sucho i jak na razie jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pavca napisał:

 

Pytanko ile kilometrów to jest te 70% i jaki to jest ten teren 30% ? Jeśli robisz dużo kilometrów po czarnym to pamiętaj że BFG są głośne, śliskie na mokrym, ciężkie i masz przynajmniej spalanie o 1 litr do góry. Z drugiej  strony są to chyba najlepsze opony AT na rynku. Jeśli teren w który jeździsz to nie są błota, kamienie, koleiny a szutrowa droga to czy tak wytrzymała opona jest Ci potrzebna ? Każda z opon klasy AT czy HT będzie mocniejsza i bardziej wytrzymała od zwykłej szosówki :) Ja postawiłem na  Toyo Open Country A/T Plus bo są najcichsze z AT-eków i jeździ się na nich po czarnym prawie jak na szosowych (też na mokrym się bardziej ślizgają) a codziennie przejeżdżam przynajmniej dwukrotnie odcinek 150 mm do budowy, który jak pada jest nie do przejechania dla osobówki i wyboisty z kamolami jak jest sucho i jak na razie jest OK :)

Po czarnym to głównie bliskie dojazdy ale często tez trasami szybkiego ruchu natomiast teren to głównie pola, lasy i łąki. Wolę mieć jednak mocniejsza oponę at niż bardziej szosowa ht. No i plus za wygląd opon at

Brałem również pod uwagę General Grabber at

To może jakieś inne typy? Najbardziej pożądaną oponą at będzie taka która możliwie najlepiej spisuje się na mokrym i przy wysokich prędkościach. 

3 godziny temu, pavca napisał:

 

Pytanko ile kilometrów to jest te 70% i jaki to jest ten teren 30% ? Jeśli robisz dużo kilometrów po czarnym to pamiętaj że BFG są głośne, śliskie na mokrym, ciężkie i masz przynajmniej spalanie o 1 litr do góry. Z drugiej  strony są to chyba najlepsze opony AT na rynku. Jeśli teren w który jeździsz to nie są błota, kamienie, koleiny a szutrowa droga to czy tak wytrzymała opona jest Ci potrzebna ? Każda z opon klasy AT czy HT będzie mocniejsza i bardziej wytrzymała od zwykłej szosówki :) Ja postawiłem na  Toyo Open Country A/T Plus bo są najcichsze z AT-eków i jeździ się na nich po czarnym prawie jak na szosowych (też na mokrym się bardziej ślizgają) a codziennie przejeżdżam przynajmniej dwukrotnie odcinek 150 mm do budowy, który jak pada jest nie do przejechania dla osobówki i wyboisty z kamolami jak jest sucho i jak na razie jest OK :)

Mógłbyś się podzielić fotkami jak forek wyglada na tych Toyo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje trzy grosze...

U mnie Geolandery g015 zrobiły już 20tys, przy jeździe 70% czarne 30% teren. Głębokość bieżnika na tą chwilę około 8mm. Trasy mam urozmaicone (drogi kamieniste, szutrowe, leśne, bezdroża), także były testowane w każdych warunkach. Z głębokim błotem również sobie radziły i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tę chwilę mam na jednym obk-u g-015, na drugim g-012. Ten drugi jeździ 50/50 las-asfalt, pierwszy zjeżdża sporadycznie. Można na nich jechać 180 długie przeloty i nie ogłuchnąć. Błota w tym roku to rzadkie zjawisko, w śniegu bez szaleństw też dają radę. H/T bridgestona zostawia w terenie daleko w tyle. Trwała ponadprzeciętnie.

Bfg to taki mt-ek wsród AT. Pewnie będzie lepszy w terenie (choć ostatnie doświadczenia mam z dość wypracowanym już kompletem), ale to kartoflak, na którym jazda po hajłeju to katorga. Moim zdaniem jest mocno przereklamowana i droga. 

Toyo nie znam, choć jeździłem gościnnie takim trupem, że nawet jakby hałasowały to bym nie usłyszał. Na Yoko można rozmawiać i słuchać radia w całym zakresie użytkowości. No i ładnie błoto gryząB)

 

2018-03-14_10-08-53_62.jpg

2018-03-14_10-08-31_156.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Challenger7 napisał:

która możliwie najlepiej spisuje się na mokrym i przy wysokich prędkościach.

 

A takich cudów to nie ma, jedno zaprzecza drugiemu :( Albo asfalt albo błoto :)

 

11 godzin temu, BiP napisał:

Bfg to taki mt-ek wsród AT.

 

W 100% racja. Świetna opona w teren albo na wyprawy.

 

11 godzin temu, BiP napisał:

Toyo nie znam

 

Też nie znałem, ale skusiłem się na to że jest cicha i jednak wzmocniona w porównaniu do szosówek. Nie żałuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dorzucę i szczerze polecam Toyo OpenCountry A/T + (215/65/16, Forek SG XT, podniesiony o 4cm). U mnie od maja, zrobione ok. 5-6 tys., głównie po czarnym.

Przede wszystkim bardzo ciche (cichsze od moich zimówek), do 140-150 km/h włącznie.

Na suchym bardzo przyzwoicie trzymają, teraz jak jest gorącą fajnie piszczą w zakrętach jak się troszkę przesadzi ;)

Na mokrym do 100-110 km/h przyzwoicie jak na taki bieżnik, choć trzeba mieć na uwadze i pamiętać że to A/T'ki.

Na szutrach - jak dla świetne

W terenie (i tu każdy ma inną jego definicję), czy błocie jak powyżej na fotkach, czy piaskach dopóki nie zawiesisz się na brzuchu to sobie dobrze radzą i szybko się oczyszczają.

Dzięki bieżnikowi na bokach ładnie się potrafią wdrapać na koleinę.

A do tego tańsze od wszystkich wymienionych powyżej.

 

Ps. Pamiętajmy że Forek to nie rasowa terenówka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Sinner napisał:

Ja od siebie dorzucę i szczerze polecam Toyo OpenCountry A/T + (215/65/16, Forek SG XT, podniesiony o 4cm). U mnie od maja, zrobione ok. 5-6 tys., głównie po czarnym.

Przede wszystkim bardzo ciche (cichsze od moich zimówek), do 140-150 km/h włącznie.

Na suchym bardzo przyzwoicie trzymają, teraz jak jest gorącą fajnie piszczą w zakrętach jak się troszkę przesadzi ;)

Na mokrym do 100-110 km/h przyzwoicie jak na taki bieżnik, choć trzeba mieć na uwadze i pamiętać że to A/T'ki.

Na szutrach - jak dla świetne

W terenie (i tu każdy ma inną jego definicję), czy błocie jak powyżej na fotkach, czy piaskach dopóki nie zawiesisz się na brzuchu to sobie dobrze radzą i szybko się oczyszczają.

Dzięki bieżnikowi na bokach ładnie się potrafią wdrapać na koleinę.

A do tego tańsze od wszystkich wymienionych powyżej.

 

Ps. Pamiętajmy że Forek to nie rasowa terenówka ;)

Możesz jakieś fotki wrzucić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2018 o 14:47, Challenger7 napisał:

Możesz jakieś fotki wrzucić ?

 

Ja wrzuce. U mnie rozmiar troche wiekszy bo 215/75/15 ale opona ta sama i potwierdzam, że na czarnym bardzo przyzwoicie łacznie z hamowaniem na mokrym. W terenie już jedną przebiłem ale może pech zwyczajnie. Generalnie za ta cene rewelacja.

a.jpg

b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozostali dwaj faworyci mianowicie:

BF Goodrich AT KO2

lub

General Grabber AT3

myślę, ze GG jest oponą z lepszymi właściwościami na czarnym a i w terenie są w miarę Ok. Nie miałem jednak z nimi żadnej styczności także chętnie poznam opinie o nich, jakie zużycie i ogólne opinie o nich?

Natomiast BFG wg większości jest najlepszą oponą AT na rynku ale na czarnym są raczej kiepskie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Stary temat, ale jak najbardziej aktualny (przynajmniej dla mnie) - odświeżam :)

Szukam opon które by dobrze się sprawdzały na czarnym, a i w terenie nieźle sobie radziły (Teren umiarkowany - taki pod Forestera). Poważnie zainteresowały mnie w/w Toyo OPEN Country AT PLUS. 

Mam jednak pytanie, czy ktoś próbował włożyć do seryjnego Forka na SLS rozmiar 215/70R16? Jest dużo tańszy niż z profilem 65. 

 

Pozdrawiam!

Dawid

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie yohohama g015 - bez problemów. W małym błocie radzą sobie bezbłędnie, autostradą śmiga się normalnie. Spalanie średnie według komputera (nie sprawdzałem innymi metodami)  delikatnie w górę w stosunku do zimówek nokian WR3 które dojeżdżałem aż do później wiosny. Normalne prędkości - nie są głośne. Powyżej 130 i tak słychać całego Forestera (szum powietrza) a nie opony ;-) Rozmiar 215/60/R17. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakupiłem jednak Nokian Rotiva AT 215/65/16 do SF pod seryjne amortyzatory z tyłu wchodzą na styk ( będzie trzeba zrobić zmianę na amory od SG ) Przejechane plejady w różnym terenie ( piasek , błoto , trawa ) Całkiem dobra opona i świetnie się sprawuje w terenie na trasie fakt są głośne ale forester na przelocie wiec hałas nie przeszkadza. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Zakupiłem jednak Nokian Rotiva AT 215/65/16 do SF pod seryjne amortyzatory z tyłu wchodzą na styk ( będzie trzeba zrobić zmianę na amory od SG ) Przejechane plejady w różnym terenie ( piasek , błoto , trawa ) Całkiem dobra opona i świetnie się sprawuje w terenie na trasie fakt są głośne ale forester na przelocie wiec hałas nie przeszkadza. Pozdrawiam 
I jak się sprawuje Nokian po kilku miesiącach?
Miałeś porównanie do innych A/T co do głośności?

Chciałbym na wiosnę wrzucić do Forka jakieś AT, ale takie z tych cichszych i mniej dzielnych. Najwięcej jeżdżę po czarnym, czasami wjadę gdzieś w lajtowe błoto i las :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucilbym tu jeszcze swoje 3 grosze, a mianowicie Michelin Latitude Cross. Ujezdzam takowe od 2 sezonow w Forku SG z wiatrakiem. Testowane na mazurskich i zachodnio-pomorskich blockach - jstm wedkarzem, a drogi do najciekawszych lowisk, gleboko w lesie rzadko kiedy uslane sa asfaltem :p Nie bez znaczenia jest tez fakt, ze mozna je wyrwac w bardzo sensownych kwotach na znanych portalach ogloszeniowo-aukcyjnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od dwóch i pół roku jeżdżę na geolandarch g015. Jestem bardzo zadowolony. Sprawdziły się zarówno na autostradach - i w słońcu (także bałkańskim) i w deszczu - jak i na polnych drogach i polno-leśnych górskich podjazdach - również w zimie, w śniegu, a nawet na odcinkach, gdzie błoto było pomieszane z miejscami oblodzonymi. W głębokim błocie i w piachu nie sprawdzałem. Przejechałem 35 tys. kilometrów - zostało 7-8 mm bieżnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

Pytanie pewno malo profesjonalne: czy opony AT moga sluzyc jako zimowe?!? Czy jest cos takiego jak wersja letnia i zimowa opon AT???

 

Moje zimowki sie koncza. Wlasciwie sie juz skonczyly. To znaczy maja jeszcze jakies 4mm bieznika ale maja ponad 10 lat. To chyba sie juz zamortyzowaly... Nowe chcialbym zakupic z bardziej agresywnym bieznikiem. No i pomyslalem o AT, ale ta zima...

 

dzieki

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miał ktoś do czynienia z tymi oponkami Cooper Discoverer AT3 4S 215/70 R16.  jakie et musi być na feldze zeby nie ocierało przy skrecaniu, jeżeli bedzie w ogóle ocierać przy tym rozmiarze . z góry dzięki za pomoc .

 

 

DC_AT.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Thomas napisał:

Panowie

 

Pytanie pewno malo profesjonalne: czy opony AT moga sluzyc jako zimowe?!? Czy jest cos takiego jak wersja letnia i zimowa opon AT???

 

Moje zimowki sie koncza. Wlasciwie sie juz skonczyly. To znaczy maja jeszcze jakies 4mm bieznika ale maja ponad 10 lat. To chyba sie juz zamortyzowaly... Nowe chcialbym zakupic z bardziej agresywnym bieznikiem. No i pomyslalem o AT, ale ta zima...

 

dzieki

Tomek

Są opony  AT cało roczne czy tam  wielosezonowe  , ale nigdy to nie będzie prawdziwa zimowka ani letnia opony . wiec trzeba uważać na jazdę w deszczowe dni jak i po śniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...