Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie zakładać nowego wątku.

 

Wczoraj byłem świadkiem zdumiewającego zachowania się napędu 4WD (konkretnie w Rzeczce, ale to bez znaczenia).

Kia Sorento zaparkowana równolegle na lekko wznoszącym się terenie - prawa strona na poboczu na miękkim śniegu - lewa strona na drodze na ubitym - nie wyjechała.

Mieliły tylko tylne koła, przód nie działał. Próby rozbujania auta, skręcanie kołami itd nic nie pomogło.

Wsadziliśmy do bagażnika kilka osób, próbowaliśmy pchać i też kicha.

W końcu zaśmierdł więc przerwaliśmy eksperymenty. Diesel automat, opony zimowe ale jakiś badziew.

Pierwszy raz widziałem takie cuda.

Jaki tam jest napęd? O co może chodzić?

Finalnie wyrwaliśmy kiłę beemką x3. Bezproblemowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

o której Kia Sorento mówimy ?

 

Chyba najnowszej, rocznik pewnie 2015.

 

 

to nie mam większego pojęcia co tam siedzi, chyba coś dopinanego tyłem ale pewność w tym co mówię nie mam 

 

 

Kia Sorento zaparkowana równolegle na lekko wznoszącym się terenie - prawa strona na poboczu na miękkim śniegu - lewa strona na drodze na ubitym - nie wyjechała.
 

 

powodem mogły być  opony, ja na tych co mam tez XV nie ruszę w śniegu pod lekką górkę

 

dosłownie mogę zostawić auto na biegu wyjść z niego  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszych Sorento tył nie może się kręcić bez przodu, bo przód jest na sztywno, a tył dopinany. W starych, tych na ramie, był albo przód dopinany ręcznie (co mogło się zepsuć, albo nie był włączone) albo samoczynni (co też mogło się zepsuć, bo na sztywno dołączony był tył). Ale coś jest z tą kia, bo na parkingu pod wyciągiem, gdzie nie zauważyłem, że jest ślisko, kia walczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Okazuje się że napęd z CVT (czyli wg poniektórych: proteza) ma też plusy
 

 

akurat w moim przypadku to nie była kwestia napędu a słabej przyczepności opon 

 

co do warunków zimowych to czy to jest "sprzęgiełko" w Subaru czy w Skodzie daje możliwość sztywnego spięcia i w takich warunkach to jest jego niezaprzeczalna zaleta

 

 

 

 

W najnowszych Sorento tył nie może się kręcić bez przodu, bo przód jest na sztywno, a tył dopinany.
 

 

tak tylko może się np. kręcić prawy przód i lewy tył a stojąc z tylko jednej strony auta tego nie zauważamy  ;)

 

 

ja jak utknąłem, na błahym podjeździe gdzie pod spodem był ubity śnieg na asfalcie na tym warstwa niewielkiego świeżego to zostawiłem auto na jedynce z pracującym silnikiem, wysiadłem i obszedłem auto dookoła  

wszystkie cztery koła pracowały (zresztą to samo dla testu zrobiłem raz na błocie ale tam się tego spodziewałem)

 

co ciekawe w tym samym miejscu gdzie ja utknąłem, jakaś mała Kia przednionapędowa z typowo zimowymi oponami poradziła sobie bez problemu, nie ma w tym żadnej winy Subaru a tylko i wyłącznie opon Nokian WR A3 głębokośc bieżnika wg. wskaźnika na oponie jeszcze było widać 6, które na ubitym jak i kopnym śniegu całkowicie sobie nie radzą


Daję słowo, przód stał, tylne koła mieliły :huh:

 

no to do "pupy" ma ten napęd 

 

chyba, ze tam jest tak jak w "starej" Sorento i napędzany jest permanentnie tył a w razie potrzeby lub na życzenie przód ale dałbym się pokroić, ze kiedyś czytałem właśnie napęd w Sorento zmieniono diametralnie

 

chyba że tam jest centralny dyfer bez blokady to by dopiero była heca  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś te napędy nie robią, mammały krawężnik przed blokiem i widze jak wygląda podjazd pod tą "przeszkode" starszym sorento, lepiej sobie radzi reno thalia bez kitu.

Terenówka z dołączanym ręcznie napędem na przód (mam Ssanyonga) jest beznadziejna na śliskim, jak przód nie jest dołączony. Wynika to z rozłożenia nacisków na osie. Przednionapędowa osobówka ma znacznie lepiej. Ale jak się dołączy przód to sytuacja się zmienia drastycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W środku można depresji dostać od tego smutnego projektu deski.
 

 

o gustach się nie dyskutuje, natomiast jakość deski w tym dokładnie modelu jest świetna a to przecież "tylko wyśmiewana Skoda"

zresztą odnoszę wrażenie, że to auto to kolejny skok Skody pod względem "kunsztu" wykonania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję wykonania, jakości czy innych technicznych rzeczy w tym aucie. Jednak deska rozdzielcza z wyglądu jest imho zupełnie bez polotu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...