Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

 

Za cenę 54 tys(z konfiguratora,bez żadnego RABATU!), dostaję auto z DSG ,Klimatronikiem, alufelgami 9,4 do setki i 196 km/h. Jak dla mnie to jest REWELACJA

jak dla mnie zadna rewelacja, za taka sama kwote kupujesz 100 konnego yarisa - auto które wytrzyma wszystko ( wiem bo mam ) i które jest przede wszystkiem kompletnie bezawryjne no i jest Toyota a nie skoda

. Jakby taka skodzina kosztowała 40-44k pln to i owszem byłaby to rewelacja a tak oferta jest mocno przecietna.

 

 

Ale ja potrzebuję dla żony auta z automatem a w skodzie jest naprawdę dobry DSG.Nie wiem jak to jest w Toyocie nie sprawdzałem.

 

 

 

 

 

 

Wczoraj widziełem po raz pierwszy Octavię Scout w bardzo ładnym błękitnym kolorze.Auto wygląda na zwarte i dopracowane,jest powiedziałbym nawet ładne.Prześwit zdaje się 17cm.Naprawdę ciekawie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za cenę 54 tys(z konfiguratora,bez żadnego RABATU!), dostaję auto z DSG ,Klimatronikiem, alufelgami 9,4 do setki i 196 km/h. Jak dla mnie to jest REWELACJA

jak dla mnie zadna rewelacja, za taka sama kwote kupujesz 100 konnego yarisa - auto które wytrzyma wszystko ( wiem bo mam ) i które jest przede wszystkiem kompletnie bezawryjne no i jest Toyota a nie skoda

. Jakby taka skodzina kosztowała 40-44k pln to i owszem byłaby to rewelacja a tak oferta jest mocno przecietna.

 

No i wstydu przynajmniej nie ma :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milion razy napisane ale co tam:

 

Do pelni szczescia:

 

- lepsze i regulowane fotele

- bardziej sportowa kiera (środek XT powinen bardziej przypominać ten z WRX STI a nie zwyklego)

- wydech, ktory delikatnie wydobylalby dźwięk boksera (nie chodzi o halas tylko o delikatny bulgocik by kierownik wiedzial co to plejady bo teraz to brzmi jak kazde inne R4)

- regulowane wspomaganie i zawieszenie (w pakietach do wybrou razem z obecnym s i s-sharp)

- mniej brudzace sie plastiki na drzwiach (teraz wystarczy, ze na nie spojrzę i jest ślad)

- przednie reflektory zgodne z aktualnymi technologiami. Nie koniecznie led - wystarczą lepsze, adaptacyjne ksenony

- tyl caly w dobrych, wyraźnych ledach (wzor to Audi)

 

aha - jak juz by sie tak czepiac na maksa to ja bym go o te 10- 15 cm wydluzyl do 475 cm, dal mu dluzszy rozstaw osi i calą tą nawiązkę przeznaczyl na bagażnik (miejsca w srodku jest teraz akurat). Polepszyly by się komfort i funkcjonalność, a całość przy zachowaniu obecnej dynamiki i dzielnosci w terenie bylaby Suvem idealnym.

 

Kwestia ceny. W/w wart bylby w pelnej opcji z eyesight, skórą, dziurą w dachu, harmanem, keylessem dajmy na to 170 i kladlby wszystko na lopaty ;)

He, he, widzisz, to zależy, co komu szczęście daje :)

Po własnej Skodzie Fabii i służbowych Octaviach siedzenia w moim Forku z 2007 r. są wręcz idealne - po 2 godz. jazdy wysiadam w stanie idealnym, a w Skodach łapałem skurcze i drętwienie nóg (także na tylnych siedzeniach).

Kierownica z Forka bardziej mi pasuje.

Wydech - oba były wystarczająco ciche (a lubię ciszę).

Zawieszenie w Fabii było tragiczne, w Octavii - przyzwoite, w Forku - ciut lepsze, ale jeszcze zbyt słabo tłumi nierówności.

Ksenony - nigdy w życiu! Jak się spali żarnik czy przetwornica (a już księgowi dbają o to, żeby się spaliły), to setki lub tysiące PLN. Zwykła żarówka kosztuje kilkanaście-kilkadziesiąt zł.

LED-y... hi, hi, hi, to dopiero będzie się jarać - i już się jara, bo widziałem auta z grupy VW, fabrycznie wyposażone z tyłu w LED-y, którym te "wynalazki" pulsowały, migały lub w ogóle nie świeciły. Poza tym nie rozumiem, jak można zwracać uwagę na takie "gadżety", przecież to typowy zabieg marketingowy! Że też ktoś daje się na to "łapać"... ;)  Auto ma dobrze jeździć i się nie psuć w trasie, ma być bezpieczne i wygodne. Reszta jest tylko "gadżetem". A już sprzęt audio w aucie (do dobrego odsłuchu muzyki to tylko dobrze urządzony pokój/sala i solidne, stacjonarne audio, oczywiście bez żadnych MP3) czy elektronika - przecież to nie wytrzyma nawet 10 lat eksploatacji. Faszerują auta elektroniką, bo to kosztuje grosze, a ludzie się łakomią. No i elektronikę można świetnie "zaprogramować" na planowane postarzanie :-)

Edytowane przez Tichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze primo ja nie porównuję tu Subaru do Skody. Pisalem tylko o rzeczach, ktore Forek moglby miec.

 

Po drugie swiatla - to nie wymysl mody czy marketingu - dla mnie to bezpieczenstwo bierne i czynne. Nie ma dyskusji z tym, ze DOBRE ledy z tylu sa znacznie bardziej widoczne i czytelniejsze niz zwykla żarówka. Ta sama sytuacja z przodu - dobry skretny ksenon to dobrze widziana droga przed autem. W naszych warunkach, gdzie nawet wieksze drogi sa czesto ciemniejsze niz ciemnosc - to nie gadzet tylko komfort i bezpieczeństwo. A ze sie wypali? Straszne koszty zarnika za 200-400 zl.

 

Mogą być ledy, jesli świecą rownie dobrze albo lasery - nie ma znaczenia. Byleby swiecily lepiej niz żarówka i nie oslepialy.

 

Z takim podejsciem mozna pozostac przy Uazie - wszystko tanio i szybko naprawisz jak sie zepsuje

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ze sie wypali? Straszne koszty zarnika za 200-400 zl.

 

 

Potwierdzam,Po 4 latach wymieniłem bo zrobiło sie za ciemno i po bólu.

Gdybym miał dzienne to życie ksenonów wydłużone byłoby dwukrotnie.

A jakość oświetlenia w porównaniu z halogenem dużo lepsza.

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

.Ten Yaris z tym motorem ,to niejeżdżący złom.To się nawet na miasto nie nadaje

to juz widze ze tym autem nawet nie jechałes , podobnie jak OBK ,XT czy zadnym Subaru - ta skoda pewnie tez nie jechałes.., pewnie nie masz nawet prawka  :biglol: 

 

 

No i wstydu przynajmniej nie ma :biglol:

dokładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Yarisa.Jest jakiś automat,chyba coś w rodzaju CVT.12,6 do 100, cena odpowiednio wyższa choć nie umiem jej odnaleźć w tym cenniku.

W porównaniu ze skodziną to lipa.I pewnie produkcja Turcja.

No tak, ale jeżdżąc nim, nikt Ci nie powie, że to auto dla miękkich wacków  :biglol:

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Yarisa.Jest jakiś automat,chyba coś w rodzaju CVT.12,6 do 100, cena odpowiednio wyższa choć nie umiem jej odnaleźć w tym cenniku. W porównaniu ze skodziną to lipa

uwierz mi zadna toyota to nie jest lipna a w szczegolnosci kiedy porównujemy ja z budzetowym autem jakim z załozenia ma byc skoda ( taki najtanszy VW) Mi chodziło głównie o cene bo te 55k pln za taka fabie to nie jest zadna rewelacja - jakby kosztowała 40k to bym powiedział wow. Byc moze skoda jest  szybsza ale dla mnie i dla wielu ludzi auto ma byc przede wszystkim bezawaryjne, bezobsługowe a przy tym tanie w eksploatacji - a taka własnie jest Toyota i wiekszosc japonskich aut. Jak napewno wiesz z silnikami TSI różnie bywa... oprócz osiagów niczym innym nie zachwycaja - a osiagi to nie wszystko . Taki 1,2 tsi jest dosc mocno wyzyłowany i jeszcze nie wiadomo jak z trwałoscia tej jednostki- dowiemy sie za 2, 3 lata. Reasumujac: czasem warto kupic mniej dynamiczne auto na rzecz bezawaryjnosci...

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bliski znajomek odebral pare dni temu Octavie. Znam go bardzo dobrze i wiem co potrafi, zarowno w dojo jak i za kierownicą - chcialbym zobaczyć, jak mowisz mu killerek prosto w oczy, ze jest miekkim wackiem, bo jezdzi Octavia :D

Jeśli utożsamia się z miękkimi wackami i go to kręci, to jego sprawa :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota jest MEGA bezpłciowa ,nuda,wolna,brzydka,ma dziadowskie silniki,kompletnie brak jej duszy i jest droga.Nigdy bym tego nie kupił.Nawet jeśli miało by się nie psuć.Subaru jest lepsze,a było by bez porównania lepsze, gdyby włożyli odpowiednie motory ,które nawiasem mówiąc MAJĄ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Japonii jest Impreza HB 1.6 CVT 2WD gdzies na forum opisywalem ile by to auto moglo u nas kosztowac

 

szkoda, bo ciekawe auto w niewysokiej cenie

 

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FastAndFurious

Nie mozna powaznie podchodzic do tematu :D Prymitywna Skoda, bedaca z zalozenia  masowka o mocno dyskusyjnej jakosci vs. Subaru? Skoda jest dla mas - malo wyrobionych, niezbyt zorientowanych i przede wszystkim z osobowoscia pozwalajaca przyswoic fakt, iz trzeba bedzie poruszac sie potworkiem spod znaku Zielonej Kury.VAG funkcjonuje wg. zasady : produkowac jak najwiecej, a powazne braki jakosciowe i wysoka awaryjnosc ( Audi i VW sa liderami Warranty Direct w niechlubnej klasyfikacji najbardziej awaryjnych) zniwelowac gigantycznymi nakladami na reklame.

Subaru kupuje sie za niszowosc i oryginalnosc. To stan umyslu. Jeden dobrze czuje sie wtapiajac sie w tlum ( VAG) , inny woli miec cos bardziej unikalnego.

Skoda jest najpaskudniejszym z mutantow VAG. W UK samochod ten ( Octavia)staje sie ulubiona pakistanska taksowka i tak sie tutaj kojarzy.

Gdyby posiadacze VW, Audi, czy Skoda mieli sie pozdrawiac na drodze byloby to bardzo niebezpieczne. Takie ciagle machanie reka, jak odganianie sie od muchy :D

A poprzednia generacja Skody Fabia - nie moge nadal sie oswoic z jej wygladem. I zawsze jak ja widze odrzuca mnie. To jest koszmar o potwornie zdeformowanych proporcjach.

Dlaczego tak nie lubie Skody? Reprezentuje wszystko to, co najgorsze we wspolczesnej motoryzacji nie majac moim zdaniem zadnej zalety.

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skoda jest dla mas - malo wyrobionych, niezbyt zorientowanych i przede wszystkim z osobowoscia pozwalajaca przyswoic fakt, iz trzeba bedzie poruszac sie potworkiem spod znaku Zielonej Kury.

Ja zawsze pytam jak nisko trzeba upaść aby nabyć skodę :biglol:

 

To efekt wysublimowanego wyrachowania i przebiegłości w dokonywaniu wyboru.

To parasolka w wyposażeniu :)

 

I na koniec pewność siebie przy udzielaniu ostatecznej odpowiedzi na pytanie: co jest większe hipermarket, czy sklep osiedlowy?

Edytowane przez Riplej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie już sobie na luz z tym Warranty Direct albo czytajcie co podajecie bo strzelacie sobie w stopę z tym rankingiem mieszając tak naprawdę dwa różne rankingi. W ramach warranty-direct jest jeden ranking na podstawie tego co ubezpieczyciel pokrył oraz drugi customer satisfaction ranking, który wypełniają konsumenci. Oba rankingi często podają zupełnie inne wyniki. Bardziej miarodajnym jest ranking ubezpieczyciela bo klienci zazwyczaj chwalą co mają.

A w rankingu ubezpieczyciela (http://www.reliabilityindex.com/top-100) szukamy Subaru. Lecimy od góry listy, pierwsza piątka nie ma, dziesiątka nie ma, druga dziesiątka ciągle nic, trzecia dziesiątka - o jest coś na S....,hmm,... Skoda Fabia. No nic lecimy dalej, szukamy, szukamy i bingo, 64 pozycja Legasia w całkiem zacnym towarzystwie Octavii na 73 i Roomstera na 79. Kolejnego modelu Subaru w pierwszej setce nie uświadczysz. Dla ścisłości Audi żadnego nie ma. VW małe tylko - Lupo, Fox, Polo. 

No to poszukajmy innych modeli Subaru. Forek (http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/332) od tak sobie, Impreza  niestety tylko do 2003r (http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/333) beznadzieja. 

Dla mnie taki ranking nie ma sensu większego bo pokrywa tylko ubezpieczone auta. Nie wiadomo ile ich jest, w jakim stanie, itp.

 

Mnie tam ani Subaru grzeje ani Skoda/VAG ziębi. I to auto i to ze swoimi zaletami i wadami. Coś co mnie jara to https://devolro.com/  :P

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego aut typu Skoda nikt nie bierze na poważnie, ot bezpłciowe jeździdło dla mało wymagających od życia mas ( wieczorem telenowela w TV i zupa michy po robocie na kolację, a w nocy po bożemu   :biglol:  )

Setap czy tuning skody brzmi tak samo dumnie jak byk z cyckami, albo równie wieśniacko jak pogromca szos w oktawi , tudzież w innym paździeżu z segmentu :facepalm:  

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...